![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus de burger moeten de uitvindsels van de Raad van Europa niet goedkeuren?
Net wat ik zei, dus: een wereldvreemde instelling die niemand vertegenwoordigt en nauwelijks aan enige controle van de burgers onderworpen is. QED, waarvoor vele dank, ondemocratischen Duvel. ![]() Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 augustus 2007 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder niet op ingaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) Niet iedereen kan met alle wetten tevreden zijn. Je hebt altijd pro en contra.
![]() |
![]() |
#504 |
Europees Commissaris
|
![]() --
Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 augustus 2007 om 06:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() PS: Er is geen sprake van een wet, wel van een reclameburootje dat aan het werk gezet wordt om een affiche te ontwerpen. Meer niet. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 augustus 2007 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de "argumentatie" (sic) dat er "mensen" voor zijn is nogal knudde...elke dictatuur heeft zijn voorstanders anders zou ze niet bestaan me dunkt. ('t is niet omdat Allende tegen is dat Pinochet ook tegen moet zijn. DO'oh) Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 augustus 2007 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Partijlid
|
![]() Men ziet het steeds vaker in het openbaar domein: jengelende, stampvoetende peuters, luidschreeuwend hun eisen kracht bijzettend, geflankeerd door weerloos om zich heen kijkende ouders die al minutenlang op de krijslelijkerd aan het inpraten zijn. Dan denk ik: ah mevrouw, ah meneer, geef die kleine toch een draai rond zijn oren. De omstanders worden dan niet langer geterroriseerd, de ouders zijn verlost van de schaamte en machteloosheid en de kleine weet waar hij aan toe is. Eindelijk.
’t Moet in De Morgen van een paar weken geleden zijn dat ik las dat éénderde van de ouders een pedagogische tik not done acht. Hadden ze die enquête pakweg 40 jaar geleden gevoerd, dan opperde wellicht slechts 0.3 % van de ouders dat ze principieel nooit een tik uitdelen. Toegegeven, bovenstaande 0.3 % heeft geen wetenschappelijke grond, het cijfer is ingegeven door mijn jeugdige belevingen en de belevingen van alle kinderen die ik kende. Afin, ik ken niemand uit mijn kinderjaren die principieel nooit een tik kreeg. Laat ons eerlijk zijn: het is een tamelijk nieuw opvoedingsconcept. Wat ook als tamelijk nieuw kan beschouwd worden zijn de autoriteitsproblemen op school. Ik kan mij uit heel mijn schoolgang geen enkele leerkracht voor de geest halen die slechts de schoolpoort binnenwandelde nadat hij zich verzekeringspolis aangeschaft had. Kwestie van zich te dekken tegen de gevolgen van gewelduitbarstingen op school. Ik ken in Gent één school waar gegrossierd wordt met dit soort polissen. Wellicht zijn er meer, en niet alleen in Gent. Onwillekeurig rijst de vraag: wat is veranderd in de opvoedingsmethodes de voorbije 40 jaar? We gaan toch alle autoriteitsproblemen op school niet toeschrijven aan de intrede van nieuwkomers die geen belangstelling tonen voor de opvoeding van hun kinderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Banneling
|
![]() Zélf dikwijls rammel gekregen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat vind jij positief aan kindermishandeling? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 augustus 2007 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is bijzonder raar dat langs de ene kant kindermishandeling voortdurend belicht wordt, maar langs de andere kant kinderen zelf meer en meer op vroege leeftijd van overheidswege een desastreuze toekomst mogen kiezen buiten hun ouders om (drinken, seksuele relaties aangaan, studies verbrodden, ...).
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag, die ik hierboven rood schilderde, stellen aan iemand die er niet voor veroordeeld is (en dan nog zelfs) is dermate krimineel op zich, dat hier wel verontschuldigingen op zijn plaats zijn. Mocht je vb. die vraag gesteld hebben aan mijn reeds enige tijd overleden vader of moeder, die mij af en toe een broodnodige tik verkochtten, dan zou mij de goesting bekropen hebben om je in het ziekenhuis te slaan. Ik heb evenwel nog nooit iemand in het ziekenhuis geslagen, dus ik zou me waarschijnlijk toch wel kunnen bedwingen. Raar hé, voor iemand die af en toe een tik verdiende (en dat is dan nog eufemistisch uitgedrukt) toen ie klein was.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat vreemd. Zelf heb ik geen tikken gekregen (ik bedoel van die boze uithalen naar een kind dat het uithangt), maar wel zeer methodisch en gecontroleerd toegebrachte fysieke straffen die pijn deden maar niet onoverkomelijk waren. En ik vind niet dat ik één daarvan verdiend heb. Ook de beschermende tik voor de allerkleinsten (vuur:afblijven!) is niet alleen normaal maar ook broodnodig. En toch vind ik het niet meer dan normaal dat ouders af en toe eens een oorvijg toedienen. Liefst nog in woede, zodat duidelijk blijkt dat het een emotioneel uitschuivertje is, want dat zijn de tikken die een kind het makkelijkst verwerkt en waar het absoluut niets van overhoudt. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 augustus 2007 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo in de zin van "kom eens naar hier manneke, om een oorveeg of een tik van de regel te krijgen", dat heb ik - en ik ben al van een zekere leeftijd - nooit moeten ondergaan, en dat heb ik nooit nodig gehad om mijn drie gasten op te voeden. Ik denk dat zoiets een uiting is van onvermogen, of eventueel het gevolg van onvoldoende konsekwent gedrag van de ouders bij de opvoeding van hun kinderen. Alleszins geen teken van liefdevolle bezorgdheid, eer wel van koele berekening - het eerste nodig bij opvoeding, het tweede nodig bij relaties tussen volwassen leden van onze maatschappij. Ik keur zoiets af, maar respekteer node dat anderen van een ander gedacht zijn (let wel: het gaat niet om afranselen enz.) Ik denk zelfs, als ik al zo'n leeftijd had van meer dan 12 jaar, en iemand "met opvoedend gezag, maar niet mijn ouders, grootouders, nonkels ..." zou mij zo'n tik verkopen die ik naar mijn oordeel niet zou verdienen, ik terug geslagen zou hebben. Goed wetende dat mijn ouders mij zelfs met mijn gelijk, er een nieuwe straf bovenop gedaan zouden hebben ("ge had gelijk, maar toch moet-u kunnen beheersen ...") (misschien allemaal wat kort uitgelegd hier, als ge maar wilt begrijpen wat ik bedoel hé)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
|
![]() En tot welke leeftijd ga je dan tikken uitdelen?
tot ze je terug tikken geven?..
![]() |
#517 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 augustus 2007 om 14:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Europees Commissaris
|
![]() Tot ze zelf aangeven dat het niet meer van pas komt. Kinderen doen dat met alles, je moet als ouder maar attent genoeg zijn. Ze geven zelf voortdurend aan waarvoor ze rijp zijn, wat al kan, wat nog niet kan en wat niet meer kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
-kinderen slaan is kindermishandeling Niet iedereen wordt betrapt en aangeklaagd op wat hij misdoet, en dus ook niet veroordeeld: ik mag dan geen persoonlijke veroordeling uitspreken tegen die mens, maar ik mag de daad wel degelijk veroordelen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot een bepaalde leeftijd lopen ze aan je hand tot een bepaalde leeftijd willen ze een nachtzoen. tot een bepaalde leeftijd....
![]() |