Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2012, 23:51   #5281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag: in België is dat geen zakelijke weergave van wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd?
In België? Zetelt er in België dan een van de traditionele, gezaghebbende rechtsscholen van de islam?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 23:59   #5282
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In België? Zetelt er in België dan een van de traditionele, gezaghebbende rechtsscholen van de islam?
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 00:00   #5283
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Misschien uw eigen woorden toch nog eens onder de loep nemen voor u ze weer ontkent:

http://forum.politics.be/showthread....96#post6036396
Oud 19 maart 2012, 00:03   #5284
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij je expertise terzake maar eens aanbieden aan het openbaar ministerie in België...
Dat postje heb jij al bezet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Trouwens, je link verwijst naar Nederland en zegt niet waarom men het hier niet bestraft.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Om dezelfde reden, neem ik aan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 00:08   #5285
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Vraag is natuurlijk, waarom er in België nood is aan zulke boeken, waar 'n 'zakelijke weergave wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd'.

Hebben mohamedanen daar nood aan? Als 'voorbeeld' misschien? Vandaar 't toenemend geweld op homo's en oproepen van de homo-gemeenschap om er eindelijk ìets aan te doen.

Hebben anderen nood aan te weten hoe homo's 'vertroeteld' moeten of mogen worden in mohamedaanse kringen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 00:17   #5286
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Vraag is natuurlijk, waarom er in België nood is aan zulke boeken, waar 'n 'zakelijke weergave wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd'.

Hebben mohamedanen daar nood aan? Als 'voorbeeld' misschien? Vandaar 't toenemend geweld op homo's en oproepen van de homo-gemeenschap om er eindelijk ìets aan te doen.

Hebben anderen nood aan te weten hoe homo's 'vertroeteld' moeten of mogen worden in mohamedaanse kringen?
Eigenlijk wel, vooral in het licht van de tendens die onder veel moslims in westerse landen bestaat, nl. het zich op de een of andere manier onttrekken aan de seculiere wetgeving om uiteindelijk aan te kloppen bij rechtssystemen van de eigen godsdienst.
Oud 19 maart 2012, 00:36   #5287
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Staat die bewuste passage ergens online te lezen (met context en al, in het breed dus)? Ik wil er geen 10 euro voor ophoesten om het boek aan te schaffen.

Wel even vermelden dat het OM in een ander soortgelijk boek van dezelfde distributeur wel twee passages laten schrappen heeft wegens antisemitisme (deze zijn wel online te vinden, het betreft beweringen over samenzweringen en de Protocollen). Ik vermoed sterk dat het type gelovigen die deze boeken verspreiden er meer mee bedoelen dan enkel een historisch kader schetsen (ivm homo's en doodstraf bedoel ik dan).

Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 19 maart 2012 om 00:38.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 00:40   #5288
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

"Nood aan"... die vraag is irrelevant, en suggereert een oproep tot censuur.
Oud 19 maart 2012, 00:45   #5289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
Staat die bewuste passage ergens online te lezen (met context en al, in het breed dus)? Ik wil er geen 10 euro voor ophoesten om het boek aan te schaffen.

Wel even vermelden dat het OM in een ander soortgelijk boek van dezelfde distributeur wel twee passages laten schrappen heeft wegens antisemitisme (deze zijn wel online te vinden, het betreft beweringen over samenzweringen en de Protocollen). Ik vermoed sterk dat het type gelovigen die deze boeken verspreiden er meer mee bedoelen dan enkel een historisch kader schetsen (ivm homo's en doodstraf bedoel ik dan).
http://forums.marokko.nl/showthread....1#post86684431
Oud 19 maart 2012, 01:19   #5290
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Nood aan"... die vraag is irrelevant, en suggereert een oproep tot censuur.
't Antwoord op de vraag geef je zelf al in je bijdrage net boven deze.

Mijn vraag suggereert niets, is in 't kader van de 'discussie' die ontstond over bepaalde uitspraken over - ondermeer - vrouwenbesnijdenis, wat wèl tot veroordeling leidde, en uitspraken in dit boek over - ondermeer - hoe homo's te doden, waar blijkbaar niets mis mee is.

Dat zijn 2 maten en 2 gewichten, mensen die daar achter staan zijn niet consequent, hoe graag ook ze er woordspelletjes van willen maken over 'context'.

Vrijheid van meningsuiting �*s of is nìet.

Laatst gewijzigd door SDX : 19 maart 2012 om 01:21.
Oud 19 maart 2012, 01:28   #5291
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u, ik had echter gehoopt meer te kunnen vinden dan de passage. De bewuste passage citeert dus de profeet Mohammed zelf en 1 godsdienstgeleerde (de neef van de profeet).

Het OM heeft dus wat dat betreft gelijk. Men gaat ook geen antisemitische passages uit literaire werken gaan schrappen (Taras Bulba van Gogol bv).

Mocht de auteur zelf nog eens herhaald hebben dat homoseksuelen gedood dienden te worden was het een andere zaak.
Oud 19 maart 2012, 01:32   #5292
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u, ik had echter gehoopt meer te kunnen vinden dan de passage. De bewuste passage citeert dus de profeet Mohammed zelf en 1 godsdienstgeleerde (de neef van de profeet).

Het OM heeft dus wat dat betreft gelijk. Men gaat ook geen antisemitische passages uit literaire werken gaan schrappen (Taras Bulba van Gogol bv).

Mocht de auteur zelf nog eens herhaald hebben dat homoseksuelen gedood dienden te worden was het een andere zaak.
Daar durf ik toch een andere mening over hebben. Er lijkt me toch een verschil te zijn tussen het citeren van een bepaalde passage in een geloofsboek enerzijds en het aanhalen van een historische bron in bijvoorbeeld een wetenschappelijk werk.
Oud 19 maart 2012, 01:44   #5293
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Probleem is dat enkel deze zin vermeld wordt:

„De Profeet zei: Doodt de homoseksueel en degene die het met hem gedaan heeft. Ibn ’Abbas zei: Hij moet van het hoogste gebouw van de stad afgegooid worden.”

Het citeren van deze passage uit de koran wil op zich niet zeggen dat de auteur er mee akkoord gaat. Om de context te achterhalen moeten we meer zien van het boek dan die enkele zin.
Oud 19 maart 2012, 01:49   #5294
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

„De Profeet zei: Doodt de homoseksueel en degene die het met hem gedaan heeft. Ibn ’Abbas zei: Hij moet van het hoogste gebouw van de stad afgegooid worden.”

Het citeren van deze passage uit de koran wil op zich niet zeggen dat de auteur er mee akkoord gaat. Om de context te achterhalen moeten we meer zien van het boek dan die enkele zin.
De titel van 't boek misschien?

Wat denk je dat 't suggereert?

'n Historisch naslagwerk?

Laatst gewijzigd door SDX : 19 maart 2012 om 01:51.
Oud 19 maart 2012, 01:50   #5295
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, als dit een citaat is uit een geschiedenisboek, dan lijkt me daar geen enkel probleem mee te zijn. Wordt het echter geplaatst in een geloofsboek voor moslims waarin o.m. de vraag wordt gesteld hoe men als moslim hoort om te gaan met homoseksuelen, tja, dan...
Oud 19 maart 2012, 01:58   #5296
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Ik betwijfel zelf niet wat de intenties zijn van de auteur, ik vraag me gewoon af waar de lijn wettelijk gezien getrokken wordt tussen het citeren van een historisch relevant werk en een oproep tot moord.
Oud 19 maart 2012, 02:15   #5297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel zelf niet wat de intenties zijn van de auteur, ik vraag me gewoon af waar de lijn wettelijk gezien getrokken wordt tussen het citeren van een historisch relevant werk en een oproep tot moord.
De aard van het boek, lijkt me. Als iemand een godsdienstboek schrijft waarin hij leer, opvattingen, richtlijnen van zijn religie uit de doeken doet en daarbij aangeeft d.m.v. een aantal citaten wat er bij het vaststellen van bepaalde seksuele oriëntaties hoort te worden gedaan, dan lijkt me toch duidelijk dat het hier om een inbreuk gaat op de burgerlijke wetgeving.
Oud 19 maart 2012, 02:40   #5298
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aard van het boek, lijkt me. Als iemand een godsdienstboek schrijft waarin hij leer, opvattingen, richtlijnen van zijn religie uit de doeken doet en daarbij aangeeft d.m.v. een aantal citaten wat er bij het vaststellen van bepaalde seksuele oriëntaties hoort te worden gedaan, dan lijkt me toch duidelijk dat het hier om een inbreuk gaat op de burgerlijke wetgeving.
Klaar en duidelijk!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 02:44   #5299
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als heteroseksueel voel ik me er niet door bedreigd, maar misschien vindt Raf het best leuk om met z'n homovlag voor zo'n boekwinkel te paraderen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 06:28   #5300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Ik kom er niet tussen maar een feit is dat, als links zijn verantwoordleijkheid zou opgenomen hebben,
Kom jij hier ook al ruzie zoeken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be