Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2010, 21:02   #521
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ja, laat het allemaal maar gerust over aan de private bureaucratie, die kan het oplossen.
Het gaat om een tweesporenbeleid en het aanhangseltje

Ten eerste is er de "succes gegarandeerde" tweede boring,die door de cracks van "Boots&Coots" uitgevoerd wordt in opdracht van BP.(B&C kwam al meermalen in het nieuws door hun akties bij de oliebranden in Koeweit in Golfoorlog I,maar ook in olierampen ter zee in verschillende gebieden,het is hun beroep).Dit kan nog wel een maand of zo duren.

Ten tweede is er het "kap"-systeem.Dit vangt nu al een deel van de olie weg,en BP probeert het systeem gewoon systematisch te verbeteren.Misschien bereiken ze zelfs wel 100% succes,zodat het verderboren aan dat tweede gat dan wat rustiger kan verlopen.Wie weet,dankzij dat tweede gat kan de bron dan weer in produktie genomen worden...


En als aanhangseltje is er de Amerikaanse Federale Overheid,overal rondlopend met het opgegeven vingertje,zonder relevante kennis,en met al hun destroyers en duikboten en zo kunnen ze niks aan.....Maar ze geven wel regelmatig show,want de mensen moeten denken dat ze belangrijk zijn.....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 juli 2010 om 21:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 21:20   #522
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Dat zijn nu eenmaal beroepspolitici, dat is hun job. Maar BP gaat niet vrijuit, deze ramp is door BP veroorzaakt en niet door de Amerikaanse regering. Enfin, die had off-shore drilling uiteraard kunnen verbieden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 18:58   #523
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat zijn nu eenmaal beroepspolitici, dat is hun job. Maar BP gaat niet vrijuit, deze ramp is door BP veroorzaakt en niet door de Amerikaanse regering. Enfin, die had off-shore drilling uiteraard kunnen verbieden.
Inderdaad..en ondertussen is het verbod op diepzeeboringen ,die de regering Obama inderhaast ingesteld had ,door de Amerikaanse Justitie tot twee maal toe naar de vuilbak verwezen.

Daar staan de "federals" alweer,met de broek op de knieen,en als onnozelaars......

De regering Bush ging eigenlijk op moreel gebied "ten onder" in de waanzin van de buitenlandse operaties en op het laatst het kraken van de economie.
De regering Obama is haar moreel gezag aan het verliezen in de inefficiency van hulpverlening en het bureaucratisch en juridisch geteut dat amper olie uit de zee haalt.Men kan iedere dag beweren dat BP "stout" is geweest,maar ondertussen mogen ze zelf ook eens iets tonen.

Dan woon je al eens in een "supermacht"

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juli 2010 om 19:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 22:59   #524
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Volg nu de lek live alhier:
http://www.livestream.com/wkrg_oil_spill

't is daar nu bijna 17h. Ge kunt er gelijk chatten
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 23:22   #525
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maak je niet druk. Die olie raakt niet in de Oceaan. Die zal binnen de Golf van Mexico blijven. Enkel de regio zelf heeft met zware problemen te kampen in de toekomst.
Niet druk maken ?! De Golf van Mexico is één der mooiste gebieden ter wereld ! Trouwens, wat d�*�*r gebeurt kan elders gebeuren ook !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 23:24   #526
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Betje ERG kortzichtig beeld aangezien zowat alles in je onmiddelijke omgeving, waar je op zit, en zelfs wat je draagt, afhankelijk is van olie.
Wij leven in een wereld van olie en bloed.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 23:36   #527
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Bwah, dat zijn 800,000 liter minder die we de atmosfeer in pompen voor het allemaal op is binnen een paar jaar. Ik denk dat de milieulobby stond te dansen van vreugde: Veel slechte pers voor hun aartsvijanden en bovendien nog eens goed voor het milieu
Dom, dommer, domst...Of anders : verdomd zwarte humor.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 01:49   #528
Teringtubbie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2010
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat zijn nu eenmaal beroepspolitici, dat is hun job. Maar BP gaat niet vrijuit, deze ramp is door BP veroorzaakt en niet door de Amerikaanse regering. Enfin, die had off-shore drilling uiteraard kunnen verbieden.
En niet BP met een record aan overtredingen aanstellen om de boel op te lossen maar experts en internationale hulp aanvaarden.

En geen dagen erna 400 en zoveel nieuwe offshore drills toelaten. En het Pentagon blijven voorzien van BP olie.
Teringtubbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2010, 17:32   #529
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teringtubbie Bekijk bericht
En niet BP met een record aan overtredingen aanstellen om de boel op te lossen maar experts en internationale hulp aanvaarden.

En geen dagen erna 400 en zoveel nieuwe offshore drills toelaten. En het Pentagon blijven voorzien van BP olie.
Het ritselt van de "experts",daar ben je niks mee.Die kijken door camera's naar de spuitende olie en geven daar dan commentaar op,op CNN.Andere experts schrijven advokatenbrieven heen en weer,of teuten voor de microfoon,of produceren schrikwekkende tabellen met allerlei financiele informatie die momenteel van niet het geringste belang is.

Ondertussen zijn het mensen met vuile overalls aan,met pijnlijke ruggen en met slaaptekort ,die een 80 ton zware konstruktie,gemaakt door andere mensen met vuile overalls aan,proberen te monteren op die diepte....Dergelijke toestellen zijn in ijltempo ontworpen of aangepast door "Willie Wortels"..ook een soort mensen dat niet teveel in beeld komt.

Ze hebben geen tijd voor "experts"

Laatst gewijzigd door kelt : 14 juli 2010 om 17:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 09:43   #530
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.235
Standaard

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...3094.art?ckc=1

We mogen voorzichtig optimist beginnen worden.Dat nieuwe,80 ton zware ,ding bovenop het lek zit potdicht,en de druk eronder blijft oplopen(hetgeen goed is want het wijst er op dat de olie en gas eronder niet ergens elders aan het duwen zijn.

Verder is het doorboren van het reservegat,volgens Angelsaksische media,geen twee weken meer verwijderd van realisatie....


Maar,zoals in het laatste lijntje van dat stukje in de link vermeld wordt,de opruimingskost zal waarschijnlijk tientallen miljarden dollars bedragen....BP zal dit niet in zijn huidge vorm kunnen overleven......Ik kan me voorstellen dat BP er zorg zal voor dragen dat enkel de Amerikaanse divisie van BP hierdoor getroffen wordt...

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2010 om 09:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 10:30   #531
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...3094.art?ckc=1

We mogen voorzichtig optimist beginnen worden.Dat nieuwe,80 ton zware ,ding bovenop het lek zit potdicht,en de druk eronder blijft oplopen(hetgeen goed is want het wijst er op dat de olie en gas eronder niet ergens elders aan het duwen zijn.

Verder is het doorboren van het reservegat,volgens Angelsaksische media,geen twee weken meer verwijderd van realisatie....


Maar,zoals in het laatste lijntje van dat stukje in de link vermeld wordt,de opruimingskost zal waarschijnlijk tientallen miljarden dollars bedragen....BP zal dit niet in zijn huidge vorm kunnen overleven......Ik kan me voorstellen dat BP er zorg zal voor dragen dat enkel de Amerikaanse divisie van BP hierdoor getroffen wordt...
Weet nog zo niet.
Die gasten zijn marginaal rijk en hun aandelen zijn al met sprongen omhoog gegaan sinds de afsluiting.
Volgens mij hebben ze hun verlies snel weer goed gemaakt door allerlei beurs speculaties gemaakt te hebben.
Ze hebben net nog maar 20 miljard in een fonds gestopt.
Zelfs gans België kan zoveel niet opzij zetten wat één bedrijf wel kan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 21:26   #532
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Idd, door haar immense omzetten, zou BP er volgens dit artikel goed kunnen uitkomen:

"Dat betekent grofweg dat BP dit jaar tegen de 40 miljard aan extra kosten aankan. Als alle schade in één jaar op BP zou worden verhaald, zou dat ten koste kunnen gaan van dividend en investeringen, maar dat is onwaarschijnlijk."
http://www.volkskrant.nl/economie/ar...tes_kan_BP_aan
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2010, 17:09   #533
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.235
Standaard

Jammer jammer jammer,nadat men BP een paar maanden achter de vodden gezeten heeft om dat gat dicht te maken is de kans heel groot dat ze het ,binnen enkele dagen dat ze het dicht kregen ,weer open moeten maken.....

Blijkbaar is de lokale geologie niet stabiel en vreest men nu dat er "ietsje verderop" een nieuw lek zou kunnen ontstaan....


Het "ontlastingsgat" dat men aan het boren is wordt met de dag belangrijker......

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juli 2010 om 17:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:00   #534
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ik ga de krantenkoppen af (van gratis online kranten uiteraard) en vraag me af:
In wat voor een wereld moeten wij leven!

Het mag heel dwaas klinken, maar heeft iedereen al groene energie?
Ik betaal eigenlijk heel weinig bij nuon voor groene energie.
Nu weet ik niet de exacte background van die stroom, maar het is het signaal dat telt.

Als wij allemaal als één front eens via de factuur laten merken wat wij werkelijk willen.
En willen wij zo'n wereld? Kan het nu echt niet beter? Ik dacht van wel.
Laat dat dan ook aub merken. En als iemand het laat merken, ga niet mee in de stroom om het dadelijk te verwerpen.

Echt, de verantwoordelijkheid die we afgeven om onze "economie" op te bouwen in een kapitalisme werkt niet. Draai en keer het hoe je dat wilt, het werkt niet in evenredige lijnen. De prijs op lange termijn is een rekening die onze kinderen betalen. Mijn kind ook!

Ik ben het beu toe te kijken hoe men ons in het gezicht uitlacht en doodleuk verder hun gangetje kan gaan.
Viva la ...
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 juli 2010 om 14:01.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:14   #535
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik ga de krantenkoppen af (van gratis online kranten uiteraard) en vraag me af:
In wat voor een wereld moeten wij leven!

Het mag heel dwaas klinken, maar heeft iedereen al groene energie?
Ik betaal eigenlijk heel weinig bij nuon voor groene energie.
Nu weet ik niet de exacte background van die stroom, maar het is het signaal dat telt.

Als wij allemaal als één front eens via de factuur laten merken wat wij werkelijk willen.
En willen wij zo'n wereld? Kan het nu echt niet beter? Ik dacht van wel.
Laat dat dan ook aub merken. En als iemand het laat merken, ga niet mee in de stroom om het dadelijk te verwerpen.

Echt, de verantwoordelijkheid die we afgeven om onze "economie" op te bouwen in een kapitalisme werkt niet. Draai en keer het hoe je dat wilt, het werkt niet in evenredige lijnen. De prijs op lange termijn is een rekening die onze kinderen betalen. Mijn kind ook!

Ik ben het beu toe te kijken hoe men ons in het gezicht uitlacht en doodleuk verder hun gangetje kan gaan.
Viva la ...
droom maar verder met je "groene energy" van Nuon
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:18   #536
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
droom maar verder met je "groene energy" van Nuon
Weer zo'n one liner waar ik niets aan heb.
Ik droom niet, ik zeg toch, ik moet de achtergrond er nog van nachecken.
Maar moest gij nu een genuanceerder antwoord gegeven hebben, had ik misschien al een idee.

't gaat mij niet enkel over groene energie. 't Gaat mij over het geheel erachter.
En het geheel erachter is toch te groot om der iet tegen te beginnen, maar ge kunt dan op zen minst al wel groene energie vragen he.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:24   #537
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Weer zo'n one liner waar ik niets aan heb.
Ik droom niet, ik zeg toch, ik moet de achtergrond er nog van nachecken.
Maar moest gij nu een genuanceerder antwoord gegeven hebben, had ik misschien al een idee.

't gaat mij niet enkel over groene energie. 't Gaat mij over het geheel erachter.
En het geheel erachter is toch te groot om der iet tegen te beginnen, maar ge kunt dan op zen minst al wel groene energie vragen he.
Lui zweet is ...

Citaat:
Nederlandse burgers die groene stroom afnemen van hun elektriciteitsbedrijf worden compleet bij de neus genomen. Dat zegt PvdA-Europarlementariër Dorette Corbey vandaag in De Telegraaf. "De certificaten voor groene stroom zijn onderdeel van een nepsysteem. Er wordt geen kuub groene stroom extra door geproduceerd en dat weten de energiebedrijven ook", aldus de Europarlementariër.

Corbey heeft in het Europees Parlement de aanval geopend op het Nederlandse systeem waarbij consumenten zogenaamd milieuvriendelijke groene stroom kunnen gebruiken. Ze wil de regels zodanig verscherpen dat energiereuzen als Nuon en Essent straks in landen als Noorwegen en Zweden veel dieper in de buidel moeten tasten voor 'echte' groencertificaten. Dat is elektra die opgewekt is door zonne-, water- of windenergie. ''En niet zoals nu, waarbij groene stroom gewoon dubbel geleverd wordt'', aldus Corbey.

Als de nieuwe regels er door komen, betekent het dat iemand die groene stroom wil hebben, daar jaarlijks minstens 250 euro extra voor kwijt is. Dan is de groene stroom echter ook echt extra opgewekt. Waarschijnlijk betekent dat in één klap het einde van het nu zo succesvolle Nederlandse groenestroomproject. Velen van hen keren dan waarschijnlijk weer terug naar de ouderwetse (en goedkopere) 'grijze' elektriciteit. Den Haag probeert dan ook te voorkomen dat er een andere regeling komt.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 14:25   #538
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Weer zo'n one liner waar ik niets aan heb.
Ik droom niet, ik zeg toch, ik moet de achtergrond er nog van nachecken.
Maar moest gij nu een genuanceerder antwoord gegeven hebben, had ik misschien al een idee.

't gaat mij niet enkel over groene energie. 't Gaat mij over het geheel erachter.
En het geheel erachter is toch te groot om der iet tegen te beginnen, maar ge kunt dan op zen minst al wel groene energie vragen he.
almsof "geheel er achter" niet zo vaag als vaseline is ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 21:57   #539
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Weer zo'n one liner waar ik niets aan heb.
Ik droom niet, ik zeg toch, ik moet de achtergrond er nog van nachecken.
Maar moest gij nu een genuanceerder antwoord gegeven hebben, had ik misschien al een idee.

't gaat mij niet enkel over groene energie. 't Gaat mij over het geheel erachter.
En het geheel erachter is toch te groot om der iet tegen te beginnen, maar ge kunt dan op zen minst al wel groene energie vragen he.
Vragen staat vrij, krijgen is de kunst. Hoe ga jij weten dat jouw electriciteit groen is? Aan de kleur?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 09:45   #540
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Lui zweet is ...
andermans zweet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
almsof "geheel er achter" niet zo vaag als vaseline is ?
Just daarom. Maar wij zijn wel de consument en kunnen dus wel al bij het begin beginnen.

Ik weet ook wel dat niet alle energie van groene energie komt bij mensen die voor groene stroom kiezen.
Maar ze gaan pas echt volledig uitbreiden naar groene(re) energie als de consument er massaal voor begint te kiezen he.

Zie hoeveel Belgen zonnenpanelen zetten voor de fiscale voordelen, ook al kunnen die panelen niet hun hele woning van energie voorzien.

Co2 uitstoot om een spotje te doen branden is toch belachelijk!
Onze evolutie in betere en zuinigere energie gaat gewoonweg belachelijk traag door dat "vaag wereldje" erachter. Time to end it. Before it's too late.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be