![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ironie wil dat Andorra de sleutel is tot de opwaardering van het Catalaans, zolang Catalonië geen zelfstandige staat is. Catalaans is een officiële taal in Andorra en indien het land ooit zou toetreden tot de EU, wordt Catalaans daar bijgevolg meteen een werktaal.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 20 juli 2010 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Banneling
|
![]() Is het Frans niet te belangerijkste taal in België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het niet zo goed --- als je dan toch je geil lekker Fransooslandje wilt, waarom verkas je dan niet?
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, denk dat we het beiden eens zijn. De kennis van een wereldtaal, om het engels niet te noemen, is zeer nuttig, zoniet noodzakelijk. Maar de kennis van meerdere talen, is dan voor de meesten weer niet noodzakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ooit in Brussel geweest?? Aan de kust? In Gent? In Antwerpen? Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 21 juli 2010 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles, behalve veel bla bla, dus.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dat ik wel de allerlaatste keer! Die patois wilden mijn Frans maar niet begrijpen. Ongehoord! Kennen zij hun plaats dan niet??
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehe ,die is goed....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mysterie.
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Herlees je post , 'ns, even hogerop staat de opheldering van jouw "mysterie": je spreekt er Frans tegen. ![]()
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in Vlaanderen kak ik nog liever mijn broek vol dan dat ik een Franstalige Belg te woord zal staan in het Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kom. Uiteindelijk zal het gedeelte dat in de verkoop zit er natuurlijk belang bij hebben, om vreemde talen te spreken. Maar dat is slechts een gedeelte. Uiteindelijk moet de verkoper ook nog tastbare dingen hebben om te verkopen. En deze komen tot stand zonder veel taalkennis. Trouwens hoe slijten de Chinezen hun waar in Belgie ? Met tolken ? In gebrekkig Engels ? Of spreekt de Belgische tegenpartij Chinees ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Slechts een klein percentage van de bevolking heeft meer dan één taal nodig om het land of de streek optimaal te laten functioneren. Daarom vind ik het vrij nutteloos om mensen te verplichten een andere taal te leren dan de officiële taal van waar zij wonen, wat voor de meesten de moedertaal is. Het verplicht moeten leren van een taal kan enkel een netto voordeel hebben als de taal wereldwijd als verplichte taal in het onderwijs ingevoerd wordt, als het geen taal is die veel tijd kost om te leren en als het een neutrale taal is die dus geen spanningen en jaloezie opwekt. Alleen een speciaal ontworpen kunsttaal kan hiervoor eventueel in aanmerking komen. Als het van mij afhangt, dan is er een ruim aanbod aan vreemde talen in het onderwijs, maar geen van allen is verplicht. Als het leren van een bepaalde taal grote voordelen oplevert, dan zullen er automatisch mensen zijn die de taal zullen leren en die mensen kunnen tolken en de buitenlandse relaties verzorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |