![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
jij duidelijk niet. en kom niet af met de zever over westerschelde ed, daarvoor moet je je pijlen richten op nederlandse milieuverenigingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor ons misschien niet, maar zelfs voor West-Europese begrippen is Nederland een eenheidsworst. Hetzelfde geldt voor het Vlaamse gewest (dus zonder Brussel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
|
![]() Citaat:
er is geen eenheid tussen vlamingen, brabanders en limburgers in België, wel is er een gemeenschappelijke vijand dat hen momenteel bindt: de Franstalige partijen en hun Vlaamse vazallen. vlamingen voelen geen band met brabanders en omgekeerd. limburgers willen weg uit het vlaams gewest en aansluiten bij nederlands limburg. oftewel dient vlaanderen de regionale identiteit te versterken bij het uiteenvallen van België oftewel zal Vlaanderen ook uiteenvallen. en wat ik steeds meer hoor onder de gewone mensen is dat men zich nu Belg voelt, maar als België niet meer bestaat liever Nederlander willen worden dan Vlaming. waar is die Vlaamse natievorming dan? Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2011 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
By the way: Ge ontwijkt alweer mijn voorbeeld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
|
![]() ik ontwijk niets, jij daarentegen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
|
![]() Citaat:
ipv verder te discussiëren, grijp je terug naar je stelling. wat ontwijken is omdat mijn antwoorden niet in je kraam passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 januari 2011 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een blokkeringsmechanisme zit in het confederalisme vervat. Ge hebt schrikt om te erkennen dat het bestaat, hoewel ik het u -in overdreven simpele termen- heb proberen uit te leggen. Om te bewijzen dat het niet bestaat refereert ge naar het feit dat ge niet gelooft dat Vlamingen en Nederlanders ooit ruzie zouden maken in de politiek. Daarmee bewijst ge natuurlijk niet dat het niet bestaat, maar slechts dat ge denkt dat het niet gebruikt zou worden. Het woord blokkeringsmechanisme herinnert u teveel aan de Belgische politiek. Dat is zeer pijnlijk voor iemand die een Nederlands-Vlaamse confederatie wenst op te bouwen. Ik begrijp waarom ge het woord niet in de mond wilt nemen, maar ik vind het enigszins laf van u. Uiteindelijk zult ge u toch over die angst moeten zetten indien ge uw droom echt wilt waarmaken, want als ge de problemen altijd zult verzwijgen, dan zullen ze blijven voortbestaan. Vroeg of laat komen ze dan wel naar boven, maar dan zal het veel te laat zijn natuurlijk. Laatst gewijzigd door captain jack : 3 januari 2011 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
|
![]() Citaat:
wat denk je dat men in Vlaanderen probeert te doen? hetzelfde maar dan om een kunstmatige 'Vlaamse' identiteit in de strot van de mensen te duwen. ook de rede waarom er geen Nederlandse commerciële zenders op de Vlaamse kabel mogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een discussie kan enkel de aanleiding vormen om tot sterkere modellen te komen, maar daarvoor moet ieder zijn fouten durven erkennen en zijn mening kunnen bijschaven waar nodig. Ik zal het trouwens ook erkennen wanneer ik inzie dat iemand een geldig argument tegen mij inbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
|
![]() Citaat:
ivm het lokale belang doet nederland en vlaanderen nog altijd wat zij willen op hun eigen grondgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Soms is één probleem voldoende om een land op zijn kop te zetten. Zelfs in zaken waaruit beide partners voordelen uit kunnen halen, kan er sprake zijn van misverstanden of zelfs regelrechte tegenwerking, al was het maar omdat de informatie waarover een aantal politici beschikten vervormd was. Denk als voorbeeld maar aan de eindeloze discussies over de Lange Wapper. Iedereen had voordeel bij een oplossing voor dezelfde problematiek: De verkeersontwarring rond Antwerpen. Toch kwam iedereen met verschillende analyses en oplossingen af. Wat binnen een land mogelijk is, is op een confederaal niveau eveneens mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
|
![]() Citaat:
ik ben ermee weg tot na 22 uur. tijd genoeg dus dat je eens goed kunt bezinnen om een oplossing te vinden. Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 januari 2011 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |