Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 september 2010, 17:02   #521
fabianen
Gouverneur

Standaard

Dewever is een slimme persoon,maar karakter?
Als hij voor de buis aan zijn buikje wrijft bij een toonbaar vettig micro maaltijdje voor op te warmen,denk ik mijn bedenkingen.
fabianen is offline  
Oud 6 september 2010, 17:04   #522
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Dewever is een slimme persoon,maar karakter?
Als hij voor de buis aan zijn buikje wrijft bij een toonbaar vettig micro maaltijdje voor op te warmen,denk ik mijn bedenkingen.
Lekker relevant.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 6 september 2010, 17:07   #523
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

"wij stappen nooit in een regering zonder staatshervorming en de splitsing van BHV, dat kost slechts 5 minuten politieke moed"

Olijke Bart ging ook nooit naar het Federaal Parlement zo oreerde hij luid hij tegen iedereen die het horen wilde. Want het Vlaams Parlement, d�*t was het enige wat hem interesseerde, zo beweerde hij zonder blozen. En nu zit hij er volle bak in en in vol ornaat... Jaa watte.

Maar nogmaals, Leterme heeft nooit toegegeven aan de Franstaligen op die onderhandelingen. Het wordt wel eens tijd dat men dat weet.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 17:10   #524
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Olijke Bart ging ook nooit naar het Federaal Parlement zo oreerde hij luid hij tegen iedereen die het horen wilde. Want het Vlaams Parlement, d�*t was het enige wat hem interesseerde, zo beweerde hij zonder blozen. En nu zit hij er volle bak in en in vol ornaat... Jaa watte.
Hij die het beste weet in te spelen op veranderende omstandigheden overleeft. Maar u kunt natuurlijk niet alles weten.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 6 september 2010, 17:11   #525
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar nogmaals, Leterme heeft nooit toegegeven aan de Franstaligen op die onderhandelingen. Het wordt wel eens tijd dat men dat weet.
Leterme was tijdens de verkiezingen een vlaamse premier en tijdens de onderhandelingen een Belgische premier ( in spé). een schoolvoorbeeld van jassendraaierij..
Helaas voor u deelden een pak CD&V kiezers uit 2007 uw mening totaal niet meer in 2010..
Eigenzinnig is offline  
Oud 6 september 2010, 17:11   #526
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij is zelfs op het Paleis geweest......
Henri1 is offline  
Oud 6 september 2010, 17:13   #527
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eenzame profeet van de Maaskant die in de woestijn staat te roepen.

Het gaat uw wel af hé.
Oud 6 september 2010, 17:13   #528
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maar niet goed geluisterd, precies.
Oud 6 september 2010, 17:14   #529
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat wilden zijn kiezers...

Laat de PS de splitsing maar voorbereiden.....dachten die nu echt dat ze daar één vlaming mee konden imponeren..wereldvreemde politiekers..die kennen geen fluit van de vlaming..
Eigenzinnig is offline  
Oud 6 september 2010, 17:16   #530
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Want andere landen hebben geen populistische politici?

Hoe denkt Le Monde over het imago van Frankrijk na de recente behandeling van Roma?
Frankrijk, dat is ook het land van de FN-burgemeesters, van een verkiezingsstrijd tussen Jean-Marie Le Pen en Jacques Chirac, van 'explosieve' (voor)steden, van "Ça va se savoir!", van pedofiele netwerken, ...

Het imago van Frankrijk is meer divers dan een doorsnee-lezer van Le Monde zou denken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 september 2010, 17:17   #531
fabianen
Gouverneur

Standaard

Volgens mij is dit gewoon afgesproken kaart?
Hoe kunnen we het volk laten geloven dat niks werkt,en toch een mogelijkheid zien te vinden dat we ons ongelooflijke best doen en het volk laten geloven dat de andere de schuld heeft.
Is het niet altijd zo geweest.
Stel als Vlaanderen en Wallonie gespiltst zijn.Dan begint het haantjes gevecht in eigen kamp.Niet?Agenda van mensen offers is van hier tot oneindig,altijd ik,ik,ik,ik.....
fabianen is offline  
Oud 6 september 2010, 17:18   #532
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik heb ook niet gezegd dat al die mensen Vlaams-nationalisten zijn, ik heb gezegd dat al die kiezers minstens voor meer Vlaamse autonomie zijn, hetzij via een confederaal model, hetzij via meer bevoegdheden, hetzij via onafhankelijk.

Je kan voor de N-VA stemmen en niet pro-splitsing zijn, maar je kan onmogelijk voor de N-VA gestemd hebben als je niet ten minste meer bevoegdheden voor Vlaanderen wilt.

Stop toch eens met die onzin. De Wever heeft niet meer of minder bereikt dan Beke, Genez, Van Besien, Onckelinx, Milquet of Javaux. Het is Di Rupo die oplossingen moet aanbieden en alle partijen rond de tafel geven hun stem.

Wat er op tafel lag, was niet voldoende voor de N-VA en terecht. Het is de schuld van de Franstaligen die hun eigen staart achterna hollen en schrik hebben om verantwoordelijkheid te krijgen, die schuld hebben aan het falen van de regeringsvorming. Alles wat er nodig was, was het schriftelijke akkoord over de financiëringswet.

Het past in je kraam om op De Wever te schieten, maar het is zoals hij zelf al zei: "Staatsmanschap in dit land is de lat op de grond leggen en erover kruipen..."

Wat op tafel lag was een ramp voor Vlaanderen en België.
Wat u beweert is onzin. Eerst en vooral heeft Bart Dewever in de feiten evenveel bereikt als vorige onderhandelaars, te weten niets. Er is niets bereikt, want de ondehandelaars zijn uit mekaar gegaan. Tenzij dat het Olijk Duo de zaak terug op het goede spoor kunnen brengen. Wat ik dus hoop.

En ik schiet op Dewever omdat hij zo wordt verheerlijkt door sommige rabiate Vlaamsnationalisten, alhoewel hij niet meer heeft bekomen dan Leterme. Dat zijn de feiten. Alhoewel er een heel mooi bedongen pakket op tafel lang. En nu, nu hebben we niets.

En die financieringswet was ook in feite in orde. De Franstaligen gingen akkoord met de herziening van de financieringswet. Alleen vroegen zij dit uit te werken bij het opstellen van de begroting. En dat vond ik een gerechtvaardigde eis, vermits deze wet so wie so, moet herschreven worden tijdens de formatie wanneer de begrotingsmodaliteiten moeten worden opgesteld. Het een hangt vast aan het andere. Overigens stonden de experts al klaar om de maandag daaraan te beginnen, moest er een akkoord geweest zijn. Maar domme Bart gooit dit allemaal weg. Een kalf is het, een echt kalf.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 17:20.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 17:20   #533
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Volgens mij is dit gewoon afgesproken kaart?
Hoe kunnen we het volk laten geloven dat niks werkt,en toch een mogelijkheid zien te vinden dat we ons ongelooflijke best doen en het volk laten geloven dat de andere de schuld heeft.
Is het niet altijd zo geweest.
Stel als Vlaanderen en Wallonie gespiltst zijn.Dan begint het haantjes gevecht in eigen kamp.Niet?Agenda van mensen offers is van hier tot oneindig,altijd ik,ik,ik,ik.....
Hij kan moeilijk nu zeggen dat er geen mogelijkheid tot slagen is want dan schuiven ze zeker de zwarte piet naar hem toe. Dus moet hij wel de indruk wekken dat er hoop is. Zo maakt hij ook het meeste kans dat de Walen zich onverzettelijk zullen opstellen waardoor hij dan weer de zwarte piet naar hen kan doorschuiven.
Garry is offline  
Oud 6 september 2010, 17:26   #534
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik heb ook niet gezegd dat al die mensen Vlaams-nationalisten zijn, ik heb gezegd dat al die kiezers minstens voor meer Vlaamse autonomie zijn, hetzij via een confederaal model, hetzij via meer bevoegdheden, hetzij via onafhankelijk.

Je kan voor de N-VA stemmen en niet pro-splitsing zijn, maar je kan onmogelijk voor de N-VA gestemd hebben als je niet ten minste meer bevoegdheden voor Vlaanderen wilt.

Stop toch eens met die onzin. De Wever heeft niet meer of minder bereikt dan Beke, Genez, Van Besien, Onckelinx, Milquet of Javaux. Het is Di Rupo die oplossingen moet aanbieden en alle partijen rond de tafel geven hun stem.

Wat er op tafel lag, was niet voldoende voor de N-VA en terecht. Het is de schuld van de Franstaligen die hun eigen staart achterna hollen en schrik hebben om verantwoordelijkheid te krijgen, die schuld hebben aan het falen van de regeringsvorming. Alles wat er nodig was, was het schriftelijke akkoord over de financiëringswet.

Het past in je kraam om op De Wever te schieten, maar het is zoals hij zelf al zei: "Staatsmanschap in dit land is de lat op de grond leggen en erover kruipen..."

Wat op tafel lag was een ramp voor Vlaanderen en België.
Ja, inderdaad. Maar ik denk dat System met zo een zuur gezicht rondloopt als dat er op zijn avatar te zien is. Ik laat al die Belgicistische azijnpissers maar lullen. Dat maakt ze nog veel kwader dan dat ge er tegenin gaat.
Garry is offline  
Oud 6 september 2010, 17:28   #535
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier misschien iets doms doen, maar ik ga even ook mijn mening op deze affaire geven. Ik probeer (vanop afstand) het ganse ding te volgen. Wegens een stommiteit heb ik niet kunnen stemmen, maar had ik dat gekund, dan had ik NVA gestemd, en ik ben nu zekerder dan ooit dat dat de goeie keuze geweest was, en als er nieuwe verkiezingen komen, dan stem ik gegarandeerd NVA. Niet dat ik een Flamingant ben, verre van, niet dat ik enige nationalistische gevoelens koester, en zeker niet dat ik enige afkeer zou hebben van de franstalige kultuur. Liefst van al had ik een unitair, perfect tweetalig Belgie gezien, maar dat is niet het pad dat is ingeslagen in het verleden, en ik denk dat we allang het point of no return voorbij zijn. Ik wil ook niet speciaal het einde van Belgie, als land.

Maar wat mij duidelijk is, is dat er in belgie twee gemeenschappen zijn die hoe langer hoe minder respect voor elkaar opbrengen, elkander hoe langer hoe minder kunnen verdragen, en waarbij ELK KLEIN DING dat ze samen moeten doen altijd maar neerkomt op een spelletje om van de andere iets te bekomen of een loer te draaien. En eerlijk gezegd, als je het goed bekijkt, is het schema heel vaak in het voordeel van de Franstaligen geweest. Meestal zijn er pesterijen en eisen langs beide kanten, maar tot hier toe kwam het er bijna altijd op neer dat men langs Vlaamse kant "zijn verantwoordelijkheid opnam" en dus tot een compromis kwam TEN ALLEN PRIJZE. Eens men weet dat de andere vroeg of laat, ondanks alle pesterijtjes en gekloot, toch "zijn verantwoordelijkheid zal opnemen", weet je dat ELKE onderhandeling een uitputtingswedstrijdje is, en als je het lang genoeg volhoudt, dan win je. En de Franstaligen hebben dat goed begrepen, en vaak toegepast.

Maar het probleem hiermee is dat je dus net al die langdurige communautaire discussies hebt. Het maakt deel uit van de dynamiek die zich tussen de twee gemeenschappen heeft ingesteld: er is een twistpunt, de Vlamingen willen A en de Franstaligen B, de Vlamingen zeuren zagen en kloten... maar de Franstaligen weten goed genoeg dat zij gewoon moeten volhouden, voor elk puntje waar een samenwerking vereist is, telkens maar op punt B terug te komen, en vroeg of laat nemen de Vlamingen hun verantwoordelijkheid en "is 't in de sjakos". Hoe ongewilliger de Vlamingen zijn, gewoon hoe langer het duurt, hoe verziekter het wordt, maar vroeg of laat geven ze toe. Ik heb de indruk dat dat de dynamiek is die zich al, och, 40 jaar heeft ingesteld. Dat geeft ook de aanleiding tot de verziekte atmosfeer die zich ingesteld heeft, en BEIDEN zijn hieraan schuldig: de Franstaligen door het spelletje te spelen, en de Vlamingen... door ook in dat spelletje mee te doen.

En daarom ben ik blij met wat er nu gebeurt: de enige manier om daar uit te geraken is door als Vlaming NIET MEER "zijn verantwoordelijkheid" op te nemen, en het spel zo rot te laten worden als maar moet, en foert te zeggen. Dat gaat natuurlijk zeer doen. Dat gaat aan beide kanten veel kosten veroorzaken. Maar EENS men aan Franstalige kant inziet dat de aloude dynamiek eindelijk dood is (waaraan, ik herhaal het, zowel de Vlamingen als de Franstaligen schuldig zijn), dan zal het misschien mogelijk worden om elkaar terug te respecteren en tot billijke akkoorden te komen ... of vast te stellen dat dat niet meer mogelijk is.

Als BDW dus de man is die EINDELIJK eens niet de deurmat gaat uithangen, maar consequent gaat stellen dat als het niet correct gebeurt, voor hem de boel best mag ontploffen, en vooral NIET "zijn verantwoordelijkheid moet opnemen", wel dan is hij mijn man. En tot hier toe slaagt hij daar in, maar ik weet ook wel dat de weg nog HEEL LANG gaat zijn. Maar, er zijn hoopgevende tekenen dat men aan Franstalige kant begint in te zien dat de dynamiek veranderd is.

Nog eens, ik geef de Franstaligen hier maar half de schuld: als je je als deurmat gedraagt en geen respect afdwingt, wel, dan wordt je als deurmat behandeld. Dat is wat de Vlaming (ook al heeft hij wat tegengesparteld soms, zich eens kwaad gemaakt en zo) eigenlijk altijd gedaan heeft. Hij heeft geen respect afgedwongen. De enige oplossing is nu van iemand te hebben die durft zeggen: "kust ze". Ook al gaat er veel naar de knoppen. Cambronne. Eens die krisis voorbij, en men aan de andere kant beseft dat het menens is met de "kust ze", dan kan er eventueel weer wederzijds respect komen. Elke compromis-zoekende loodgieter is niks anders dan een nieuwe deurmat, die gewoon het spelleke gaat laten duren.

Zolang BDW dus zegt "kust ze", krijgt hij mijn stem. En dat is niet omdat ik onafhankelijk Vlaanderen wil, of gelijk wat. Het is omdat het wederzijdse respect in de communautaire relaties dringend moet hersteld worden. Het punt van "kust ze" is nu net dat ik NIKS speciaals wil (want dat zou een zwakte zijn). Ik wil enkel maar een tiep die een betonnen muur is en die de golven maar laat komen, en geen millimeter buigt. Tot men voor de verandering aan de andere kant eens "zijn verantwoordelijkheden gaat nemen".... of niet, en het punt is dat we ons niet mogen afvragen wat daar de gevolgen gaan van zijn.
Oud 6 september 2010, 17:31   #536
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, inderdaad. Maar ik denk dat System met zo een zuur gezicht rondloopt als dat er op zijn avatar te zien is. Ik laat al die Belgicistische azijnpissers maar lullen. Dat maakt ze nog veel kwader dan dat ge er tegenin gaat.
U gebruikt nogal eens het woordje 'zuur'. Pas op, daar waar het hart van vol is, loopt de mond van over.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 17:32.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 17:33   #537
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Wat men wél wil, is dat het communautair probleem wordt opgelost. Liefst zo vlug mogelijk. De mensen zijn dat gehakketak beu. En daarom heeft Dewever en zijn partij ook zoveel succes geboekt. Dit, omdat menig Vlaamse kiezer er vanuit ging dat Dewever, mits hij politiek voldoende sterk zou worden gemaakt, de klus zou kunnen klaren. Want Dewever was 'un beau parleur' en kwam -op TV en zo- sympathiek over. Maar helaas voor deze kiezers, heeft Dewever tot nu toe niet veel opgelost. Niets eigenlijk.
Waarom zo ongeduldig?

Wees gerust, binnenkort komt er een regering.

L'Enseignement de la Communauté française is bijna failliet.

Wurgende geldnood zal de Franstalige politici compromissen doen slikken waar ze nu reeds nachtmerries van krijgen.

De situatie is zo'n beetje zoals in het verhaal met de krekel en de mier: de winter is al een tijdje bezig, en het begint flink koud te worden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 6 september 2010 om 17:40.
djimi is offline  
Oud 6 september 2010, 17:38   #538
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gebruikt nogal eens het woordje 'zuur'. Pas op, daar waar het hart van vol is, loopt de mond van over.
Allee, 't is aangekomen?

Laatst gewijzigd door Garry : 6 september 2010 om 17:38.
Garry is offline  
Oud 6 september 2010, 17:41   #539
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt wel de grootste azijnpisser, calimero en onbenul (in zijn vak dan toch) van Vlaanderen en omstreken als avatar.
Oud 6 september 2010, 17:43   #540
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom zo ongeduldig?

Wees gerust, binnenkort komt er een regering.

L'Enseignement de la Communauté française is bijna failliet.

Wurgende geldnood zal de Franstalige politici compromissen doen slikken waar ze nu reeds nachtmerries van krijgen.

De situatie is zo'n beetje zoals in het verhaal met de krekel en de mier: de winter is al een tijdje bezig, en het begint flink koud te worden.
euhm Djimi, ze kunnen nog altijd naar Frankrijk gaan en daar geld vragen ... en dat is zeker een optie voor de Franstalige partijen (maar het zal dan wel zijn zonder BXL)
dus dat er een regering komt, is nog niet zeker hoor.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 september 2010 om 17:43.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be