Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 10:13   #5221
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
De voedingsbodem van het terrorisme aanpakken en dat is de ongelijkheid tussen volkeren verminderen. Als sterke volkeren hun macht gebruiken om zwakkere volkeren te helpen zal terrorisme vanzelf verminderen.
Als sterke volkeren hun macht gebruiken om zwakkere volkeren nog zwakker te maken zal terrorisme vanzelf toenemen.

Israël moet de Palestijnen meer rechten geven in plaats van minder rechten. Bij de zuivere wet van de sterkste voelt er zich niemand goed.
De sterke leeft in permanente staat van paraatheid, en de zwakke krijgt op zijn hoofd, dat is geen leven ........
Dat is geprobeerd, maar het werkt niet. Men wilde onmiddelijk na de ontruiming van de Gazastrook net hetzelfde doen wat de Hesbollah in het noorden gedaan heeft. Het land in paraatheid brengen voor een aanval op Israël.

Wat andermaal bevestigt, dat onderhandelen met islamfundi's uit den boze is. Zij mogen hun afspraken verbreken met Israël volgens hun religie en gaan altijd maar door en door. Hun doel is Israël van de kaart vegen en ze komen daar openlijk en zonder schaamte voor uit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 10:26   #5222
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De voedingsbodem van het terrorisme aanpakken .....
Volgens de islam is de wereld verdeeld in “het huis van de islam” (dar al-Islam) en “het huis van de oorlog” (dar al-Harb). Daarnaast wordt een derde gebied genoemd (dar al –Sulh), een gebied van “bestand”, waar geen moslimse soevereiniteit heerst, maar waarmee men een verdrag kan sluiten. Welnu, wat was de eeuwen door in “het huis van de islam” de positie van de joden?

In principe hebben de joden gen enkel recht. Zij leven en zijn eigenaar van goederen enkel en alleen bij de gratie van de moslims die in het gebied aan de macht zijn. De joden verkrijgen alleen maar rechten, als zij zich vreedzaam onderwerpen aan de Moslimse autoriteit in het land. Dan genieten zij de bescherming (“dhimma”) van de moslims. Joden zelf worden “dhimmi’s” genoemd. Verdragen regelen de openbare en privé rechten van de joden. Het eerste recht dat de joden ontvangen, is het recht op leven. Voorwaarde is wel dat zij aan de moslimse autoriteit het hoofdgeld (jizya) betalen en zich aan haar gezag onderwerpen. Het betalen van het hofdgeld is verplicht op straffe van arrestatie, gevangenisstraf, bekering, roof van kinderen of de dood. Het recht op leven is geen natuurlijk recht, maar een recht dat de jood moet kopen door jaarlijks aan de moslimgemeenschap (umma) belasting te betalen.

De moslimse autoriteit biedt van haar kant de joden bescherming tegen aanvallen van buiten. Behalve het hoofdgeld dienen zij ook grondbelasting te betalen. In “het huis van de islam” is het de joden geoorloofd de godsdienst vrij uit te oefenen. In het algemeen (er waren wel uitzonderingen op de regel) werden zij niet gedwongen om tot de islam over te gaan. Als moslims nieuwe landen veroveren, zetten zij onmiddellijk een proces in gang, waarin deze gebieden zo snel mogelijk aan de oorspronkelijke bevolking worden onteigend en in het bezit komen van de veroveraars. Volgens moderne juristen en theologen onder de moslims is dit juridische statuut (in het Frans de “dhimmitude”) nog altijd van kracht als het gaat om de plaats van de joden in de samenlevingen van moslims in het Midden-Oosten.

Ook het Palestijnse Charter van Hamas erkent alleen (zie de artikelen 6 en 31) deze juridische status van de joden en daarom dient de staat Israël onvoorwaardelijk te verdwijnen.

Paulus.
Oud 30 augustus 2006, 10:49   #5223
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Je blijft maar zaken fantaseren. Ik heb dat helemaal niet gezegd. U doet dat waarschijnlijk dan ook bewust. Voor de derde maal dus: Een echt wapenembargo heeft pas zin, als het geldt voor beide strijdende partijen. Ook de soevereine staat Libanon heeft recht op bescherming tegen de agressie van een buurland.
Als libanon hezbollah ontwapent ,heeft israel geen reden tot agressie.De fout ligt bij libanon
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 10:51   #5224
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat gearceerde gedeelte, de hele Jordaanvallei, zou nog 3 jaar onder Israëlische militaire controle blijven. Na die periode zou Israël nog steeds 3 militaire 'waarschuwingsposten' houden in dat gebied, voor een periode van minstens 10 jaar. De status daarvan zou elke 10 jaar opnieuw bekeken worden.

M.a.w.: Het pas 'bevrijde' volk zou voor minstens 13 jaar, de aanwezigheid moeten aanvaarden van de voormalige bezetter, op het eigen grondgebied, zonder enige garantie op beëindiging daarvan na die eerste periode.
Dat is natuurlijk al te gek en voor u opnieuw begint "het staat niet op de kaart": Neen, dat staat niet op de kaart maar ik kan het dan ook niet helpen, dat u blijkbaar niet beter geïnformeerd bent. Uw insinuering dat ik zou liegen, toont dan ook, opnieuw, enkel aan dat uw informatie niet bijster up to date is.
Hadden de arabieren in 1947 het feit israel aanvaard waren er niet alleen geen bezette gebieden geweest maar was het eigenlijke israel zelfs kleiner als nu.De arabieren zijn volledig schuld aan alles.Israel mag alles houden wat mij betreft..
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:31   #5225
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nu niet nee. Misschien wel zonder een staakt het vuren. Men had Israël de hele Hesbollah kliek radicaal moeten laten uitmoorden. Want dit is exact hun doel met Israël en de reden van hun bestaan. Dan zouden mensen misschien eens nadenken voor ze de ondergang van hun mendemens zweren bij Allah en al wat hun lief is.

Paulus.
Voor de godsvruchtige uitverkoren Paulus is het puin nu dus niet omvangrijk genoeg. Fijn om te weten.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 11:37   #5226
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de godsvruchtige uitverkoren Paulus is het puin nu dus niet omvangrijk genoeg. Fijn om te weten.
Dat is uw conclussie, niet de mijne. En laat woorden als 'godsvruchtig' en 'uitverkoren' maar achterwege met betrekking tot mijn persoon. Ik ben niet godsvruchtig en ik ben niet uitverkoren. Hopelijk is dat is ook fijn om weten.

Paulus.
Oud 30 augustus 2006, 11:41   #5227
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is nonsens. Anders zou het zwart-Afrikaans terrorisme het grootste probleem moeten zijn en dat is onbestaande.
U weigert gewoon te kijken naar de echte voedingsbodem van het jihadi-terrorisme: een onuitblusbare haat voor ongelovigen.
Heeft niets met geloof te maken. Uw persoonlijke islamhaat maakt u blind Jozef. De oorlogszuchtigheid van een regering heeft niets te maken met geloof maar wel met macht en allerlei aardse belangen zoals grond, grondstoffen en suprematie.
Het jihadterrorisme kan eventueel ook nog als een cultuurclash gezien worden.
Alleen de onwetende trapt nog in de val van geloof........ en daar maken oorlogszuchtige leiders gretig gebruik van.
Oud 30 augustus 2006, 11:43   #5228
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is uw conclussie, niet de mijne. En laat woorden als 'godsvruchtig' en 'uitverkoren' maar achterwege met betrekking tot mijn persoon. Ik ben niet godsvruchtig en ik ben niet uitverkoren. Hopelijk is dat is ook fijn om weten.

Paulus.
Dat u niet godsvruchtig bent weet ik al een tijdje en dat u niet uitverkoren bent weten we nu dus ook.
Oud 30 augustus 2006, 11:47   #5229
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat u niet godsvruchtig bent weet ik al een tijdje en dat u niet uitverkoren bent weten we nu dus ook.
Dus mag ik aannemen dat het puur beledigend was bedoeld. Of anders verklaar je nader.

Paulus.
Oud 30 augustus 2006, 11:57   #5230
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft niets met geloof te maken. Uw persoonlijke islamhaat maakt u blind Jozef. De oorlogszuchtigheid van een regering heeft niets te maken met geloof maar wel met macht en allerlei aardse belangen zoals grond, grondstoffen en suprematie.
Alleen de onwetende trapt nog in de val van geloof........ en daar maken oorlogszuchtige leiders gretig gebruik van.
Nochtans heeft Jozef een punt.

Als u zegt dat armoede en onderdrukking aan de basis ligt van het terrorisme, is het toch wel vreemd dat terrorisme niet voorkomt op andere plaatsen waar armoede en onderrukking heerst buiten de 'dar al Harb'.

We zien het geweld enkel aan de grenzen van het moslimrijk. Denk maar aan het geweld in ex-joegoslavië, Tjetjenië, Kashmier, de Filipijnen, Indonesië en Israël uiteraard.

Er is geen reden om aan te nemen dat Israël voor de moslims buiten de 'dar al Harb' zou behoren. Redens te meer om aan te nemen van wel, want ze zeggen het zelf.

Deze vaststelling heeft niks met islamofobie te maken, maar met de dagelijkse harde realiteit in vele landen.

Paulus.
Oud 30 augustus 2006, 12:26   #5231
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat U met ongeduld zit te wachten tot de toekomstige Mahdi die naar eigen zeggen is geïncarneerd in Ahmadinejad, voor het omvangrijkere puin gaat zorgen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2006 om 12:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 12:51   #5232
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U bent een echte struisvogel ... kop diep in het zand.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 14:59   #5233
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat dit allemaal nog lang zal duren en/of snel opnieuw escaleren; vandaag via Radio-1 NLD vernomen dat de internationale troepen uitsluitend mogen optreden als helpers van het Libanese leger bij het ontwapenen van Hesbollah en dat de Joden uit Libanon moeten wegzijn zodra er 5.000 blauwhelmen zijn gearriveerd.

Het ziet er dus naar uit, dat er niet (noemenswaardig, behalve als toneel-opvoering) ontwapend zal worden.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:00   #5234
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat dit allemaal nog lang zal duren en/of snel opnieuw escaleren; vandaag via Radio-1 NLD vernomen dat de internationale troepen uitsluitend mogen optreden als helpers van het Libanese leger bij het ontwapenen van Hesbollah en dat de Joden uit Libanon moeten wegzijn zodra er 5.000 blauwhelmen zijn gearriveerd.

Het ziet er dus naar uit, dat er niet (noemenswaardig, behalve als toneel-opvoering) ontwapend zal worden.
Mogelijk. Zou jammer zijn, want dan is verdere oorlog onvermijdelijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:43   #5235
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad toneelopvoering...

5000 VN-troepen is toch al deftig veel hoor dus direct gaat het niet meer escalleren geloof ik...

Italië stuurde zijn 2500 man dus ze zijn er bijna...

En zeggen dat onze paras boos zijn dat ze niet mee mochten ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:10   #5236
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat de hardliners in Israël zitten te popelen om hun 'werk af te maken'.

De Israëlische regering houdt Libanon niet alleen door middel van een zee- en luchtblokkade in een ijzeren greep maar gaat ook verder met de Palestijnse Gazastrook te bombarderen terwijl er een wapenstilstand is.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:27   #5237
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het ligt er allemaal zo vingerdik op... Spijtig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 16:35   #5238
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus mag ik aannemen dat het puur beledigend was bedoeld. Of anders verklaar je nader.

Paulus.
Godsvruchtig en uitverkoren zoals president Bush wel eens poogt over te komen ........ Hopelijk beledig ik u niet met deze vergelijking.
Oud 30 augustus 2006, 16:41   #5239
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat U met ongeduld zit te wachten tot de toekomstige Mahdi die naar eigen zeggen is geïncarneerd in Ahmadinejad, voor het omvangrijkere puin gaat zorgen?
Ik zit ook niet te wachten tot de huidige president Bush, naar eigen zeggen rechtstreeks verbonden met God, voor omvangrijker puin gaat zorgen in het Midden-Oosten.
Is er werkelijk geen betere oplossing dan oorlog ? We gaan toch niet met 6 miljard op elkaar beginnen kloppen
Oud 30 augustus 2006, 17:05   #5240
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nochtans heeft Jozef een punt.

Als u zegt dat armoede en onderdrukking aan de basis ligt van het terrorisme, is het toch wel vreemd dat terrorisme niet voorkomt op andere plaatsen waar armoede en onderrukking heerst buiten de 'dar al Harb'.

We zien het geweld enkel aan de grenzen van het moslimrijk. Denk maar aan het geweld in ex-joegoslavië, Tjetjenië, Kashmier, de Filipijnen, Indonesië en Israël uiteraard.

Er is geen reden om aan te nemen dat Israël voor de moslims buiten de 'dar al Harb' zou behoren. Redens te meer om aan te nemen van wel, want ze zeggen het zelf.

Deze vaststelling heeft niks met islamofobie te maken, maar met de dagelijkse harde realiteit in vele landen.

Paulus.
De conflicten die je citeert zijn meestal het gevolg van nationalisme en geschonden mensenrechten. Het draait om territorium en zelfbestuur, heel wat minder om geloof.
Waarom WIJ geen terreur kennen vanuit Afrika ? Eenvoudigweg omdat onze belangen nu in het Midden-Oosten liggen en dat we nu meestal als bemiddelaar optreden in Afrika. Onze belangen liggen er anders dan in de vorige eeuw.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 augustus 2006 om 17:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be