![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
THC is een zwakkere pijnstiller dan codeine, en met een zakske meer nevenwerkingen.. Du shet biedt echt geen grote voordelene, en bovendien ga je goedkoper achter een paracetamol met codeine bij de apotheker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Staatssecretaris
|
![]() Cocaïne is absoluut niet hetzelfde als codeïne:
![]() cocaïne ![]() codeïne Codeïne is natuurlijk wel nauw verwant aan morfine en heroïne.
![]() |
#526 |
Vreemdeling
|
![]() Beste cannabisgebruiker en al even goeie niet cannabis-gebruiker,
Ik ben gebruiker en voldoe aan minstens de 3 criteria die Brother Paul hier blijkbaar als referentie voorhoudt om van afhankelijkheid te kunnen spreken. Weet u wat, het kan me geen zak schelen of ik al dan niet afhankelijk ben. Voldoe ik aan 1 kenmerk? Mij goed. Aan 2, 5 of 12? Even goede vrienden. Ik ben afhankelijk, ja. Daar ga ik van uit toch en dat bespaart me veel moeite, gepeins en vooral, zoals jullie hier al te vaak ondernemen, gezoek en gezoek en veel gezever. Als ik dezelfde test onderneem ergens anders en ik verander de afhankelijke cannabis in die van wagen, dan lopen hier, pardon, rijden hier ook heel wat verslaafden rond. Hetzelfde verhaaltje kan je trouwens nog veel gemakkelijker over drank doen. Wilt dit zeggen dat ik er tevreden mee ben? Wilt dat zeggen dat ik niet liever op een ordentelijke manier zou omgaan met mijn geneugten? Wilt dat zeggen dat ik mijn kinderen ga aansporen om hetzelfde te doen? Bah neen, dat wilt dat allemaal niet zeggen. Ik ben geen gefixeerde verdediger van wiet zoals er ook gefixeerde tegenstanders ervan bestaan… Ik doe iets, ik weet dat het niet optimaal is, maar toch doe ik het. Ik doe wat ik doe. De meesten onder u vervuilen mijn lucht ook met hun wagen. Hoort u mij klagen? Maar wilt dat dan ook zeggen dat ik een verliezer moet zijn en een onheldere van geest en u een winnaar en een heldere? Moet ik door het stof bijten opdat u over mij zou kunnen heersen, met name op dat deel van mij dat cannabis gebruikt? Moet ik me nu schuldig voelen en moet ik dan zelf de taxi bellen om mij naar het politiebureau te brengen, of wilt u dat nog doen, mij aangeven bijvoorbeeld, voor de goede orde en moraal van onze samenleving welteverstaan? Mag ik dan niet zeggen dat het me geen fluit kan donderen of ik afhankelijk ben of niet? Mag ik dan niet lachen met elke gefixeerde cannabis-blogbuster en en passant met elke gefixeerde cannabisjunkie? Mag ik niet zeggen dat het mij totaal onberoerd laat of er afhankelijkheid bestaat of niet, winnaars of verliezers, helderen of zwevenden,…? Mochten we onze kop daar wat meer over breken, dat zou ons al een vieze korst van onze miserie schelen. Want daar gaat het uiteindelijk om, om het bepalen of het niet bepalen. Of ik de slechte ben en de andere de goede. Of ik de slimme ben of de domme. Of ik de generaal ben of de frontsoldaat. Het gaat er met name nog steeds om dat we als mens niet naast elkaar te kunnen leven. Er moet geheerst worden en er moet zich geheerst voelen zijn. Laat mij gerust alvast met het getrek naar het ene of het andere kamp, iedereen mag hier wezen in mijn bijzijn met wat hij is of niet, met waarvan hij afhankelijk is of niet, met zijn schone en minder schone kantjes. Ik heers niet en ik kruip niet. Voor niemand niet. Met de allervriendelijkste groeten, Louis.
DE HEL IS NIET DE PIJN, DE HEL IS HET JEZELF ONTZEGGEN PIJN TE HEBBEN Laatst gewijzigd door LouisIX : 21 april 2008 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest doe je maar wat je niet laten kunt. Liefst zo snel en efficiënt mogelijk. Kwestie van de pijp uit te zijn voor de gemeenschap met het zoveelste wrak wordt opgezadeld dat het zichzelf heeft aangedaan.
![]() |
![]() |
#528 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allervriendelijkste groeten terug hoor.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt er die tegen zijn �* la CD&V maar er zijn er die nog verder willen gaan. Er was eens het idee van een VB mandataris om bij stations controleurs te zetten voor drugs. Als men soft drugs zelfs niet thuis mag gebruiken ? Allé jong waar zijn we dan mee bezig ? Dat je het wilt verbieden en niet wilt gedogen tot daar aan toe maar als je alle gebruikers in de gevangenis gaat willen stoppen dan ben ik hier tegen. Hou het bij een PV en voor minderjarigen verplichte afkick in centrum. Minderjarigen moeten er afblijven. Ik begrijp ook wel dat er maatschappelijk gezien belangrijkere dingen zijn dan dit maar het totale pakket 'drugsbeleid' is toch een redelijk dossier hier. Hier hoort ook overlast, preventie, hulpverlening en dergelijke bij. Verbieden is gewoon de ogen sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken ze namelijk beiden Nota: Ik ben een van de weinigen die via het RIZIV (via speciale procedure) zuivere codeine mag laten voorschrijven en deze kan laten bereiden in gelullen bij de apotheker omdat ik chronisch pijnpatient ben en de ziekte van sapho heb. Indien ik mijn dosis x3 neem dan heb ik eveneens die roes die heroine geeft. Ik ben door de jaren heen wel afhankelijk geworden van codeine, maar ik kan nu wel terug op mijn klavier typen zonder pijn. En brother Paul, die lult maar uit zijn nek dat het mooi is - waar blijft hij die fantasie halen? Nu even iets over cannabis. Wist je dat oude scheepstouwen werden gemaakt uit hennep? Wist je dat er in Antwerpen een winkeltje bestaat welke nog hennep touwen verkoopt ? -Koop een touw en rook het op. Wat een gelul van Vandeurzen en sommigen hier op het forum over war weed. P.S / IK BETAAL 0.80€ VOOR 30 CODEINE GELULLEN ![]() Zo zie je maar dat deze producten helemaal geen geld kosten, maar door de illegaliteit en de risicos van dealen volgens de wet kost het massa aan gebruikers. Maak het legaal en veel misserie is opgelost, men zal wel, zoals met alcohol, altijd probleem personen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
|
![]() Citaat:
En codeine wordt in het lichaam in minieme hoeveelheden omgezet in heroine ![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij kan het ook niet schelen hoor wat er gebeurt: > ik zeg gewoon als je logisch erover nadenkt, dat marihuana gezuiverd, gestabiliseerd en door grotere firma's zou moeten geproduceerd worden, en niet door amateurtjes die er lood bij patsen bvb > dat de distributie meer geregelmenteerd en traceerbaar moet gebeuren, dus als er kwaliteitsproblemen ontstaan dat den boel uit de handel kan genomen worden > dat er een dikke taks op de marihuana moet komen. Dus denk maar aan een verdubbeling van de prijs zoals nederwiet meer kost dan wiet > dat het geheel dan de onkosten die het veroorzaakt in de maatschappij volledig moet dekken. > dat de illegale handel volledig moet opgedoekt worden door bvb vermogenstracering in te voeren bij vermoeden van dealen. Etc. > dat de |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb een ernstige vraag en ik vind het antwoord niet op het net: vanaf welke leeftijd mag men wettelijk beginnen met roken? Ik bedoel dan wel vrij verkrijgbare tabak. Geen wiet of zo.
Graag bronvermelding ook. Alvast bedankt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() Al die drugskoppen moesten ze verplicht laten afkicken (kwestie van een tweede kans te krijgen ),hervallen ze dan geef je ze pakken drugs tot ze er dood bij neervallen,opgeruimd staat netjes!Anders kosten ze meer dan ze ooit zullen opbrengen.Als zij zo nefast met hun leven omspringen dan kun je daar geen medelijden mee hebben ,integendeel ze trekken sommige mensen nog mee in hun drugsval ,de familie blijft wel zitten met de vraag :wat deden wij verkeerd ,waarom enz...Drugs trap er niet ,het begint met een jointje maar het eindigt daar niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prachtig voorstel ![]() ![]() Drinkt er nog ene
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Banneling
|
![]() Ik zou zo zeker niet zijn hoor.Maar ik gun je op je eiland een wereld die geen realiteit is en enkel een boze droom ,lurk er maar op los en schol!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
|
![]() Citaat:
Problemen met het kortetermijngeheugen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 22 april 2008 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn voorraadje is nu 2 dagen op, en ben van plan komende maand niet te roken. Op dit ogenblik heb ik nog geen last gehad van afkickverschijnselen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Banneling
|
![]() Neen hoor ,ik zeg het begint met een jointje en waar eindigt het he,altijd maar meer en meer en zwaarder en zwaarder.Mensen die de realiteit willen ontlopen in een roes van drugs zijn leeglopers.Daarom ook dat eiland om jou af te zonderen met je gratis drugs .Het paradijs voor je ,toch?!Ik vind elke drug het begin van een verslaving .
|
![]() |
![]() |