Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 augustus 2014, 07:22   #5281
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Dat zijn toch gekende nadelen van geschreven communicatie op een forum? Door gebrek aan lichaamstaal (zelfs bij gebruik van smileys) is de interpretatie, zeker voor buitenstaanders, niet evident. Men kan zich enkel baseren op wat er geschreven staat en die context kan veel breder zijn dat één draad, wat een toeschouwer kan ontgaan. Er is ook een traceerbaarheid doorheen de hele historiek van een gebruiker.
Ik vind het veiliger om helemaal geen scheldwoorden te gebruiken, zelfs niet ludiek en als ik de aandrang voel om dat toch te doen, wacht ik om mijn antwoord te formuleren totdat er rust in het kopke is. Er is namelijk niemand die kan afdwingen dat je onmiddellijk reageert.
Niemand kan mij hier opjagen.
Ook zonder te beledigen kan je een steek onder de gordel geven als je verbaal wat sterk bent.
Pericles is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:28   #5282
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Maar ik vraag mij af waarom die steek onder de gordel (slag onder de gordel of steek onder water btw ) nodig is?
Na mijn eerdere reactie over Schimmelpenninck reageerde er iemand anders dat we hem nog wel te pakken zouden krijgen. Waarom? Wat is de reden dat iemand te pakken krijgen een doel op zich is geworden? Vreemde mindset hier.
babel is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:30   #5283
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn toch gekende nadelen van geschreven communicatie op een forum? Door gebrek aan lichaamstaal (zelfs bij gebruik van smileys) is de interpretatie, zeker voor buitenstaanders, niet evident. Men kan zich enkel baseren op wat er geschreven staat en die context kan veel breder zijn dat één draad, wat een toeschouwer kan ontgaan. Er is ook een traceerbaarheid doorheen de hele historiek van een gebruiker.
Ik vind het veiliger om helemaal geen scheldwoorden te gebruiken, zelfs niet ludiek en als ik de aandrang voel om dat toch te doen, wacht ik om mijn antwoord te formuleren totdat er rust in het kopke is. Er is namelijk niemand die kan afdwingen dat je onmiddellijk reageert.
het wordt een ander verhaal als bepaalde mods ook nog andere nicks hanteren.
Anna List is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:32   #5284
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Niemand kan mij hier opjagen.
Ook zonder te beledigen kan je een steek onder de gordel geven als je verbaal wat sterk bent.
²
als ik iemand echt wil fileren, zal daar idd geen scheldwoord aan te pas komen, integendeel, dat zal met de grootste zorg en inachtname van elke vorm van beleefdheid en etiquette gepaard gaan.
Anna List is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:35   #5285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik vraag mij af waarom die steek onder de gordel (slag onder de gordel of steek onder water btw ) nodig is?
Na mijn eerdere reactie over Schimmelpenninck reageerde er iemand anders dat we hem nog wel te pakken zouden krijgen. Waarom? Wat is de reden dat iemand te pakken krijgen een doel op zich is geworden? Vreemde mindset hier.
je gooit twee vershillende dingen op één hoopje.

'iemand een steek onder water geven of intellectueel in zijn blootje zetten', is niet 'iemand nog wel te pakken krijgen'

... ik hoop dat je zelf toch ook wel het verschil aanvoelt ...
Anna List is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:41   #5286
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je gooit twee vershillende dingen op één hoopje.

'iemand een steek onder water geven of intellectueel in zijn blootje zetten', is niet 'iemand nog wel te pakken krijgen'

... ik hoop dat je zelf toch ook wel het verschil aanvoelt ...
Ja hoor. Maar beide uitlatingen duiden toch op een gericht zijn op conflict. Op het scoren van punten. In die zin schuilt het verschil enkel in de gradatie.

Ik had het trouwens over deze reactie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
we gaan Schimmelpenninck nog wel te grazen nemen, maak u geen zorgen
babel is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:46   #5287
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het wordt een ander verhaal als bepaalde mods ook nog andere nicks hanteren.
De meesten die er hier al eens van verdacht worden dubbelnicks van moderatie te zijn, kamperen permanent op dit forum.
Da's in schril contrast met de periodes dat het lijkt alsof er hier maanden aan een stuk geen moderatie te vinden is.
Onze vriend Pontifex komt dan eens binnen waaien, stelt ook expliciet dat de moderatie het liet afweten, en kwijt zich dan met volle overgave weer een tijdje van deze ondankbare taak.

Ik geloof daar geen snars van, van die Mods met dubbelnicks.

Ik meen hier zelfs ooit nog eens van een moderator gelezen te hebben dat de moderators juist geen forummers zijn...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:50   #5288
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is ook een moeilijk evenwicht. In regel zouden moderatoren niet mogen deelnemen aan discussies omdat ze dan het risico lopen om zowel rechter als partij te zijn. Anderzijds, als ze helemaal niet mogen deelnemen aan discussies hebben ze enkel de lasten en niet de geneugten van het forum.
babel is offline  
Oud 12 augustus 2014, 07:53   #5289
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De harde manier van posten, de extremistische uitlatingen en de confronterende stijl van het individu in acht genomen, mag met stellige zekerheid worden aangenomen dat Schimmelpenninck ofwel een dubbelnick is van een geband lid, ofwel iemand die als nieuwkomer met zoveel noten op zijn zang alleen maar uit is op provocatie.

In beide gevallen leren precedenten ons dat dergelijke nicks hier geen lang leven beschoren zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 augustus 2014 om 07:54.
Nierika is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:01   #5290
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Calvinist is nu ook banneling
Zeus is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:15   #5291
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Calvinist is nu ook banneling
Die kan zich dan ook moeilijk beheersen. Zijn posts waren een kroniek van een aangekondigde ban...

Nierika is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:17   #5292
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die kan zich dan ook moeilijk beheersen. Zijn posts waren een kroniek van een aangekondigde ban...
De aanleiding zou een post geweest zijn waarin hij pleitte voor waterstofbommen op Mekka.
Zeus is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:27   #5293
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De meesten die er hier al eens van verdacht worden dubbelnicks van moderatie te zijn, kamperen permanent op dit forum.
Da's in schril contrast met de periodes dat het lijkt alsof er hier maanden aan een stuk geen moderatie te vinden is.
Onze vriend Pontifex komt dan eens binnen waaien, stelt ook expliciet dat de moderatie het liet afweten, en kwijt zich dan met volle overgave weer een tijdje van deze ondankbare taak.

Ik geloof daar geen snars van, van die Mods met dubbelnicks.

Ik meen hier zelfs ooit nog eens van een moderator gelezen te hebben dat de moderators juist geen forummers zijn...

goeike !
Anna List is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:27   #5294
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is ook een moeilijk evenwicht. In regel zouden moderatoren niet mogen deelnemen aan discussies omdat ze dan het risico lopen om zowel rechter als partij te zijn. Anderzijds, als ze helemaal niet mogen deelnemen aan discussies hebben ze enkel de lasten en niet de geneugten van het forum.
een openbaar lijstje zou duidelijkheid kunnen verschaffen ...
Anna List is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:44   #5295
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

goeike !
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paranoia

Nierika is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:46   #5296
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De aanleiding zou een post geweest zijn waarin hij pleitte voor waterstofbommen op Mekka.
Dat mag inderdaad niet, oproep tot geweld.
Een heel begrijpelijke oproep, met de emoties die de acties van ISIS uitlokken.
Maar het uiten van dergelijke emoties druist helaas in tegen het forumreglement.

Nierika is offline  
Oud 12 augustus 2014, 08:48   #5297
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
jij bent wel de enige die betwist dat er mods zijn mét dubbelnick ...
Anna List is offline  
Oud 12 augustus 2014, 09:05   #5298
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
jij bent wel de enige die betwist dat er mods zijn mét dubbelnick ...
Serieus Anna List, ik heb er hier ooit één geweten die me per PM vertelde dat ie eigenlijk Mod was. Die gast leek me vrij bona fide, hij was één van die forummers die én belezen was én zich altijd hoffelijk gedroeg.
Tot ie op een dag... geband werd.

Artisjok werd er door driekwart van het forum van verdacht moderator te zijn, tot ze er definitief van werd gebanjerd omdat ze het forum via gerechtelijke weg bleek te willen laten opdoeken...

Edina is er ook zo eentje van wie vrijwel iedereen het zeker weet.
Wel, ik weet 100 procent zeker van niet.
Circe same story: 100 procent zeker dat die geen mod is.
En met 100 procent zekerheid bedoel ik dat er geen discussie over mogelijk is.

Het loopt hier vol van de Mods als je sommigen moet geloven, en anderen zien overal beschermelingen van Mods in.

Enkele dagen geleden zat onze kalifaat public relations man hier ook nog vol pretentie te verkondigen dat ie bepaalde afspraken lopen had met de moderatie.
Hij ligt er intussen af, met al zijn dubbels en zijn nieuwe nicks.

Ik zie maanden aan een stuk dat de moderatie het laat afweten (wegens tijdsgebrek, desinteresse, desillusie?) terwijl de zogenaamde dubbelnicks van de moderatie hier onafgebroken blijven posten, en als er dan één zijn opwachting komt maken, die het zoals Pontifex ook nog eens toegeeft dat het forum eigenlijk een tijdje verweesd werd achter gelaten, merk je meteen het verschil.

Ik geloof daar geen bal van.

Laatst gewijzigd door Nierika : 12 augustus 2014 om 09:16.
Nierika is offline  
Oud 12 augustus 2014, 11:51   #5299
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou 'nuke the US' ook een ban opleveren?
Oud 12 augustus 2014, 12:21   #5300
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zou 'nuke the US' ook een ban opleveren?
Absoluut niet . De moderatie verstaat geen Engels .
Pericles is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be