![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto | |||
Jazeker |
![]() ![]() ![]() |
51 | 34,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 40,67% |
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,33% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat mensen zich over de hele wereld zich inzetten om bedreigde talen van de ondergang te redden, omdat ze heel goed beseffen dat met het verdwijnen van een taal ook een eigen benadering in de menselijke beschaving verloren dreigt te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 november 2008 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag best. Alleen heb ik slechts aangegeven dat het wel eens interessant zou zijn om na te gaan wat filmcritici allemaal geschreven en geoordeeld hebben over deze film die u als "degelijk" omschrijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of een regisseur veel of weinig voorbereidingwerk heeft verricht, lijkt me niet echt de toetssteen om een film op zijn kwaliteit te beoordelen. Het resultaat lijkt me veel belangrijker om over te oordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Banneling
|
![]() Hoe kunt u nu een resultaat beoordelen op historisch vlak als u zelf niet weet hoe het er echt aan toe ging. De inhoud van een film is een louter subjectieve beoordeling. De ene vindt een bepaalde film geslaagd terwijl de ander dezelfde film toch maar niets vindt.
Laatst gewijzigd door system : 23 november 2008 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nochtans heel veel historische bronnen over het leven in Versailles en de leefwereld van Marie-Antoinette. Alleen moet men natuurlijk de moeite nemen daarvoor open te staan en niet te vertrekkend van de eigen verbeelding. Tenminste, als men een historische film wil maken en geen historiserende fictie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch zijn er bepaalde objectieve criteria, dunkt me. Of gaat u nu bijvoorbeeld stellen dat een aflevering van een goedkope soapserie op hetzelfde niveau staat als bijvoorbeeld een film van Hitchcock? Dit gaat toch niet louter "om wat zij of hij leuk vindt"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Duitse satellietzenders kan ik niet ontvangen. Op de Duitse zenders kijk ik naar de historische reportages, vooral deze van Guido Knopp, gewoon schitterend (ook soms te zien op Canvas). Zeker niet naar gedubde films, absoluut te mijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=system;3813044]
Citaat:
Een gemiste kans dus. En zeggen dat de Fransen meesters zijn in historische films. Ook van thriller-series hebben ze verstand. Zo zond Canvas een paar maanden geleden de uiterst spannende serie "Le mystère d'Avignon" uit, met het verschil dat de dialogen niet geschreven waren door een tienjarige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Banneling
|
![]() [quote=robert t;3817032]
Citaat:
Le mystère d'Avignon (eigenlijk: La Prophétie d'Avignon) vond ik dan weer een goedkope voorspelbare serie van het genre 'da Vinci-code'. Echt van en voor een niveau van 12-jarigen. Mag er ook zijn natuurlijk. En zo ziet men weer eens. Iedereen heeft zo zijn interpretatie over films en feuilletons. Laatst gewijzigd door system : 23 november 2008 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan vroeg naar commentaar van gerenomeerde filmcritici en was bereid om zijn mening eventueel bij te schaven. Volgens mij kan het niet veel objectiever dan dat. Wat u ervan maakt, of liever poogt van te maken, is niet zozeer Jan's methode in discrediet te brengen, maar Jan zelf. Erg laf vind ik dat. Jan verdient beter. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 november 2008 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=system;3817145]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 november 2008 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Parlementslid
|
![]() Die film is gemaakt door Sofia Coppola, dochter van. Als ik mij de kritieken nog goed herinner, dan ging het voornamelijk over het feit dat de film nogal lichtzinnig was. Een feelgood-prinsessen film, die aanleunt bij menig Vijf TV vehikel.
![]() |
#518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja. Kritieken... Hier nog zo'n kritiek op de film: [BHistorisch correct zal het allemaal wel niet zijn, maar Coppola wil dan ook geen historische film maken. Ze wil een portret ophangen van een jonge vrouw, en laat daarbij haar stijl bewust contrasteren met de historische setting: handgehouden camera’s, felle kleuren en snelle montages blazen het visuele stof van het vaak statische genre dat de geschiedkundige film kan zijn. Maar het is vooral in haar muziekkeuze dat Coppola leuke dingen doet: ze kiest voor een moderne soundtrack, met liedjes van Bow Wow Wow, Siouxsie and the Banshees, The Cure en anderen. Dan kun je dat een gimmick noemen, maar het is wél een geslaagde manier om de emoties van het hoofdpersonage te actualiseren. Coppola suggereert dat er in het hoofd onder die gigantische pruiken grosso modo dezelfde dingen omgingen als in dat van hedendaagse tieners en twintigers. En daarvoor heeft ze die soundtrack nodig. Het gevolg is een hippe, floaty film die zich afspeelt rond de jaren 1780. Zo kan men de dingen ook bekijken. En het is inderdaad eens wat anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Parlementslid
|
![]() Goed mogelijk natuurlijk. De minder goede recenties kwamen voornamelijk uit knack en humo dacht ik.
![]() |
#520 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |