![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zit het bij jullie? | |||
ja, ik wil trouwen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 37,88% |
nee, ik wil niet trouwen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 28,79% |
ik ben getrouwd en het is een hel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
ik ben getrouwd en het is de hemel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,12% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
13 | 19,70% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over een duif neerhalen met een 12 daar heb ik geen probleem mee, zelfs niet met een 410.
![]() |
![]() |
#522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb gelukkig de laatste die dat met een kat van mij heeft gelapt kunnen opsporen en die heeft een leuke boete kunnen dokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu heeft dat mens die hond (die half opgefikt was) naar de veearts gedaan, en die heeft dat beest kunnen voorkomen te sterven. <-- Niet meer, niet minder. Nu moet de overbuur dus massa's boetes betalen voor de zalfkes voor dat best etc.
![]() |
![]() |
#524 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Minister
|
![]() Euhm, kunnen we het hier weer even on-topic hebben ?
Als er straks iemand een sociologische studie aanvat over de mening van de gemiddelde forumgebruiker omtrent het huwelijk, dan gaat de conclusie luiden dat er een positieve/negatieve correlatie bestaat tussen dierenmishandeling en de wil om al dan niet te huwen... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||
|
![]() héhé...sjah ergens geloof ik dat jij niet direct de rotte verwilderde gootkat hebt vermoord. Ik zou dat nooit doen
![]() Citaat:
heb nog veel geschoten eigenlijk met een 410 ma da's nie simpel zene!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst het dier, dan de straf voor de overtreder. Als je je gewond dier gaat (mis)gebruiken voor schadevergoedingen of als middel om iemand te straffen, dan ben je ook slecht bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
|
![]() Citaat:
Zijn er meer vrouwen dan mannen in de samenleving, dan wordt er minder getrouwd want de mannen hebben keuze genoeg en kunnen van de één naar de ander fladderen en hebben er geen voordeel bij om te trouwen. Er zijn immers altijd nog 'vrouwen op overschot, om kinderen mee te baren'. Ik weet dat die theorie van nogal een stereotiepe vertrekt, maar ik heb 'm niet zelf uitgevonden en ik weet ook niet of 'm klopt. ![]() Ik wil zelf niet meer trouwen omdat ik ondertussen niet meer geloof, in de, heu, zeg maar 'hedendaagse' liefde. ![]() Eender wat de mensen vroeger samenhield, het blijkt beter te werken dan de lijm nu ... en wat ik rondom me zie aan koppels is vooral samen te vatten in twee zinnen, ofwel "schone schijn", ofwel "jij mag mij gebruiken omdat ik jou mag gebruiken (lees: zo hebben we elk iemand en we vrezen anders nooit meer van straat te geraken). Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 december 2008 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
|
![]() Citaat:
Das dan pech voor jullie nogtans is die liefde nog steeds dezelfde als in het verleden hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, gedurende enkele maanden in 2001.
![]() |
![]() |
#532 | |
|
![]() Citaat:
Ergens is het chantage, maar anderzijds gaat het niet enkel om het leven van de ander maar ook om het jouwe en zo heb je er maar eentje. Als voor jou nu trouwen de droom is, om wat voor reden dan ook (bv extra zekerheid dat hij het serieus meent en niet op een dag zonder boe of bah de benen neemt), en hij wil dat sowieso per se niet ... dan zou mijn nikkel ook wel vallen. Ik ken trouwens een koppel dat één van de gelukigsten ter wereld leek te zijn, tot zij het woord 'huwelijk' uitsprak. Toen gaf hij schoorvoetend toe dat hij niet de bedoeling had een verder leven, laat staan huwelijk, met haar aan te gaan... Hij had het nooit zo serieus gezien en gaf toe dat zij haar tijd bij hem verspilde. Tot zover een prachtige relatie van meer dan twee jaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol. En ². Iets later.
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben het er niet mee eens dat je een gebrek aan zelfrespect durft te linken met een gebrek aan promuscuïteit. Ik zou ze eerder omgekeerd linken. Maar dat is dan mijn idee ... Er zijn overigens genoeg manieren te vinden om van het leven te genieten. Het is een beetje triest dat de moderne mens 'seks' het hoogste genot vindt, misschien ook daarom dat het op relationeel vlak vierkant draait in onze samenleving de laatste tijd. (Heel veel singles, heel veel mislukte huwelijken, heel veel vreemdgaan, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
In haar verhaal kwam het trouwens naar voor alsof sexuele betrekkingen vóór het huwelijk van haar zijde tot een besmetting van haar huwelijkspartner zou leiden, wat natuurlijk onzin is. Vooral het feit dat zij de 'besmetting' beschouwde als van haar uitgaande. Dat schiep bij mij een beeld waarin zij zichzelf als de 'mindere', de 'slechte' beschouwde. Hetgeen uiteraard geheel onzinnig is... Overigens: nergens in haar relaas kon ik vaststellen dat dezelfde 'onthouding' wordt geëist van een man. (Waarvan overigens geweten is dat mannen een soa zoals HIV makkelijker overdragen dan een vrouw...). Als dat geen duidelijke onderdrukking van de vrouw en haar zelfbeeld is, dan weet ik het niet. En jammergenoeg werkt het blijkbaar ook nog... ![]() Citaat:
En wat vreemdgaan betreft: zonder daarover over studies of cijfers te beschikken, durf ik toch ergens stellen dat zoiets het gevolg is van een minder goede sexuele relatie binnen het huwelijk. Als partners eerst weten of ze op dat vlak überhaupt wel matchen, dan zou ik die kans al veel kleiner achten. Overigens: met iemand anders een relatie aanknopen uit verliefdheid en liefde is niet hetzelfde in mijn ogen als vreemdgaan. Dat is gewoon het einde van de liefde tussen twee mensen. Alleen moet de 'vreemdgaander.-ster' dan ook wel even de 'ballen' hebben om dat ook openlijk tegen de andere partner te zeggen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En kijk, sommige mannen mogen dan misschien geen waarde hechten aan het feit dat hun vrouw geen maagd was, anderen, vooral moslims, doen dit wel. Zij hechten belang aan de "kuise" reputatie van hun vrouw en ook aan die van henzelf. Ik zou het maar vreemd vinden moest een moslimman aan z'n aanstaande of een potentiële partner vertellen dat hij al met de helft van 't Stad (bij wijze van spreken) naar bed is geweest. Zoiets berokkent schade aan zijn reputatie, waardoor hij eigenlijk zijn kansen op een goede huwelijkspartner verspeelt. Verder zijn er trouwens dus ook veel westerse vrouwen die onderdrukt worden. Je moet maar eens praten met een maatschappelijk werker/werkster, huiselijk geweld komt bijv. nog erg vaak voor. Ik voel me trouwens niet meer onderdrukt door een moslimman dan door een niet-moslimman. Eender welke man wil meestal het laatste woord, "his way", etc. Nu ja goed, langs de andere kant zijn het ook een beetje sloefen en soms heb je van die heel meegaande mannen maar dit geldt naar mijn ervaring wederom zowel voor moslimmannen, als voor niet- moslimmannen. |
||
![]() |
![]() |