Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 15:49   #501
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Onderscheiding aan een achterlijke, eredoctoraat aan Flup den Taaie. Waar gaat de KUL naartoe?
Verdorie, je was me voor...

Het lag iets te veel voor de hand...
Oud 17 juni 2006, 15:50   #502
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Antwerpen - Vlaanderen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
België bestaat nog maar sinds 1830, daar kunnen jullie niet langs, en jullie verklaren de legitimiteit van België zelf mede doordat het 176 jaar bestaat.

Voor al deze zaken zouden jullie dus ook de legitieme lijn doortrekken naar Antwerpen, dat al een ietsje langer dan 1830 tot Vlaanderen wordt gerekend.

Pas op, en ik ben de eerste om te zeggen dat Brabant, Antwerpen incluis, onafhankelijk zou moeten worden.
de Antwerpse provincie moest aanvankelijk Midden-Brabant heten, hier is niets Vlaams aan...Brugge, Gent, Ieperen, Rijsel, ...ja dat zijn Vlaamse steden...maar Antwerpen, neen hoor
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:53   #503
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
en toch houdt U vast dat Antwerpen Vlaams is, want U schrijft zelf, Anwtwerpen / Vlaanderen...tjitjit, natturlijk wel goed van die Bruggelingen zoals Filip Dewinter en Frank Van Hecke die die Antwerpenaren doen geloven dat ze in Vlaanderen liggen...
Antwerpen is Brabants schat
Euhm "schat", woon ik in Antwerpen en in Vlaanderen? Ja me dunkt.
U zou beter eens in eigen boezem kijken, de o zo verdraagzame BUB'er woont in Brugge en wilt voor zijn nauw-aan-het-hart-liggende goede Belgische landgenoten deze stadsnaam ook in het Frans zetten. Hebt u iets tegen de Duitsaligen in dit Koninkrijk? Zomaar uitsluiten op basis van taal, dit ruikt naar onversneden en puur racisme!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:55   #504
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Onderscheiding aan een achterlijke, eredoctoraat aan Flup den Taaie. Waar gaat de KUL naartoe?
Inderdaad, waar gaat het met de KUL naartoe. Ik zou hen een mail sturen om dat te zeggen. Verder nog iets nuttigs te melden?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 15:56   #505
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Inderdaad, waar gaat het met de KUL naartoe. Ik zou hen een mail sturen om dat te zeggen. Verder nog iets nuttigs te melden?
Kom kom, kruip eens terug achter je boeken, nu is het tijd voor de grote mensen om serieus te discussiëren.
Oud 17 juni 2006, 15:58   #506
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard Duits

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Euhm "schat", woon ik in Antwerpen en in Vlaanderen? Ja me dunkt.
U zou beter eens in eigen boezem kijken, de o zo verdraagzame BUB'er woont in Brugge en wilt voor zijn nauw-aan-het-hart-liggende goede Belgische landgenoten deze stadsnaam ook in het Frans zetten. Hebt u iets tegen de Duitsaligen in dit Koninkrijk? Zomaar uitsluiten op basis van taal, dit ruikt naar onversneden en puur racisme!
Tuurlijk gelooft gij dat ge in Vlaanderen woont, dat vertellen Bruggelingen als Filip De winter en Frank Van Hecke U toch, Hitler liet de Oostenrijkers ook geloven dat ze Duitsers waren toch...amaai wat een lefbekken toch en de Anwterpenaars die niet trots zijn op hun Brabants...

De Duitstalige Belgen sluit ik niet uit, helemaal niet...ik ontvang ze zelfs graag en ja dan schakelen we meestal over in het Frans of zelfs Engels, kwestie van elkaar te begrijpen en ik geef toe, ik spreek niet zo vlot Duits...dus 't is een kwestie van overeenkomen en dat lukt perfect...
Oud 17 juni 2006, 15:59   #507
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Na deze bekentenis ben ik volledig op mijn wenken bediend.
Oud 17 juni 2006, 16:00   #508
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk gelooft gij dat ge in Vlaanderen woont, dat vertellen Bruggelingen als Filip De winter en Frank Van Hecke U toch, Hitler liet de Oostenrijkers ook geloven dat ze Duitsers waren toch...amaai wat een lefbekken toch en de Anwterpenaars die niet trots zijn op hun Brabants...

De Duitstalige Belgen sluit ik niet uit, helemaal niet...ik ontvang ze zelfs graag en ja dan schakelen we meestal over in het Frans of zelfs Engels, kwestie van elkaar te begrijpen en ik geef toe, ik spreek niet zo vlot Duits...dus 't is een kwestie van overeenkomen en dat lukt perfect...
Ja, wat wil je nu. De ene dag zijn we blijven steken in de Middeleeuwen en zijn we ouderwets. Maar wanneer ik nu gewoon zeg in welk landsdeel ik woon moet ik dat veranderen omdat historisch gezien ik niet behoorde tot dat deel dat toen ook Vlaanderen heette.
Een beetje consequent zijn he, o.m. door bvb. ook Brugge naar het Duits te vertalen.
Oud 17 juni 2006, 16:05   #509
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom kom, kruip eens terug achter je boeken, nu is het tijd voor de grote mensen om serieus te discussiëren.

Zeg manneke, ik ben ouder dan u. En blijkbaar zijt ge mentaal nog jonger ook, gezien uw puber-mentaliteit. Zou je je niet beter bezighouden met het schrijven van manifesten, waarna de partijtop - hoe toevallig! - kan komen verklaren dat de grote mensen niet akkoord zijn met wat een of andere puber-militant met Dewinter bespreekt?
Oud 17 juni 2006, 16:05   #510
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zeg, kindjes, sjusj sjusj eh.
Oud 17 juni 2006, 16:06   #511
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard consequent

Citaat:
Ja, wat wil je nu. De ene dag zijn we blijven steken in de Middeleeuwen en zijn we ouderwets. Maar wanneer ik nu gewoon zeg in welk landsdeel ik woon moet ik dat veranderen omdat historisch gezien ik niet behoorde tot dat deel dat toen ook Vlaanderen heette.
Een beetje consequent zijn he, o.m. door bvb. ook Brugge naar het Duits te vertalen.
Ik vertaal Brugge in de talen die ik kan spreken, Frans, Nederlands en Engels, het heeft geen zin om Duits er bij te voegen als ik het Duits niet beheers...is dat niet consequent genoeg...typisch Vlaams-Nationalisten, altijd zeggen wat een ander MOET en MAG doen...

ik kies voor tevredenheid
Oud 17 juni 2006, 16:07   #512
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zeg manneke, ik ben ouder dan u. En blijkbaar zijt ge mentaal nog jonger ook, gezien uw puber-mentaliteit. Zou je je niet beter bezighouden met het schrijven van manifesten, waarna de partijtop - hoe toevallig! - kan komen verklaren dat de grote mensen niet akkoord zijn met wat een of andere puber-militant met Dewinter bespreekt?
Wees gerust, het is mijn partijtop niet meer, en ik ben er blij mee ook. Het Manifest was en is een goed initiatief, maar ik kan begrijpen dat u daar schrik van heeft wanneer de vijand samenspant.
Oud 17 juni 2006, 16:07   #513
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de Antwerpse provincie moest aanvankelijk Midden-Brabant heten, hier is niets Vlaams aan...Brugge, Gent, Ieperen, Rijsel, ...ja dat zijn Vlaamse steden...maar Antwerpen, neen hoor
Het is "Ieper".

Toch ligt Antwerpen al een hele poos in Vlaanderen - met de jaren komt de legitimiteit, zegt u toch?
Oud 17 juni 2006, 16:07   #514
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Het is pas sinds 1866 dat de Oostenrijkers niet meer de hoofdrol speelden in de Duitse eenmaking en de Duitse staten. Het waren ook bijna altijd Habsburgers die Heilig Roomse Keizer waren en dus de juro over heel Duitsland heersten.

Als het Verdrag van Versailles trouwens correct was uitgevoerd, had de Anschluss van Oostenrijk bij Duitsland in 1919 reeds plaatsgevonden. De volksstemmingen toonden immers aan dat meer dan 90% van de Oostenrijkers toen bij Duitsland wilden. Aangezien Duitsland dan op meer inwoners dan voor 1914 zou kunnen beschikken en over een sterkere economie ook, is dit door de geallieerden dan maar tegengehouden.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 16:08   #515
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust, het is mijn partijtop niet meer, en ik ben er blij mee ook. Het Manifest was en is een goed initiatief, maar ik kan begrijpen dat u daar schrik van heeft wanneer de vijand samenspant.
Schrik? Of er nu één of twee partijen achter een cordon zitten, wat kan mij dat nu schelen.
Oud 17 juni 2006, 16:09   #516
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard Antwerpen -Vlaams

Citaat:
Brugge is hoofdstad van West-VLAANDEREN, Gent die van Oost-VLAANDEREN, beiden dragen de leeuw in hun wapenschild, Brugge was zelf autonoom hoofdstad van Vlaanderen, Antwerpen heeft niets van dat Vlaamse karakter...het is en blijft Midden-Brabants of verij vertaald voor de bescheidenheid 'Antwerpen'
Oud 17 juni 2006, 16:09   #517
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Zeg manneke, ik ben ouder dan u. En blijkbaar zijt ge mentaal nog jonger ook, gezien uw puber-mentaliteit.
Gaan we nu op de leeftijd beginnen spelen?
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 16:09   #518
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vertaal Brugge in de talen die ik kan spreken, Frans, Nederlands en Engels, het heeft geen zin om Duits er bij te voegen als ik het Duits niet beheers...is dat niet consequent genoeg...typisch Vlaams-Nationalisten, altijd zeggen wat een ander MOET en MAG doen...

ik kies voor tevredenheid
Vlaanderen "MAG" van jullie toch ook niet onafhankelijk worden?

De koning "MOET" toch door geboorterecht - wat in strijd is met alle democratische principes - in die stal van 'em zitten die paleizen heet?
Oud 17 juni 2006, 16:09   #519
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan we nu op de leeftijd beginnen spelen?

Lees eens wie daarmee begon, slimme.
Oud 17 juni 2006, 16:10   #520
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brugge is hoofdstad van West-VLAANDEREN, Gent die van Oost-VLAANDEREN, beiden dragen de leeuw in hun wapenschild, Brugge was zelf autonoom hoofdstad van Vlaanderen, Antwerpen heeft niets van dat Vlaamse karakter...het is en blijft Midden-Brabants of verij vertaald voor de bescheidenheid 'Antwerpen'
Brabant heeft ook een leeuw. Ik zeg het maar. Limburg ook.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be