Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2005, 20:09   #521
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle
Zouden Bush en Co werkelijk tot zoiets in staat zijn??
Dit is niet zomaar een leugentje niet meer hé...
Goeie vraag.
De meesten kunnen niet geloven dat in een democratie zoiets kan.(eigen burgers vermoorden) Stalin ja, Mobutu ja, Hitler ja, dat zulke gasten tot zoiets in staat waren, daar hoeven we niet eens bewijzen voor.
We vinden het zelfs 'logisch'. Maar Amerika? Neen toch?

The Operation Northwood documents are declassified detailing the US military's past plans to commit terrorist attacks in the US and blame them on Castro's government in order to create public support for a war against Cuba. The documents are dated March 9, 1962 and are written by the Department of Defense and the Joint Chiefs of Staff Representative on the Caribbean Survey Group for the Joint Chiefs of Staff. The papers suggest several possible events that the US could fabricate, including the sinking of boats of Cuban refugees, hijacking planes, blowing up a US ship, and even orchestrating violent terrorism in US cities. One of the document's authors notes, “casualty lists in US newspapers would cause a helpful wave of national indignation.” [ABC News, 5/1/2001; Bamford, 2001 Sources: Operation Northwoods]
http://www2.gwu.edu/~nsarchiv/news/20010430/doc1.pdf (link naar het unclassified document)

Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 februari 2005 om 20:11.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 20:10   #522
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Misschien 'simpelweg' de Amerikaanse publieke opinie??
En hoe zal de reactie van de Amerikaanse publieke opinie dan wel niet zijn als dit alles zou waar zijn????

Laatst gewijzigd door Monocle : 14 februari 2005 om 20:18.
Monocle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 20:12   #523
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Het geheel moet je beseffen denk ik, je kan dat niet opschrijven, maar ik vind dat deze quote van Orwell het wel een beetje weergeeft:

"It's not a matter of whether the war is not real, or if it is, Victory is not possible. The war is not meant to be won, it is meant to be continuous. Hierarchical society is only possible on the basis of poverty and ignorance. This new version is the past and no different past can ever have existed. In principle the war effort is always planned to keep society on the brink of starvation. The war is waged by the ruling group against its own subjects and its object is not the victory over either Eurasia or East Asia but to keep the very structure of society intact."
[size=3][font=Times New Roman]Such as:[/font][/size]
[font=Times New Roman]
[font=Verdana][font=Times New Roman][font=Times New Roman]
[font=Arial]The ancient Greek philosopher Socrates taught his students that the pursuit of truth can only begin once they start to question and analyze every belief that they ever held dear. If a certain belief passes the tests of evidence, deduction, and logic, it should be kept. If it doesn't, the belief should not only be discarded, but the thinker must also then question why he was led to believe the erroneous information in the first place. Not surprisingly, this type of teaching didn't sit well with the ruling elite of Greece. Many political leaders throughout history have always sought to mislead the thinking of the masses. Socrates was tried for "subversion" and for "corrupting the youth". He was then forced to take his own life by drinking poison. It's never easy being an independent thinker! [/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]Today, our ruling government/media complex doesn't kill people for pursuing the truth about the world (at least not yet!). They simply label them as "extremists" or "paranoid", destroying careers and reputations in the process. For many, that's a fate even worse than drinking poison hemlock![/font]

[/font][/font]
[/font][/font]
Oud 14 februari 2005, 20:13   #524
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bristow

Waarom dan niet simpelweg de explosieven hun werk laten doen? Een remake van 1993, maar nu met voldoende explosieven. Identiek effect, evenveel doden (eigenlijk meer, want veel mensen hebben de torens kunnen verlaten voor ze instortten), en 1000 keer minder kans ontmaskerd te worden.
Zo werken echte samenzweerders, they keep it as simple as possible!
Weet je, de aanslag in 1993 was ook een inside job. Is al veelvuldig aangetoont.
Oud 14 februari 2005, 20:15   #525
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe zal de reactie van de Amerikaanse publieke dan wel niet zijn als dit alles zou waar zijn????
Daar moet TEN ALLE TIJDE voor gezorgd worden dat het niet gebeurd. Een leugen, liefst ondersteund door experst of wetenschappers, komst steeds van pas
Oud 14 februari 2005, 20:19   #526
Bristow
Burger

Bristow's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Tuurlijk,

Beide WTC torens zijn ingestort tgv inslaande vliegtuigen. De hitte van de brand die daarop ontstond heeft het metaal van het skelet van het gebouw dusdanig verzwakt dat deze niet langer het gewicht van de bovenliggende verdiepingen kon dragen. Daardoor zijn beide torens ingestort.

WTC 7 is nadien ingestort doordat (mijn bewering) de funderingen van dat gebouw niet stabiel meer waren na de instorting van 1 & 2.

De VS regering heeft aanvankelijk verscheidene zaken achtergehouden en verdraaid vanwege 2 redenen :

1. hun 'onfeilbare' luchtverdediging was verschalkt. Nu kon elke terrorist met een vliegbrevet een groot gebouw neerhalen zonder dat ze daar iets aan kunnen doen.

2. de Bush regering heeft verschillende waarschuwingen van inlichtingendiensten naast zich neergelegd dat zulke aanslagen voorhanden waren. Nadien hebben zij dit trachten te verbergen wat natuurlijk koren op de molen van de samenzweringstheorieën is.
Tussen alle onzin van de believers is net deze post mij ontgaan!

Voila, dat bedoel ik met: geef uw verhaal eens.
Dit verhaal kan men dan toetsen aan de bekende feiten, aan de wetten van fysica en van de logica.
Ik denk (<--Steve, gezien?) dat het verhaal van HerrUU klopt. Elk bekend feit past er goed in, het is consistent en in overeenstemming met de naturkunde, al kan het altijd zo zijn dat bepaalde details ons ontgaan.
Bristow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 20:21   #527
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe zal de reactie van de Amerikaanse publieke dan wel niet zijn als dit alles zou waar zijn????
2 mogelijkheden: 1: volksrevolutie 2: militaire coup.

't is lang geleden, wil me nog eens wagen aan een voorspellinkje.
Ooit komt er een tijd dat G.W. Bush zal moeten of onderduiken of het land verlaten om aan de woede van het Amerikaanse volk te ontkomen.
Hoe lang dat nog gaat duren, is moeilijk te schatten, maar ik verwacht ook dat hij z'n tweede termijn (ala Nixon) niet zal uitdoen.
Oud 14 februari 2005, 20:23   #528
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Monocle
Citaat:
Stel je voor... maar ik denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren, het publiek heeft een "schokeffect" nodig om zich massaal te mobilseren. En de waarheid kan nooit met eens schok naar buiten komen want de elite controleert grote delen van de pers...

Maar stel nu dat een soort van trage awakening komt... Dat het toneelte van de presidential race tussen 2 naar voor geschoven kandidaten niet meer werkt. Dat men op de kandidaat begint te stemmen die geen steun heeft van de elite en de mulit miljard dollar bedrijven. Bv een badnirak i.pv. massaal op Kerry en Bush te stemmen , de 2 skull en bones mannetjes. Je zou nog al iets zien. Een paniekreactie van het establishment. De terroristische aanslag zouden elkaar opvolgen, en men zou wel iets vinden om de presidentsverkiezingen uit te stellen.

Laatst gewijzigd door exodus : 14 februari 2005 om 20:24.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 20:24   #529
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar moet TEN ALLE TIJDE voor gezorgd worden dat het niet gebeurd. Een leugen, liefst ondersteund door experst of wetenschappers, komst steeds van pas
Ik vraag mij af of je eigenlijk wel beseft dat het onmogelijk is zo'n leugen te blijven ondersteunen...
Vroeg of laat wordt er gepraat... de waarheid komt, uiteindelijk, altijd aan het licht...
We spreken hier over het uitivoeren van een moord op duizenden Amerikaanse burgers...
Als we over een complot met zo'n draagvlak spreken dan is de kans toch vrij reëel dat er iemand, zij het al dan niet gewild, zijn mond voorbij praat!
(En als de theorie waar is dan gaat de moord nog steeds door, elke dag sneuvelen er nog Amerikanen in Irak of Afghanistan)
Oud 14 februari 2005, 20:29   #530
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen alle onzin van de believers is net deze post mij ontgaan!

Voila, dat bedoel ik met: geef uw verhaal eens.
Dit verhaal kan men dan toetsen aan de bekende feiten, aan de wetten van fysica en van de logica.
Elk bekend feit past er goed in, het is consistent en in overeenstemming met de naturkunde, al kan het altijd zo zijn dat bepaalde details ons ontgaan.
Ha ha, Bristow, wie maakt er deze keer een show van?

Nu gaan we het gebeuren eens schetsen in 5 lijnen zonder (!?) enig bewijs of referentie?

Indien je moe wordt stop dan gewoon ff met posten maar ga het nu niet ridiculiseren!
Oud 14 februari 2005, 20:29   #531
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Goeie vraag.
De meesten kunnen niet geloven dat in een democratie zoiets kan.(eigen burgers vermoorden) Stalin ja, Mobutu ja, Hitler ja, dat zulke gasten tot zoiets in staat waren, daar hoeven we niet eens bewijzen voor.
We vinden het zelfs 'logisch'. Maar Amerika? Neen toch?

The Operation Northwood documents are declassified detailing the US military's past plans to commit terrorist attacks in the US and blame them on Castro's government in order to create public support for a war against Cuba. The documents are dated March 9, 1962 and are written by the Department of Defense and the Joint Chiefs of Staff Representative on the Caribbean Survey Group for the Joint Chiefs of Staff. The papers suggest several possible events that the US could fabricate, including the sinking of boats of Cuban refugees, hijacking planes, blowing up a US ship, and even orchestrating violent terrorism in US cities. One of the document's authors notes, “casualty lists in US newspapers would cause a helpful wave of national indignation.” [ABC News, 5/1/2001; Bamford, 2001 Sources: Operation Northwoods]
http://www2.gwu.edu/~nsarchiv/news/20010430/doc1.pdf (link naar het unclassified document)
Steve, lees je je eigen links wel?
In de plannen van Operation Northwoods komen geen Amerikaanse doden voor.

Hoe weet ik dat? Omdat ik je links wel lees.

(Misschien erbij vermelden dat Operation Northwoods nnooit werd goedgekeurd.)
Oud 14 februari 2005, 20:31   #532
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Monocle
Stel je voor... maar ik denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren, het publiek heeft een "schokeffect" nodig om zich massaal te mobilseren. En de waarheid kan nooit met eens schok naar buiten komen want de elite controleert grote delen van de pers...
Maar 'jullie" waarheid is toch algemeen gekend, talloze sites informeren hierover. 3/4 van de wereldbevolking heeft dus ook toegang tot die sites...

Citaat:

Maar stel nu dat een soort van trage awakening komt... Dat het toneelte van de presidential race tussen 2 naar voor geschoven kandidaten niet meer werkt. Dat men op de kandidaat begint te stemmen die geen steun heeft van de elite en de mulit miljard dollar bedrijven. Bv een badnirak i.pv. massaal op Kerry en Bush te stemmen , de 2 skull en bones mannetjes. Je zou nog al iets zien. Een paniekreactie van het establishment. De terroristische aanslag zouden elkaar opvolgen, en men zou wel iets vinden om de presidentsverkiezingen uit te stellen.
Was bijna het geval geweest met Ross Perrot
Oud 14 februari 2005, 20:36   #533
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af of je eigenlijk wel beseft dat het onmogelijk is zo'n leugen te blijven ondersteunen...
Vroeg of laat wordt er gepraat... de waarheid komt, uiteindelijk, altijd aan het licht...
We spreken hier over het uitivoeren van een moord op duizenden Amerikaanse burgers...
Als we over een complot met zo'n draagvlak spreken dan is de kans toch vrij reëel dat er iemand, zij het al dan niet gewild, zijn mond voorbij praat!
(En als de theorie waar is dan gaat de moord nog steeds door, elke dag sneuvelen er nog Amerikanen in Irak of Afghanistan)
Monocle,

Dat je in vraag stelt hoe wij zo ver gaan dat we de media niet volgen kan ik goed begrijpen, je moet heel veel informatie eten alvorens je een beeld kan beginnen vormen.

Maar de tekst in het rood verraadt dat je nog niet gelooft dat de US alles uit 9-11 aan het puren is:
- Publike opinie zover krijgen dat ze eerst in Afghanistan en later in Irak kunnen gaan oorlog voeren
- De olie
- De positie van de US $ tegen over de €
- ...
Lees eens de eerste post van Alsof het alleen om de olie gaat? en geef er je feedback op

Dank
Oud 14 februari 2005, 20:36   #534
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
Ha ha, Bristow, wie maakt er deze keer een show van?

Nu gaan we het gebeuren eens schetsen in 5 lijnen zonder (!?) enig bewijs of referentie?

Indien je moe wordt stop dan gewoon ff met posten maar ga het nu niet ridiculiseren!
Integendeel, zo'n verhaal in enkele lijnen is een handig beginpunt voor een discussie. Daarna kunnen de punten verdiept worden, met bewijzen en bronnen.

Maar dat is precies wat jullie niet willen. Want jullie kunnen geen consistent verhaal vertellen waar al jullie geliefde "toevalligheden" kunnen worden ingepast.

Laatst gewijzigd door Bristow : 14 februari 2005 om 20:36.
Oud 14 februari 2005, 20:36   #535
Monocle
Minister-President

Standaard

ff off-topic, gelukkig zit mijn vriendin in het buitenland. Ik denk niet dat ze er zou mee kunnen lachen dat ik Valentijn doorbreng met een disussie over de ware toedracht rond 9/11
Oud 14 februari 2005, 20:38   #536
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
Weet je, de aanslag in 1993 was ook een inside job. Is al veelvuldig aangetoont.
Met even goede bewijzen als voor 9/11, ongetwijfeld.
Oud 14 februari 2005, 20:39   #537
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel, zo'n verhaal in enkele lijnen is een handig beginpunt voor een discussie. Daarna kunnen de punten verdiept worden, met bewijzen en bronnen.

Maar dat is precies wat jullie niet willen. Want jullie kunnen geen consistent verhaal vertellen waar al jullie geliefde "toevalligheden" kunnen worden ingepast.
OK, laat ons eens een Why Why analysis toepassen, ik kom hier zeker op terug ...
Oud 14 februari 2005, 20:40   #538
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ff off-topic, gelukkig zit mijn vriendin in het buitenland. Ik denk niet dat ze er zou mee kunnen lachen dat ik Valentijn doorbreng met een disussie over de ware toedracht rond 9/11
Gij hebt ten minste een vriendin
Oud 14 februari 2005, 20:40   #539
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik ook, vandaar dat de 2de er onaangepast uitziet.
met alle reserve maar dat doe jij niet, illwill
jij hebt reeds een oordeel, een keuze welk van de twee het meest 'geloofwaardig' is

Laatst gewijzigd door praha : 14 februari 2005 om 20:41.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 20:42   #540
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit scenario is unlikely in de huidige omstandigheden, eerst dient er effectief een opstand van Amerikaanse bevolking recht te staan ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be