Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2010, 16:19   #521
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Iedereen spreekt nu over een koelbloedige psychopaat..
In Halen (stad) is 18 jaar geleden een vrouw verdronken in bad in de woning van haar moeder waar zij samen met haar man en kind inwoonde, de bijgeroepen geneesheer dacht aan een fatale epileptsche aanval. De man kreeg enorm veel steunbetuigingen en bleef nadien gewoon bij zijn schoonmoeder wonen en liet zich jarenlang bepamperen door haar .
Tot hij een tijd later tijdens een dronken ruzie met zijn nieuwe vriendin liet ontvallen dat zij de volgende ging zijn..nader onderzoek leerde dat de man zijn toenmalige vrouw had verdoofd en verdronken in bad om een nieuwe relatie te kunnen beginnen..ijskoude kikker..maar zeker geen psychopaat of seriemoordenaar..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 11 januari 2010 om 16:26.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 16:21   #522
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die gast uit Bergen met zijn GB zakskes is zowat de enige die echt ongemerkt is kunnen wegglippen of gestopt is, (dood is, of verhuisd... )

En dan moet er nog ergens een ontvoerder of ontvoerders rondlopen ook die verantwoordelijk zijn voor de verdwijning van een paar kinderen...

Er lopen dus nog ziekelijke figuren rond en dat zijn er ook van het soort die zich niet gemakkelijk laten pakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 17:54   #523
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De politie is hem gaan ondervragen omdat hij zo nuchter deed over de moorden terwijl heel de buurt sensatiegeil werd. De buurt vond dat verdacht.
"Sensatiegeil..."

Ja de buren hebben gekampeerd voor de VTM-studio's en cameraploegen gegijzeld om toch maar eventjes op TV te komen. Geen moeite was te veel.

kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 17:57   #524
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die gast uit Bergen met zijn GB zakskes is zowat de enige die echt ongemerkt is kunnen wegglippen of gestopt is, (dood is, of verhuisd... )
Dat zal den deze ook wel gedaan hebben...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 18:01   #525
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Ja de buren hebben gekampeerd voor de VTM-studio's en cameraploegen gegijzeld om toch maar eventjes op TV te komen. Geen moeite was te veel.

Bewoners uit de omstreken die dan als 'buurtbewoners ' omschreven werden en 'van horen zeggen' theorien mochten verkondigen..
Vergis u niet..er waren ook lokalen die schaamteloos op zoek waren naar hun '3 minutes of fame'..of hun snoet op tv..
Oud 11 januari 2010, 18:24   #526
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Nu Tamara Morris nog.
En dan de verkrachtingen.
Oud 11 januari 2010, 18:27   #527
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bewoners uit de omstreken die dan als 'buurtbewoners ' omschreven werden en 'van horen zeggen' theorien mochten verkondigen..
Vergis u niet..er waren ook lokalen die schaamteloos op zoek waren naar hun '3 minutes of fame'..of hun snoet op tv..
Ja, of die frisse die dat nietszeggend filmpje heeft verpatst aan de pers. Wauw, de moordenaar dronk een pintje op de bbq, wauw, de moordenaar had zich verkleed als Maurice Lippens. Zeker geen sensatiezucht ...

Maar als ik hier de goedkeurende reacties op het forum lees, dan krijgen we precies het verkleuterde nieuws dat we verdienen. Misschien kunnen ze de nieuwsankers nog vervangen door 20-jarige grietjes die hun tieten tonen, dan is het helemaal compleet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 18:32   #528
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

En dan moet er nog ergens een ontvoerder of ontvoerders rondlopen ook die verantwoordelijk zijn voor de verdwijning van een paar kinderen...

Er lopen dus nog ziekelijke figuren rond en dat zijn er ook van het soort die zich niet gemakkelijk laten pakken.
Ja, het lijken er steeds meer te worden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 18:38   #529
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, of die frisse die dat nietszeggend filmpje heeft verpatst aan de pers. Wauw, de moordenaar dronk een pintje op de bbq, wauw, de moordenaar had zich verkleed als Maurice Lippens. Zeker geen sensatiezucht ...
Noem je dat sensatie ? Een fragment van een handvol seconden tijdens een barbecue en een onschuldige verkleedpartij in een café ?

Het is totaal irrelevant, akkoord, maar sensatie is toch nog iets heel anders. En iedereen heeft de filmpjes ondertussen toch maar gezien.

Citaat:
Maar als ik hier de goedkeurende reacties op het forum lees, dan krijgen we precies het verkleuterde nieuws dat we verdienen. Misschien kunnen ze de nieuwsankers nog vervangen door 20-jarige grietjes die hun tieten tonen, dan is het helemaal compleet.
Niemand keurt dit goed.

Maar het is hypocriet om enerzijds de media te diaboliseren en te overladen met alle zonden Israëls, en anderzijds zelf snel zoveel mogelijk berichten of beeldmateriaal bekijken, om dan achteraf, ietwat hautain, het hoofd meewarig te schudden.
Oud 11 januari 2010, 18:40   #530
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
In mijn klas waren er aandachtstrekkers die bij een buis begonnen bleiten en zeiden dat ze wel 5 uur aan een stuk geleerd hadden en zo hard hun best hadden gedaan blablabla en ze kregen uiteindelijk de helft van de juf. Echt gebeurd. Diezelfde persoon zit nu bij mijn facebook vriendjes en blijft een bleiterke eerste klasse die om het minste aandacht nodig heeft.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 18:48   #531
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is totaal irrelevant, akkoord, maar sensatie is toch nog iets heel anders. En iedereen heeft de filmpjes ondertussen toch maar gezien.
Irrelevant voor de feiten, maar een hoop mensen willen begrijpen wie zo iemand is en dit heeft duidelijk getoond dat 'he was just one of us'..een deel voyeurisme zeker, maar op een onschuldige manier..
En als ik die filmpjes zou bezitten én een café/taverne/museum zou uitbaten..
Daarbij 'witse' en andere 'who's done it' plots boeien en fascineren een heleboel mensen, dus nu niet hyprocriet gaan doen over de media-aandacht..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 11 januari 2010 om 18:50.
Oud 11 januari 2010, 18:50   #532
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Noem je dat sensatie ? Een fragment van een handvol seconden tijdens een barbecue en een onschuldige verkleedpartij in een café ?

Het is net sensatie omdat het zo fundamenteel irrelevant is.

Citaat:
Maar het is hypocriet om enerzijds de media te diaboliseren en te overladen met alle zonden Israëls, en anderzijds zelf snel zoveel mogelijk berichten of beeldmateriaal bekijken, om dan achteraf, ietwat hautain, het hoofd meewarig te schudden.
Euh, welke keuze heb ik? Ik kijk elke dag minstens twee journaals en lees minstens een krant. Als die beelden dan in elk journaal getoond worden, dan moet ik maar wegzappen of zo? Of niet meer naar het journaal kijken? Ik moet helemaal niks zoeken, want het wordt me door de strot geramd.

Dat jij dat ervaart als hautain en hypocriet is jouw probleem. Ik heb het recht om mijn beklag daarover te doen (en geloof me, ik doe dat niet alleen op dit forum, ik schrijf geregeld mails naar redacties) net zoals jij het recht hebt je beklag te doen omdat ik graag een kwalitatiever journaal wil. De houding 'ik keur dat niet goed, maar zwijg er stilletjes over' vind ik getuigen van een slavenmentaliteit.
Oud 11 januari 2010, 19:18   #533
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is net sensatie omdat het zo fundamenteel irrelevant is.
Dus alles wat irrelevant is, is sensatie ? Ik heb de indruk dat jouw definitie van de term "sensatie" heel erg uitgebreid is. Of net heel erg beperkt, afhankelijk van je invalshoek.

Citaat:
Dat jij dat ervaart als hautain en hypocriet is jouw probleem. Ik heb het recht om mijn beklag daarover te doen (en geloof me, ik doe dat niet alleen op dit forum, ik schrijf geregeld mails naar redacties) net zoals jij het recht hebt je beklag te doen omdat ik graag een kwalitatiever journaal wil.
Rustig, ik heb nergens geklaagd dat jij een kwalitatiever journaal wil. Voor iemand die het journalistieke peil omhoog wil krikken, kun je wel de mensen woorden in de mond leggen.

Citaat:
De houding 'ik keur dat niet goed, maar zwijg er stilletjes over' vind ik getuigen van een slavenmentaliteit.
Zever.
Oud 11 januari 2010, 19:54   #534
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Een kenner, dat zie je zo ...
Quod erat demonstrandum.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 21:23   #535
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik ben al tevreden dat men even belicht dat ook de familie van de vooralsnog mogelijke dader hulp krijgt. Ga naar die 8- of 11-jarige dochter en vertel hen eens waarom papa weg is. Dat moet gruwelijk zijn op die leeftijd en nog erger eens ze puber dan wel volwassen worden. Verdorie de man die hun beschermende vleugel was. Ik beklaag die kinderen. Ik hoop dat ze genoeg steun krijgen tegen die wetenschap en vooral ook tegen wat de smoezelende kliek in het dorp gaat zeggen of hoe ze naar hen gaan kijken. Ik hoop dat men hun achternaam verandert en hen ergens een plekje geeft elders in het land.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 21:35   #536
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben al tevreden dat men even belicht dat ook de familie van de vooralsnog mogelijke dader hulp krijgt. Ga naar die 8- of 11-jarige dochter en vertel hen eens waarom papa weg is. Dat moet gruwelijk zijn op die leeftijd en nog erger eens ze puber dan wel volwassen worden. Verdorie de man die hun beschermende vleugel was. Ik beklaag die kinderen. Ik hoop dat ze genoeg steun krijgen tegen die wetenschap en vooral ook tegen wat de smoezelende kliek in het dorp gaat zeggen of hoe ze naar hen gaan kijken. Ik hoop dat men hun achternaam verandert en hen ergens een plekje geeft elders in het land.
Mja Janssen is zo courant dat dat niet echt het probleem gaat zijn....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 21:35   #537
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Sappig ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Uiteraard is zoiets mogelijk, een informatiestop vanwege gerecht en politiediensten tot op het einde vh onderzoek, volstaat.

Wat mij betreft wel, ik vind niet dat moet toegegeven worden aan een pers die er enkel op gericht is om sappige verhaaltjes te brengen. En enig staatsbelang heeft hier helemaal geen uitstaans mee, enkel het belang vd geheimhouding vh onderzoek. Op die manier is er het minste risico op procedurefouten.
Dit keer moet ik Anciaaux gelijk geven: "Het gaat hier om verkoop en misbruik van emoties en menselijke ellende...+ Het is de hoogste tijd voor een scherpe schaaf want de laag viezigheid op heel wat mediaspelers vereist meer dan een peeling".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 21:38   #538
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mja Janssen is zo courant dat dat niet echt het probleem gaat zijn....
Dan zullen ze toch naar Nederland moeten verhuizen..

Er is natuurlijk nog een moeder en schoonfamillie..ik wil niet relativeren maar in een andere moordzaak was mama vermoord door papa..geplaatst weeskindje..
Oud 11 januari 2010, 21:44   #539
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Quod erat demonstrandum.
Proficiat.
Oud 11 januari 2010, 21:46   #540
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit keer moet ik Anciaaux gelijk geven: "Het gaat hier om verkoop en misbruik van emoties en menselijke ellende...".
't Is de goeie die het zegt, de emo-politicus bij uitstek, die al in alle media zitten huilen heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be