Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 00:31   #501
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb er geen problemen mee om werk voor iedereenmogelijk te maken.
Daar wil ik op evenredige wijze via mijn belastingen graag mee voor instaan.
Maar dan voor iedereen, zonder onderscheid van ras of afkomst.
En hoe dacht u dat te bereiken?

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 00:31   #502
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

*

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 17 januari 2006 om 00:33.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 00:33   #503
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Die kost wordt gelijk verdeeld en het gaat niet ten koste van autochtonen.
Dat is niet waar hee: de werkgever draait op voor de meerkost.

Citaat:
Bijlange niet. Aangezien het om een tewerkstellingsproject voor allochtonen gaat, is afkomst geen racistisch criterium, maar het enige relevante criterium.
Tsja, als jij ras als relevant criterium voor werkverschaffing hanteert, dan bepleit je onvervalst racisme.

Citaat:
Heeft u uw glazen bol wel grondig opgepoetst toen u laatst naar de toekomst keek?
Een klein beetje logisch nadenken vosltaat.
Als ik geen neger tussen mijn witte producten wens, dan ga ik in mijn besloten netwerk naar kandidaten zoeken om een racismeklacht te vermijden. Ik vrees voor je allochtonen dat veel werkgevers aldus zullen tewerkgaan mocht die onzalige neo-racistische dwangmaatregel ooit ingang vinden.
Oud 17 januari 2006, 00:34   #504
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij gelooft dat je doel kan bereikt worden door de kost op de werkgevers af te schuiven, dan is het nog veel makkelijker betaalbaar wanneer de staat die jobs creëert, en ze door iedereen laat bekostigen.
Dat is elementaire logica, nietwaar.
Oud 17 januari 2006, 00:35   #505
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
*
*
Oud 17 januari 2006, 00:37   #506
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar hee: de werkgever draait op voor de meerkost.
Vrt -> overheid -> wij allemaal -> eerlijk verdeeld. Simpel, toch?

Citaat:
Tsja, als jij ras als relevant criterium voor werkverschaffing hanteert, dan bepleit je onvervalst racisme.
Ik hanteer ras niet als relevant criterium voor werkverschaffing; ik hanteer ras als relevant criterium voor werkverschaffing AAN ALLOCHTONEN.

Citaat:
Een klein beetje logisch nadenken vosltaat.
Als ik geen neger tussen mijn witte producten wens, dan ga ik in mijn besloten netwerk naar kandidaten zoeken om een racismeklacht te vermijden. Ik vrees voor je allochtonen dat veel werkgevers aldus zullen tewerkgaan mocht die onzalige neo-racistische dwangmaatregel ooit ingang vinden.
Een beetje zoals het er nu aan toegaat, quoi? Maar verder hebben allochtonen evenveel kansen als autochtonen, nietwaar?

Oud 17 januari 2006, 00:38   #507
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als jij gelooft dat je doel kan bereikt worden door de kost op de werkgevers af te schuiven, dan is het nog veel makkelijker betaalbaar wanneer de staat die jobs creëert, en ze door iedereen laat bekostigen.
Dat is elementaire logica, nietwaar.
Dat gebeurt nu toch ook? Ik herhaal: waar denkt u dat het geld van de vrt vandaan komt?

Oud 17 januari 2006, 00:41   #508
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zeg Manuel! Eerst vraagt ge naar voorbeelden van een door de overheid gesteund racisme. Dan houdt ge u van de domme, die plots geen Nederlands meer begrijpt. En nu zijt ge altijd maar vragen aan het stellen zonder een 'zinnig' antwoord te geven.

Uit uwe uitleg heb ik tot nu toe kunen opmaken dat een overheid racistisch mag zijn als het algemeen belang daarmee gediend is. Nergens hebt ge bewezen welke weldaden zullen overgedragen worden aan het algemeen belang ... en nergens hebt ge aangetoond met welk recht een overheid haar eigen wetten kan negeren. Misschien nooit van een rechtstaat gehoord?
Oud 17 januari 2006, 00:42   #509
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt nu toch ook? Ik herhaal: waar denkt u dat het geld van de vrt vandaan komt?
Wel vertel het ons eens! En bewijs daarmee dat de overheid aan racisme mag doen...
Oud 17 januari 2006, 01:02   #510
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrt -> overheid -> wij allemaal -> eerlijk verdeeld. Simpel, toch?
In dat geval geen probleem.
Maar dat zijn de witte raven.
Of betwist ge wat Guy Tegenbos als algemene gang van zaken bij de overheid in zijn artikel poneert?

Citaat:
Ik hanteer ras niet als relevant criterium voor werkverschaffing; ik hanteer ras als relevant criterium voor werkverschaffing AAN ALLOCHTONEN.
Dat snap ik.
En net daar zit racisme.
Met quota ga je simpelweg een andere groep op raciale basis benadelen.
En dat is klinkklaar racisme.

Je schuwt ook in te gaan op de verdere consekwenties eraan verbonden:
1/het bepalen van de bloedlijn
2/rassentelling

Zit u dat lekker?

Citaat:
Een beetje zoals het er nu aan toegaat, quoi? Maar verder hebben allochtonen evenveel kansen als autochtonen, nietwaar?
Het zoeken van werknemers buiten de publieke sfeer zal inderdaad nog toenemen, en bijgevolg zal uw doelgroep dus nog meer in de kou komen te staan.
Oud 17 januari 2006, 01:46   #511
duncan
Banneling

Standaard

Autochtonen krijgen geen kansen op verscheidene arbeids markten
Met autochtoon wordt doorgaans de inheemse bevolking aangeduid ... .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 02:37   #512
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vind het nogal bij zijn haren getrokken als men de positieve discriminatie bij de vrt verdedigd, zogezegd omdat het werk verschaft aan allochtonen. Het probleem zit hem niet bij de hooggeschoolde allochtoon. Die zal wel werk vinden. Desnoods iets onder zijn niveau (is voor een autochtoon trouwens ook geldig). Maar zit hem wel bij de laaggeschoolde allochtoon, waar gewoonweg geen werk voor is (waarom zou men een niet geintegreerde allochtoon voor hetzelfde loon aannemen als een autochtoon, of een misschien eveneens niet geintregreerde Pool aan half loon ?).
Komt daarbij dat er via gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken een permanente toestroom van helemaal niet geintegreerde nederlandsonkundige allochtonen blijft bestaan.
Een paar allochtone journalisten bij de vrt zullen dit probleem niet oplossen.
Trouwens de allochtonen verkiezen toch de zenders uit hun thuisland, boven deze van de vrt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 02:56   #513
duncan
Banneling

Standaard

Zo Z I E T men teminste waar eigenbelang en produktieve cijfers primeren...boven het eigen volk zoals zo vele denken en doen ....jammer.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 06:40   #514
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even het geheugen opfrissen:

Gratis autolessen voor allochtonen (en niet voor Belgen) door de VDAB.

Voorkeurbehandeling van personen ‘met vreemde naam’ (allochtonen) door de VDAB bij het zoeken naar werk. Hiervoor is een klacht ingediend door een ‘Nieuwe Belg’ tegen minister Renaat van Landuyt.
Zie ook nota: De Kempen.

DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Zoekt:
1 ALLOCHTONE OPVOEDER (MOL)
Begeleiden van door de jeugdrechter geplaatste minderjarigen. De begeleider draagt de verantwoordelijkheid voor een leefgroep van ongeveer 10 jongeren. Hij werkt in ploegverband met afwisselende voor- en namiddagdiensten (van 6.00 u tot 14.00 u en van 14.00 u tot 22.00 u ) , en presteert 1 weekend op 2.
ENKEL ALLOCHTONEN, die een middelbaar diploma hebben komen in aanmerking, en zijn verplicht zich in te schrijven voor vormingsleergangen-opvoeder tijdens de tewerkstelling (kosten en lesuren ten laste van het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap). Volgens de wetgeving komen enkel MANNEN in aanmerking voor deze job.
Verwacht:
Goede kennis Nederlands, aso 3de graad diploma niveau, tso 3de graad diploma niveau, Diploma hoger middelbaar onderwijs
Geen ervaring vereist.
Biedt:
Startbaan - Voorwaarden: Jonger dan 30 Jaar en ingeschreven zijn als werkzoekende. Contract Bepaalde Duur.
voltijds tweeploegenstelsel. Vergoeding: (Maandloon)
STARTBAAN = kontrakt van één jaar . Men heeft recht op 35 verlofdagen en 14 feestdagen op jaarbasis, en onmiddellijk recht op verlof in verhouding tot de dienstperiode van dit jaar.
Solliciteren: GBJ DE KEMPEN, Markt 28, 2400 MOL
Telefonisch contact opnemen met Dhr. VAN CHAZE LUC Tel. 014 34 65 11
of Theo Deckers 014 34 65 11 of Luc Van Chaze 014 34 65 22
Schriftelijk t.a.v. Dhr. VAN CHAZE LUC
Vacaturedatum: 07/01/2003
Datum laatste wijziging: 07/01/2003
vacature nummer referte 10744276 http://www.vdab.be

Het gaat dus wel over een officiële vacature bij de [SIZE=3]VDAB[/SIZE]!!!
Je vroeg bewijzen Manuel?Hier dus ééntje onder velen.Gratis autolessen voor ALLOCHTONEN...Waarom niet voor iedereen dan?Omdat de Belgen achteruit gezet worden ten voordele van de allochtonen.Zulke maatregels zijn puur racistisch, en zullen de atmosfeer nog wat meer verzuren.Het staat er toch: VOORKEURBEHANDELING!=VREEMD VOLK EERST...
Dat van die opvoeders is ook niet slecht:enkel allochtonen om op de jeugdige misdadigers te passen.je moet hun vooral niet onder toezicht van Belgen plaatsen!Dat zou vernederend voor de allochtone jeugdige boeven kunnen zijn mischien...bah!Weerzinwekkend gedoe.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 06:49   #515
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Kifkif is niet aan zijn proefstuk. Voordien was er al een basiscursus journalistiek waar alleen allochtonen aan mochten deelnemen.

Artikel: Kif Kif organiseert basiscursus journalistiek voor allochtone jongeren
http://www.kifkif.be/modules.php?op=...rticle&sid=108
Geplaatst door: kifkif op jul 15, 2003 - 04:24 PM - -

PRAKTISCH

Wie zijn de lesgevers?

De opleiding wordt door twee ervaren lesgevers verzorgd:
- Jeroen Terlingen, docent Journalistiek aan de Fontys Hogeschool voor Journalistiek (Tilburg, Nederland).
- Vera Turpyn, docente Nederlands aan de hogeschool KHBO (campus Sint-Michiel, Brugge).

Wie komt er voor de lessen in aanmerking?

De lessen staan open voor allochtone jongeren (minstens één grootouder uit een niet-West-Europees land) tussen 18 en 25 jaar....
Nog een mooi staaltje van puur en hard racisme.Kifkif was zeker en vast bij Hitler in de leer.In de Balkan stelden de Nazis posten voor aan "Volksdeutscher", dat wil zeggen, inlanders met minstens één Duitse grootouder.Met één Duitse vader of moeder stond je reeds een trapje hoger in de hiërarchie .Dan kreeg je deze die enkel een Duitse grootmoe/va hadden onder je gezag...niets nieuws onder de zon, behalve dat het uitverkoren ras nu donkergekleurd moet zijn ...
Oud 17 januari 2006, 07:00   #516
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Et alors? Wat is het probleem precies?
Mensen zoals jij zijn het probleem, die het normaal vinden dat vreemdelingen kansen aangeboden krijgen waar échte belgen geen recht op hebben, en dit met de medeplichtigheid van de overheid.Jij en nog een paar mensen van slechte wil, die steeds op jacht zijn naar "racisten" , zijn zef de allergrootste...RACISTEN.Blijft de vraag of jullie bewust handelen, of dat jullie een paar vijzen missen?Of beide?
Het lijkt er wel op of jullie de nazi rassen leer bestudeerd hebben en die op de allochtonen toepassen, met deze laatsten in de rol der Ubermenschen natuurlijk.Wanneer gaan échte Belgen een speciale badge op hun kleren moeten dragen?
Oud 17 januari 2006, 07:22   #517
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Leer lezen.
Besluit ge kunt niet antwoorden op mijn opmerking. Meer moet dat niet zijn.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 07:36   #518
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een racistisch uitgangspunt. "Eigen volk eerst" is NOOIT een ethisch aanvaardbare basis.
maar allochtonen eerst is geen racisme dus

dat is dan ook weer eens duidelijk
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 07:38   #519
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel: het project is per definitie ANTI-racistisch. Het biedt allochtonen kansen die ze anders niet krijgen.
die krijgen ze wel !! je moet wel de kwalifikaties hebben... diploma om te beginnen ! of heb jij al eens gezien hoe het er aan toe gaat de middelbare scholen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 januari 2006, 07:44   #520
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is juist omdat onze samenleving (enkele uitzonderingen niet te na gesproken) al decennialang racistisch bezig is en systematisch bepaalde bevolkingsgroepen achterstelt, dat projecten zoals dit noodzakelijk zijn om de scheefgetrokken situatie enigszins terug recht te trekken. Dit project zou niet nodig zijn als iedereen gelijke kansen kreeg.
die groepen stellen zich zelf achteruit, omdat ze dikwijls de normen niet halen. De demotivatie van die jongeren is schrijnend en zo biedt de toekomst voor hen zich bijzonder triestig aan... eigen schuld, dikke bult. Mijn kinderen hebben altijd moeten studeren en amper op straat gaan rondhangen ! Ik hielp ze waar ik kon, motiveerde ze om te studeren en hun diploma te halen als, zij verpleegster en hij informaticus. Ze hebben allebei werk.

Er zijn uitzondereringen die de regel bevestigen zoals "fatima" de Aguirre of Tarik Ozgunes VTM die hebben wel diploma en een goeie job !!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be