Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2008, 22:00   #521
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Als de tabaksindustrie het kan, moet een cannabisindustrie dit ook kunnen.
Qua medicinaal gebruik: in California zijn de eerste "vending machines" in werking gesteld. Cannabis wordt eerst bestraald om het kiemenvrij te krijgen & dan getest op THC waarden.

In de States is het dus wel een succes. Waarschijnlijk omdat een hoop "pijnlijders" niet verzekerd zijn. Cannabis lijkt dan een goedkoop alternatief.

mmm, die discussie hebben we hier al gevoerd.
Zie alle zware "pijnstillers"...
Medische cannabis --> voorschrift dokter.
IK ben nogal redelijk van overtuigd moest tabak in de huidige maatschappij op de markt komen, dat het ook zo'n afshuwelijk debat als marihuana zou moeten voeren... Dus omdat we al 500 jaar worstelen om één dom product het gebruik in te tomen, moet je nu niet precies beginnen hollen naar een tweede product, nog nooit in u opgekomen dat uiteindelijk na een faze van liberalisering er altijd wel een faze komt van nu kennen we de nadelen, en gaan we de aangepaste maatregelen nemen...

THC is een zwakkere pijnstiller dan codeine, en met een zakske meer nevenwerkingen.. Du shet biedt echt geen grote voordelene, en bovendien ga je goedkoper achter een paracetamol met codeine bij de apotheker.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 22:02   #522
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit stond ook in het rapport hoor : blz 225
Kenmerken van afhankelijkheid zijn:
1 vaak in grote hoeveelheden of langere tijd gebruiken,
2 steeds meer van het middel nodig hebben voor het gewenste effect (gewenning),
3 onthoudingsverschijnselen,
4 het middel gebruiken tegen onthoudingsverschijnselen,
5 willen stoppen terwijl dat niet lukt,
6 veel tijd besteden om aan het middel te komen of om er van te herstellen,
7 opgeven van belangrijke bezigheden thuis, op school, op het werk, of de vrije tijd
8 en doorgaan met het gebruik ondanks het besef dat dit veel problemen oplevert.

(ik heb er zelf de nummers bijgezet)
Er wordt niet gespecifieerd aan hoeveel kenmerken men moet voldoen om als cannabisafhankelijk beschouwd te worden.
Geen van deze kenmerken weerhoudt iemand om nog te functioneren. Behalve 7, die kan echt problemen veroorzaken.

Ik begrijp niet goed wat jij eigenlijk wil.
Als in het rapport letterlijk staat "In vergelijking met nicotine, heroïne en alcohol is cannabis een weinig verslavende stof." (blz 41)
Waarom probeer je dan het tegengestelde bewijzen? Bevalt de waarheid je niet? Is het te moelijk om het beeld dat je hebt van "cannabisgebruiker in de goot" aan te passen?
Je moet naar de oorspronkelijke tekst kijken en zonder uw nummers, er moeten 3 kenmerken vervuld zijn.
Oud 21 april 2008, 22:03   #523
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Een rechtvaardig beleid betekent dat je als je softdrugs verbied, je ook alcohol moet verbieden. Ik rook geen cannabis - vind dat vaak verliezers - maar ik zou graag hebben dat de politie zich met ernstiger zaken bezighoudt dan de honderduizenden jointjesrokers in België.
In 30 jaar tijd is de promille toch al flink gezakt ? Vind je niet ? Noch een zuchtje en de volgende stap wordt 0 tolerantie.
Oud 21 april 2008, 22:09   #524
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
IK ben nogal redelijk van overtuigd moest tabak in de huidige maatschappij op de markt komen, dat het ook zo'n afshuwelijk debat als marihuana zou moeten voeren... Dus omdat we al 500 jaar worstelen om één dom product het gebruik in te tomen, moet je nu niet precies beginnen hollen naar een tweede product, nog nooit in u opgekomen dat uiteindelijk na een faze van liberalisering er altijd wel een faze komt van nu kennen we de nadelen, en gaan we de aangepaste maatregelen nemen...

THC is een zwakkere pijnstiller dan codeine, en met een zakske meer nevenwerkingen.. Du shet biedt echt geen grote voordelene, en bovendien ga je goedkoper achter een paracetamol met codeine bij de apotheker.
Zoals gewoonlijk snapt u er geen bal van, tetra hydro cannabinol is een natuurlijk product, codeine is het chemische equivalent van cocaine, dit om te beginnen. Napoleon heeft cannabis verboden, daarvoor waren er cabardouchkes waar men nen tripple kon drinken en een pijpje kon roken, hennep was den tabak toen of denkt u dat de mensen import van amerika konden betalen?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 22:42   #525
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Cocaïne is absoluut niet hetzelfde als codeïne:

cocaïne

codeïne

Codeïne is natuurlijk wel nauw verwant aan morfine en heroïne.
Oud 21 april 2008, 23:16   #526
LouisIX
Vreemdeling

LouisIX's schermafbeelding

Standaard

Beste cannabisgebruiker en al even goeie niet cannabis-gebruiker,

Ik ben gebruiker en voldoe aan minstens de 3 criteria die Brother Paul hier blijkbaar als referentie voorhoudt om van afhankelijkheid te kunnen spreken. Weet u wat, het kan me geen zak schelen of ik al dan niet afhankelijk ben. Voldoe ik aan 1 kenmerk? Mij goed. Aan 2, 5 of 12? Even goede vrienden. Ik ben afhankelijk, ja. Daar ga ik van uit toch en dat bespaart me veel moeite, gepeins en vooral, zoals jullie hier al te vaak ondernemen, gezoek en gezoek en veel gezever. Als ik dezelfde test onderneem ergens anders en ik verander de afhankelijke cannabis in die van wagen, dan lopen hier, pardon, rijden hier ook heel wat verslaafden rond. Hetzelfde verhaaltje kan je trouwens nog veel gemakkelijker over drank doen.
Wilt dit zeggen dat ik er tevreden mee ben? Wilt dat zeggen dat ik niet liever op een ordentelijke manier zou omgaan met mijn geneugten? Wilt dat zeggen dat ik mijn kinderen ga aansporen om hetzelfde te doen? Bah neen, dat wilt dat allemaal niet zeggen. Ik ben geen gefixeerde verdediger van wiet zoals er ook gefixeerde tegenstanders ervan bestaan… Ik doe iets, ik weet dat het niet optimaal is, maar toch doe ik het. Ik doe wat ik doe. De meesten onder u vervuilen mijn lucht ook met hun wagen. Hoort u mij klagen?
Maar wilt dat dan ook zeggen dat ik een verliezer moet zijn en een onheldere van geest en u een winnaar en een heldere? Moet ik door het stof bijten opdat u over mij zou kunnen heersen, met name op dat deel van mij dat cannabis gebruikt? Moet ik me nu schuldig voelen en moet ik dan zelf de taxi bellen om mij naar het politiebureau te brengen, of wilt u dat nog doen, mij aangeven bijvoorbeeld, voor de goede orde en moraal van onze samenleving welteverstaan? Mag ik dan niet zeggen dat het me geen fluit kan donderen of ik afhankelijk ben of niet? Mag ik dan niet lachen met elke gefixeerde cannabis-blogbuster en en passant met elke gefixeerde cannabisjunkie? Mag ik niet zeggen dat het mij totaal onberoerd laat of er afhankelijkheid bestaat of niet, winnaars of verliezers, helderen of zwevenden,…? Mochten we onze kop daar wat meer over breken, dat zou ons al een vieze korst van onze miserie schelen. Want daar gaat het uiteindelijk om, om het bepalen of het niet bepalen. Of ik de slechte ben en de andere de goede. Of ik de slimme ben of de domme. Of ik de generaal ben of de frontsoldaat. Het gaat er met name nog steeds om dat we als mens niet naast elkaar te kunnen leven. Er moet geheerst worden en er moet zich geheerst voelen zijn. Laat mij gerust alvast met het getrek naar het ene of het andere kamp, iedereen mag hier wezen in mijn bijzijn met wat hij is of niet, met waarvan hij afhankelijk is of niet, met zijn schone en minder schone kantjes.
Ik heers niet en ik kruip niet. Voor niemand niet.

Met de allervriendelijkste groeten,

Louis.

Laatst gewijzigd door LouisIX : 21 april 2008 om 23:20.
LouisIX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 23:34   #527
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er moet geheerst worden en er moet zich geheerst voelen zijn
'Moeten' staat op stal.

Voor de rest doe je maar wat je niet laten kunt. Liefst zo snel en efficiënt mogelijk. Kwestie van de pijp uit te zijn voor de gemeenschap met het zoveelste wrak wordt opgezadeld dat het zichzelf heeft aangedaan.
Oud 21 april 2008, 23:44   #528
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LouisIX Bekijk bericht

Ik ben gebruiker en voldoe aan minstens de 3 criteria die Brother Paul hier blijkbaar als referentie voorhoudt om van afhankelijkheid te kunnen spreken. Weet u wat, het kan me geen zak schelen of ik al dan niet afhankelijk ben. Voldoe ik aan 1 kenmerk? Mij goed. Aan 2, 5 of 12? Even goede vrienden. Ik ben afhankelijk, ja. Daar ga ik van uit toch en dat bespaart me veel moeite, gepeins en vooral, zoals jullie hier al te vaak ondernemen, gezoek en gezoek en veel gezever. Als ik dezelfde test onderneem ergens anders en ik verander de afhankelijke cannabis in die van wagen, dan lopen hier, pardon, rijden hier ook heel wat verslaafden rond. Hetzelfde verhaaltje kan je trouwens nog veel gemakkelijker over drank doen.
Wilt dit zeggen dat ik er tevreden mee ben? Wilt dat zeggen dat ik niet liever op een ordentelijke manier zou omgaan met mijn geneugten? Wilt dat zeggen dat ik mijn kinderen ga aansporen om hetzelfde te doen? Bah neen, dat wilt dat allemaal niet zeggen. Ik ben geen gefixeerde verdediger van wiet zoals er ook gefixeerde tegenstanders ervan bestaan… Ik doe iets, ik weet dat het niet optimaal is, maar toch doe ik het. Ik doe wat ik doe. De meesten onder u vervuilen mijn lucht ook met hun wagen. Hoort u mij klagen?
Maar wilt dat dan ook zeggen dat ik een verliezer moet zijn en een onheldere van geest en u een winnaar en een heldere? Moet ik door het stof bijten opdat u over mij zou kunnen heersen, met name op dat deel van mij dat cannabis gebruikt? Moet ik me nu schuldig voelen en moet ik dan zelf de taxi bellen om mij naar het politiebureau te brengen, of wilt u dat nog doen, mij aangeven bijvoorbeeld, voor de goede orde en moraal van onze samenleving welteverstaan? Mag ik dan niet zeggen dat het me geen fluit kan donderen of ik afhankelijk ben of niet? Mag ik dan niet lachen met elke gefixeerde cannabis-blogbuster en en passant met elke gefixeerde cannabisjunkie? Mag ik niet zeggen dat het mij totaal onberoerd laat of er afhankelijkheid bestaat of niet, winnaars of verliezers, helderen of zwevenden,…? Mochten we onze kop daar wat meer over breken, dat zou ons al een vieze korst van onze miserie schelen. Want daar gaat het uiteindelijk om, om het bepalen of het niet bepalen. Of ik de slechte ben en de andere de goede. Of ik de slimme ben of de domme. Of ik de generaal ben of de frontsoldaat. Het gaat er met name nog steeds om dat we als mens niet naast elkaar te kunnen leven. Er moet geheerst worden en er moet zich geheerst voelen zijn. Laat mij gerust alvast met het getrek naar het ene of het andere kamp, iedereen mag hier wezen in mijn bijzijn met wat hij is of niet, met waarvan hij afhankelijk is of niet, met zijn schone en minder schone kantjes.

Louis.
Bent u altijd zo sip? En die korst van uw miserie, moet ge daar niet mee naar den doktoor?

Allervriendelijkste groeten terug hoor.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 01:06   #529
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:

Louis.
Lijkt mij een moderne versie van " Het verdriet van Belgie " van Hugo Claus
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 01:09   #530
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
'Moeten' staat op stal.

Voor de rest doe je maar wat je niet laten kunt. Liefst zo snel en efficiënt mogelijk. Kwestie van de pijp uit te zijn voor de gemeenschap met het zoveelste wrak wordt opgezadeld dat het zichzelf heeft aangedaan.
komaan knuppel. Ik ga enigszins nog een onderscheid maken.
Je hebt er die tegen zijn �* la CD&V maar er zijn er die nog verder willen gaan. Er was eens het idee van een VB mandataris om bij stations controleurs te zetten voor drugs.
Als men soft drugs zelfs niet thuis mag gebruiken ? Allé jong waar zijn we dan mee bezig ?

Dat je het wilt verbieden en niet wilt gedogen tot daar aan toe maar als je alle gebruikers in de gevangenis gaat willen stoppen dan ben ik hier tegen.
Hou het bij een PV en voor minderjarigen verplichte afkick in centrum. Minderjarigen moeten er afblijven.
Ik begrijp ook wel dat er maatschappelijk gezien belangrijkere dingen zijn dan dit maar het totale pakket 'drugsbeleid' is toch een redelijk dossier hier. Hier hoort ook overlast, preventie, hulpverlening en dergelijke bij.
Verbieden is gewoon de ogen sluiten.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 01:27   #531
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Cocaïne is absoluut niet hetzelfde als codeïne:

cocaïne

codeïne

Codeïne is natuurlijk wel nauw verwant aan morfine en heroïne.
Codeine heeft inderdaad niets met cocaine te maken
Ik ken ze namelijk beiden
Nota: Ik ben een van de weinigen die via het RIZIV (via speciale procedure) zuivere codeine mag laten voorschrijven en deze kan laten bereiden in gelullen bij de apotheker omdat ik chronisch pijnpatient ben en de ziekte van sapho heb.
Indien ik mijn dosis x3 neem dan heb ik eveneens die roes die heroine geeft.
Ik ben door de jaren heen wel afhankelijk geworden van codeine, maar ik kan nu wel terug op mijn klavier typen zonder pijn.

En brother Paul, die lult maar uit zijn nek dat het mooi is - waar blijft hij die fantasie halen?

Nu even iets over cannabis.
Wist je dat oude scheepstouwen werden gemaakt uit hennep?
Wist je dat er in Antwerpen een winkeltje bestaat welke nog hennep touwen verkoopt ? -Koop een touw en rook het op.
Wat een gelul van Vandeurzen en sommigen hier op het forum over war weed.
P.S / IK BETAAL 0.80€ VOOR 30 CODEINE GELULLEN
Zo zie je maar dat deze producten helemaal geen geld kosten, maar door de illegaliteit en de risicos van dealen volgens de wet kost het massa aan gebruikers.
Maak het legaal en veel misserie is opgelost, men zal wel, zoals met alcohol, altijd probleem personen hebben.
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 07:19   #532
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Codeine heeft inderdaad niets met cocaine te maken
Ik ken ze namelijk beiden
Nota: Ik ben een van de weinigen die via het RIZIV (via speciale procedure) zuivere codeine mag laten voorschrijven en deze kan laten bereiden in gelullen bij de apotheker omdat ik chronisch pijnpatient ben en de ziekte van sapho heb.
Indien ik mijn dosis x3 neem dan heb ik eveneens die roes die heroine geeft.
Ik ben door de jaren heen wel afhankelijk geworden van codeine, maar ik kan nu wel terug op mijn klavier typen zonder pijn.
je bent niet de enige. Niet voor niets dat de dafalgan+codeine pijnstiller enkele jaren geleden voorschriftplichtig is gemaakt.
En codeine wordt in het lichaam in minieme hoeveelheden omgezet in heroine
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 08:02   #533
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Louis.

Mij kan het ook niet schelen hoor wat er gebeurt:
> ik zeg gewoon als je logisch erover nadenkt, dat marihuana gezuiverd, gestabiliseerd en door grotere firma's zou moeten geproduceerd worden, en niet door amateurtjes die er lood bij patsen bvb

> dat de distributie meer geregelmenteerd en traceerbaar moet gebeuren, dus als er kwaliteitsproblemen ontstaan dat den boel uit de handel kan genomen worden

> dat er een dikke taks op de marihuana moet komen. Dus denk maar aan een verdubbeling van de prijs zoals nederwiet meer kost dan wiet

> dat het geheel dan de onkosten die het veroorzaakt in de maatschappij volledig moet dekken.

> dat de illegale handel volledig moet opgedoekt worden door bvb vermogenstracering in te voeren bij vermoeden van dealen.

Etc.

> dat de
Oud 22 april 2008, 08:15   #534
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Ik heb een ernstige vraag en ik vind het antwoord niet op het net: vanaf welke leeftijd mag men wettelijk beginnen met roken? Ik bedoel dan wel vrij verkrijgbare tabak. Geen wiet of zo.

Graag bronvermelding ook. Alvast bedankt.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 09:23   #535
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Al die drugskoppen moesten ze verplicht laten afkicken (kwestie van een tweede kans te krijgen ),hervallen ze dan geef je ze pakken drugs tot ze er dood bij neervallen,opgeruimd staat netjes!Anders kosten ze meer dan ze ooit zullen opbrengen.Als zij zo nefast met hun leven omspringen dan kun je daar geen medelijden mee hebben ,integendeel ze trekken sommige mensen nog mee in hun drugsval ,de familie blijft wel zitten met de vraag :wat deden wij verkeerd ,waarom enz...Drugs trap er niet ,het begint met een jointje maar het eindigt daar niet.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 09:37   #536
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Al die drugskoppen moesten ze verplicht laten afkicken (kwestie van een tweede kans te krijgen ),hervallen ze dan geef je ze pakken drugs BLABLABLA.
een leven lang cannabis

gratis

der is nog nooit iemand gestorven aan een overdosis cannabis

Prachtig voorstel

Drinkt er nog ene
Oud 22 april 2008, 09:40   #537
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
een leven lang cannabis

gratis

der is nog nooit iemand gestorven aan een overdosis cannabis

Prachtig voorstel

Drinkt er nog ene
Ik zou zo zeker niet zijn hoor.Maar ik gun je op je eiland een wereld die geen realiteit is en enkel een boze droom ,lurk er maar op los en schol!
Oud 22 april 2008, 09:43   #538
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zo zeker niet zijn hoor.Maar ik gun je op je eiland een wereld die geen realiteit is en enkel een boze droom ,lurk er maar op los en schol!
Grappig, nu gun je me mijn eiland, en in je vorige post wil je de drugskoppen verplicht laten afkicken

Problemen met het kortetermijngeheugen?

Laatst gewijzigd door Pieke : 22 april 2008 om 09:43.
Oud 22 april 2008, 09:49   #539
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afkicken van cannabis? Ik denk dat jij degene bent zonder realiteitsbesef.

Mijn voorraadje is nu 2 dagen op, en ben van plan komende maand niet te roken. Op dit ogenblik heb ik nog geen last gehad van afkickverschijnselen.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 09:55   #540
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Grappig, nu gun je me mijn eiland, en in je vorige post wil je de drugskoppen verplicht laten afkicken

Problemen met het kortetermijngeheugen?
Neen hoor ,ik zeg het begint met een jointje en waar eindigt het he,altijd maar meer en meer en zwaarder en zwaarder.Mensen die de realiteit willen ontlopen in een roes van drugs zijn leeglopers.Daarom ook dat eiland om jou af te zonderen met je gratis drugs .Het paradijs voor je ,toch?!Ik vind elke drug het begin van een verslaving .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be