Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 19 december 2014, 18:13   #521
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.661
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
...

Of je nu gelovig of niet bent, is totaal irrelevant voor de vaststelling die mensen als Benzine maken: namelijk dat iedereen het product is van zijn eigen maatschappij, tijd en plaats...
Waarom richt u uw pijlen dan zo vaak op de Vlaamse racisten en fascisten, i.p.v. op de 'maatschappij, tijd en plaats' die deze Vlaamse racisten en fascisten produceert?

En wat betekenen 'vrije wil' en 'persoonlijke verantwoordelijkheid' eigenlijk, volgens u?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 19 december 2014 om 18:16.
djimi is offline  
Oud 21 december 2014, 14:42   #522
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat komt omdat je je de ahistorische lectuur van ISIS eigen hebt gemaakt. Als je de historisch-kritische aanpak van b.v. iemand als Mohamed Arkoun bestudeert - iemand als Rachid Benzine, die onlangs nog in de KVS was, bouwt o.a. voort op het werk van Arkoun - dan zie je dat dergelijke stellingen onhoudbaar zijn.

Of je nu gelovig of niet bent, is totaal irrelevant voor de vaststelling die mensen als Benzine maken: namelijk dat iedereen het product is van zijn eigen maatschappij, tijd en plaats is. ISIS is, zo geven ook Amerikaanse mainstream analysten aan, een product van Amerikaanse gevangenissen als Abu Ghraib. ISIS is, net zoals de CIA of de US Army, een fenomeen van de eenentwintigst eeuw en heeft dus duizend maal meer met CIA of US Army gemeen dan met gelijk wie in de zevende eeuw na Christus.
Dat weten we dan ook weer. Een bekeerling die naar Syrië trekt, doet dat vanwege Abu Ghraib. En het feit dat er bij ieder onthoofdingsfilmpje weer een boom komt in het aantal vertrekkenden, heeft niks te maken met het feit dat een godsdienst, waarvan de stichter met het zwaard in de hand zijn cultus verspreidde, meer aantrekkingskracht uitoefent op psychopaten dan pakweg het boeddhisme.

Honderden vermoorde leraars in het islamitische zuiden van Thailand, waar onderwijs gezien wordt als zondig omdat te onderwezen kinderen de hiaten in de cultus zouden kunnen achterhalen middels een open geest? Abu Ghraib en de CIA man!

Om ridiculisme te verheven tot kunst, moet je bij Kallikles zijn.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 22 december 2014, 11:52   #523
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom richt u uw pijlen dan zo vaak op de Vlaamse racisten en fascisten, i.p.v. op de 'maatschappij, tijd en plaats' die deze Vlaamse racisten en fascisten produceert?
Ik richt mij natuurlijk op de de kapitalistische maatschappij die racisme en fascisme, alsook imperialistische oorlogen produceert. Zoals Jean Jaurès zei: "het kapitalisme brengt oorlogen voort, zoals wolken de regen".

Maar als de fascistische horden "slechte Vlamingen", vakbondsleden, etnische minderheden of linkse politici beginnen aan te vallen, dan helpt een louter theoretische kritiek niet meer, dan moet je weerstand bieden, zoals destijds Catalonië, Guernica of het ghetto van Warschau.

Citaat:
En wat betekenen 'vrije wil' en 'persoonlijke verantwoordelijkheid' eigenlijk, volgens u?
Dat zijn illusies van de burgerlijke propaganda. Ook Nietzsche noemde het concept van "vrije wil" trouwens een theologenleugen. Of hoe neoconservatieve atheïstische fundamentalisten exact dezelfde illusies koesteren als de theologen die ze beweren te bestrijden. Ook dat werd reeds door Nietzsche voorspeld, trouwens.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 22 december 2014, 11:53   #524
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dat weten we dan ook weer.
Nee hoor, als Neo-Vlaams partijslaaf ben je niet in staat om nieuwe informatie op te nemen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 23 december 2014, 01:07   #525
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nee hoor, als Neo-Vlaams partijslaaf ben je niet in staat om nieuwe informatie op te nemen.
Heb je me nu serieus alwéér van die negeerlijst van je gehaald?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 december 2014, 01:16   #526
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nee hoor, als Neo-Vlaams partijslaaf ben je niet in staat om nieuwe informatie op te nemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik richt mij natuurlijk op de de kapitalistische maatschappij die racisme en fascisme, alsook imperialistische oorlogen produceert. Zoals Jean Jaurès zei: "het kapitalisme brengt oorlogen voort, zoals wolken de regen".

Maar als de fascistische horden "slechte Vlamingen", vakbondsleden, etnische minderheden of linkse politici beginnen aan te vallen, dan helpt een louter theoretische kritiek niet meer, dan moet je weerstand bieden, zoals destijds Catalonië, Guernica of het ghetto van Warschau.



Dat zijn illusies van de burgerlijke propaganda. Ook Nietzsche noemde het concept van "vrije wil" trouwens een theologenleugen. Of hoe neoconservatieve atheïstische fundamentalisten exact dezelfde illusies koesteren als de theologen die ze beweren te bestrijden. Ook dat werd reeds door Nietzsche voorspeld, trouwens.
Een hoop geneuzel, veel geleuter, een goedkope quote waar er dagelijks honderden worden van geproduceerd, een vleugje Nietzsche, een paar stoere termen, een tikkeltje revolutie, een snuifje typische krankzinnigheid, mix het en gooi daarna alles op een hoop, en Kallikles heeft The Belgian Kurd uitgelegd waarom hij fout is om zich te bevrijden van het juk van zijn godsdienst.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 23 december 2014, 06:59   #527
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.661
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
...

Dat zijn illusies van de burgerlijke propaganda. Ook Nietzsche noemde het concept van "vrije wil" trouwens een theologenleugen...
Het is niet omdat Nietzsche iets 'een leugen' NOEMT, dat het automatisch ook 'een leugen' IS, hé.

Maar als 'persoonlijke verantwoordelijkheid' en 'vrije wil' naar u beweert 'illusies van de burgerlijke propaganda' zouden zijn, heeft het concept 'misdaad' dan nog wel enige inhoud, en heeft de bestrijding ervan nog wel enige zin?

Hoe vér gaat u mee in het verhaal van het 'historisch-materialistisch determinisme'?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 23 december 2014, 10:15   #528
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een hoop geneuzel, veel geleuter, een goedkope quote waar er dagelijks honderden worden van geproduceerd, een vleugje Nietzsche, een paar stoere termen, een tikkeltje revolutie, een snuifje typische krankzinnigheid, mix het en gooi daarna alles op een hoop, en Kallikles heeft The Belgian Kurd uitgelegd waarom hij fout is om zich te bevrijden van het juk van zijn godsdienst.
Kallikles is naar eigen zeggen politicoloog, islamkundige , economist en master in een stuk of 20 andere disciplines . Naar eigen zeggen geeft hij ook adviezen aan CEO's , niet zomaar in België , maar over de ganse wereld.
Hij moet verder ook iets hebben met de barok, want dat is de stijl waarin hij schrijft.
Een klein beetje respect voor deze persoon zou welkom zijn.
Pericles is offline  
Oud 23 december 2014, 14:59   #529
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is niet omdat Nietzsche iets 'een leugen' NOEMT, dat het automatisch ook 'een leugen' IS, hé.
Noem het dan een opinie, wat eigenlijk een synoniem is voor leugen.

Waar het mij om gaat, is de duidelijke theologische genealogie van dit concept.

Citaat:
Maar als 'persoonlijke verantwoordelijkheid' en 'vrije wil' naar u beweert 'illusies van de burgerlijke propaganda' zouden zijn, heeft het concept 'misdaad' dan nog wel enige inhoud, en heeft de bestrijding ervan nog wel enige zin?
Om deze vraag te beantwoorden hebben we Hans Vaihinger nodig, die reeds in 1911(!) zijn Philosophie des Als Ob publiceerde. In de wetenschap, in de moraal of in de religie creëren wij fict

Welnu, om een rechtbank te kunnen laten functioneren, moet je doen alsof er zoiets bestond als 'vrije wil'. Het is daar een noodzakelijke en nuttige fictie.

Zolang je maar weet dat rechtbank en gevangeniswezen niet dienen om criminaliteit uit te roeien, maar om haar te managen. Als je criminaliteit écht wil bestrijden heb je andere ficties nodig.

Citaat:
Hoe vér gaat u mee in het verhaal van het 'historisch-materialistisch determinisme'?

Wel, heel ver, want in b.v. Finland of Zweden creëert men nieuwe ficties die nuttiger blijken in de strijd tegen criminaliteit (i.p.v. in het management van). Daar zet men volop in op preventie, educatie, het voorkomen van recidive via reïntegratie in de maatschappij, enzovoort.

Victor Hugo zei dat wie een school bouwt een gevangenis kan sluiten. Vandaag de dag - in tijden van "de neoliberale strafstaat" zoals iemand zou zeggen - is een dergelijke uitspraak niet meer politiek correct, maar weerlegd is ze nooit. Landen met gebrekkig onderwijs, en met hoge ongelijkheid in het onderwijs, hebben ook veel meer onveiligheid.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 23 december 2014, 15:27   #530
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Noem het dan een opinie, wat eigenlijk een synoniem is voor leugen.

Waar het mij om gaat, is de duidelijke theologische genealogie van dit concept.



Om deze vraag te beantwoorden hebben we Hans Vaihinger nodig, die reeds in 1911(!) zijn Philosophie des Als Ob publiceerde. In de wetenschap, in de moraal of in de religie creëren wij fict

Welnu, om een rechtbank te kunnen laten functioneren, moet je doen alsof er zoiets bestond als 'vrije wil'. Het is daar een noodzakelijke en nuttige fictie.

Zolang je maar weet dat rechtbank en gevangeniswezen niet dienen om criminaliteit uit te roeien, maar om haar te managen. Als je criminaliteit écht wil bestrijden heb je andere ficties nodig.



Wel, heel ver, want in b.v. Finland of Zweden creëert men nieuwe ficties die nuttiger blijken in de strijd tegen criminaliteit (i.p.v. in het management van). Daar zet men volop in op preventie, educatie, het voorkomen van recidive via reïntegratie in de maatschappij, enzovoort.

Victor Hugo zei dat wie een school bouwt een gevangenis kan sluiten. Vandaag de dag - in tijden van "de neoliberale strafstaat" zoals iemand zou zeggen - is een dergelijke uitspraak niet meer politiek correct, maar weerlegd is ze nooit. Landen met gebrekkig onderwijs, en met hoge ongelijkheid in het onderwijs, hebben ook veel meer onveiligheid.
OK , alles is fictie. De ene fictie is nuttig , de andere niet en volgens Descartes zat de ziel in de pijnappelklier.
Pericles is offline  
Oud 25 december 2014, 20:59   #531
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Welnu, om een rechtbank te kunnen laten functioneren, moet je doen alsof er zoiets bestond als 'vrije wil'. Het is daar een noodzakelijke en nuttige fictie.

Zolang je maar weet dat rechtbank en gevangeniswezen niet dienen om criminaliteit uit te roeien, maar om haar te managen. Als je criminaliteit écht wil bestrijden heb je andere ficties nodig.
Als er geen vrije wil is, is er ook geen nood aan 'noodzakelijke en nuttige ficties'. Alles ligt immers bij voorbaat vast. Er hoeft niets gemanaged te worden - er k�*n per definitie niet gemanaged worden. Criminaliteit bestrijden is ook onzin.

Hey zelfs op dit forum liggen zeveren over vrije wil is dan zelfs iets dat we zelf niet beslissen te doen, dat lag op voorhand al vast. Inclusief alle argumenten die we aanhalen. Meer zelfs, begrippen als "discussie" en "argumenten" zijn zelf misleidend want impliceren een actieve, bewuste inbreng, die dus niet bestaat.
Bolleke Wol is offline  
Oud 31 december 2014, 22:35   #532
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Als er geen vrije wil is, is er ook geen nood aan 'noodzakelijke en nuttige ficties'. Alles ligt immers bij voorbaat vast. Er hoeft niets gemanaged te worden - er k�*n per definitie niet gemanaged worden. Criminaliteit bestrijden is ook onzin.

Hey zelfs op dit forum liggen zeveren over vrije wil is dan zelfs iets dat we zelf niet beslissen te doen, dat lag op voorhand al vast. Inclusief alle argumenten die we aanhalen. Meer zelfs, begrippen als "discussie" en "argumenten" zijn zelf misleidend want impliceren een actieve, bewuste inbreng, die dus niet bestaat.
Nee hoor. Vrije wil is perfect compatibel met determinisme, en omgekeerd is de afwezigheid van vrije wil helemaal geen argument voor determinisme. Daarover zijn quasi alle filosofen, van Kant tot Nietzsche (!), het over eens.

Nietzsche legt het in Götzendämmerung (Afgodenschemering) eigenlijk vrij eenvoudig uit. Als je beweert dat iemand uit vrije wil een bepaalde handeling met een bepaalde - goede of kwade - intentie stelt en met een bepaald - goed of kwaad - gevolg, dan veronderstel je een deterministisch wereldbeeld, waarbij elke handeling een welbepaald en voorspelbaar gevolg produceert. Ergo: vrije wil veronderstelt determinisme!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 31 december 2014, 23:54   #533
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

De vraag naar vrije wil is helemaal niet 'vrij eenvoudig' (ook niet bij Nietzsche). Doen alsof heeft meer te maken met de persoonlijke 'wille zur macht' dan met een poging tot een open discussie tussen gelijken. Meer met een poging zich als superieur te voor te stellen ten opzichte van de vermeende 'half intellectuelen' dan met een poging een dialoog aan te gaan. Niet laten vangen. Er is hier niets intellectueel noch moreel superieurs. Wel veel misplaatste arrogantie. En zelfs bedrog.

Grote teleurstelling.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 januari 2015 om 00:03.
Johan Bollen is offline  
Oud 13 februari 2015, 15:04   #534
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

De penisnijd van de enen of de anderen kan niet veranderen dat quasi alle grote filosofen compatibilisten waren, d.w.z. uitgingen van de perfecte verenigbaarheid van "vrije wil" en "determinisme". De overeenstemming tussen zulke verschillende figuren als Kant en Nietzsche is daar toch wel érg frappant.

Natuurlijk bewijst hun overeenstemming niet dat ze gelijk hebben. Maar dan moet men wel de durf hebben om met een ander verhaal te komen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 13 februari 2015, 15:55   #535
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Even correctie: Meerderheid van Koerdische moslims zijn wel degelijk moslim. We spreken dus ongeveer over 65-70% van de Koerden. Dan heb je nog ook Feyli Koerden, of te wel sjiietische Koerden, zij leven vooral in het zuiden van Iraaks Koerdistan, rond de stad Khaneqin. In Iraans Koerdistan heb je Koerdische sjiitische meerderheid in de provincies Kermanshan & Ilam. In Turks Koerdistan heb je Alevieten, een tak van het sjiisme, in de provincie Dersim (Tunceli), bekend van de Dersim genocide.

Mijn ouders zijn ook sunni, wel te verstaan seculieren sunni's zoals ongeveer 95% van de Koerden. We geven eerlijk gezegd dus geen zak om de religie van een ander. In Iraaks Koerdistan bv, haalden islamitische partijen bij de verkiezingen rond de 8% TESAMEN. Seculieren partijen haalden dus de overige 92%.

Overigens ben ik zelf een ex-moslim. ISIS heeft mijn ogen geopend & alleen bevestigd wat ik allang dacht: Islam is alles behalve een vredelievende religie. Als er moslims zijn hier gaan ze me tegenspreken, maar ik raad deze moslims aan om zich te verdiepen in de Koran. Zul je zien dat het enige verschil tussen Mohammed en zijn kompanen en ISIS is dat ze toek nog onschuldige mensen met zwaarden doodden. Maar dit betekent niet dat je alle moslims scheef moet bekijken of haten; velen beseffen het niet of willen het niet geloven zoals het bij mijn ouders het geval is. Mijn ouders zijn een schatjes, maar helaas veel te naïef
Is dit nog steeds het laatste bericht dat we van Belgian Kurd mochten ontvangen?
Heeft er nog iemand nieuws?
Ik vind dit zeer beangstigend.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 februari 2015, 11:22   #536
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Denk je dat hij zich bij IS heeft aangesloten?
Klein Licht is offline  
Oud 16 februari 2015, 13:42   #537
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Denk je dat hij zich bij IS heeft aangesloten?
beter lezen.

Belgian Kurd heeft zich aangesloten bij het KOERDISCHE leger dat de Islamitische Staat BESTRIJDT.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 februari 2015 om 13:44.
circe is offline  
Oud 16 februari 2015, 13:48   #538
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
beter lezen.

Belgian Kurd heeft zich aangesloten bij het KOERDISCHE leger dat de Islamitische Staat BESTRIJDT.
Misschien zit hij hier wel bij:

http://nieuws.thepostonline.nl/2015/...ijders-kooien/
Nietzsche is offline  
Oud 16 februari 2015, 14:01   #539
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Laat het uit hé. Ik vind het allemaal vreselijk. Gelukkig dat het nikx met islam te maken heeft.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 februari 2015, 14:02   #540
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laat het uit hé. Ik vind het allemaal vreselijk. Gelukkig dat het nikx met islam te maken heeft.
Veel mensen in die kooien (wat koerden zijn, waarschijnlijk van de peshmerga) zijn ook moslims.
Nietzsche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be