Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2016, 20:20   #521
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waaruit zou moeten blijken dat ik het over jou had?
Nergens uit, maar ik kon de gelegenheid toch niet laten voorbijgaan
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 19:55   #522
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nergens uit, maar ik kon de gelegenheid toch niet laten voorbijgaan
Geef toe dat ik voldoende plausideniability had ingebouwd...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 20:06   #523
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Laat die arrogante Musk maar uit België blijven. Dat hij nog maar eens naar de Hollanders gaat. Die zouden hem zelfs willen pijpen om een fabriek bij te mogen zetten
Oei, iets tegen ondernemers die iets nieuws op de markt brengen, risico's nemen en ook voor jobs zorgen?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2016, 22:13   #524
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Enfin soit, het is subjectief maar ik vind dat Model 3 bijzonder mooi en ik vind de prijs ook zeer redelijk.

En geef toe, die Amerikanen zijn toch erg sterk in Marketing, ook al zijn ze van Canadese of Zuid-Afrikaanse afkomst. Bekijk die lanceringsvideo eens: https://www.teslamotors.com/model3

Je moet erg skeptisch zijn om daar volledig ongevoelig voor te zijn...

En vergeet niet dat wij poco linkiewinkies met een Tesla twee vliegen in één klap slaan: we kunnen hautain politiek correct neerkijken op het vervuilende klootjesvolk én tegelijkertijd ons eens lekker laten gaan met een ferme belastingreductie erbovenop.

PS: Ik gebruik "klootjesvolk" hier, misschien ten onrechte, als synoniem voor het Franse "beauf", waarvoor ik een heel leuke definitie gevonden heb op de Engelse versie van wikipedia:
<<The word "beauf" usually corresponds to a right wing-leaning, politically incorrect, working class/lower middle class male individual driven by basic instincts and reasoning. Thought to very much enjoy French diesel cars, ATV and Motorbike riding, girls, having a drink with his male friends, and having strong views on how his preferred soccer team or national soccer team should play.
Australians call them bogans; English may call them chavs; and Americans may call them rednecks, or hicks. Essentially the same concept of an unsophisticated, vulgar and politically incorrect white male individual. Alcohol is also a major part of the Beauf's environment as Beaufs are usually thought to be regular heavy drinkers of beers, hard liquors, and cheap wines.>>
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 02:13   #525
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.313
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Essentially the same concept of an unsophisticated, vulgar and politically incorrect white male individual. Alcohol is also a major part of the Beauf's environment as Beaufs are usually thought to be regular heavy drinkers of beers, hard liquors, and cheap wines.>>

Geeuw. Jij overleeft het nog geen dag in de getto of op een zuipfeest. Er is een verschil tussen theorie en praktijk.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 13:31   #526
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Geeuw. Jij overleeft het nog geen dag in de getto of op een zuipfeest. Er is een verschil tussen theorie en praktijk.
Shit, en ik wou morgen juist eens een dagje gettoën en daarna er nog eens een dagje zuipfeest bij nemen. Leek mij enig.

Maar ik overleef de eerste dag dus al niet, zeg je? In dat geval zullen we elk ons lot moeten dragen: ik de theoretische gettodood en jij je tot het einde van je dagen pragmatisch bezuipen voor je TV.

Zoals Plato Socrates laat zeggen: "wie een beter lot beschoren is, weet alleen de Godheid."

Gezondheid dus! (Enfin, islamknuffelende poco linkiewinkie theoretici beweren dat drinken ongezond zou zijn, maar wij mannen van de daad weten gelukkig wel beter. Waar blijft dat gleufdier trouwens met die Jupiler? Barça speelt vanavond in de Champions League...)
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2016, 13:31   #527
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Geeuw. Jij overleeft het nog geen dag in de getto of op een zuipfeest. Er is een verschil tussen theorie en praktijk.
Shit, en ik wou morgen juist eens een dagje gettoën en daarna er nog eens een dagje zuipfeest bij nemen. Leek mij enig.

Maar ik overleef de eerste dag dus al niet, zeg je? In dat geval zullen we elk ons lot moeten dragen: ik de theoretische gettodood en jij je tot het einde van je dagen pragmatisch bezuipen voor je TV.

Zoals Plato Socrates laat zeggen: "wie een beter lot beschoren is, weet alleen de Godheid."

Gezondheid dus! (Enfin, islamknuffelende poco linkiewinkie theoretici beweren dat drinken ongezond zou zijn, maar wij mannen van de daad weten gelukkig wel beter. Waar blijft dat gleufdier trouwens met die Jupiler? Barça speelt vanavond in de Champions League...)
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 12:58   #528
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Oei, iets tegen ondernemers die iets nieuws op de markt brengen, risico's nemen en ook voor jobs zorgen?
De echte ondernemers blijven uit de media en staan niet constant als een opgeblazen arrogante zak op een podium te showen. Er is nog zo 1ne geweest, Mr. Apple. Gelukkig gaf hij snel genoeg zijn pijp aan Maarten. We kunnen alleen maar hopen dat Muskie op zijn muil gaat of ook zijn pijp afgeeft.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 17:37   #529
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
De echte ondernemers blijven uit de media en staan niet constant als een opgeblazen arrogante zak op een podium te showen.
Lang over nagedacht toen je in de spiegel keek?

Citaat:
Er is nog zo 1ne geweest, Mr. Apple. Gelukkig gaf hij snel genoeg zijn pijp aan Maarten. We kunnen alleen maar hopen dat Muskie op zijn muil gaat of ook zijn pijp afgeeft.
Hoe noemt men zulke uitspraken?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2016 om 17:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 05:54   #530
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.213
Standaard

Terwijl de andere auto-fabrikanten,de een na de ander "vallen" over hun eigen leugens omtrent verbruikscijfers(en de daaraan gekoppelde uitstootcijfers),terwijl ze nu veel geld mogen uitgeven aan advokaten,public-relations,ontsjoemelsoftware en terugroepakties......ziet het er naar uit dat Tesla tegen de eerste week van mei 2016 zowat 400000 pre-orders zal mogen noteren voor zijn eigenlijk nog niet rijpe Tesla 3.

Dat zijn evenzovele orders die de "klassiekers" niet meer zullen krijgen voor hun eigen e-carhandeltje dat zo onderhand ook serieus zal mogen opstarten.Misschien vragen ze zich daar ondertussen ook al af waar ze mee bezig waren de laatste tijd...

Er IS een groeiende markt voor mensen die een premium-prijs willen betalen voor een e-car,vooropgesteld dat het ding er modern en compromisloos uit ziet en ook zo gebouwd is.De "klassiekers" zijn ook allemaal in ijltempo bezig met ontwerpen en fabrieken te bouwen.Hun producten,technologisch niet beter dan deze van "upstart" Tesla zullen feitelijk "me-to" producten zijn en de marktprijs is feitelijk al gezet door Tesla.

Yep,ook de grote autobedrijven worden,in zekere zin,irrelevant in hun eigen sector.De vernieuwing en het tempo worden daar niet meer bepaald.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2016 om 06:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 07:43   #531
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.230
Standaard

de leugens van het verbruik ?
mijn vriend ik ga u eens helpen: moest de consument vragen om 1 liter wagens te hebben dan worden die morgen gebouwd;.. het is gewoon technisch mogelijk PUNT...
Maar, zie je de eerste deel van de zin: de consument vraagt dat niet. Hij vraagt veilige wagens, en dat weegt toch wel op de auto, je kunt hem niet veilig bouwen met luchtkussens alleen.. Hij vraagt electronica, en dat vraagt ook wel wat research..


In de jaren '70 was optrekken in 10 seconden naar 100 en maximumsnelheid 180km/u een stoere prestatie.... Nu doet zowat de helft van de automarkt dat;..

Jullie hebben in feite allemaal last van 'gebrek objectivering' omdat jullie graag over iets spreken zonder naar bepaalde opbjectieve benchmarks te kijken. Dus blijkbaar vraagt de consument dat

En moest de consument vragen achter 1 liter wagens, dan bouwen ze zo'n wagens... En dan rijdt binnen de 10 jaar hier 50% van de wagens met 1 liter verbruik rond...

Momenteel willen ze blijkbaar allemaal zelfrijdende wagens

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 april 2016 om 07:44.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 08:20   #532
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.981
Standaard

Die ganse affaire met verbruikscijfers, CO2 en andere emissies toont vooral aan dat politici wetten maken zonder enige kennis van de technologie.

Iedereen met een beetje technologische kennis weet allang dat de fabrikanten hun auto's zo afstellen dat ze op de testbank voldoen, maar in de praktijk helemaal andere waarden geven.

En toch bleven de politici die metingen geloven en legden ze steeds strengere normen op. Nu zijn ze op een punt gekomen dat de normen in de praktijk niet gehaald kunnen worden zonder draconische ingrepen. Wat doen ze dan: zeggen dat die normen eigenlijk niet gehaald moeten worden. Een beetje belachelijk allemaal.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 14:16   #533
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

Ooit gaan die emissienormen -voor de personenwagens, uitlaat - niet meer nodig zijn. Jonge mensen gaan dit nog meemaken.

Citaat:
https://www.politiekemonitor.nl/9353...o&start_tab0=5

In 2050 moet de Europese uitstoot van broeikasgassen met tachtig procent zijn afgenomen, zodat gevaarlijke klimaatverandering wordt voorkomen. In 2030 moet de uitstoot met veertig procent zijn afgenomen en in 2040 met zestig procent. Dat staat in de routekaart met langetermijnafspraken over het Europees klimaatbeleid waarover de milieucommissie van het Europees Parlement dinsdag stemde.
Citaat:
https://www.ftm.nl/artikelen/na-2025...o-meer-te-koop

Het kabinet mikt op 2035 als tijdstip waarna er geen benzine- of dieselauto's meer verkocht worden. Ik denk dat het veel sneller gaat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2016 om 14:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 14:38   #534
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ooit gaan die emissienormen -voor de personenwagens, uitlaat - niet meer nodig zijn. Jonge mensen gaan dit nog meemaken.
hmm.... ik zou u graag gelijk geven, maar ik denk gewoon dat het tijdelijk evenwicht methaangas zal zijn. Met CO2 opvang... en volledige recuperatie van alle energie:

verbranden > 50% viaturbine naar elektriciteit > warmte opvangen in warmtebuffervat

de auto uw energiecentrale voor uw huis:
- de auto parkeren in de garage = koppelen aan aardgasnet + warmtenet+ elektriciteitnet....
- de energie wordt omgezet, en de batterij wordt opgeladen en overschot geleverd aan het net.
- de aardgastank wordt ook opgeladen ondertussen, en je start altijd met een volle tank
- voor het huis in functie van elektriciteit behoefte op het net, en in functie van warmtebehoefte van het huis de twee faktoren bepalen uw verbruik thuis. Dus in de winter heb je meer warmte/warmwater nodig en is de elektriciteit een disposable iets. De stroom wordt best op het net gezet wanneer voorspelbaar een tekort ontstaat....
- CO2 kaptatie dient om Methaangas temaken bij overschotten aan stroom...

de auto als bedrijfwagen is de energiecentrale van de fabriek:
- identiek scenario
- met dat verschil dat hier de warmte naar warmtenet gaat en zorgt voor verwarming van bedrijf of wijken in omgeving // elektriciteit naar netwerk

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 april 2016 om 14:39.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 15:42   #535
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hmm.... ik zou u graag gelijk geven, maar ik denk gewoon dat het tijdelijk evenwicht methaangas zal zijn. Met CO2 opvang... en volledige recuperatie van alle energie:

verbranden > 50% viaturbine naar elektriciteit > warmte opvangen in warmtebuffervat

de auto uw energiecentrale voor uw huis:
- de auto parkeren in de garage = koppelen aan aardgasnet + warmtenet+ elektriciteitnet....
- de energie wordt omgezet, en de batterij wordt opgeladen en overschot geleverd aan het net.
- de aardgastank wordt ook opgeladen ondertussen, en je start altijd met een volle tank
- voor het huis in functie van elektriciteit behoefte op het net, en in functie van warmtebehoefte van het huis de twee faktoren bepalen uw verbruik thuis. Dus in de winter heb je meer warmte/warmwater nodig en is de elektriciteit een disposable iets. De stroom wordt best op het net gezet wanneer voorspelbaar een tekort ontstaat....
- CO2 kaptatie dient om Methaangas temaken bij overschotten aan stroom...

de auto als bedrijfwagen is de energiecentrale van de fabriek:
- identiek scenario
- met dat verschil dat hier de warmte naar warmtenet gaat en zorgt voor verwarming van bedrijf of wijken in omgeving // elektriciteit naar netwerk
Je bedoelt een micro-wkk op aardgas? (voor mensen die aangesloten zijn op het aardgasnetwerk, of ... )
Citaat:
http://www.energids.be/nl/vraag-antw...-woningen/616/

Is een micro-wkk of warmtekrachtkoppeling interessant voor particuliere woningen?

Een warmtekrachtkoppeling is een systeem dat zowel elektriciteit als warmte opwekt met één enkele brandstof. Dat kan op basis van aardgas, stookolie of zelfs pellets.

Oorspronkelijk zijn deze installaties bedoeld voor grote gebouwen met een grote warmtebehoefte en nemen heel wat plaats in. Vandaag bieden verschillende producenten ook een oplossing voor gezinswoningen: de micro-wkk.

Dit apparaat is qua uitzicht en grootte vergelijkbaar met de gekende condensatieketel. Maar om het rendabel te maken moet de warmtevraag voldoende hoog zijn.

Werking micro-wkk

Net als een gewone wkk is een micro-warmtekrachtkoppeling (micro-wkk) een toestel dat tegelijk elektriciteit en warmte opwekt met één enkele brandstof. (lees ook “Wat is een warmtekrachtkoppeling”)

Een micro-warmtekrachtkoppeling werkt net als een conventionele cv-ketel. Op het moment dat de warmtevraag optreedt, slaat de ketel aan. Naast warmte wordt dan gelijktijdig ook elektriciteit geproduceerd. Dit toestel ter grootte van een koelkast voorziet ook in sanitair warm water.

De toestellen produceren warmte en elektriciteit met behulp van een Stirlingmotor. Deze motor wordt aangedreven door warmte. Die ontstaat door de verbranding van aardgas of stookolie. De motor zet op zijn beurt een cilinder in beweging die de generator aandrijft voor de elektriciteitsproductie. Kortom, nagenoeg hetzelfde principe als bij de grote broer.

De elektriciteit die de micro-wkk zo opwekt volstaat voor een groot deel van het eigen elektriciteitsverbruik. Bij overproductie kan de elektriciteit op het net worden geplaatst, net zoals bij fotovoltaïsche panelen.

Kostprijs, haalbaarheid en onderhoud

De kostprijs voor een micro-wkk varieert tussen 7.000 en 10.000 euro. Dat is een aardig stuk duurder dan de klassieke condensatieketel. Maar door zijn lage brandstofverbruik en de eigen elektriciteitsproductie laat het systeem zich relatief snel terugverdienen.

De aankoop van een micro-wkk is ook pas interessant als u voldoende moet verwarmen. Goed geïsoleerde of passieve woningen met een lage warmtevraag hebben geen baat bij zo’n installatie. Als maatstaf kan een jaarlijks warmteverbruik van minimum van 15.000 kWh gehanteerd worden om de installatie rendabel te maken. Cogen Vlaanderen biedt een aantal rekentools aan om de haalbaarheid van de installatie te berekenen.

Voor het onderhoud moet u zich baseren op de brandstof en de wettelijke verplichtingen die hieraan verbonden zijn. Een systeem op aardgas dient in Brussel om de drie jaar onderhouden te worden, één op stookolie vraagt jaarlijks onderhoud.

Premies
Leefmilieu Brussel voorziet een premie voor wie investeert in een wkk.
De premie is afhankelijk van uw inkomen

Voor de basisinkomens bedraagt die 3500 euro vermenigvuldigt met de vierkantswortel van het bruto nominaal elektrisch vermogen.
Voor de gemiddelde inkomens verhoogt dit bedrag naar 4.000 euro en voor de lage inkomens naar 4.500 euro.
Voor gebouwen in een RVOHR-zone wordt het premiebedrag met 10% verhoogd. De tegemoetkoming is wel beperkt tot maximaal 30% van de factuurkosten.

Warmte-krachtkoppeling: vermijd de valstrikken

Emmanuel
Brussel
Ik heb een systeem voor warmte-krachtkoppeling geïnstalleerd, maar de groenestroomcertificaten waarop ik rekende om mijn project te helpen financieren, zijn me niet toegekend. Het gebrek aan informatie en de complexiteit van het premiestelsel stemmen tot nadenken.
LEES VOLLEDIGE GETUIGENIS
Toch eens naar het rendement kijken Paul, en vooral de continu stroomproductie, ik vrees dat dit veel te weinig is voor een E-wagen relatief snel bij te laden, wslk geeft een gewone stekker al veel meer vermogen, en daarvoor moet de verwarming niet aanstaan....

Citaat:
http://www.gheldofguy.be/diensten/mi...koppeling.html

Een micro-WKK is een nieuw type cv-ketel die naast warmte ook elektriciteit opwekt. Een micro-WKK werkt net als een conventionele cv-ketel. Op het moment dat er een warmtevraag optreedt, slaat de ketel aan. Naast warmte wordt dan gelijktijdig ook elektriciteit geproduceerd.
Een micro-WKK levert de helft tot driekwart van de gemiddelde elektriciteitconsumptie. De gasinkoop neemt iets toe maar netto bespaart het huishouden op de energiekosten omdat er minder elektriciteit van het net gekocht hoeft te worden.

Warmtekrachtkoppeling, het gelijktijdig opwekken van warmte en elektriciteit, wordt al veel toegepast in grotere systemen, bijvoorbeeld in elektriciteitscentrales of de industrie. Omdat toepassing in huishoudens veel kleiner is spreken we over micro-WKK.

De micro-WKK’s zullen een elektrisch vermogen hebben van circa 1 kW en zullen worden uitgevoerd als combiketel of een ketel in combinatie met een boiler. Een piekbrander zorgt voor pieken in de warmtevraag.
Met een micro-WKK kan een consument een deel van zijn elektriciteitsbehoefte invullen. De rest van de benodigde stroom wordt uit het elektriciteitsnet getapt. Als er stroom over is, kan deze worden teruggevoerd in het elektriciteitsnet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2016 om 16:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 19:59   #536
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

Tesla 3 > 400.000 reserveringen.

Positief: FiatChrysler wil mogelijk concurreren met Tesla, hoe meer zielen hoe meer vreugde.
En dat zou zelfs eerder kunnen als het model Tesla 3, als ...
Beweert CEO Sergio Marchionne: (voor wat het waar is)

Citaat:
Sergio Marchionne, CEO of FiatChrysler, said during the company’s annual meeting in Amsterdam last Friday that if Tesla can make money on the Model 3, Fiat will build a competitor and have it on the market within 12 months. Those are brave words for a man whose Chrysler division is planning to stop making mid size sedans entirely.

Saying he has nothing but the highest regard for Elon Musk, Marchionne also said, “I am not surprised by the high number of reservations” (400,000 and counting) for the Model 3. “But then the hard reality comes in … making cars, selling them and making money doing so.”He added, if Elon “can show me that the car will be profitable at that price, I will copy the formula, add the Italian design flair, and get it to the market within 12 months.”
Unlike most car company CEOs, who tend to speak in measured terms, Marchionne has a reputation for blurting out whatever is on his mind. His remarks are viewed by many as proof that he has little to no understanding of how the automotive market is shifting beneath his feet.

Read more at http://www.teslarati.com/fiat-build-...HAXuGmiftsD.99
In spiegel.de uit okt 2014 vind ik dan dat die CEO wil stoppen in 2018, ttz hij wil wat anders doen in 2018, wat ?....:
Citaat:
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unt...-a-995993.html
Abgang eines Top-Managers: Fiat-Chef Marchionne will 2018 Amt niederlegen

Turin - Fiat-Chef Sergio Marchionne ist offenbar ein Freund langfristiger Planung. Denn bereits jetzt kündigte der 62-Jährige für Ende 2018 seinen Abschied als Konzernlenker an. "Ich werde zweifellos etwas anderes machen", sagte der 62-jährige Vorsitzende von Fiat Chrysler Automobiles (FCA) dem Magazin "Bloomberg Businessweek".
FCA heeft volgende merken:
Fiat
Abarth
Alfa Romeo
Ferrari
Lancia
Maserati
Chrysler
Dodge
Jeep
Ram Truck
SRT

FCA maakt de Fiat 500E een mini met 24 kW accupack (EPA: 160 km):
http://www.autogids.be/autonieuws/ni...fiat-500e.html
http://www.mein-elektroauto.com/2013...ergleich/7319/
https://www.youtube.com/watch?v=zIcfGenk7KM voor de liefhebbers.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 april 2016 om 20:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 09:16   #537
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

Tesla S krijgt na bijna 4 jaar grondige facelift, voor neus, ook interieur enz...
(zoals bij de fossiele wagens dat ook meestal na 3-4 jaar het geval is)

Krijgt nu ook de biofiltering tegen de giftige fossiele fijnstof enz... (zou 99,97% tegenhouden)

bron: http://www.teslarati.com/new-tesla-m...esh-announced/

De nieuwe neus -met nu ledlichten ipv xenon- (design ~ zoals Tesla X) zou wel eens een vb kunnen zijn voor het definitieve Model 3 (die smalle "mini-gril" met Tesla-symbool).

Model S Design Update 2016


Model X sinds 2016


Naakte neus prototype Model 3, design weten we pas vanaf mid-2017,
EU leveringen wslk pas herfst 2018:

Korte video waar men heel kort het model 3 kan vergelijken in grootte met een model S, vanuit parking vertrekken beide op de openbare weg ergens in Califo: http://www.carscoops.com/2016/04/tes...olling-in.html
https://www.youtube.com/watch?v=rc_J2hi004Q
(mmmh bevalt me steeds meer, subjectief hé)

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2016 om 09:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 09:51   #538
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

vervolg, NL-bron, niet zo uitgebreid:
http://www.egear.be/tesla-model-s-facelift/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 14:30   #539
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die ganse affaire met verbruikscijfers, CO2 en andere emissies toont vooral aan dat politici wetten maken zonder enige kennis van de technologie.

Iedereen met een beetje technologische kennis weet allang dat de fabrikanten hun auto's zo afstellen dat ze op de testbank voldoen, maar in de praktijk helemaal andere waarden geven.

En toch bleven de politici die metingen geloven en legden ze steeds strengere normen op. Nu zijn ze op een punt gekomen dat de normen in de praktijk niet gehaald kunnen worden zonder draconische ingrepen. Wat doen ze dan: zeggen dat die normen eigenlijk niet gehaald moeten worden. Een beetje belachelijk allemaal.
Misschien is het U ontgaan maar,te beginnen met VW,maar onderhand de ganse reutemeteut ,halen wagens zelfs die labo-uitstootnormen niet IN het labo,met willekeurig gekozen verkochte wagens.(dus niet met testwagens, want dan DOET men het lukken)

DAT was het begin van de problematiek,er stonden dus bijna 10 jaar rotte leugens in miljoenen folders en catalogi,en overheden hebben zichzelf miljarden euros en dollars aan taksen ontzegd voor de zogezegde vergroening van het wagenpark.

Allemaal bullshit dus,belastingbetaler Kelt is bescheten door de overheid en door de autofabrikanten

15 jaar geleden al konden de fabrikanten eerlijk gezegd hebben dat het niet zou lukken.
Ze hebben gekozen voor de leugen.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 april 2016 om 14:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2016, 11:20   #540
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.346
Standaard

E. Musk: HUD display voor model 3 (wat te verwachten was):

http://bgr.com/2016/04/14/tesla-model-3-hud-dashboard/ met Tweets van E. Musk
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be