![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien uw eigen woorden toch nog eens onder de loep nemen voor u ze weer ontkent:
http://forum.politics.be/showthread....96#post6036396 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5284 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag is natuurlijk, waarom er in België nood is aan zulke boeken, waar 'n 'zakelijke weergave wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd'.
Hebben mohamedanen daar nood aan? Als 'voorbeeld' misschien? Vandaar 't toenemend geweld op homo's en oproepen van de homo-gemeenschap om er eindelijk ìets aan te doen. Hebben anderen nood aan te weten hoe homo's 'vertroeteld' moeten of mogen worden in mohamedaanse kringen?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5287 |
Banneling
|
![]() Staat die bewuste passage ergens online te lezen (met context en al, in het breed dus)? Ik wil er geen 10 euro voor ophoesten om het boek aan te schaffen.
Wel even vermelden dat het OM in een ander soortgelijk boek van dezelfde distributeur wel twee passages laten schrappen heeft wegens antisemitisme (deze zijn wel online te vinden, het betreft beweringen over samenzweringen en de Protocollen). Ik vermoed sterk dat het type gelovigen die deze boeken verspreiden er meer mee bedoelen dan enkel een historisch kader schetsen (ivm homo's en doodstraf bedoel ik dan). Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 19 maart 2012 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag suggereert niets, is in 't kader van de 'discussie' die ontstond over bepaalde uitspraken over - ondermeer - vrouwenbesnijdenis, wat wèl tot veroordeling leidde, en uitspraken in dit boek over - ondermeer - hoe homo's te doden, waar blijkbaar niets mis mee is. Dat zijn 2 maten en 2 gewichten, mensen die daar achter staan zijn niet consequent, hoe graag ook ze er woordspelletjes van willen maken over 'context'. Vrijheid van meningsuiting �*s of is nìet.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 19 maart 2012 om 01:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het OM heeft dus wat dat betreft gelijk. Men gaat ook geen antisemitische passages uit literaire werken gaan schrappen (Taras Bulba van Gogol bv). Mocht de auteur zelf nog eens herhaald hebben dat homoseksuelen gedood dienden te worden was het een andere zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5293 |
Banneling
|
![]() Probleem is dat enkel deze zin vermeld wordt:
„De Profeet zei: Doodt de homoseksueel en degene die het met hem gedaan heeft. Ibn ’Abbas zei: Hij moet van het hoogste gebouw van de stad afgegooid worden.” Het citeren van deze passage uit de koran wil op zich niet zeggen dat de auteur er mee akkoord gaat. Om de context te achterhalen moeten we meer zien van het boek dan die enkele zin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je dat 't suggereert? 'n Historisch naslagwerk?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 19 maart 2012 om 01:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5296 |
Banneling
|
![]() Ik betwijfel zelf niet wat de intenties zijn van de auteur, ik vraag me gewoon af waar de lijn wettelijk gezien getrokken wordt tussen het citeren van een historisch relevant werk en een oproep tot moord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De aard van het boek, lijkt me. Als iemand een godsdienstboek schrijft waarin hij leer, opvattingen, richtlijnen van zijn religie uit de doeken doet en daarbij aangeeft d.m.v. een aantal citaten wat er bij het vaststellen van bepaalde seksuele oriëntaties hoort te worden gedaan, dan lijkt me toch duidelijk dat het hier om een inbreuk gaat op de burgerlijke wetgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |