Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoe zit het bij jullie?
ja, ik wil trouwen 25 37,88%
nee, ik wil niet trouwen 19 28,79%
ik ben getrouwd en het is een hel 1 1,52%
ik ben getrouwd en het is de hemel 8 12,12%
andere 13 19,70%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2008, 16:55   #521
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
humaan? Het is al een tijdje duidelijk dat de natuur het alleen niet meer kan... rijdt eens in onze vroeger zo mooie vlaamse landschappen. het enige wat je nog ziet is kraaien en heel af en toe een duif... Het gaat niet goed met onze natuur het "humane" zou zijn om deze een klein beetje te helpen. Maar andere "humane" mensen denken daar anders over... met name gaia en haar bende ongeregelden.
Die kat toen.
Over een duif neerhalen met een 12 daar heb ik geen probleem mee, zelfs niet met een 410.
Oud 3 december 2008, 16:55   #522
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
het schieten van verwilderde katten is dan ook helemaal geen vuil gebeuren maar een verlossing voor de natuur zoals iedere nuchtere mens weet...

Tegenwoordig verboden maar is nog toegestaan geweest dus helemaal niks ergs aan. Integendeel in feite sommige van die "zwervers" laten leven is een "crime again nature" maarja... Vandebosch zal ze nu wel alleen stiriliseren en laten sterven van de honger terwijl onze vlaamse natuur verder verloederd.
Ik heb het niet over verwilderde katten. Ik heb het over huiskatten die gewoon brutaal afgeschoten worden, of vergiftigd. Voor de fun.

Ik heb gelukkig de laatste die dat met een kat van mij heeft gelapt kunnen opsporen en die heeft een leuke boete kunnen dokken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 16:58   #523
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb het niet over verwilderde katten. Ik heb het over huiskatten die gewoon brutaal afgeschoten worden, of vergiftigd. Voor de fun.

Ik heb gelukkig de laatste die dat met een kat van mij heeft gelapt kunnen opsporen en die heeft een leuke boete kunnen dokken.
Ik herinner mij nog een verhaal over een vrouw wiens hond in de fik was gestoken door de overbuur, die het geblaf niet meer kon harden.

Nu heeft dat mens die hond (die half opgefikt was) naar de veearts gedaan, en die heeft dat beest kunnen voorkomen te sterven. <-- Niet meer, niet minder.
Nu moet de overbuur dus massa's boetes betalen voor de zalfkes voor dat best etc.
Oud 3 december 2008, 16:59   #524
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
achja crapuul heb je overal maar we mogen gewoon dat gegeven niet vergeten da's al...
Citaat:
Zou ik ook gedaan hebben
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 17:02   #525
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Euhm, kunnen we het hier weer even on-topic hebben ?

Als er straks iemand een sociologische studie aanvat over de mening van de gemiddelde forumgebruiker omtrent het huwelijk, dan gaat de conclusie luiden dat er een positieve/negatieve correlatie bestaat tussen dierenmishandeling en de wil om al dan niet te huwen...

Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 17:03   #526
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Die kat toen.
héhé...sjah ergens geloof ik dat jij niet direct de rotte verwilderde gootkat hebt vermoord. Ik zou dat nooit doen
Citaat:
Over een duif neerhalen met een 12 daar heb ik geen probleem mee, zelfs niet met een 410.
het neerhalen van een duif met een 12-20-410-... is dan ook helemaal niet humaan meestal is dat dier goed dood als het neerkomt (nu wat minder makkelijk met dat staal hé maar kom nu schieten we toch al wat "groener").
heb nog veel geschoten eigenlijk met een 410 ma da's nie simpel zene!!!
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 3 december 2008, 17:05   #527
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht

Als er straks iemand een sociologische studie aanvat over de mening van de gemiddelde forumgebruiker omtrent het huwelijk, dan gaat de conclusie luiden dat er een positieve/negatieve correlatie bestaat tussen dierenmishandeling en de wil om al dan niet te huwen...

ik heb al geantwoord en dit is k&k deze draad is ten dode opgeschreven
Citaat:
Oud 3 december 2008, 17:10   #528
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik herinner mij nog een verhaal over een vrouw wiens hond in de fik was gestoken door de overbuur, die het geblaf niet meer kon harden.

Nu heeft dat mens die hond (die half opgefikt was) naar de veearts gedaan, en die heeft dat beest kunnen voorkomen te sterven. <-- Niet meer, niet minder.
Nu moet de overbuur dus massa's boetes betalen voor de zalfkes voor dat best etc.
Mja das ook niet de manier. Ik zou die hond hebben laten inslapen.

Eerst het dier, dan de straf voor de overtreder. Als je je gewond dier gaat (mis)gebruiken voor schadevergoedingen of als middel om iemand te straffen, dan ben je ook slecht bezig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 17:31   #529
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Alweer: ik begrijp dit niet. In de jaren '80 en '90 was de situatie juist omgekeerd: mannen wilden per sé trouwen (omdat ze anders riskeerden bij een scheiding hun kinderen kwijt te raken), vrouwen waren daar steeds minder op uit.

Is de situatie ondertussen alweer omgedraaid? Indien ja: merde, ik word echt oud...

In elk geval, beste Nelle: een man die wel een relatie met je wil, maar zegt nooit te willen trouwen, kan je best passeren. Vermits hij niet wil wat jij wil, lijkt hij me niet de man te zijn die je zoekt. Hetzelfde geldt overigens voor vrouwen die zeggen geen kinderen te willen: die kan je als man met kinderwens maar best overslaan, als je je zelfrespect wil behouden.
Volgens sociologen heeft dat ook te maken met de demografische situatie. Zijn er meer mannen dan vrouwen in de samenleving, dan wordt er meer getrouwd want een man wil dan de vrouw aan zich binden. Hij is er enkel op die manier "zeker" van dat hij een kind krijgt (van hemzelf).
Zijn er meer vrouwen dan mannen in de samenleving, dan wordt er minder getrouwd want de mannen hebben keuze genoeg en kunnen van de één naar de ander fladderen en hebben er geen voordeel bij om te trouwen. Er zijn immers altijd nog 'vrouwen op overschot, om kinderen mee te baren'.
Ik weet dat die theorie van nogal een stereotiepe vertrekt, maar ik heb 'm niet zelf uitgevonden en ik weet ook niet of 'm klopt.

Ik wil zelf niet meer trouwen omdat ik ondertussen niet meer geloof, in de, heu, zeg maar 'hedendaagse' liefde.
Eender wat de mensen vroeger samenhield, het blijkt beter te werken dan de lijm nu ... en wat ik rondom me zie aan koppels is vooral samen te vatten in twee zinnen, ofwel "schone schijn", ofwel "jij mag mij gebruiken omdat ik jou mag gebruiken (lees: zo hebben we elk iemand en we vrezen anders nooit meer van straat te geraken).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 december 2008 om 17:33.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 17:34   #530
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik geloof ondertussen niet meer in de, heu, zeg maar 'hedendaagse' liefde.
je bent niet de eerste die zoiets in die aard hier komt schrijven...
Das dan pech voor jullie nogtans is die liefde nog steeds dezelfde als in het verleden hoor.
Citaat:
Oud 3 december 2008, 17:37   #531
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil zelf niet meer trouwen omdat ik ondertussen niet meer geloof, in de, heu, zeg maar 'hedendaagse' liefde.
Zo was ik dus ook.

Allez, gedurende enkele maanden in 2001.
Oud 3 december 2008, 17:39   #532
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Enkele vraagjes:
- is iets "kinderachtig" noemen een argument, of is het gewoon een buikgevoel? en wat moet de discussiepartner er dan mee aanvangen?
- waarom zou een mens (M/V) niet het recht hebben zijn relatievorming te beperken, in welke richting dan ook, in functie van zijn behoeften?
Mee eens.
Ergens is het chantage, maar anderzijds gaat het niet enkel om het leven van de ander maar ook om het jouwe en zo heb je er maar eentje.
Als voor jou nu trouwen de droom is, om wat voor reden dan ook (bv extra zekerheid dat hij het serieus meent en niet op een dag zonder boe of bah de benen neemt), en hij wil dat sowieso per se niet ... dan zou mijn nikkel ook wel vallen.

Ik ken trouwens een koppel dat één van de gelukigsten ter wereld leek te zijn, tot zij het woord 'huwelijk' uitsprak. Toen gaf hij schoorvoetend toe dat hij niet de bedoeling had een verder leven, laat staan huwelijk, met haar aan te gaan... Hij had het nooit zo serieus gezien en gaf toe dat zij haar tijd bij hem verspilde. Tot zover een prachtige relatie van meer dan twee jaar...
Oud 3 december 2008, 17:52   #533
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zo was ik dus ook.

Lol. En ². Iets later.
Oud 3 december 2008, 17:58   #534
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat wil ik nog wel eens toetsen. Ik vermoed dat ik ga moeten vaststellen dat er een schijnverband is
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 18:00   #535
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alé zeg
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 18:13   #536
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dan heb jij nog niet veel vagina's/penissen gezien denk ik...

Maar dat is eigenlijk zelfs niet het punt - het gaat het hem om het hele sexuele gebeuren, en dat is écht niet bij of voor iedereen hetzelfde hoor...

Zonder huwelijksCONTRACT ?

Ik heb geen té romantisch beeld van een huwelijk, maar wel het beeld dat een huwelijk in eerste instantie gesloten wordt tussen twee mensen die elkaar doodgraag zien.

Trouwens, als jij een huwelijk dan toch zo ziet, waarom maak je je dan druk over de houding van de mannen die je tegenkwam ?

Dan maakt het toch niet uit of die nu al dan niet vreemd gaat, zolang hij het contractje maar tekent en genoeg centen binnenbrengt om kinderen groot te brengen, toch ?

Als je nu even gaat voorhouden dat iedereen die sex heeft gehad vóór het huwelijk een soa of zelfs HIV heeft opgelopen, dan ben je echt krankzinnig...

Er bestaat daarenboven nog altijd zoiets als veilig vrijen hoor... Condooms bijvoorbeeld ?

Maar het feit dat jij daarenboven er van uitgaat dat JIJ degene bent die hem een soa zou bezorgen, getuigt inderdaad van een zelfbeeld waarin jij duidelijk jezelf als de mindere, de onderdanige partner beschouwt...

Uh-huh, met alle respect, maar trek je ogen open, leef, wees jong, geniet, maak fouten en wees niet zo vastgepind op dat opgedrongen vrouwonvriendelijk wereldbeeld !
Ik begrijp Uh-huh wel ergens. Ik durf het hier bijna niet te zeggen want ik kan me de topicslange forumoverspannende, krijsende en hysterische reacties van iedereen nog goed voor de geest halen, maar ik vind een bepaald cadeau voor de man die de man van je leven is ook een heel mooie geste, tov die man, maar vooral ook tov jezelf...
Ik ben het er niet mee eens dat je een gebrek aan zelfrespect durft te linken met een gebrek aan promuscuïteit. Ik zou ze eerder omgekeerd linken. Maar dat is dan mijn idee ...
Er zijn overigens genoeg manieren te vinden om van het leven te genieten. Het is een beetje triest dat de moderne mens 'seks' het hoogste genot vindt, misschien ook daarom dat het op relationeel vlak vierkant draait in onze samenleving de laatste tijd. (Heel veel singles, heel veel mislukte huwelijken, heel veel vreemdgaan, ...)
Oud 3 december 2008, 18:20   #537
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zo was ik dus ook.

Ik ben zo ook maar geworden sinds ongeveer een jaar. Maar ik denk niet dat ik snel van dat idee ga afwijken.
Oud 3 december 2008, 18:35   #538
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp Uh-huh wel ergens. Ik durf het hier bijna niet te zeggen want ik kan me de topicslange forumoverspannende, krijsende en hysterische reacties van iedereen nog goed voor de geest halen, maar ik vind een bepaald cadeau voor de man die de man van je leven is ook een heel mooie geste, tov die man, maar vooral ook tov jezelf...
Dat wil ik ergens ook nog aannemen, maar in het verhaal van Uh-huh, ging zij er van uit dat het verlies van maagdelijkheid gelijkstaat met het verlies van de kans op een huwelijk. Dan is er geen sprake meer van vrije wil, laat staan van een mooie geste. En als ik haar verhaal las, dan gold dat ook nog eens alleen voor de vrouw.

Citaat:
Ik ben het er niet mee eens dat je een gebrek aan zelfrespect durft te linken met een gebrek aan promuscuïteit. Ik zou ze eerder omgekeerd linken. Maar dat is dan mijn idee ...
Hola, ik heb ook geen gebrek aan promiscuïteit vastgesteld, laat staan een link gelegd met zelfrespect. Enig zelfrespect zou er toe leiden dat zij de vrijheid heeft om haar lichamelijkheid (die IEDEREEN HEEFT) vóór het huwelijk wél te delen met een man, ook al wordt dat niet haar huwelijkspartner.

In haar verhaal kwam het trouwens naar voor alsof sexuele betrekkingen vóór het huwelijk van haar zijde tot een besmetting van haar huwelijkspartner zou leiden, wat natuurlijk onzin is. Vooral het feit dat zij de 'besmetting' beschouwde als van haar uitgaande. Dat schiep bij mij een beeld waarin zij zichzelf als de 'mindere', de 'slechte' beschouwde. Hetgeen uiteraard geheel onzinnig is...

Overigens: nergens in haar relaas kon ik vaststellen dat dezelfde 'onthouding' wordt geëist van een man. (Waarvan overigens geweten is dat mannen een soa zoals HIV makkelijker overdragen dan een vrouw...).

Als dat geen duidelijke onderdrukking van de vrouw en haar zelfbeeld is, dan weet ik het niet. En jammergenoeg werkt het blijkbaar ook nog...

Citaat:
Er zijn overigens genoeg manieren te vinden om van het leven te genieten. Het is een beetje triest dat de moderne mens 'seks' het hoogste genot vindt, misschien ook daarom dat het op relationeel vlak vierkant draait in onze samenleving de laatste tijd. (Heel veel singles, heel veel mislukte huwelijken, heel veel vreemdgaan, ...)
Om diverse sexuologen te quoten : een goeie sexuele relatie alléén zal een een huwelijk niet redden. Een slechte sexuele relatie kan een huwelijk anderzijds wel behoorlijk om zeep helpen...

En wat vreemdgaan betreft: zonder daarover over studies of cijfers te beschikken, durf ik toch ergens stellen dat zoiets het gevolg is van een minder goede sexuele relatie binnen het huwelijk. Als partners eerst weten of ze op dat vlak überhaupt wel matchen, dan zou ik die kans al veel kleiner achten. Overigens: met iemand anders een relatie aanknopen uit verliefdheid en liefde is niet hetzelfde in mijn ogen als vreemdgaan. Dat is gewoon het einde van de liefde tussen twee mensen. Alleen moet de 'vreemdgaander.-ster' dan ook wel even de 'ballen' hebben om dat ook openlijk tegen de andere partner te zeggen.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 18:52   #539
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mee eens.
Ergens is het chantage, maar anderzijds gaat het niet enkel om het leven van de ander maar ook om het jouwe en zo heb je er maar eentje.
Als voor jou nu trouwen de droom is, om wat voor reden dan ook (bv extra zekerheid dat hij het serieus meent en niet op een dag zonder boe of bah de benen neemt), en hij wil dat sowieso per se niet ... dan zou mijn nikkel ook wel vallen.

Ik ken trouwens een koppel dat één van de gelukigsten ter wereld leek te zijn, tot zij het woord 'huwelijk' uitsprak. Toen gaf hij schoorvoetend toe dat hij niet de bedoeling had een verder leven, laat staan huwelijk, met haar aan te gaan... Hij had het nooit zo serieus gezien en gaf toe dat zij haar tijd bij hem verspilde. Tot zover een prachtige relatie van meer dan twee jaar...
en terecht
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 19:16   #540
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eigenlijk is dat bijzonder seksistisch en denigrerend tegenover de mensheid in het algemeen.
Sommige mensen kunnen blijkbaar al niet meer tegen een grapje. Ik dacht dat dit k&k was...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat heb ik al meermaals gehoord van moslimvrouwen. Dat wijst op een zeer negatief zelfbeeld. Dat vrouwen onderdrukt worden in de islamwereld hebben ze dus alleen maar aan zichzelf te danken.
Bah nee, los van het feit dat ik de link tussen mijn post en jouw commentaar erop niet zie: vrouwen worden overal "onderdrukt" door mannen, m.a.w. een vrouw zal zich altijd proberen te schikken naar de verlangens van haar potentiële partner(s). Moslim of niet.

En kijk, sommige mannen mogen dan misschien geen waarde hechten aan het feit dat hun vrouw geen maagd was, anderen, vooral moslims, doen dit wel. Zij hechten belang aan de "kuise" reputatie van hun vrouw en ook aan die van henzelf. Ik zou het maar vreemd vinden moest een moslimman aan z'n aanstaande of een potentiële partner vertellen dat hij al met de helft van 't Stad (bij wijze van spreken) naar bed is geweest. Zoiets berokkent schade aan zijn reputatie, waardoor hij eigenlijk zijn kansen op een goede huwelijkspartner verspeelt.

Verder zijn er trouwens dus ook veel westerse vrouwen die onderdrukt worden. Je moet maar eens praten met een maatschappelijk werker/werkster, huiselijk geweld komt bijv. nog erg vaak voor.

Ik voel me trouwens niet meer onderdrukt door een moslimman dan door een niet-moslimman. Eender welke man wil meestal het laatste woord, "his way", etc. Nu ja goed, langs de andere kant zijn het ook een beetje sloefen en soms heb je van die heel meegaande mannen maar dit geldt naar mijn ervaring wederom zowel voor moslimmannen, als voor niet- moslimmannen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be