Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2010, 14:44   #521
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

@ kameleon

Inderdaad, insiders spreken hun zorgen uit over de situatie en dit doet ook de beurzen dalen.

Citaat:
AMSTERDAM (AFN) - De belangrijkste Europese graadmeters zakten dinsdagmiddag duidelijk in het rood. In eerste instantie werden nog vlakke standen op de koersenborden gezet, maar de zorgen over de Europese schuldencrisis namen hand over hand toe.

Omstreeks 14.20 uur stond de AEX 1,1 procent lager op 326,18 punten. De MidKap koerste 0,6 procent in de min op 584,89 punten. De beurzen in Parijs en Londen noteerden respectievelijk 0,9 procent en 0,4 procent lager. Ook de Duitse beurs, eerder op de dag nog een opvallende winnaar dankzij sterke autofondsen, zakte 0,2 procent terug.

De vrees dat de schuldencrisis in Europa zich uit zal breiden tot Spanje en Portugal, en een toenemende vrees voor besmetting van zelfs Italië en België, woog zwaar op het sentiment. Ook de centrale bank van Portugal deed een duit in het zakje, door op te merken dat de banken in het land grote risico's lopen wanneer de overheid de publieke uitgaven niet onder controle krijgt.
http://www.debeurs.nl/beursnieuws/88...dencrisis.html
Daarnaast is afgesproken dat de banken in Europa mee gaan betalen als de noodfondsen worden (op)gebruikt door de Eurolanden. Dat betekent bloeden en volgens mijn logica deze maand al hogere rentes op leningen en hypotheken en hogere rentes volgend jaar! Daarmee blaast het financiële systeem zichzelf in een paar maanden op. Euro-zelfmoordlanden/banken.

Citaat:
(ANP)
Brussel, 28 nov. Private partijen, zoals banken, gaan in de toekomst zo nodig meebetalen als een euroland in nood gered moet worden. De ministers van Financiën van de eurolanden hebben dat vandaag in principe afgesproken, aldus ingewijden. http://www.nrc.nl/economie/article26...aties_eurozone

Laatst gewijzigd door Piero : 30 november 2010 om 14:54.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 15:04   #522
corse
Banneling

Standaard

NOG 10 KREDIETSYSTEMEN BIJ MAKEN OM SNELLER NAAR DE ONDERGANG TE KUNNEN GAAN!

De schulden van de wereld per land: (de 10 geboden)

http://www.visualeconomics.com/gdp-v...bt-by-country/

De economische dominante wereldhiërarchie gebaseerd op krediet, aanvang 1946 tot heden.
Deze organisaties zetten mensen (de wereldsamenleving) onder druk: (kredietdruk)

1. Bilderberg groep,.(niet democratisch verkozen) (invloedrijke figuren uit het bedrijfsleven)
2. WTO,…… (niet democratisch verkozen) (Wereldhandelsorganisatie)
3. Wereldbank, (niet democratisch verkozen) (eigendom van haar aandeelhouders) (krediet)
4. De 9.000 hoofdfondsen, de instrumenten van de economische wereld dictators. (krediet)
5. IMF,……… (niet democratisch verkozen) (Internationaal Monetair Fonds) (krediet)
6. Europa…… (Hulp en krediet voor landen in nood) (krediet)
7. Nationaal politiek (democratisch verkozen worden betekend niet democratisch regeren)
8. Privaat banken en staats banken. (krediet)
9. Burgers. (krediet)
Volgende generatie, eerst het krediet betalen van de vorige generatie! (krediet)
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 17:45   #523
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@ kameleon

Inderdaad, insiders spreken hun zorgen uit over de situatie en dit doet ook de beurzen dalen.

Daarnaast is afgesproken dat de banken in Europa mee gaan betalen als de noodfondsen worden (op)gebruikt door de Eurolanden. Dat betekent bloeden en volgens mijn logica deze maand al hogere rentes op leningen en hypotheken en hogere rentes volgend jaar! Daarmee blaast het financiële systeem zichzelf in een paar maanden op. Euro-zelfmoordlanden/banken.
' t probleem op TV wordt zoveel geluld, en zoveem geluld, maar uiteindelijk weet je nog altijd niet waarover het gaat, ik zal jullie zeggen waarover het gaat,,

De banken krijgen geld van de particulieren, en de banken gaan speculeren, gokken en verspelen van het geld en daarna gaan de bankjes schreeuwen en wenen zoals kleine kindjes bij de overheid, het is niet de taak van een bank om zich voor te doen als een volwaardig bedrijf, want de banken hebben daar het geld niet voor
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 19:32   #524
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
' t probleem op TV wordt zoveel geluld, en zoveem geluld, maar uiteindelijk weet je nog altijd niet waarover het gaat, ik zal jullie zeggen waarover het gaat,,

De banken krijgen geld van de particulieren, en de banken gaan speculeren, gokken en verspelen van het geld en daarna gaan de bankjes schreeuwen en wenen zoals kleine kindjes bij de overheid, het is niet de taak van een bank om zich voor te doen als een volwaardig bedrijf, want de banken hebben daar het geld niet voor
Eigenlijk weet je dus nog altijd niet waarover het gaat.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 12:44   #525
corse
Banneling

Standaard

De revolutie volgens Eric Cantona: 'Haal al je geld van de bank'

http://www.youtube.com/watch?v=o5pfH...ayer_embedded#!

http://www.express.be/business/nl/ec...ank/136096.htm
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 02:15   #526
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

voor wanneer is't jullie run on the banks?
Oud 3 december 2010, 18:47   #527
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Pelgrim zou de eerste de beste libertariër kunnen zijn. Wel grappig.
Ba nee maar we hebben in deze wel een gemeenschappelijke vijand, de banksector is een krachtige rem op vrijheid en democratie.

Kijk maar naar hoe de verdedigers van dit dictatoriale systeem zo furieus reageren op het simpele feit dat we ons eigen geld willen afhalen.

Mensen als Patrickve en Maximus Aurelius zouden eigenlijk de eerste de beste fascist of stalinist kunnen zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 18:48   #528
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een leuk zij-initiatief voor deze bankrun: in de VS is er momenteel een campagne aan de gang om de corrupte bank JP Morgan failliet te krijgen: koop zilver. Wat ik dan ook ga doen, misschien gaat BNP Paribas wel mee failliet
Oud 3 december 2010, 18:57   #529
kameleon
Minister

Standaard

Een initiatief van Max Keiser.

Vandaag nog maar eens slechte werkloosheidscijfers uit de VS.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 19:10   #530
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ba nee maar we hebben in deze wel een gemeenschappelijke vijand, de banksector is een krachtige rem op vrijheid en democratie.

Kijk maar naar hoe de verdedigers van dit dictatoriale systeem zo furieus reageren op het simpele feit dat we ons eigen geld willen afhalen.

Mensen als Patrickve en Maximus Aurelius zouden eigenlijk de eerste de beste fascist of stalinist kunnen zijn.
Je begrijpt blijkbaar geen woord van wat ik zeg. Mij kan het totaal niet schelen wat er met de banken gebeurt: ik was eerder voorstander van geen bailout en alles massaal failliet te laten gaan (hoewel ik ook wel gloeps zeg wat de gevolgen betreft, maar het is veel "eerlijker").

Het punt is dat bij een massaal faillissement van banken:
- het financieel systeem op zich helemaal niet geraakt wordt (in tegendeel! Spannende tijden, opportunities zat)
- degenen die het hardste de klappen krijgen de "kleine man" zijn.

Ik vind het dus gewoon ironisch dat "verdedigers van de kleine man" (waar ik mij dus helemaal niet bij reken, hoewel ik zelf waarschijnlijk ook een "kleine man" ben, maar ik ga mijn soortgenoten niet verdedigen - als ik al iets zou doen, dan zou het eerder proberen zijn van mijn statuut van "kleine man" kwijt te spelen, eventueel door andere "kleine mannen" voor de rekening laten op te draaien... zoals iedereen, he) oproepen om vooral de kleine man zeer te doen.

Maar aan de andere kant ben ik er vrij gerust in dat deze aktie niks gaat uithalen, ik plaats mijzelf enkel maar in de uiterst onwaarschijnlijke hypothese dat de oproep "lukt".

Ik wil U dus alleen maar wijzen op de incoherentie van je voornemens. Da's al. Dat is altijd al mijn hobby geweest: op de incoherentie wijzen van de redeneringen van wereldverbeteraars.

Wat er daadwerkelijk met banken gebeurt, kan mij nu echt geen reet schelen. Ik zou het waarschijnlijk zelfs plezant vinden, zo is er nog eens wat spectakel. En dan kan ik mij nog eens een breuk lachen met die wereldverbeteraars die met de rare gevolgen van hun akties zouden geconfronteerd worden. Maar 't zal niet mogen zijn. Er gaat (jammer genoeg) niks gebeuren de 7de. Toch niet hier door.

Maar ik neem aanstoot aan wat je zegt: als er EEN DING is wat ik niet ben, is het wel een dictator of een fascist. Ik ben altijd zo veel mogelijk voor de vrije keuze van de mensen, ook al zou dat leiden tot hun ondergang, ik vind het nog altijd beter om ten onder te gaan door zijn eigen keuze, dan "gered" te worden door de ingrepen van een of andere dictator-betweter.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2010 om 19:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 19:34   #531
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iemand die steeds maar het financieel systeem blijft verdedigen moet niet afkomen met 'jij begrijpt geen woord van wat ik zeg'. Wie dat systeem verdedigt is gewoon oliedom. Of kwaadwillig.

Overigens, als ik hiermee de kleine man eindelijk uit zijn zetel krijg ben ik gelukkig. Deze bankrun acties zullen namelijk pas echt geslaagd zijn als de bankkantoren worden bestormd en de managers gelyncht. Heel het systeem moet tot op de laatste steen afgebroken worden, met alle middelen noodzakelijk. Het leuke aan deze actie is dat ze volledig legaal is maar wat er na in gang gezet wordt wel 'illegaal' kan zijn, doch onstuitbaar.
De dag dat de toplui van de banksector aan de hoogste bomen worden opgehangen zal ik daar zijn om die heuglijke historische gebeurtenis te filmen
Oud 3 december 2010, 20:11   #532
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de managers gelyncht
En jij gaat anderen beschuldigen van fascime en dictatoriale neigingen? Die van jou zijn eerder psychopatisch. En strafbaar.

Citaat:
misschien gaat BNP Paribas wel mee failliet
Dream on.

Citaat:
de verdedigers van dit dictatoriale systeem zo furieus reageren
Wij zijn furieus omdat Einstein gelijk heeft. Je hebt blijkbaar ook een heel aantal punten gemist want wij beschermen eerder diegene die onschuldig zouden geraakt kunnen worden. Voor de rest liggen wij redelijk plat van het lachen bij het aanschouwen van dergelijke utopische initiatieven

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 3 december 2010 om 20:12.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 22:45   #533
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
En jij gaat anderen beschuldigen van fascime en dictatoriale neigingen? Die van jou zijn eerder psychopatisch. En strafbaar.
Psychopathisch? Volgens burgerlijke normen wel neem ik aan, maar daar ben ik dan trots op.
Maar vertel eens wat er strafbaar is aan het afhalen van mijn eigen geld? Want dat is het enige dat ik doe.

Citaat:
Dream on.
Elke bank die omver valt is mooi meegenomen maar ik zou al gelukkig zijn als JP Morgan in de VS crasht, wat er wel naar uit ziet. De zilverprijs scoort recordhoogtes, dankzij de campagne tegen die bank, wat wel genoeg zegt.

Citaat:
Wij zijn furieus omdat Einstein gelijk heeft. Je hebt blijkbaar ook een heel aantal punten gemist want wij beschermen eerder diegene die onschuldig zouden geraakt kunnen worden.
er worden op dit moment miljarden onschuldigen geraakt omdat het systeem in stand blijft, ik ben een van degenen die dat systeem wil vernietigen. Jij beschermt enkel de belangen van een kleine kliek fascistoïde corporaten.

Citaat:
Voor de rest liggen wij redelijk plat van het lachen bij het aanschouwen van dergelijke utopische initiatieven
Onze kleine bankrun is inderdaad niet zo groot, maar 't is maar de eerste en een begin. Persoonlijk vestig ik mijn hoop meer op de crash-jp morgan actie in de VS, deze bankrun is maar een aanvulling daarop.
Moest zo'n megabank zoals JP Morgan crashen zal er wel wat meer gebeuren, maar dat zal je zelf ook wel beseffen.
Eerlijk gezegd lig ik vooral plat van't lachen met sukkelaars zoals jij die zelfs vandaag wanneer zo overduidelijk is dat het schip al half onder water ligt nog steeds beweren dat er in de verste verte geen ijsberg te zien is.
Oud 4 december 2010, 00:54   #534
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vertel eens wat er strafbaar is aan het afhalen van mijn eigen geld?
Managers lynchen?

Citaat:
dat het schip al half onder water ligt nog steeds beweren dat er in de verste verte geen ijsberg te zien is.
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, ik zeg enkel dat het initiatief zo lek is als een zeef.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 01:29   #535
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Managers lynchen?
Ik lynch geen managers. Ik probeer alleen maar te zorgen dat de economie zodanig in elkaar stort dat dat het gevolg gaat zijn. Ik doe absoluut niks illegaal.

Citaat:
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, ik zeg enkel dat het initiatief zo lek is als een zeef.
Hoe en waar het lekt is mijn zorg niet, zolang het systeem maar zinkt.
Oud 4 december 2010, 01:45   #536
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het huidige bancaire systeem gaat lang niet zinken. Vorig jaar in 2008 stond zowat elke overheid te springen om de banken te redden, mede op vraag van de bevolking. De banken doen nu terug rustig voort, en als er nog eens een crisis aankomt springt de overheid wel bij.

JPM zouden ze trouwens niet failliet laten verklaren, van Lehman Brothers hebben ze volgens mij nog altijd spijt.

Laatst gewijzigd door Savatage : 4 december 2010 om 01:46.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 01:55   #537
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is niet zozeer dat je dat recht niet hebt, maar het zou in ieder geval wel zaken destabiliseren. Bekijk het zo: als je 'gezamelijk' besluit om een week niet naar de bakker te gaan, gaat die ook in de problemen komen. Daarmee zeggen we niet 'het mag niet', wel 'je brengt daar de bakker mee in de problemen'. Bij een bank is iets gelijkaardigs aan de hand: als je 'ineens' allemaal besluit - onverwacht - je geld af te halen, ontstaan er ook problemen. Dit is niet per se eigen aan het huidige systeem maar wel een groter probleem dan het zou moeten zijn in het huidige systeem.

Het 'extra' probleem met het bankwezen is dat, door de aard van geld, het hele systeem daarmee verwant is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 07:34   #538
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die steeds maar het financieel systeem blijft verdedigen moet niet afkomen met 'jij begrijpt geen woord van wat ik zeg'. Wie dat systeem verdedigt is gewoon oliedom. Of kwaadwillig.
Wel, eerlijk gezegd vind ik dat het financiele systeem zo slecht niet in elkaar zit. Er zijn wel imperfecties, maar die worden eerder door staten geintroduceerd (enerzijds een te grote corruptie en een te groot misbruik van het financieel systeem voor politieke doeleinden ; anderzijds - maar dat gaat eigenlijk samen - een te laks toezicht en te lakse controle)

Ik vind namelijk dat het financiele systeem redelijk optimaal risico verhandelt - welke zijn voornaamste rol is.

Ik snap niet goed wat je er tegen hebt. Je zou even goed kunnen fulmineren tegen, zeg maar, bakkers en broodhandelaren.

Citaat:
Overigens, als ik hiermee de kleine man eindelijk uit zijn zetel krijg ben ik gelukkig. Deze bankrun acties zullen namelijk pas echt geslaagd zijn als de bankkantoren worden bestormd en de managers gelyncht. Heel het systeem moet tot op de laatste steen afgebroken worden, met alle middelen noodzakelijk. Het leuke aan deze actie is dat ze volledig legaal is maar wat er na in gang gezet wordt wel 'illegaal' kan zijn, doch onstuitbaar.
De dag dat de toplui van de banksector aan de hoogste bomen worden opgehangen zal ik daar zijn om die heuglijke historische gebeurtenis te filmen
Het schijnt me dat jouw enige zin voor "wereldverbetering" bestaat uit blinde haat en zin voor destructie. Jouw goed recht natuurlijk, maar een beetje raar om dat laten door te schemeren als "een goede aktie". Ik zou even goed kunnen stellen dat de dag dat alle wereldverbeteraars en verdedigers van de armen op het marktplein gevierendeeld worden, dat een heuglijke historische gebeurtenis zou zijn. Maar dan ga ik tenminste niet rondlopen en stellen dat ik dat "voor een goed doel" wil doen, maar gewoon maar om mijn haatdragende gevoelens te bevredigen. Ik ben dus een stuk minder hypocriet dan jij
Oud 4 december 2010, 07:42   #539
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lynch geen managers. Ik probeer alleen maar te zorgen dat de economie zodanig in elkaar stort dat dat het gevolg gaat zijn. Ik doe absoluut niks illegaal.

Jij bent inderdaad enkel maar gedreven door blinde haat en zin voor destructie.

QED.
Oud 4 december 2010, 09:48   #540
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Al veel gepreveld, precieze data opgekleeft, maar nog nooit uitgekomen.
Maar wat ik op onderstaande blog las jaagt mij enorm schrik aan.
Je kan er een link vinden naar een franse officiële blog rond dit evenement en een facebook evenement in Italië. Als je ziet welke bezoekersaantallen ze al trekken....
Geen flauwe internetroddels, een mooi georchestreerd evenement ! Bij mij zaait het al genoeg twijfel om mijn geld daadwerkelijk van de bank te halen.
Schuilt hier een echt gevaar ?

http://www.zonnewind.be/economie/ban...er-2010.shtml#
Deze threadopening vermeldt niet dat het om een initiatief gaat van Eric Cantona.

Deze threadopening vermeldt ook niet dat het om een eenmalige actie gaat op zeven december.

De gegeven link vermeldt ook de twee bovenstaande gegevens niet.

Deze threadopening was dus dermate onduidelijk, dat ik zelf maar een thread daarover geopend heb.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=147335

Deze werd door moderatie gesloten wegens dubbel en ik kreeg een terechtwijzijng.

Ten onrechte, vind ik, aangezien de threadopener duidelijk niet weet waarvandaan de wind komt en de klepel niet weet hangen, in elk geval de klepel niet aanwijst.

Daar komt nog bij, dat, dat de titel in het Engels is.

Dit is een nederlandstalig forum.

Titels in vreemde talen moeten verwijderd worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2010 om 09:58.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be