![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() en de financiering van Brussel is een bijzondere wet, dus weer eens met dubbele meerderheid ... ![]()
![]() |
#502 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu, in principe zal BHV wel opgelost geraken, hoor ... (in het Frans zou ik zeggen: "ce sera le verre d'eau pour faire passer la pilule")
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler;2746607]
Citaat:
![]() Maareuh, ik heb niks van doen met Driewerf hoor ...
![]() |
#504 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En neen, het is geen tweederden, maar je kan er toch al een aardig aantal dingen mee doen. De splitsing van BHV stemmen bijvoorbeeld. Citaat:
Maar ik had het op de in Brussel immer gewilde verhoging van het budget. Als geen enkele Vlaamse parlementair zoiets wil stemmen, dan is dat volledig wettelijk hé. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#505 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#506 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt inderdaad de splitsing BHV stemmen (wat sowiezo wel zal gebeuren...) maar daarmee zijt ge nog altijd nergens in uw staatshervorming. Citaat:
Het is waar dat Brussel een verhoging van haar middelen wenst, maar zonder kan het Gewest nog steeds verder, hoor ... De dreigement om "geen enkele verhoging van het Brusselse gewestbudget meer stemmen" zal maar weinig impact hebben ...
![]() |
#507 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nee, alleen al het dreigement om het VB niet meer per definitie te negeren zou een schokeffect hebben, daar ben ik van overtuigd. |
|
![]() |
![]() |
#508 |
Minister-President
|
![]() Aan de andere kant heb je met de splitsing van BHV toch al iets binnen. Misschien genoeg voor het kartel om de rest op de lange baan te schuiven?
|
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ps: om duidelijk te zijn (ik ben een tijdje afwezig geweest op P.be): ik ben een "federale Belgicist" (ik pleit dus vanuit een Belgische context voor een federale staat met een coherente en eenduidige bevoegdheidsverdeling). Dat de CD&V haar beloftes zou inslikken, kan me dus eigenlijk niet veel schelen.
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#511 |
Vreemdeling
|
![]() Nee, geloof ik niks van. Met alleen de splitsing gaat het Vlaams kartel een dikke verkiezingsnederlaag tegemoet in 2009. Er moet op z'n minst werkgelegenheidsbeleid bij.
|
![]() |
![]() |
#512 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerlijk, jij verwacht dus dat een duidelijk doorbreken van het cordon er als zoete koek zou ingaan bij onze franstalige landgenoten?
|
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#514 | |
Europees Commissaris
|
![]() Na veel vijven en zessen bevestig je dus dat het betreffende dreigement een aardig effect kan opleveren. QED.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#515 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik was zo content dat de Guy uit het nieuws was ,maar met de europese top is hij er weer. We gaan dit, we gaan dat, het europese project,.....hou mij tegen! Wij zijn onder andere een gepeupel dat nooit over de grondwet heeft mogen stemmen van de Guy. Vragen aan de mensen om langer te werken maar tezelfder tijd een aantal europese ambtenaren op 50 op brupensioen met pensioentje van € 9000/maand, ook dat is Europa. Maar wat betreft het communautaire is VLD géén probleem, die gaan voor elke opportuniteit , beginselvastheid is aan hen niet besteed. Dat hebben we de afgelopen 8 jaar mogen proeven, waarom geen 5de burgermanifest ? |
|
![]() |
![]() |
#516 |
Minister-President
|
![]() Ja je zegt daar nu iets. Guy Verhofstadt heeft geen mandaat om wat dan ook te beslissen op die EU top !!
|
![]() |
![]() |
#517 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar kunnen we storten ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ps: er is een enorm verschil tussen verontwaardigd reageren en onder de druk van een "dreigement" bezwijken. ![]() ![]()
![]() |
#520 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Miguelito : 21 juni 2007 om 16:09. |
|
![]() |