Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2007, 17:39   #501
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wie ging ervoor zorgen dat de armen een stem kregen,dat deze moesten uitkomen voor hun mening?
1. wij noch iemand anders kunnen armen een stem geven - dat kunnen ze enkel zelf ( eventueel via ons ) en zolang ze denken dat iemand het ze kan geven is er de absolute zekerheid dat ze nooit een stem zullen hebben.

2. Jij hebt geen mening. Jij denkt niet maar wordt gedenkt- je leeft niet maar wordt geleefd. We willen nog steeds dat zelfs jij je eigen mening zegt - maar dan moet je wel eerst een onderscheid kunnen maken tussen wat je denkt onder invloed van propaganda en wat je zelf denkt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 februari 2007 om 17:41.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 17:53   #502
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nee zo denken we er niet over. Maar helaas is het zo dat je zonder een minimum aan intelectuele bagage niet kan discussieren. Je moet om te beginnen bijvoorbeeld al kunnen begrijpen wat het woord discussieren betekend ( d of dt juist schrijven is dan weer niet essentieel ) . Heel jammer maar wij kunnen er ook niet aan doen dat dit zo is. Het is een natuurwet die wij niet gemaakt hebben maar die wel geldt.

De onmondige heeft altijd ongelijk
Hoe komt het dan dat U toch op dit forum blijft...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 17:53   #503
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. Jij hebt geen mening. Jij denkt niet maar wordt gedenkt- je leeft niet maar wordt geleefd. We willen nog steeds dat zelfs jij je eigen mening zegt - maar dan moet je wel eerst een onderscheid kunnen maken tussen wat je denkt onder invloed van propaganda en wat je zelf denkt.
Citaat:
en om dat te kunnen heb je een absoluut minimum aan intellectuele bagage nodig
En nog wat om mij te beledigen Kombaf?
Dit duid wel op Uw zwakten hoor!
Oud 1 februari 2007, 17:55   #504
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
1. wij noch iemand anders kunnen armen een stem geven - dat kunnen ze enkel zelf ( eventueel via ons ) en zolang ze denken dat iemand het ze kan geven is er de absolute zekerheid dat ze nooit een stem zullen hebben.

'Gedenkt'...
Dat zal Duveltje niet begrijpen, vrees ik...
Oud 1 februari 2007, 18:06   #505
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
'Gedenkt'...
Oud 1 februari 2007, 18:08   #506

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En nog wat om mij te beledigen Kombaf?
Dit duid wel op Uw zwakten hoor!
men heeft inderdaad een minimum aan intellectuele bagage nodig om te kunnen discussieren. Dat is een waarheid. Probeer anders maar eens te discussieren met een eencellige bvb. dat gaat dus niet lukken. Dat jij daardoor beledigt bent of je aangesproken voelt wat kan ik daar nu aan doen. Ik zeg gewoon de waarheid. Een waarheid die ik niet gemaakt heb.

dat je zelf niet weet wat je eigen mening is stel ik vast uit het feit dat je met de dag draait - ook hier spreek ik weer gewoon uit wat ik hier vast stel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 februari 2007 om 18:09.
Oud 1 februari 2007, 18:10   #507

Standaard

Citaat:
'Gedenkt'...
helaba niet stigmatiseren jij he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 februari 2007 om 18:11.
Oud 2 februari 2007, 13:26   #508
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de Vld moeten langdurig werklozen geactiveerd worden. Dat is hetzelfde als zeggen dat de werklozen lui zijn en komt neer op het aanbrengen van een stigma op een ( groeiende ) minderheid - het getuigd ook van tribaal collectief denken waarbij er een opdeling gemaakt wordt in wij; de goeden en zij; de slechten.

De Vld begint ook steeds over de luie werklozen indien haar vragen gesteld worden over de economie die maar niet echt terug in gang wil geraken.

Is het niet een beetje laf dat de VLD, waarvan zowat alle mandatarissen uitgesproken rijk zijn, niet durft toegeven dat het de problemen gewoon niet opgelost krijgt en de schuld dan maar op de werklozen ( veelal toch maar weerloze armen en kansarmen ) steekt ?

Lijkt heel die haatcampagne tegen werklozen niet een beetje op wat de nazis deden met de joden ter voorbereiding van de holocaust destijds ?

Ook zij gaven de joden om de duitsers tegen ze op te zetten immers de schuld van de economische malaise.

Graag uw reactie
Je symboliek is nogal overtrokken, wat zwaar b eladen, en een beetje schril van toon.
Waar de VLD op aanstuurt is een herinvoering van een nieuw soort verkapte slavernij, nadat de eerste succesvol afgeschaft is (die had de rijke burgers toen ook al rijker gemaakt, en dat moeten de tweedehandse slaven nu ook weer doen, vindt de VLD)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 13:38   #509
Chipie
Banneling

Standaard

In Ploksaland is er werk te vinden, zelfs voor langdurige werklozen...
Oud 2 februari 2007, 13:46   #510
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je symboliek is nogal overtrokken, wat zwaar b eladen, en een beetje schril van toon.
Waar de VLD op aanstuurt is een herinvoering van een nieuw soort verkapte slavernij, nadat de eerste succesvol afgeschaft is (die had de rijke burgers toen ook al rijker gemaakt, en dat moeten de tweedehandse slaven nu ook weer doen, vindt de VLD)
De vraag voor de herinvoering van de slavernij komt wel van extreem rechts, hé. Ik ben niet gelukkig met het feit dat de VLD zich daar niet doof voor heeft willen tonen. Politici luisteren soms ook wat tevééél naar de burgers. Maar het siert de VLD toch dat ze een positieve wending probeert te geven aan een oproep vanuit de verzuurde hoek. Werkloos zijn wordt door de mensen niet als plezant ervaren. Het zijn de werkenden die niet gelukkig zijn in hun job, en zich overbevraagd voelen, die jaloers zijn op de werklozen, en de werkloosheid als de hemel aanzien. De werklozen zelf ondervinden dagelijks dat ze op het randje van de hel leven. Langdurig werklozen worden dan ook heel vaak depressief, en worden ook gemakkelijker ziek. Hun weerstand tegen infecties neemt af, hun mentale weerbaarheid neemt af, door het gemis aan structuur in hun leven krijgen ze met heel wat problemen af te rekenen. De maatregel die de VLD wil invoeren kan de mensen opnieuw structuur bieden, hun weerbaarheid op mentaal en fysiek vlak opnieuw versterken, en een opstap zijn naar een nieuwe volwaardige baan.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 13:50   #511
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
De vraag voor de herinvoering van de slavernij komt wel van extreem rechts, hé. Ik ben niet gelukkig met het feit dat de VLD zich daar niet doof voor heeft willen tonen. Politici luisteren soms ook wat tevééél naar de burgers. Maar het siert de VLD toch dat ze een positieve wending probeert te geven aan een oproep vanuit de verzuurde hoek. Werkloos zijn wordt door de mensen niet als plezant ervaren. Het zijn de werkenden die niet gelukkig zijn in hun job, en zich overbevraagd voelen, die jaloers zijn op de werklozen, en de werkloosheid als de hemel aanzien. De werklozen zelf ondervinden dagelijks dat ze op het randje van de hel leven. Langdurig werklozen worden dan ook heel vaak depressief, en worden ook gemakkelijker ziek. Hun weerstand tegen infecties neemt af, hun mentale weerbaarheid neemt af, door het gemis aan structuur in hun leven krijgen ze met heel wat problemen af te rekenen. De maatregel die de VLD wil invoeren kan de mensen opnieuw structuur bieden, hun weerbaarheid op mentaal en fysiek vlak opnieuw versterken, en een opstap zijn naar een nieuwe volwaardige baan.
De VLD kan dat wel willen invoeren, maar daar zal ze nooit in slagen, zolang er in dit land nog ook maar één werkelijk vrijheidslievend mens leeft, over wiens lijk ze dan nog eerst zal moeten stappen.
Oud 2 februari 2007, 13:52   #512
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In Ploksaland is er werk te vinden, zelfs voor langdurige werklozen...
Interessant..zoals al je bijdragen.
Oud 2 februari 2007, 13:58   #513
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkloos zijn wordt door de mensen niet als plezant ervaren. Het zijn de werkenden die niet gelukkig zijn in hun job, en zich overbevraagd voelen, die jaloers zijn op de werklozen, en de werkloosheid als de hemel aanzien.
Enkel qua (nu ja) "vrije tijd" misschien. Voor de rest zie ik geen énkel voordeel.

Citaat:
De werklozen zelf ondervinden dagelijks dat ze op het randje van de hel leven. Langdurig werklozen worden dan ook heel vaak depressief, en worden ook gemakkelijker ziek. Hun weerstand tegen infecties neemt af, hun mentale weerbaarheid neemt af, door het gemis aan structuur in hun leven krijgen ze met heel wat problemen af te rekenen.
Daar kan ik inkomen. Vooral als het mensen betreft die sowieso al iets minder weerbaar als een ander in het leven staan. Het psychologisch effect van een vicieuze cirkel dat ook fysieke vormen begint aan te nemen na een tijdje.

Citaat:
De maatregel die de VLD wil invoeren kan de mensen opnieuw structuur bieden, hun weerbaarheid op mentaal en fysiek vlak opnieuw versterken, en een opstap zijn naar een nieuwe volwaardige baan.
Dat weet ik zo nog niet. OK, men is opnieuw even bézig, maar het feit dat ze er niet méér uitkering voor zullen trekken dan nu het geval is, doet moreel gezien niet veel deugd denk ik. Tenzij het voor een héél korte termijn is en er effectief snel resultaten geboekt worden in de vorm van een (reële en aanvaardbare) werkaanbieding.
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 14:08   #514
eno2
Banneling

Standaard

Villa Comedia:
Citaat:
Enkel qua (nu ja) "vrije tijd" misschien. Voor de rest zie ik geen énkel voordeel.
Zelf over je tijd beschikken is een beslissend voordeel.
Vrijheid is de hoogste waarde .

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 februari 2007 om 14:08.
Oud 2 februari 2007, 14:08   #515
Eva123
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet. OK, men is opnieuw even bézig, maar het feit dat ze er niet méér uitkering voor zullen trekken dan nu het geval is, doet moreel gezien niet veel deugd denk ik. Tenzij het voor een héél korte termijn is en er effectief snel resultaten geboekt worden in de vorm van een (reële en aanvaardbare) werkaanbieding.
Dat is uiteraard juist. Ik sprak dan ook van een opstapje, niet over een eindeloos platform. Ook al neemt de uitkering niet toe, ik vind wel dat de verplaatsingsonkosten moeten vergoed worden, dan nog doet het tussen de mensen komen voor heel veel mensen deugd. In die zin is het ook positief. Men moet er echter op letten dat door die maatregel geen werkgelegenheid vernietigd wordt, anderz zet men een vicieuze cirkel ingang die schadelijk is voor de samenleving.
Eva123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 14:11   #516
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kan ik inkomen. Vooral als het mensen betreft die sowieso al iets minder weerbaar als een ander in het leven staan. Het psychologisch effect van een vicieuze cirkel dat ook fysieke vormen begint aan te nemen na een tijdje.
Psychosomatiseren!
Het ergste is het sociale isolement.
Oud 2 februari 2007, 14:13   #517
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
De maatregel die de VLD wil invoeren kan de mensen opnieuw structuur bieden, hun weerbaarheid op mentaal en fysiek vlak opnieuw versterken, en een opstap zijn naar een nieuwe volwaardige baan.
Dat kan, maar niet voor iedereen hé. Het moet dus een vrije keuze blijven.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 14:14   #518
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is uiteraard juist. Ik sprak dan ook van een opstapje, niet over een eindeloos platform. Ook al neemt de uitkering niet toe, ik vind wel dat de verplaatsingsonkosten moeten vergoed worden, dan nog doet het tussen de mensen komen voor heel veel mensen deugd. In die zin is het ook positief. Men moet er echter op letten dat door die maatregel geen werkgelegenheid vernietigd wordt, anderz zet men een vicieuze cirkel ingang die schadelijk is voor de samenleving.
Gedwongen tewerkstelling is volkomen uit den boze, en het is hallucinant dat een humanistisch liberaal zulk een compulsief voorstel ook maar uit zijn keel kan wringen.
Oud 2 februari 2007, 14:19   #519
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als een geneesheer vast kan stellen dat je niet kan werken kan je steeds op invaliditeit gaan,dat is je volste recht(en maar al normaal ook)
Maar nu zelf zeggen dat je niet kan gaan werken is duidelijk lui zijn,en dat dient bestraft te worden
Oud 2 februari 2007, 14:22   #520
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Interessant..zoals al je bijdragen.
Meer kan je niet verwachten van een muis met hersens de grote van een erwt.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be