![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Minister
|
![]() Hier nog een leuk model voor de zon, het elektrische model
Sorry dat ik zelf niet wat meer toelicht, maar ben aan't werk en heb tussendoor maar net genoeg tijd om vlug een korte post te plaatsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#523 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De elektronen gaan 'zwerven', maar kunnen niet van de ene kant van het midden naar de andere kant van het midden 'zwerven'. De kans halveert daarmee op zijn minst. De invloed van het magnetisch veld wordt groter. Kan zelfs het midden isoleren. De massa wordt groter en dan ineens kleiner, van uit het standpunt dicht bij het midden. Het verhogen van de temperatuur heeft niet noodzakelijk een verhoging van de dichtheid tot gevolg, zie water. De dichtheid en temperatuur wordt kleiner als ge uw van de ene kant van het midden naar de andere kant begeeft. Elektromagnetische kan elektronen doen zwerven naar buiten toe, maar niet naar binnen toe. Het midden is in principe ondoordringbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mag ik vragen, heb je gewoon snel gegoogled naar tegenargumenten voor het elektrisch model en de link hier neergezet (heb hem maar snel en vluchtig gescaned, sorry, tijd) of weet je wat het model inhoud en ken je de research die erachter zit? Indien je niet vertrouwd bent met het elektrische model, heb je op zijn minst het door mij geposte artikel volledig gelezen? In elk geval, ik laat het in het midden, ben zelf geen cosmoloog maar wel steeds benieuwd naar nieuwe dingen. Ik vind het in elk geval een heel elegant model (het volledige elektrische cosmologische model bedoel ik hiermee). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Banneling
|
![]() Gij gaat er van uit dat de 'symmetrie' voor een punt kort bij het midden dezelfde is als voor een punt ver van het midden. En dat is een onwaarschijnlijke veronderstelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat we dit gewoon praktisch oplossen en samenwerken aan een "probe" met een wand die de temps die heersen in de zon enige tijd kan weerstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welke halfwaardetijd ??
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat jij zegt is vierkant tegengesproken door de modelberekeningen, de plotjes die ik heb getoond. Jij zit hier maar te zeggen dat het minder warm en minder dicht wordt in het centrum van de zon, terwijl het model van stellaire structuur net het omgekeerde aangeeft. Citaat:
![]() |
![]() |
#528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jij zegt maar gelijk wat, he. De "symmetrie" is er hier een van het probleem, die toelaat om 3-dimensionele vergelijkingen te vereenvoudigen in bolcoordinaten. De vergelijkingen van stellaire struktuur zijn geschreven in bolcoordinaten en opgelost in bolcoordinaten.
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is een idee de moeite niet waard om beschouwd te worden als het als crackpottery wordt afgedaan door een groot deel van de wetenschappelijke wereld van het vakgebied, en als ik enkele van de voornaamste kritieken erop begrijp. Ik ben geen genie, ik beschouw mijzelf niet als veel intelligenter dan al die andere wetenschappers die er hun beroep hebben van gemaakt en die de gestelde problematiek goed kennen. Een ander criterium is dat de proponenten van het nieuwe idee heel goed aantonen van de standaard theorie en problematiek op hun duimke te kennen - bijvoorbeeld door zelf al veel erkende bijdragen te hebben geleverd aan het "standaard" deel van het vakgebied. Als het een idee is dat de moeite waard is, dan kan het gepubliceerd worden (niet 1 enkel publikatieke he, een ganse reeks), dan komen er kommentaren op van anderen en dan wordt het een "alternatief-maar-respecteerbaar" idee. Ik geloof niet in de samenzwering tegen nieuwe of extravagante ideeen. Ik heb al genoeg extravagante ideeen gezien die WEL hun weg gevonden hebben om te weten dat zoiets niet juist is. 99% van de gekende fysica buitengooien om een of ander extravagant ding komen te vertellen, en eerst geen 50 publicaties in Nature of equivalent hebben, dat is voor mij voldoende om te zeggen "zeveraar". Als die bovendien aantoont van niet eens de standaard fysica goed te kennen en komt jammeren dat men hem niet wil aanhoren wegens een samenspanning van het "establishment" dan weet ik wel hoe laat het is. Ik heb er al zoveel gezien.
![]() |
![]() |
#531 | ||||||
Banneling
|
![]() De verwachte levensduur van een instabiel deeltje of een instabiele atoomkern wordt kleiner met een stijgende temperatuur. Of gaat ge dat ontkennen ? Daarmee verminderen de 'kansen'.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 8 april 2010 om 14:17. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe groter de dichtheid, en hoe groter de kinetische energie, hoe groter de kans om tot een fusiereactie te komen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal mijn vraag: weet gij wat bolcoordinaten zijn ?
![]() |
#535 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Enkele reeds uitgekomen voorspellingen van het elektrische model (snelle copy paste, weeral, sry, tijd) Citaat:
Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 8 april 2010 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uit Donald E. Scott's antwoord op Tim Thompson; Citaat:
Bijgevoegd is Donald Scott's antwoord op Tim Thompson. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je moet bijvoorbeeld uitleggen waar de neutrino's van de zon wel van komen, als er geen fusie is. Je moet uitleggen waarom de gekende fysica die in het stellair model gaat, fout is, en DUS OOK ALLES WAT OP DIEZELFDE FYSICA STEUNT, te beginnen met de wet van Archimedes. Eens dat allemaal gedaan is, DAN kan je afkomen met eventuele extra successen.
![]() |
![]() |
#538 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verder wil ik beide zijden oproepen om iets respectvoller met elkaar om te gaan. Ik begrijp ten volle de positie waaruit patrickve redeneert; er bestaat inderdaad verdomd veel crackpottery die geen aandacht waardig is.
Maar als wij geloven dat de hypothese van het plasma-universum / elektrisch universum wel degelijk wetenschappelijke waarde heeft, dan kunnen wij niet beter doen dan dat op een respectvolle manier brengen. Patrickve is verre van een idioot en heeft zijn sporen en ons respect daarvoor goed genoeg verdiend. Wij zijn elkanders vijanden niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Neutrino_oscillation Het interessantste experiment is waarschijnlijk het KamLAND experiment. Maar het basis argument dat niet gesnapt werd, is het volgende: zelfs al missen we de HELFT van de neutrino's (wat dus nu uitgelegd is door het herhaaldelijk en in verschillende omstandigheden waargenomen effect van neutrino oscillatie) die helft die we WEL waarnemen moet dan toch wel door fusie komen. Dat is een beetje als zeggen dat de knallen die je hoort niet van een machinepistool maar van een rockkoncert komen, en als bewijs haal je aan dat er maar half zoveel lege hulzen hebt gevonden als je er op 't eerste zicht verwachtte, en dat dat een argument is voor het rock concert.
![]() |