Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2015, 16:07   #521
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het woordje 'ook' duidt erop dat ik me niet alleen op dit forum baseer. Eerder in de draad verwees ik naar persoonlijke ervaringen.

Over Vandelanotte heb ik op dit moment geen mening. Wat is de relevantie daarvan voor deze discussie?
.. wellicht dat u 'ook' persoonlijke ervaringen veralgemeent ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:14   #522
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
En blablablablabla...

ik vroeg u 1 wet te geven die het Nederlands als taal devalueert ten opzichte van het Frans. Die heeft u dus overduidelijk niet, quod erat demonstrandum.
Waarom moeten er Franstalige magistraten uit Brussel gedetacheerd worden naat het parket Halle-Vilvoorde zodat voor Franstaligen in dat parket ook Franstalige dossiers kunnen opgesteld worden, en niet voor Nederlandstaligen die in Waals Brabant wonen ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:18   #523
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. wellicht dat u 'ook' persoonlijke ervaringen veralgemeent ..
En ik lees ook wel eens een boek over de geschiedenis van België. Dan kan men moeilijk om de onderdrukking van Vlaanderen heen. Men begrijpt dan beter waar de Franstalige superioritietsgevoelens vandaan komen.

Ik begrijp Vlaamse Belgicisten ook niet goed die dit land willen behouden zoals het is. Voor eerlijke één stem per individu unitaristen kan ik nog respect opbrengen. Ik weet niet of die nog bestaan eigenlijk.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2015 om 16:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:21   #524
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarom moeten er Franstalige magistraten uit Brussel gedetacheerd worden naat het parket Halle-Vilvoorde zodat voor Franstaligen in dat parket ook Franstalige dossiers kunnen opgesteld worden, en niet voor Nederlandstaligen die in Waals Brabant wonen ?
1 - 0 voor zucht.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:22   #525
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En ik lees ook wel eens een boek over de geschiedenis van België. Dan kan men moeilijk om de onderdrukking van Vlaanderen heen. Men begrijpt dan beter waar de Franstalige superioritietsgevoelens vandaan komen.

Ik begrijp Vlaamse Belgicisten ook niet goed die dit land willen behouden zoals het is. Voor eerlijke één stem per individu unitaristen kan ik nog respect opbrengen. Ik weet niet of die nog bestaan eigenlijk.
.. lijkt mij complex : begrip opbrengen voor het waarschijnlijk onbestaande .. het omgekeerde daarentegen .. persoonlijk kan ik bijvoorbeeld geen begrip opbrengen voor vlaemsch nazionaaltjes ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 augustus 2015 om 16:22.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:28   #526
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. lijkt mij complex : begrip opbrengen voor het waarschijnlijk onbestaande .. het omgekeerde daarentegen .. persoonlijk kan ik bijvoorbeeld geen begrip opbrengen voor vlaemsch nazionaaltjes ..
Ik denk dat die dunner gezaaid zijn als unitaristen die geen voorrechten voor een of andere taalgroep geïmplementeerd willen zien. Het nazisme is iets uit een ander tijdperk en niet relevant om de Belgische situatie te begrijpen heden ten dage. Relevanter in Oekraïne.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:31   #527
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als je systematisch Frans spreekt in Brussel en overschakelt op het Frans bij het minste teken van 'Francofonie' heb je dat probleem natuurlijk niet. Het is maar wanneer je staat op je taal en cultuur dat je de racist bent zogezegd. Toch als die taal het Nederlands is. Als die taal het Frans is is het dan weer de normaalste zaak van de wereld die ten allen tijde te verdedigen. En de Vlaming vindt zo'n situatie niet een bééétje raar? Meer en meer Vlamingen denk ik beginnen zich gelukkig vragen te stellen over hun eigen historische lafheid terzake. Het is dan ook niet normaal dat degene die geld geeft en wiens taal onderdrukt wordt daarvoor als dank nog eens als een nazi verkocht wordt in heel de wereld door de begunstigde. Meer dan eens heb ik vooroordelen moeten uit de weg ruimen bij andere Europeanen dat Vlamingen geen racisten zijn. Onze zuiderse landgenoten doen er blijkbaar veel moeite voor die mythe te verspreiden...met Vlaams geld negen kansen op tien. Absurd gewoon.
Al die verhaaltjes die ik hier hoor hebben hetzelfde gehalte. De fiere Vlaming die in de winkel, restaurant, op straat etc arrogant behandeld wordt door de arrogante hautaine francofoon. Maar hola de fiere Vlaming is geëmancipeerd en zet die vermaledijde francofoon schaakmat en eens goed op zijn plaats. Geeuw, altijd hetzelfde verhaal met een ander sausje.

Alles is goed om de vlam in de smeulende as van het separatisme op te wakkeren. Helaas is er vooral van de jeugd weinig of geen interesse meer en er blijven alleen maar wat oudere folklore separatisten over die fantaseren over een nakende afscheuring die er maar niet komt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:33   #528
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Alles is goed om de vlam in de smeulende as van het separatisme op te wakkeren. Helaas is er vooral van de jeugd weinig of geen interesse meer en er blijven alleen maar wat oudere folklore separatisten over die fantaseren over een nakende afscheuring die er maar niet komt.
tot ze naast een job grijpen in Brussel (of Antwerpen) omdat hun Frans niet goed genoeg is, en de job wordt ingevuld door een franstalige die geen of amper Nederlands moet kennen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:37   #529
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk dat die dunner gezaaid zijn als unitaristen die geen voorrechten voor een of andere taalgroep geïmplementeerd willen zien. Het nazisme is iets uit een ander tijdperk en niet relevant om de Belgische situatie te begrijpen heden ten dage. Relevanter in Oekraïne.
.. dun gezaaid, Johan ? . alles zoniet veel is relatief .. maar toch .. 32,6% van de stemmen voor de federale kamer bij de verkiezingen laatstleden ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:40   #530
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. dun gezaaid, Johan ? . alles zoniet veel is relatief .. maar toch .. 32,6% van de stemmen voor de federale kamer bij de verkiezingen laatstleden ..
Voor zover ik weet deed er geen nazi partij mee met de verkiezingen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:41   #531
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Voor zover ik weet deed er geen nazi partij mee met de verkiezingen.
.. bij mijn weten ook niet .. hoe komt u daar nu bij ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:41   #532
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ik hoor het mezelf niet graag uitspreken maar misschien zijn we beter af met de Nederlanders. Dan hebben we tenminste eenzelfde min-of-meer dezelfde taal, als behoud van onze taal een prioriteit is, dan is dit volgens mij de politieke keuze die men moe maken. Maar kunnen Vlamingen zich met deze gedachte verzoenen? Ik denk alvast dat we bij ORANJE welkom zijn.
Vlamingen sluiten sowieso beter aan bij Noord-Europa op vlak van deugdzaamheid, orde, burgerzin, werkkracht etc.. Op vlak van savoir-vivre zou Nederland veel kunnen leren van Vlamingen.
Ik ben de arrogantie van Franstaligen en hun territoriumdrift meer dan grondig beu. 700 jaar lang heeft Frankrijk gepoogd Vlaanderen te assimileren binnen de Franse eenheidsstaat. En als dat nog niet genoeg was laten we ons gewillig koloniseren door Franstaligen in België EN Franstaliggezinde Vlaamse elite sedert 1830.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:43   #533
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
in de ALDI in Buizingen (Halle) is de voertaal tussen personeel en hun chef Frans omdat de chef Franstalig is. Deze beheerst weliswaar basis-Nederlands maar weigert het blijkbaar te spreken, eveneens met Nederlandstalige klanten. Maar het heerschap is in zijn vak misschien wel heer eg competent. En als ze geen Nederlanstalig personeel vinden...
...is dit omdat ze niet willen zoeken.

Bij Colruyt vinden ze wel overal in Brussel en de Vlaamse Rand ,Nederlandstalige personeel.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:44   #534
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Al die verhaaltjes die ik hier hoor hebben hetzelfde gehalte. De fiere Vlaming die in de winkel, restaurant, op straat etc arrogant behandeld wordt door de arrogante hautaine francofoon. Maar hola de fiere Vlaming is geëmancipeerd en zet die vermaledijde francofoon schaakmat en eens goed op zijn plaats. Geeuw, altijd hetzelfde verhaal met een ander sausje.

Alles is goed om de vlam in de smeulende as van het separatisme op te wakkeren. Helaas is er vooral van de jeugd weinig of geen interesse meer en er blijven alleen maar wat oudere folklore separatisten over die fantaseren over een nakende afscheuring die er maar niet komt.
Ik heb het niet over separatisme noch over Vlamingen die Franstaligen schaakmat zetten op café. Ik zou graag Vlaamse politici werk willen zien maken van de verdediging van het Nederlands in die gebieden waar het Franstalig taalimperialisme zich uitbreidt. Het is jammer dat die strijd dient gevoerd te worden. Maar ik heb wel de indruk dat het mensen wel degelijk iets kan schelen en dat het nodig is.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 augustus 2015 om 16:45.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:47   #535
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. bij mijn weten ook niet .. hoe komt u daar nu bij ?
Het leek alsof u insinueerde dat het NVA een nazi partij zou zijn. Het zal dan wel een schrijffout geweest zijn omwille van uw Duitse oorsprong of zo.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:47   #536
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Voor zover ik weet deed er geen nazi partij mee met de verkiezingen.
Het was een antwoord hierop:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. lijkt mij complex : begrip opbrengen voor het waarschijnlijk onbestaande .. het omgekeerde daarentegen .. persoonlijk kan ik bijvoorbeeld geen begrip opbrengen voor vlaemsch nazionaaltjes ..
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:49   #537
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Nee, dat klopt: ik ging inderdaad nooit wat met vrienden drinken of iets gaan eten, ik moest nooit boodschappen doen, ik ging nooit naar de film of ik ging nooit uit...
Kortom ,U zat daar in de gevangenis.

Dat vermoede ik al langer
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:51   #538
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat je Nederlands met een Vlaams accent spreekt is normaal, dat doe ik ook. Maar daarmee heb je niet voldoende argument om op jouw Nederlands met een Vlaamse tongval een andere naam ("Vlaams") te gaan kleven, alsof het om een andere taal gaat. Nederland en Vlaanderen vormen één taalgebied, die van het Nederlands en in de diverse regio's van dat taalgebied wordt dat Nederlands gesproken met een verschillende tongval. Net zoals dat het geval is met het Engels, het Duits en het Frans.
Zo moeilijk is dat nu toch niet?

Beperk het gebruik van de term Vlaams tot de waaier van dialecten die we in Vlaanderen aantreffen.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:53   #539
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Kortom ,U zat daar in de gevangenis.

Dat vermoede ik al langer
Een goei.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2015, 16:56   #540
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. lijkt mij complex : begrip opbrengen voor het waarschijnlijk onbestaande .. het omgekeerde daarentegen .. persoonlijk kan ik bijvoorbeeld geen begrip opbrengen voor vlaemsch nazionaaltjes ..
Natuurlijk niet : je hebt een gebrek aan inlevingsvermogen. Ik hoop voor jou dat dit niet het geval is voor alles.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be