Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 11:23   #501
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Nationaliteit afnemen en terug naar land van de ouders.
Hier zijn ze weeral met hun verhoopt eindresultaat...

En nu de weg er naar toe?

kun je dat ook eens uitleggen...?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 11:27   #502
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De officiële benadering (in Nederland althans) is dat een allochtoon iemand is die ofwel zelf inhet buitenland werd geboren, ofwel iemand vanwie één of beide ouders in het buitenland zijn geboren.

Kinderen uit importhuwelijken (wat men graag 2de of 3de generatie noemt) blijven dus allochtonen vermits één van hun ouders rechtstreeks werd geïmporteerd.

Door het ondertussen verplichte omfloerste taalgebruik is de realiteit echter anders: men spreekt hoofdzakelijk allochtonen indien men onaangepaste mensen met een ander - niet-westers - geloof bedoelt.

Bovendien wordt door de regering zelf een onecht gebruik gemaakt van de term allochtoon: bij de werkloosheidscijfers gebruikt men die benaming om de discriminatie aan te tonen van mensen die geen diploma hebben behaald, de taal amper spreken en bovendien een exotische naam hebben. Dan mogen het wel allochtonen zijn.

Anderzijds is het ook zo dat mensen die zich volledig hebben geïntegreerd ook door de massa niet meer als allochtoon worden beschouwd, zelfs al zijn ze het volgens de officiele bepaling wel: Phara de Aguirra heeft wel een exotische naam, maar ik denk niet dat velen (niet alle) haar in het vakje "allochtoon" zullen plaatsen. Idem voor nog een aantal effectief allochtone bekende gezichten op VTM (Farouk Ozgunes vb.).

Verder is het mijn persoonlijke overtuiging dat mensen die vasthouden aan hun dubbele nationaliteit én deze bovendien met zwier telkens doorgeven aan hun kinderen - wat niet verplicht is - ook als allochtonen mogen worden beschouwd. Hun loyauliteit ligt gewoonlijk ergens bij het ooit-moederland, de taal waarin ze hun kinderen opvoeden evenzeer. Zelfs na drie generatie huwen met hier geboren partners kan men dan nog niet van autochtoon spreken: hun banden met het ooit-moederland blijven daarvoor te strak. Hun interesses liggen ook ginder (TV, kranten etc..).
Circe,

Dit is idd de manier waarop het nu gebruikt word. Maar technisch gezien is ze fout.

Wat niet wil zeggen dat ik ze in politiek gebruik fout vind daar de meeste mensen ze anders niet begrijpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 11:34   #503
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik zie hier vanuit mijn venster toch een aantal gezinnen waarin het best lukt, hoor.
Dat is het nu juist, bij de ene is een berisping voldoende om te zorgen dat ze zich gedragen en bij de andere moet je ze duidelijk laten voelen dat als zij iemand bijten dat dit pijn doet en dat ze kunnen terug gebeten worden.
Maar deze laatste mogelijkheid is door de wet van de ouders afgenomen en onze huidige wetgevers denken dat ze iedereen kunnen binnen de lijnjes houden, enkel door te zeggen dat men binnen de lijntjes moet blijven.

Deze houding is door heel de geschiedenis terug te vinden als het begin van het verval van enkel ontwikkelde samenleving.
Oud 11 oktober 2006, 11:44   #504
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
De motivatie van die jonge allochtonen was een "morele" verontwaardiging, een vorm van onverdraagzaamheid. Ze hadden kennelijk last om anderen die niet in hun schema pasten te accepteren.
De nagel op de kop.
Ze hebben kennelijk last zich in hun nieuwe leefwereld in te passen.
Zullen wij ons dan maar aan hen aanpassen ?
Citaat:
Ze grepen terug naar een moraal die hier nog niet zo lang geleden ook gangbaar was. Ook bij anderen, sommige Christenen, sommige Joden, sommige nationalisten zien we dit soort morele betweterij terug opkomen. Logisch in een maatschappij waarin exteem rechtse ideeën terug bespreekbaar worden, nadat de generaties die WII hebben gezien aan invloed hebben verloren.
Die anderen slaagden er dan blijkbaar in zich op korte tijd aan te passen.
Waarom lukt het hun dan niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 11:45   #505
Klauwaard
Vreemdeling

Klauwaard's schermafbeelding

Standaard

okee,het werkt terug!

Laatst gewijzigd door Klauwaard : 11 oktober 2006 om 11:47.
Klauwaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 11:48   #506
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is het nu juist, bij de ene is een berisping voldoende om te zorgen dat ze zich gedragen en bij de andere moet je ze duidelijk laten voelen dat als zij iemand bijten dat dit pijn doet en dat ze kunnen terug gebeten worden.
Maar deze laatste mogelijkheid is door de wet van de ouders afgenomen en onze huidige wetgevers denken dat ze iedereen kunnen binnen de lijnjes houden, enkel door te zeggen dat men binnen de lijntjes moet blijven.

Deze houding is door heel de geschiedenis terug te vinden als het begin van het verval van enkel ontwikkelde samenleving.
Met je analyse inzake maatschappelijke steun aan opvoedende ouders, ben ik het eens. Daar hoeven we niet meer op terug te komen.

Maar de hete brij waar het momenteel om gaat, daar draai jij permanent om heen. En dat is dat het soort bijzonder schofterig gedrag met soms zware gevolgen dat de laatste tijd zo toeneemt, voor het grootste deel op rekening van allochtone pubers moet geschreven worden. En dat dat gedrag vaak een rechtstreekse oorzaak vindt in het milieu waarin de betreffende jongeren zijn groot gebracht.

Het meest recente voorbeeld, waarover we het hier hebben, toont dat laatste extra duidelijk aan: jonge meisjes die zwanger raken zijn in die bepaalde cultuur "hoeren".

Gewoon straffen volstaat in dat geval niet. De opvatting waaruit het gedrag voortkomt moet m.i. ook aangepakt worden.
Oud 11 oktober 2006, 11:48   #507
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe,

Wat denk je dat de engelkesmaaksters deden in de jaren 50/60.
En waarom denkje dat er zoveel jonge meisjes voor een jaar in een klooster aan de andere kant van het land verbleven en er zoveel kinderen in de weeshuizen van de kerk waren.

Juist ja.

Maar geen van beide is goed te praten.
Bij mijn weten waren dat geen kwajongens die dat tegen de wil van de familie of de betrokkene deden.
Trouwens de engelkesmaaksters bestaan nog hoor, het is zelfs wettelijk gemaakt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 11:52   #508
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop.
Ze hebben kennelijk last zich in hun nieuwe leefwereld in te passen.
Zullen wij ons dan maar aan hen aanpassen ?
En waarom zouden wij onze oude waarden en ons zelfrespect niet terug in voegen brengen, inplaats van de waard van een vreemde en overzees land over te nemen en ons zelf te verloochenen.
Oud 11 oktober 2006, 11:58   #509
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Heel simpel.
Wie hier geboren is is autochtoon.
Wie hier later pas kwam wonen allochtoon.
Is dat duidelijk genoeg?
En wat met adoptiekinderen (die de naam dragen van de Belgische adoptant)?
Zijn dit dan allochtone of autochtone kinderen?

Hetgeen je schrijft is inderdaad heel duidelijk, maar toch denk ik dat dit wel eens een uitzondering kan zijn (wettelijk gezien)

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."

Laatst gewijzigd door Pever : 11 oktober 2006 om 11:59.
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 12:16   #510
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
En wat met adoptiekinderen (die de naam dragen van de Belgische adoptant)?
Zijn dit dan allochtone of autochtone kinderen?

Hetgeen je schrijft is inderdaad heel duidelijk, maar toch denk ik dat dit wel eens een uitzondering kan zijn (wettelijk gezien)
Ik blijf bij mijn standpunt.

Trouwens is allochtoon of autochtoon geen statuut of zo. Het is een aanduiding.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 12:27   #511
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met je analyse inzake maatschappelijke steun aan opvoedende ouders, ben ik het eens. Daar hoeven we niet meer op terug te komen.

Maar de hete brij waar het momenteel om gaat, daar draai jij permanent om heen. En dat is dat het soort bijzonder schofterig gedrag met soms zware gevolgen dat de laatste tijd zo toeneemt, voor het grootste deel op rekening van allochtone pubers moet geschreven worden. En dat dat gedrag vaak een rechtstreekse oorzaak vindt in het milieu waarin de betreffende jongeren zijn groot gebracht.

Het meest recente voorbeeld, waarover we het hier hebben, toont dat laatste extra duidelijk aan: jonge meisjes die zwanger raken zijn in die bepaalde cultuur "hoeren".

Gewoon straffen volstaat in dat geval niet. De opvatting waaruit het gedrag voortkomt moet m.i. ook aangepakt worden.
En daar gaan we dan, ergens hebben ook zij geen ongelijk.
Onze zeden en gewoontes zijn in zo'n erg verval geraakt, dat we het al als normaal aannemen dat meisjes van 15/16 jaar moeder worden.
Niet dat ik hun gedrag goedkeur, maar je kan je er ook vragen bij gaan stellen. Als een meisje op haar 16de hoog zwanger is, hoe jong was ze dan toen ze reeds met de jongens in bed lag. Als ik de blog van haar vader goed heb begrepen had zij reeds 2 jaar een vaste relatie en kan je gaan stellen dat zij op haar 13/14 jaar reeds met sexueel actief was.
Als je deze zaken begint na te gaan is de mening van deze jongeren eigenlijk ook de menong van vele autochtone Belgen en gaat men nu enkel te keer over het feit dat die jongeren een toekomstige moeder hebben gelagen en gestampt.

En verder zijn er eigenlijk op dat punt niet veel verschillen met onze cultuur.
De meeste jongens van hier zijn ook graag de eerste die sex heeft met het meisje waar ze van houden en mee hun leven willen verder zetten.

En ook onder de blanke jongens word er door gezegd welke meisjes ze makkelijk in hun bed krijgen en waar ze dus geen vaste relatie moeten mee aangaan en welke meisjes er heel moeilijk of niet te krijgen zijn omdat die meisjes te ernstig zijn en/of geen sex willen voor het huwelijk.
En ook de meeste blanke mannen hebben graag dat hun vrouw onderdanig is en voor hen de was en plas doet, terwijl zij als ze thuis komen met hun voetjes onder tafel gaan zitten en zich daarna enkel nog met hun hobby's bezig houden.

Dus waar verschilt hun cultuur nu eigenlijk in het echt, dat zij het nog steeds gedaan krijgen waar de meeste mannen van hier nog enkel kunnen over dromen.

En de andere problemen zijn er dankzij de wetten die zijn afgevoerd omdat er mensen zijn die denken dat je tieners kan braaf praten en binnen de lijntjes kan houden door enkel eens boos te kijken.

Alles hang immers aan elkaar vast en het ene is gewoon het gevolg van het andere.
Oud 11 oktober 2006, 12:33   #512
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij mijn standpunt.

Paulus.

Paulus,

autochotone mensen zijn mensen die reeds sinds eeuwen en langer op die plaats wonen.

Allochtone mensen zijn die in de laatste eeuwen van de ene naar de andere plaats zijn verhuist en die plaats als de hunne zijn gaan maken.
Oud 11 oktober 2006, 13:20   #513
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar gaan we dan, ergens hebben ook zij geen ongelijk.
Onze zeden en gewoontes zijn in zo'n erg verval geraakt, dat we het al als normaal aannemen dat meisjes van 15/16 jaar moeder worden.
Niet dat ik hun gedrag goedkeur, maar je kan je er ook vragen bij gaan stellen. Als een meisje op haar 16de hoog zwanger is, hoe jong was ze dan toen ze reeds met de jongens in bed lag. Als ik de blog van haar vader goed heb begrepen had zij reeds 2 jaar een vaste relatie en kan je gaan stellen dat zij op haar 13/14 jaar reeds met sexueel actief was.
Als je deze zaken begint na te gaan is de mening van deze jongeren eigenlijk ook de menong van vele autochtone Belgen en gaat men nu enkel te keer over het feit dat die jongeren een toekomstige moeder hebben gelagen en gestampt.

En verder zijn er eigenlijk op dat punt niet veel verschillen met onze cultuur.
De meeste jongens van hier zijn ook graag de eerste die sex heeft met het meisje waar ze van houden en mee hun leven willen verder zetten.

En ook onder de blanke jongens word er door gezegd welke meisjes ze makkelijk in hun bed krijgen en waar ze dus geen vaste relatie moeten mee aangaan en welke meisjes er heel moeilijk of niet te krijgen zijn omdat die meisjes te ernstig zijn en/of geen sex willen voor het huwelijk.
En ook de meeste blanke mannen hebben graag dat hun vrouw onderdanig is en voor hen de was en plas doet, terwijl zij als ze thuis komen met hun voetjes onder tafel gaan zitten en zich daarna enkel nog met hun hobby's bezig houden.

Dus waar verschilt hun cultuur nu eigenlijk in het echt, dat zij het nog steeds gedaan krijgen waar de meeste mannen van hier nog enkel kunnen over dromen.

En de andere problemen zijn er dankzij de wetten die zijn afgevoerd omdat er mensen zijn die denken dat je tieners kan braaf praten en binnen de lijntjes kan houden door enkel eens boos te kijken.

Alles hang immers aan elkaar vast en het ene is gewoon het gevolg van het andere.
Ik zou hier graag gedetailleerd op ingaan, maar ik heb onoverkomelijke moeilijkheden met dat eindeloos wegmasseren van de verantwoordelijkheden en dat ondraaglijk verontschuldigen van barbaarse misdaden.

"Iedereen doet het, en wie het niet doet zou het eigenlijk wel willen doen maar durft niet goed". Daar komt je pleidooi eigenlijk zowat op neer. Sorry, ik vind dat degoutant.

In een wereld waarin het in de buik stampen van zwangere tienermeisjes als "ergens toch een beetje normaal" beschouwd wordt, wil ik mijn dochters niet laten opgroeien. Werk maar alleen aan zo'n maatschappij, daar doe ik niet aan mee. Mij zal je op je weg vinden: no pasaran.
Oud 11 oktober 2006, 13:29   #514
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door Jantje
En verder denk ik dat deze jongeren beter geintegreerd zijn dan jij en iedereen hier staat te roepen.
Zij weten beter dan jij en ik hoever zij kunnen gaan, zij weten beter de hun advocaten hoe de wet in elkaar steekt, zij weten beter dan de autochtone wat wel en wat niet kan zonder gestraft te worden.

En het zal voor vele onder jullie als een donderslag bij heldere hemel zijn, maar met hun roep om terug te gaan naar de oude wetten hebben zij eigenlijk nog gelijk ook.
Eigenlijk komen zij ons terug beschaven?
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 13:31   #515
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
foutje
Foutje gemaakt Paulus,

Oud 11 oktober 2006, 13:35   #516
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad... Net zoals 'adoptiekinderen'

Oud 11 oktober 2006, 13:55   #517
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou hier graag gedetailleerd op ingaan, maar ik heb onoverkomelijke moeilijkheden met dat eindeloos wegmasseren van de verantwoordelijkheden en dat ondraaglijk verontschuldigen van barbaarse misdaden.
Ik keur het gedrag van deze jongeren zker niet goed hoor en heb een grote afkeer van mensen die het leven niet als het gelangrijkste op aarde beschouwen.
En ik zoek zeker geen verontschuldigingen voor deze jongeren.

"Iedereen doet het, en wie het niet doet zou het eigenlijk wel willen doen maar durft niet goed". Daar komt je pleidooi eigenlijk zowat op neer. Sorry, ik vind dat degoutant.
De waarheid kan idd soms heel degoutant zijn, en gewoonlijk zijn het zij die het hardste en het meeste roepen dat de andere zich misdraag en dat de andere vanalles doet dat niet mag, die de meeste jaloezie hebben op wat de aangewezene doet.

In een wereld waarin het in de buik stampen van zwangere tienermeisjes als "ergens toch een beetje normaal" beschouwd wordt, wil ik mijn dochters niet laten opgroeien. Werk maar alleen aan zo'n maatschappij, daar doe ik niet aan mee. Mij zal je op je weg vinden: no pasaran.
Ik had het toen niet over dat in de buikstampen en dat wist je zelf ook.
Maar over wat zij vinden van meisjes die op hun 15/16 jaar zwanger zijn.

Ik denk niet dat jij je dochter zo opvoed dat ze op hun 15 jaar reeds in bed moeten duiken met de jongens en zich moeten laten zwanger maken.
Ik denk dat jij net als ik vind dat ze op die leeftijd zich beter eerst bezig houden met hun opleiding en hun toekomst, inplaats van met sex en kinderen hebben. En daar gaat het om dat deze jongeren op dat punt geen ongelijk hebben.
Maar ik ben zeker niet akkoord met de manier waarop zij dit tonen.

Maar dit is wel een duidelijk bewijs dat onze maatschappij in verval is en zich dringend moet gaan herpakken.

Maar ja, als je dat zegt of schrijft ben je degoutant en vervelend en geef je deze jongeren gelijk.

Wel buiten hun geweld tegen zwangere vrouwen hebben ze gelijk en krijgen wij nu enkel de vruchten van wat we gezaaid hebben.
Ontevredenheid bij de bevolking, onmacht van politie en justitie, en onhandelbare tieners die zich door iedere oproerkraaier die zijn kansen waagt zijn te gebruiken voor de meest erge zaken.
Laten we zo verder doen en laten we nog wat meer staan roepen dat het allemaal hun schuld is en dat zij zich niet aanpassen en ondertussen onze eigen middelen om er iets aan te doen nog wat verder afbouwen en als enige oplossing de deportatie van een hele hoop onschuldigen aanbieden.

En binnen een paar jaar moet je mij niet meer degoutant vinden.
Want dan mag je toekijken hoe deze jongeren totaal in handen zijn gevallen van een paar topcriminelen die hen in hun bende hebben ingelijft en hen heeft opgedragen om jou dochters bij jou thuis te komen bezwangeren onder jou ogen.
Dit enkel omdat men niet wil toegeven dat onze cultuur niet meer bestaat en er onder de bevolking een totale zelfverwaarlozing heerst.

En nee, het VB is zeker niet de partij die dit moet oplossen, zij zouden het enkel nog erger maken.
Oud 11 oktober 2006, 14:01   #518
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk komen zij ons terug beschaven?
Dat zij dit zouden doen en dat zij ons terug zouden leren dat we onze zeden en ons zelfrespect moeten behouden heeft mijn grootvader reeds 30 jaar geleden voorspeld. Hij is nu dood, maar hij zou mij nu zeker zeggen, zie je nu wel, al die losse zeden en dat gebrek aan respect van jullie heeft enkel geleid tot het feit dat men ons nu vanuit Afrika terug moet komen beschaven.

Dus ja zij willen dat wij ons terug beschaven.
Oud 11 oktober 2006, 14:19   #519
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Als je iemands inspiratie wil kennen, is luisteren naar wat de persoon zelf te zeggen heeft vaak geen slecht idee.

Volgens GVA zegden de criminelen dat ze het meisje schopten omdat ze "zwanger en dus een hoer is".

Waar halen jongens dergelijke ideeën vandaan? Teveel het partijprogramma van het VB zitten lezen misschien? Of wat te lang blijven luisteren naar de preek van de plaatselijke katholieke pastoor?
Nee, ik leef gewoon onder één dak met een moslim waarmee ik die dingen bespreek.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 14:31   #520
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
En wat als de kinderen opgevoed worden in een milieu waar de moeder het kind moet opvoeden, maar waar diezelfde vrouw in een veel lagere positie staat dan haar man?
Het kind ziet dat en neemt een voorbeeld aan van de vader!
Gevolg: de opvoeding van hun cultuur past niet bij het onze!
Willen ze naar hier komen, dat ze zich dan aan onze cultuur aanpassen!
Heb je het nu over een autochtoon gezin of een allochtoon? Ik ken rasechte Vlaamsche gezinnen waar de vrouw (en soms zelfs de man niets te zeggen heeft, kop krijgt en dan moslimgezinnen waar het niet zo is... En wat met kinderen die opgroeien waar één of beide ouders drinken of aan drugs zitten? Of bedoel je dat er enkel 'probleemgezinnen' zijn bij allochtonen en niet bij autochtonen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be