Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 21 juni 2007, 12:15   #501
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een gemakkelijke. Wat dacht je van: als jullie lastig blijven doen, nemen we de 17 zetels van het VB er bij?
Wâââw, wat een dreigement zeg ... Met die 17 zetels erbij, heb je nog steeds gen regering en nog steeds geen grondwettelijke meerderheid ...

Citaat:
Maar er zijn zelfs binnen het cordon tientallen perfect wettelijke manieren om druk uit te oefenen. Bijvoorbeeld geen enkele verhoging van het Brusselse gewestbudget meer stemmen.
Ah, da's nieuw, het federaal parlement stemt over het Brussels budget ...
en de financiering van Brussel is een bijzondere wet, dus weer eens met dubbele meerderheid ...
Oud 21 juni 2007, 12:25   #502
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Misschien omdat ze de mensen 1 keer kunnen beetnemen en er mee weggeraken (het was tenslotte paars dat ging dwarsliggen he)...
Paars die dezelfde beloften had gemaakt en wel aan de macht was.... en de rekening betaald heeft gekregen.
het feit dat BHV in de schoenen van Paars is beland (terwijl CD&V even "schuldig" was: ze hadden uit de Vlaamse regering moeten stappen), bewijst EEN ding: in de politiek is perceptie veel belangrijker dan realiteit.

Citaat:
Maar ze (CDV-NVA) weten ook dat een tweede keer deze belofte inslikken een afstraffing kan veroorzaken.....
Uit ervaring heb ik kunnen merken dat het politiek cynisme nooit onderschat mag worden ...
Nu, in principe zal BHV wel opgelost geraken, hoor ... (in het Frans zou ik zeggen: "ce sera le verre d'eau pour faire passer la pilule")
Oud 21 juni 2007, 12:27   #503
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;2746607]
Citaat:

Ja...driewerf ja...Staaf had altijd gelijk..zelfs als hij zich vergiste...nè

Ok, g'hebt gelijk ...

Maareuh, ik heb niks van doen met Driewerf hoor ...
Oud 21 juni 2007, 12:38   #504
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wâââw, wat een dreigement zeg ... Met die 17 zetels erbij, heb je nog steeds gen regering en nog steeds geen grondwettelijke meerderheid ...
De paniek aan de andere kant zou al groot genoeg zijn, stel ik me voor. Misschien volstaat het om ze gillend te doen weglopen uit het Belgisch staatsverband?

En neen, het is geen tweederden, maar je kan er toch al een aardig aantal dingen mee doen. De splitsing van BHV stemmen bijvoorbeeld.

Citaat:
Ah, da's nieuw, het federaal parlement stemt over het Brussels budget ...
Het federaal parlement stemt de begroting waarin de dotaties aan de gewesten begroot wordt, niet?

Maar ik had het op de in Brussel immer gewilde verhoging van het budget. Als geen enkele Vlaamse parlementair zoiets wil stemmen, dan is dat volledig wettelijk hé.

Citaat:
en de financiering van Brussel is een bijzondere wet, dus weer eens met dubbele meerderheid ...
Voila, en niet stemmen dus. Wat is je probleem?
Kortaf is offline  
Oud 21 juni 2007, 12:45   #505
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
het feit dat BHV in de schoenen van Paars is beland (terwijl CD&V even "schuldig" was: ze hadden uit de Vlaamse regering moeten stappen), bewijst EEN ding: in de politiek is perceptie veel belangrijker dan realiteit.

Uit ervaring heb ik kunnen merken dat het politiek cynisme nooit onderschat mag worden ...
Nu, in principe zal BHV wel opgelost geraken, hoor ... (in het Frans zou ik zeggen: "ce sera le verre d'eau pour faire passer la pilule")
Op het eerste punt heb je natuurlijk groot gelijk. Ze waren even schuldig maar hebben dit mooi in de paarse schoenen kunnen schuiven..... omdat het natuurlijk de paarse partijen waren die het federaal niet opgelost kregen ondanks hun eigen beloften....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 juni 2007, 12:55   #506
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De paniek aan de andere kant zou al groot genoeg zijn, stel ik me voor. Misschien volstaat het om ze gillend te doen weglopen uit het Belgisch staatsverband?

En neen, het is geen tweederden, maar je kan er toch al een aardig aantal dingen mee doen. De splitsing van BHV stemmen bijvoorbeeld.
Inderdaad, ik zie Reynders en de Franstaligen al in zijn broek doen ...
Ge kunt inderdaad de splitsing BHV stemmen (wat sowiezo wel zal gebeuren...) maar daarmee zijt ge nog altijd nergens in uw staatshervorming.

Citaat:
Het federaal parlement stemt de begroting waarin de dotaties aan de gewesten begroot wordt, niet?

Maar ik had het op de in Brussel immer gewilde verhoging van het budget. Als geen enkele Vlaamse parlementair zoiets wil stemmen, dan is dat volledig wettelijk hé.

Voila, en niet stemmen dus. Wat is je probleem?
De financiering van Brussel (dus de "dotatie") is bij bijzondere wet geregeld en ligt dus vast. Wilt je er iets aan veranderen, moet je een bijzondere meerderheid hebben.
Het is waar dat Brussel een verhoging van haar middelen wenst, maar zonder kan het Gewest nog steeds verder, hoor ... De dreigement om "geen enkele verhoging van het Brusselse gewestbudget meer stemmen" zal maar weinig impact hebben ...
Oud 21 juni 2007, 13:00   #507
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge kunt inderdaad de splitsing BHV stemmen (wat sowiezo wel zal gebeuren...) maar daarmee zijt ge nog altijd nergens in uw staatshervorming.
Als ik zo de franstalige pers lees en hoor, dan zou de eenzijdige stemming van BHV al voldoende zijn om een staatsgreep te overwegen.

Nee, alleen al het dreigement om het VB niet meer per definitie te negeren zou een schokeffect hebben, daar ben ik van overtuigd.
Kortaf is offline  
Oud 21 juni 2007, 13:01   #508
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik zie Reynders en de Franstaligen al in zijn broek doen ...
Aan de andere kant heb je met de splitsing van BHV toch al iets binnen. Misschien genoeg voor het kartel om de rest op de lange baan te schuiven?
Kaal is offline  
Oud 21 juni 2007, 13:07   #509
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Aan de andere kant heb je met de splitsing van BHV toch al iets binnen. Misschien genoeg voor het kartel om de rest op de lange baan te schuiven?
Volledig mee eens, daarom ook dat ik geloof (maar ik geloof veel ) dat BHV als "excuus" zal dienen voor het afzwakken van de "verregaande staatshervorming".

ps: om duidelijk te zijn (ik ben een tijdje afwezig geweest op P.be): ik ben een "federale Belgicist" (ik pleit dus vanuit een Belgische context voor een federale staat met een coherente en eenduidige bevoegdheidsverdeling). Dat de CD&V haar beloftes zou inslikken, kan me dus eigenlijk niet veel schelen.
Oud 21 juni 2007, 13:12   #510
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik zo de franstalige pers lees en hoor, dan zou de eenzijdige stemming van BHV al voldoende zijn om een staatsgreep te overwegen.

Nee, alleen al het dreigement om het VB niet meer per definitie te negeren zou een schokeffect hebben, daar ben ik van overtuigd.
Dan lezen wij dezelfde kranten niet, en kijken we niet naar dezelfde programma's ...
Oud 21 juni 2007, 13:12   #511
dekristallenbol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Nee, geloof ik niks van. Met alleen de splitsing gaat het Vlaams kartel een dikke verkiezingsnederlaag tegemoet in 2009. Er moet op z'n minst werkgelegenheidsbeleid bij.
dekristallenbol is offline  
Oud 21 juni 2007, 13:16   #512
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan lezen wij dezelfde kranten niet, en kijken we niet naar dezelfde programma's ...
Eerlijk, jij verwacht dus dat een duidelijk doorbreken van het cordon er als zoete koek zou ingaan bij onze franstalige landgenoten?
Kortaf is offline  
Oud 21 juni 2007, 13:36   #513
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijk, jij verwacht dus dat een duidelijk doorbreken van het cordon er als zoete koek zou ingaan bij onze franstalige landgenoten?
Uiteraard niet ... Maar ik verwacht dan ook niet dat het cordon doorbroken zou worden.
Oud 21 juni 2007, 13:39   #514
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet ...
Na veel vijven en zessen bevestig je dus dat het betreffende dreigement een aardig effect kan opleveren. QED.

Citaat:
Maar ik verwacht dan ook niet dat het cordon doorbroken zou worden.
Ik schreef dan ook: op voorwaarde dat de ene partij assertief genoeg is om de juiste drukkingsmiddelen effectief te gebruiken.
Kortaf is offline  
Oud 21 juni 2007, 14:31   #515
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit eigenlijk een van de belangrijkste gevolgen van de verkiezingen. Wat zegt VdL feitelijk? Dat zijn partij zich vergist heeft. Dat het communautaire wel belangrijk is in die zin dat de status quo hem stemmen kost. Op communautair vlak situeert de SPa zich nu op eenzelfde lijn als de CD&V. De SPa redeneert vanaf nu ook in termen van Vlaanderen eerst, en dan pas België.
Alleen open VLD heeft er nog niets van begrepen.
Ik was zo content dat de Guy uit het nieuws was ,maar met de europese top is hij er weer.
We gaan dit, we gaan dat, het europese project,.....hou mij tegen!
Wij zijn onder andere een gepeupel dat nooit over de grondwet heeft mogen stemmen van de Guy.
Vragen aan de mensen om langer te werken maar tezelfder tijd een aantal europese ambtenaren op 50 op brupensioen met pensioentje van € 9000/maand, ook dat is Europa.
Maar wat betreft het communautaire is VLD géén probleem, die gaan voor elke opportuniteit , beginselvastheid is aan hen niet besteed.
Dat hebben we de afgelopen 8 jaar mogen proeven, waarom geen 5de burgermanifest ?
boerenverstand is offline  
Oud 21 juni 2007, 14:36   #516
Kaal
Minister-President

Standaard

Ja je zegt daar nu iets. Guy Verhofstadt heeft geen mandaat om wat dan ook te beslissen op die EU top !!
Kaal is offline  
Oud 21 juni 2007, 14:41   #517
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja je zegt daar nu iets. Guy Verhofstadt heeft geen mandaat om wat dan ook te beslissen op die EU top !!

Mijnen euro valt hier ook, het was in elk geval niet aan zijn uitleg te horen.
ik wil bijleggen voor zijn ticket naar Toscanië.
boerenverstand is offline  
Oud 21 juni 2007, 14:53   #518
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Waar kunnen we storten ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 21 juni 2007, 15:30   #519
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na veel vijven en zessen bevestig je dus dat het betreffende dreigement een aardig effect kan opleveren. QED.

Ik schreef dan ook: op voorwaarde dat de ene partij assertief genoeg is om de juiste drukkingsmiddelen effectief te gebruiken.
Allé, als je daarmee kontent kunt zijn, dan ben ik ook kontent.

ps: er is een enorm verschil tussen verontwaardigd reageren en onder de druk van een "dreigement" bezwijken. Maar bon, ge zijt kontent en da's het belangrijkste.
Oud 21 juni 2007, 16:05   #520
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Of we stoppen gewoon met dat lelijke taaltje te spreken en schakelen over naar het veel mooiere Frans. Dan kunnen we meteen deel worden van Frankrijk. Voor de flaminganten hier op reageren, eerst deze bedenking: waar gaat u op vakantie, Nederland of Frankrijk.
Hoeveel dubbelnicks krijgen die bubers nog?

Laatst gewijzigd door Miguelito : 21 juni 2007 om 16:09.
Miguelito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be