![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij schreef toch net dat niemand écht weet wat de betekenis was van wat er stond? (sex hebben met een vrouw, of gewoon een vrouw aanraken). dus kan men toch kiezen naar eigen inzicht? Bijgevolg kan men zich niet beroepen op eigen godsdienstvrijheid om geen pollekes te schudden.
Indien mijn godsdienst me (net zoals de masai) - eventueel, dus naar eigen inzicht - voorschrijft dat ik mensen begroet door ze in hun gezicht te spuwen, denk ik niet dat ik een jobke als receptioniste zal krijgen. Wat denk je?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 januari 2007 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel van deze theorie is dat de deur opengelaten worden voor een ruime interpretatie!
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit geldt zowel voor hoofddoeken als voor handjesschudden als voor het slaan van je vrouwen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
|
![]() Citaat:
In deze theorie ben je vrij om te interpreteren wat je wilt volgens de voorwaarden/regels maar je draagt daar volledig je verantwoordelijkheid in !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 januari 2007 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit het bovenstaande van Laya begrijp ik dat de moslims ook met dat probleem zitten, zij verstaan geen arabisch meer, dus weten ze nauwelijks wat ze zeggen tijdens hun gebeden. Dus ik zou zeggen : erediensten en gebeden in de taal van het volk. Maar met alles wat ik hier lees, stel ik me daar ook vragen bij. Hoe moet dat in de praktijk ? Wie mag dat vertalen ? Alleen op dit Forum waar toch maar een beperkt aantal mensen een beperkt aantal meningen geven, worden zoveel verschillende interpretaties gegeven dat ik als Koran-leek ze "serieus zie vliegen". Verder lees ik dan nog ergens dat je de Koran niet kan interpreteren, dat alleen Allah juist weet wat erin staat ... Lieve deugd, hoe kunnen mensen die af en toe eens proberen wat te filosoferen over het leven zich goed voelen in zo een godsdienst ?
![]() |
![]() |
#507 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik moet Flippend Rund een stukje bijtreden waar hij zegt dat velen hier hun eigen kwade "ik" projecteren op de islam, ja zelfs op de moslims. Heel eenvoudig: onze Westerse vrijheid, die wij allemaal moeten verdedigen - en dit ben ik ééns met je - kan alleen maar verdedigd worden zonder geweld. Elk inroepen van geweld, hoe weinig ook, is een rechtstreeks verraad aan onze Westerse vrijheid. En dát is het grote gevaar voor die Westerse vrijheid, méér dan de islam zélf. Of nog anders gezegd: lui zoals jij die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden, als zouden zij de enigen zijn die de risico's van het plaatsen van de islam in onze niet-islamitische samenleving onder ogen durven te zien... ... die lui zou ik d�*t willen zeggen: ik durf die risico's óók onder ogen zien. Ook ik heb vragen bij bepaalde aspecten van dat geloof. Er is een groep forummers hier in wier houding tegenover de islam ik me wél kan vinden. Een kritische houding, dat zeker - en minstens zo kritisch als de jouwe, zoniet nog méér. Maar een houding die al even kritisch is jegens diegenen die propageren dat we onze Westerse vrijheid dienen te verdedigen, desnoods met geweld. Als er één ding is waartegenover ik nóg kritischer sta dan tegen het geloof van mijn moslim-medeburgers, dan is het wel tegen geweld waarvoor jij de deur hier op een kier zet!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Echt grappig. Je gelooft het niet! Een hele draad, neen verschillende draden, vol huilen over een 'bedreigende, gevaarlijke' andere levensbeschouwing. Maar één vraagje over hun fascistische partij en ze staan op hun achterste poten. Echt verdraagzaam die paljassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weer echt een idiote opmerking van een verzuurde en onverdraagzame linkse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En neen: hier zijn geen aparte wetten voor moslims. Maar je weet toch dat de islam duidelijk stelt dat er maar een wet is: de koran en de ahadith (ondertussen geleerd dat ahadith het meervoud is van hadith) en dat er bij verschillen tussen de wet van de staat en allah's wet, de wet van de staat vervalt. Of met andere woorden: bij verschillen stellen de moslims zich buiten de wet.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 januari 2007 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'k Zal nog eens die tekst aanhalen vanuit Pakistan, want dat gebeurt NU: [quote] "As also enshrined in the Constitution, there cannot be any laws inPakistan that are not in conjunction with the Islamic teachings. There is no question of doing that," he said. Met andere woorden: er bestaan geen wetten buiten de islam! Ik heb Pakistan efkes uit de vet gedrukte tekst gehaald, omdat dit statement opgaat voor ALLE moslim staten, waar moslims het dus voor het zeggen hebben.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 17 januari 2007 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 januari 2007 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals ik al een paar keer heb verteld, ben ik hier naar het forum gekomen om de inhoud van het boek 'A Throne in Brussels' te testen aan de mening van andere mensen. Als bij 'toeval' geraakte ik dus gewikkeld in moslim pro en contra meningen, die ik dan (beide) dus ben gaan testen. En van 'moslim is een vreedzame godsdienst' filosofie ben ik 180 graden gedraaid naar islam is een levensgevaarlijke ideologie. Telkens er zaken aangehaald worden, ga ik (gemakkelijkshalve) op het internet kijken. En pech toch dat het geweld van islam overduidelijk is. Als je dat niet wilt zien, is dat mijn probleem niet, maar het jouwe. En dat warm water (de bedreiging van de islam) heb ik niet uitgevonden, ik heb het gevonden door te lezen, hier in het forum, op het internet, in boeken en op TV. En dat geweld. die ik blijkbaar verkondig, is de laatste optie. En als jij nu zonodig vindt dat dit niet kan als verdediging in de Westerse wereld, dan heb je -meen ik- ook een probleem hoe de Westerse vrijheid werd heroverd op de nazi-ideologie? Trouwens dat vredelievendheid niet helpt tegen islam geweld en terrorisme, is mijn hele overtuigde, persoenlijke mening en je moet maar eens nagaan in de geschiedenis van de islam. Maar allicht is dat te veel gevraagd eh? Of wil je het niet zien. Desnoods zoek je maar eens naar links op dit forum... meer dan genoeg keuze.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 17 januari 2007 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of de interesse van dat publiek "gezond" is, is maar zeer de vraag. Ik ben geen haar beter dan jij of dan wie dan ook, en ook ik kan soms een pervers soort genoegen beleven aan het ongeluk van anderen, vooral wanneer het mooi in beeld wordt gebracht. Dus... Citaat:
Citaat:
Terwijl een Laya bijvoorbeeld, die zélf niét moslim is en hier meermaals verklaard heeft dat zij allesbehalve zinnens is zich tot de islam te bekeren, er wel met één getrouwd is; terwijl zij hier durft te getuigen dat zij een goed huwelijk heeft... ... zijn sommige andere forumleden er als de kippen bij om haar te beklagen over hoe zwaar haar moslimman haar wel niet onderdrukt, en hoe erg ze het kennelijk vinden dat Laya dit niet eens dóórheeft. En - belangrijk Herman!!! - die lui vellen hun oordeel op dit forum zelf, op andere websites op het internet, in boeken en op TV!!! [IRONIE] Hoe durft iemand die met een moslim gehuwd is dit forum tegenspreken? Waar haalt zij de pretentie vandaan om het internet, de boeken en de TV tegen te spreken??!! Erg hé!!! [/IRONIE] Citaat:
Maar... verbaas je dan niet mocht je een heel ánder antwoord te horen krijgen dan je misschien verwachtte... Citaat:
Ik ben een overtuigd christen, stevig geëngageerd in de parochie waar ik al jaren woon. Heel intens beleef ik mijn geloof, lees ik de Bijbel en dompel ik me met de regelmaat van de klok onder in de lectuur ervan - vaak o.l.v. ervaren bijbellezers en exegeten. Ik heb leren geloven in de bijbelse boodschap die overigens de Bijbel verre overstijgt en gewoon een reeks universele waarden verwoordt, die ook door andere geloofsovertuigingen en levensbeschouwingen wordt uitgedragen: het geloof in de geweldloosheid (waarop christenen zeker geen alleenrecht mogen claimen). Datzelfde geloof dat ook Gandhi bezielde in zijn vreedzaam verzet tegenover de Britse bezetter. Datzelfde geloof waaruit Mandela de kracht putte om het 27 jaar uit te houden op Robbeneiland en voldoende energie over te houden om het hele land in zijn ideaal mee te slepen: een vreedzame toenadering tussen blank en zwart! Toegegeven, Gandhi en Mandela zijn klasbakken zoals er jammer genoeg véél te weinig geboren worden. Ik kan onmogelijk van mezelf stellen dat ik, mocht ik in hun benarde situatie verzeild geraakt zijn, mijn ideaal zou zijn trouwgebleven. Zoiets zou grenzeloos pretentieus zijn. Daarom speel ik het liever wat minder pretentieus en geef ik deels toe aan mijn kritiek tegenover de boodschap van de Koran. Evenwel... Citaat:
Het zijn immers geen spectaculaire verhalen, en bijgevolg is er geen kat in geïnteresseerd... Ik wél dus. Om nu terug te komen op je vergelijking met de manier waarop een einde werd gemaakt aan het nazisme: de kern van de zaak zit hem in een gelijkaardig dilemma als waarmee president Truman zich geconfronteerd wist toen hij moest beslissen over het daadwerkelijk afwerpen van de A-bom boven Hiroshima en Nagasaki:
Voor het geval de moslimzijde jou inderdaad niét mocht interesseren: niemand vraagt jou om het met die moslims akkoord te gaan. Mij interesseert hun versie wel degelijk, maar ze mogen rekenen op stevig weerwoord (steeds met respect van mijn kant uit). En dat brengt wel degelijk zoden aan de dijk, daarin geloof ik nu eenmaal... en ik heb er vele goede redenen toe. (Naïviteit is géén goede reden.) |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | ||||||||||||||
Minister
|
![]() Het wordt een beetje moeilijk om te reageren, omdat ik beide teksten wil laten zien.
Citaat:
Dat moslims zich hier anders gedragen, dan in landen waar de islam het voor het zeggen heeft, wijt ik aan hetvolgende: Zij zijn nog niet sterk genoeg om hun ideologie door te dringen. Maar je wil blijkbaar niet kijken naar gebruiken in landen, waar islam het wel voor het zeggen heeft. En daar wil jij nu nooit eens naar kijken. Als ik goed ben ingelicht was de hele noord-afrikaanse kust christelijk, ook Syrie (Antiochus - mijn aardrijkskunde daar is niet echt op pijl), Turkije waar vele christelijke steden lagen (Efesie??): volledig onder het juk van de islam. Het probleem dat jij niet wil zien, is dat eens islam, altijd islam: er is geen vrijheid binnen de islam dictatuur. Zie wat er gebeurt in de wereld. Citaat:
Maar dit terzijde: de enige reden, waarom ik dit aanhaalde, is (en dat was niet duidelijk) dat de islam mij vroeger koud liet in de aard van "'t ja: er zijn wat misbruiken, maar zo erg zal het niet zijn'. En DAT is enorm verandert. Citaat:
DAAROM dat je dan ook niets las, over het uitmoorden van het christelijke zuiden van Soedan, het was immers ook normaal. Niets uitzonderlijks. Citaat:
Ik ga hier niet discussieren wie beter is dan wie, maar door mij met jou te relateren en een soort genoeten te beleven, dat gaat te ver. Let goed op je woorden. Ik beleef helemaal niet het minste genoegen aan het ongeluk van anderen. Integendeel zelfs: ik slaap daar slecht van. Ook al is dat in een 'ver van mijn bed' show. En Europa was een ver van mijn bed show... Islam daarentegen is een alsmaar oprukkende ideologie, die nefaste gevolgen heeft voor onze Westerse vrijheid. Dit forum biedt mij genoeg achtergrond over dhimmie attitude, moslim attitude, takkyia om hier in mijn nieuwe vaderland de boel beter in verdediging te brengen. Citaat:
Past perfect in het plaatje: kan je de discussie niet verder aan, begin dan de tegenstander te verwijten. Citaat:
En trouwens wat zeg de dan over die ene moslim, die zijn dochters in de coma sloeg? Als ik mij nog goed herinner was hij de islam staat ontvlucht, omdat hij met zijn godsdienst niet kon leven. Vluchting dus, totdat zijn ware aard bovenkwam... Maar ja: dat zal dan maar een enkeling zijn zeker? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn punt hier was dat jij beweerde dat het Westen niet gediend was met een gewelddadige verdediging. Waarop ik wou stellen, dat een aantal mensen die mening -gelukkig- niet was toegedaan, toen Europa moest bevrijd worden van nazi-dictatuur. Citaat:
Citaat:
Of vind jij ook dat islam-christendom en mohamed-jezus naast elkaar mogen worden gezet? Citaat:
Gandhi was inderdaad een man van een vreedzaam verzet en DAT werkt als je tegenstander een Westerling is, met een zekere afiniteit ten opzicht van vrijheid en respect. Ghandi zou trouwens tegen de islam geen greintje kans maken. Maar dat is speculatie. Verbeter mij als ik fout ben, maar per se is Hindoeisme een vreedzame godsdienst (gevaarlijk gesteld natuurlijk: dat caste systeem is heel onderdrukkend): vraag maar eens hoevelen er worden vermoord door de islam: Kashmir, India en omliggenden. Citaat:
Wij noemen dat een leugentje om bestwil... Citaat:
Ik ken een gast, die in SA werkt. Zijn motto: hou je gedeinsd. Citaat:
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet jij daar niks van? ik zou de artikelen terug moeten gaan opzoeken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mandela vindt het ook leuk om liedjes te staan zingen met "kill the whites":
http://www.youtube.com/watch?v=fcOXqFQw2hc (en d'r staan dan nog zo'n paar witten bij die het lustig zitten mee te kwelen! maar ja zulke oenen lopen hier ook rond natuurlijk).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 januari 2007 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
|
![]() Citaat:
![]() |