![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik veel.
Moeten ze iets speciaal doen met dat diploma morgen? Anders zeg ik dat ze het meebrengen. ![]()
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() Het is gewoon onzin het voordeel van een diploma te minimaliseren, zeker nu niet.
Dat verkondigen aan jongeren is immoreel. De 'selfmade men' die u en uw zoon zijn, zijn uitzondering, niet de regel. In kmo's kan men in Belgie zo nog aan de bak, de grote vissen klasseren diplomaloze cv's automatisch verticaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan krijg je meisjes met sterretjes bv. Marginaaltjes noemen we dat.
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dat nogal velen "gemakshalve" over het hoofd zien tegenwoordig me dunkt. De cijfers zijn er van de werkloze afgestudeerden nietwaar?
![]() |
![]() |
#526 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ongeschoolden daarentegen zijn nog nooit 'in trek' geweest op de arbeidsmarkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens begrijp ik dat falen van de afgestudeerde jeugd wel hoor.
Langs alle kanten krijgen ze druk op hun om een "diploma" te hebben, liefst zo hoog mogelijk. Van hun ouders en waarschijnlijk zelfs nog meer van hun leeftijdgenoten. Maar velen van die jongeren kunnen dat misschien ook niet zo aan, toch niet doelbewust één bepaalde richting soms en dan vlinderen ze van het één naar het ander .Uiteindelijk studeren ze af in 13 verschillende richtingen ergens. Oké ze hebben hun diploma. En dan ervaren ze dat ze er weinig mee kunnen aanvangen! Feitelijk zijn jullie zelf een beetje verantwoordelijk voor het lot van vele soortgenoten!
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wat is een ongeschoolde tegenwoordig? Dat is evenveel als een verkeerde geschoolde!
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() Het belangrijkste is een dat mijn kinderen hun job kunnen kiezen, en niet moeten nemen wat overblijft (bandwerk bvb.).
Overigens deel ik uw mening dat veel te veel kinderen in het ASO worden gedumpt door de ouders, met de bekende gevolgen voor zij die het niet aankunnen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan de ouders om een beetje te geleiden, en het is aan de kinderen om er het beste uit te halen. En dan komt dat wel goed.
![]() |
![]() |
#531 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Minister-President
|
![]() Het zijn toch allemaal praatjes zeker.
Ik ken iemand met een diploma burgerlijk ingenieur. Maar elke zomer en in de vakanties werkte die jongen thuis op de boerderij, en ik kan u verzekeren, van zonsopgang tot zonsondergang. En dat was heel zwaar werk. Dan moest die jongen gaan solliciteren en overal was het van 'hoe, je hebt nog nooit gewerkt?' En na een jaar was het 'hoe je hebt gedurende een jaar gezocht en niks gevonden ?' Dus met een goed diploma komt uw kind ook nergens meer. Zie maar dat het de nodige vakantiejobkes heeft gedaan. Ah ja, die jongen is in een depressie gesukkelt en ik denk dat hij dat nog depressief is. En nu wil die naar het leger. Proficiat allemaal met jullie werklozengebash! Er is geen werk meer tegenwoordig voor wie ook maar een beetje uit de toon valt maar dat wil men blijkbaar niet snappen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Banneling
|
![]() Mambo is een omhooggevallen plebejer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk eens aan soms ligt de oplossing zo dicht dat je ze niet ziet. (en je bent zelf al 2 jaar werkloos...)
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 juni 2009 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er elektricien?
Zonder koperdraad gevallen?
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vee staat ook naast elkaar in de stallen hé? Tegen de tijd dat jullie dat eindelijk eens gaan beseffen, zal je vast en zeker heel oud en nog steeds werkloos zijn.
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 juni 2009 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Banneling
|
![]() Dat ze vanaf morgen maar terug de stempelplicht invoeren! en niet 1 keer per week of per maand maar minstens 1 keer per dag! Mensen die niet willen gaan werken zullen dan afhaken en die wel werkbereid zijn zullen binnen de kortste keren werk vinden! Er staan 100000 vacatures open !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat moeten we dan met 100.000 vacatures? Hoeveel van die zgn. vacatures zijn versluierde advertenties? Waarom zou je een half tot een miljoen miljoen mensen elke dag jennen indien er nauwelijks 100.000 vacatures zijn? Wil u een revolutie uitlokken? Dan zijn we objectieve bondgenoten. Kan u er niet voor zorgen dat de partij die u een warm hart toedraagt dit soort van standpunten luid en duidelijk verkondigt? Zodat we uw partijtje bij de volgende verkiezingen een nieuwe duik kunnen zien nemen? Alvast dank bij voorbaat.
![]() |
![]() |