Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2012, 18:04   #521
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

volgens griffier een pos-situatie, staat alleen in beschikkingen dat het thuis spanningen veroorzaakt, de relatie van inmiddels 26j met onze minderjarige dochter

alleen volgens papieren, zou zm-brieven en zelfverminking door spanningen thuis gebeuren terwijl wij net verdikke sinds die bewuste jan avond hulp zochten omdat ze sinds toen begonnen is!

wordt nog leuker!"hij" vertelt op msn met zus dat jongste tegen hem vertelde dat wij beiden haar aframmelden....ongelooflijk, zus probeert nog meer uit te lokken, kind wordt ocharme ook heel gefrustreerd door de zaak dat wij met de rug tegen de muur staan en de rollen worden omgedraaid door leugens van jongste.....en ik weet dat ze haar zusje vreselijk mist
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 18:31   #522
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
we hebben ons "iets" laten registreren als slachtoffer...was dat nu als ivm correctionele, is al verleden jaar gebeurd...

justitiehuis nog niet geweest, wordt volgende stap..
Als je je enkel registreert als benadeelde persoon maar niet burgerlijke partij stelt dan vrees ik dat de zitting nooit doorgaat. De registratie impliceert enkel dat je op de hoogte wordt gebracht bv van het tijdstip van de zitting.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 18:37   #523
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens griffier een pos-situatie, staat alleen in beschikkingen dat het thuis spanningen veroorzaakt, de relatie van inmiddels 26j met onze minderjarige dochter
Als het werkelijk om een pos-dossier gaat kan je inzage krijgen mits toestemming vd procureur des konings.
Oud 15 april 2012, 18:51   #524
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

rudy, je bedoelt inzage in haar jeugddossier? of waar?
wij hebben praktisch geen contact met consulente en dan is het moeilijk te weten wat je rechten zijn, wat je nog kan maar die beslissing van de jeugdrechter om hem bezoek te geven (na advies consulente)

echt, mijn maag draait om

vandaag resultaat nog eens gezien, dochter wil me zelfs niet eens zien, verklaart aan zus wat ze allemaal krijgt en ziet al in gedachten in zijn stad in instelling te komen, ze verstoot totale gezin!!
Oud 15 april 2012, 19:45   #525
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rudy, je bedoelt inzage in haar jeugddossier? of waar?
wij hebben praktisch geen contact met consulente en dan is het moeilijk te weten wat je rechten zijn, wat je nog kan maar die beslissing van de jeugdrechter om hem bezoek te geven (na advies consulente)

vandaag resultaat nog eens gezien, dochter wil me zelfs niet eens zien, verklaart aan zus wat ze allemaal krijgt en ziet al in gedachten in zijn stad in instelling te komen, ze verstoot totale gezin!!
Ik bedoelde inzage in het dossier dat zich op de griffie vd jeugdrechtbank bevindt. Daarin bevinden zich de gegevens, verklaringen en verslagen vd jeugdbrigade, en beslissingen vd jeugrechtbank. Inzage kan je krijgen door aangetekend schrijven aan de PdK. Probeer wel aan een template van een brief te geraken, de vorm is ook van belang. De brief kan je ook neerleggen op de griffie.

Laatst gewijzigd door Rudy : 15 april 2012 om 19:46.
Oud 15 april 2012, 20:56   #526
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

haar dossier op de jeugdrechtbank heb ik al gezien, daar stak dus dat politieverhoor van hem in ook wat totaal genegeerd is door consulente...

dat heb ik zo mogen gaan lezen
Oud 15 april 2012, 21:27   #527
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haar dossier op de jeugdrechtbank heb ik al gezien, daar stak dus dat politieverhoor van hem in ook wat totaal genegeerd is door consulente...

dat heb ik zo mogen gaan lezen
Wat in het dossier in de jeugdrechtbank zit is niet meer het probleem van de consulente. Het is haar taak om zoveel mogelijk informatie bijeen te sprokkelen opdat de jeugdrechter een beslissing zou kunnen nemen.
Moest je dit nog niet hebben gedaan, vraag in het vervolg ook een afschrift van het dossier. Altijd handig als je ergens juridisch advies gaat vragen. Het kost je enkel de prijs van de fotocopies.

Laatst gewijzigd door Rudy : 15 april 2012 om 21:27.
Oud 15 april 2012, 21:37   #528
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw dochter is blijkbaar tevreden met de beslissing van de jeugdrechter.
Mijn advies. Persoonlijk. Laat uw dochter efkes met rust. Met een beetje geluk komt ze met hangende pootjes terug.
Oud 16 april 2012, 00:02   #529
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

bedankt voor informatie, komt niet terug met hangende pootjes, ik denk dat er veel meer met haar aan de hand is en dat ze na 4 maanden dit nog niet onderzocht hebben...
Oud 17 april 2012, 13:04   #530
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bedankt voor informatie, komt niet terug met hangende pootjes, ik denk dat er veel meer met haar aan de hand is en dat ze na 4 maanden dit nog niet onderzocht hebben...
Beste Gast2.

Ik heb al uw postings binnen deze door mij opgestarte draad gelezen. Ik ben dus per definitie geïnteresserd in het onderwerp.

Uw case, sorry voor het begrip, is bijzonder interessant. In het bijzonder omdat wat je vertelt ook wel wel mijn perceptie op de algemenen werking (justitie en welzijn) weerspiegelt.

Uit uw contextuering begrijp ik dat je slachtoffer bent: je verliest een dochter. Minderjarig. Er zijn mensen, vrienden en vriendinnen die hoogstwaarschijnlijk uw bezorgdheid begrijpen. Ik doe op z'n minst mijn best, en ook gemeend.

De buitenwereld, de professionele, ziet het blijkbaar iets anders. Je bent de persoon, moeder of niet, die de persoonlijke vrijheid van je dochter op een dominante wijze in de weg staat.

Dus nogmaals. Geduld. En bewaar alle informatie, en probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen, op papier of elektronisch.

Laatst gewijzigd door Rudy : 17 april 2012 om 13:05.
Oud 18 april 2012, 10:56   #531
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

de waanzin wordt compleet:ze wordt geplaatst in een tehuis in zijn dorp/stad...

over het feit dat ze leugens vertelt ivm mishandeling zei de consulente dat het belangrijk is dat een kind dit vertelt of het wèl of niet waar is!!

op zo een moment kan je de frustratie niet meer begrijpen...

over de vraag of in het tehuis wordt gewerkt aan moeder/kind relatie, krijg je als antwoord dat dit niet gebeurt want alles is in het belang van het kind!

in het belang van het kind?leugens vertellen, geen grenzen, normen of waarden meer hebben?ze krijgt alles van hem zegt ze zelf...

ze zei al eerder dat ze in zijn dorp/stad terecht komt WANT DE JEUGDRECHTER LUISTERT NAAR HAAR...

dat ze haar ouders, gezin, grootouders, familie, schoonfamilie verstoot, is blijkbaar niet zorgwekkend...

dat hij 2x per week op bezoek komt, en mij aan telefoon of op bezoek weigert...en dan durven ze nog zeggen dat hij teveel macht krijgt, niet van ons maar van hun...

tot wat doel dient dan nog een gezinsbegeleidster, elke week zout in de wonde komen strooien dat je een kwartier tegen een badkamerdeur hebt staan praten omdat ze niet uit de badkamer wou komen en dat ze dat ook zo erg vinden?

maar dat je krijgt te horen dat de begeleiding in kompas haar niet moet uit de badkamer halen??

dat je van hun zelf moeten horen dat er meerdere kinderen de ene de andere opstookt zijn ouders niet te zien...

en dan durft consulente nog zeggen dat ik me erover moet zetten dat binnen 5j mijn dochter mijn dochter nog is....ik mis wel haar jeugd hè!

en dan ik niet tot op de grond maar onder de grond zit, ze maakt het graf nog dieper, verdikke...

en dan durven ze nog zeggen:wordt er thuis nog gelachen, ge hebt nog 4 andere kinderen

NEEN IK HEB ER 5!!!!

ik ga nog een gesprek met de jeugdrechter zelf krijgen maar daar heb ik geen hoop meer op om iets te veranderen, ze creeren een individu zonder scrupules!!

Laatst gewijzigd door gast2 : 18 april 2012 om 11:01.
Oud 18 april 2012, 11:06   #532
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

dit moet echt verschrikkelijk zijn. De Rattenvangers van Hamelen in volle glorie.

Het ergste is dat ze dit binnen een jaar of tien pas zal inzien en de schuldigen daar nooit voor ter verantwoording worden geroepen.

Hopelijk gaat uw gesprek met de jeugdrechter een en ander kunnen rechtzetten. Want tenslotte heb je x-aantal gezinshulpsters gehad die geen van allen de zaak in de diepte hebben doorgenomen (daar dienen ze ook niet voor, bij mij kwamen ze eens kijken hoe mijn woning eruitzag, kopje koffie met stukje cake erbij) over de kern van de zaak werd evenmin gesproken.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 11:27   #533
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

bedankt cynara voor je steun, mijn man is in alle staten op zijn werk, ga nu bij dochter langs, moet weg thuis, andere dochter die bij gesprek was kon niet geloven welke beslissingen hier worden genomen

in belang van kind?

een jaar heb ik tegen haar vriendinnetjes gezwegen en werden wij zwart gemaakt door dochter wat nog gesteund werd door die.....!!!

echt, heb veel goesting de waarheid buiten te brengen zodat ze het eens van anderen hoort hoe ze bezig is

een ander kansje is dat als hij het zou uitmaken maar die pipa die mentaal jonger is, zal dit nooit doen!!

maar dat niet het leeftijdsverschil zorgwekkend vindt, kan ik niet begrijpen...

of dat een consulente zegt dat wat gebeurd is, gebeurd is, en daar niet verder wil op doorwerken, kan ik niet begrijpen!!
Oud 18 april 2012, 16:03   #534
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

consulente zei verleden keer bij overleg dat een relatie met oudere man oogluikend wordt getolereerd vanaf 16j, maar ze is 15j, ze trekken het gewoon en terwijl moeten wij toezien...hoe ons gezin verscheurd is want binnenkort heb ik alleen nog een jongste dochter op papier!
broer wil al tot bij die zijn ouders gaan, iedereen voelt zoveel onmacht...

nog een nieuwtje wat consulente liet weten:

hij heeft op dinsdag en zaterdag bezoekrecht, wij normaal op zaterdag en zondag maar gaan alleen zondag om dochter niet te "verscheuren"...
nu was zij in de vakantie naar een pretpark met de groep geweest en kon hij niet gaan, nu hebben hij en zij gevraagd als hij zaterdag niet 4h mag gaan en dat wordt natuurlijk toegestaan!!
Oud 20 april 2012, 14:53   #535
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
consulente zei verleden keer bij overleg dat een relatie met oudere man oogluikend wordt getolereerd vanaf 16j, maar ze is 15j, ze trekken het gewoon en terwijl moeten wij toezien...hoe ons gezin verscheurd is want binnenkort heb ik alleen nog een jongste dochter op papier!
broer wil al tot bij die zijn ouders gaan, iedereen voelt zoveel onmacht...

nog een nieuwtje wat consulente liet weten:

hij heeft op dinsdag en zaterdag bezoekrecht, wij normaal op zaterdag en zondag maar gaan alleen zondag om dochter niet te "verscheuren"...
nu was zij in de vakantie naar een pretpark met de groep geweest en kon hij niet gaan, nu hebben hij en zij gevraagd als hij zaterdag niet 4h mag gaan en dat wordt natuurlijk toegestaan!!
Stel je ook eens de vraag waarom je dochter verkiest te worden opgenomen in een instelling waar haar partner woont. Je dochter ziet je niet graag. Meer zelfs, ze haat je.
Laat dat kersvers koppeltje met rust. Liefde is met geen wetten te regelen. Die consulentes weten dit, en jij zou dit ook mogen weten. Je zet geen kindjes op de wereld om ze levenslang te betuttelen.
Oud 20 april 2012, 21:06   #536
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

rudy, lees je over een deel weg of heb je kortermijnbeschadiging van het geheugen?

ze was 13 jaar en hij 24 jaar, sinds die ene avond dat ze met hem weg was, begon ons kind aan zelfverminking te doen, je moet haar armen eens zien, totaal verminkt vol wild vlees

sinds die avond begon ze opstandig te worden

kort na die avond begon onze dochter zelfmoordbrieven te schrijven, je moet verdorie maar eens zo ene lezen, wij vonden er meerdere!

sinds die avond kelderden haar punten en stevent ze op b-attest af

ze raakte met hem in auto-ongeval betrokken

hiij en zij overtraden contactverbod van een rechter!

ze verstoot niet alleen ons gezin, haar familie/schoonfamilie, grootouders waarvan elke dag de laatste kan zijn...

zeg nu nog eens:maar ja, het koppeltje is verliefd...
Oud 20 april 2012, 21:12   #537
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Stel je ook eens de vraag waarom je dochter verkiest te worden opgenomen in een instelling waar haar partner woont. Je dochter ziet je niet graag. Meer zelfs, ze haat je.
Laat dat kersvers koppeltje met rust. Liefde is met geen wetten te regelen. Die consulentes weten dit, en jij zou dit ook mogen weten. Je zet geen kindjes op de wereld om ze levenslang te betuttelen.
ik raad je aan de hele draad even door te lezen (begrijpend door te lezen) alvorens je de ouders in deze nog eens dieper de put in gaat stampen en door een totaal gebrek aan kennis over deze zaak nog wat ridicule commentaren erbij te leveren.

Ik kan je anders alvast toewensen dat je 13jarige dochter door een drugsdealer wordt verleid, volgestampt met hallucinerende middelen, waarna ze rare dingen begint te doen. En dan wens ik je toe dat de rechter "haar" versie volgt over kindermishandeling en ervoor zorgt dat ze netjes bij de drugsdealer in de buurt mag gaan wonen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 21:34   #538
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooowwww, meen je dit nu echt?
Mag het koppeltje niet gestoord worden?
Moet de moeder echt de grond ingeboord/ingestampt worden en stopt volgens jou de ouderlijke zorg wanneer het kind amper 15 is? OMG!
Toch erg zeker, dat ne vent met pedofiele neigingen (meisje was 13 aanvankelijk) beter voor dat kind zou zorgen dan de moeder.....
Sorry hoor. En dan ook nog durven zeggen dat ze haar moeder haat. Hoe harteloos kan een mens zijn?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 22:32   #539
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik raad je aan de hele draad even door te lezen (begrijpend door te lezen) alvorens je de ouders in deze nog eens dieper de put in gaat stampen en door een totaal gebrek aan kennis over deze zaak nog wat ridicule commentaren erbij te leveren.

Ik kan je anders alvast toewensen dat je 13jarige dochter door een drugsdealer wordt verleid, volgestampt met hallucinerende middelen, waarna ze rare dingen begint te doen. En dan wens ik je toe dat de rechter "haar" versie volgt over kindermishandeling en ervoor zorgt dat ze netjes bij de drugsdealer in de buurt mag gaan wonen.
Ik wens niemand dergelijke situatie toe. Ik kan vaststellen dat justitie de ganse kwestie in den beginne, toen de dochter 13 jaar was, verkeerd heeft aangepakt. En zoals we weten, niet enkel uit deze draad, maakt justitie de schade al eens groter dan ze al is. Het verhaal van gast2 is de perfecte illustratie. Breek me de ... mond niet ope, ik word er gewoonweg woedend van als ik zoiets lees.
Ja, ik heb deze draad goed gelezen. Ik heb deze draad met reden opgestart, en ik volg ze ook op.
De dochter van gast2 is ondertussen 16, of toch bijna. Twee jaar later dus. Er werd beroep gedaan op Het Kompas, een vzw uit het zuiden van West-Vlaanderen die zich vooral bezighoudt met jongeren binnen een context van drugs. De dochter zit in een instelling in de gemeente van haar 26-jarige vriend.
Er zijn dus twee problemen. Een drugsprobleem, en een relatie met een meerderjarige vriend..
De dochter wilt niet naar huis. Bij de vriend wonen is geen optie wegens juridisch niet ok. Een rechter heeft binnen deze context niet veel mogelijkheden.
Maar Gast2 is haar dochter kwijt. En dat is erg. Stel je ook eens de vraag wat onderussen het alternatief zou kunnen zijn indien er geen opvang zou zijn. Toegegeven, mij is het niet 100℅ duidelijk of het gaat om een wel of niet gedwongen opname.
Oud 21 april 2012, 13:59   #540
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik wens niemand dergelijke situatie toe. Ik kan vaststellen dat justitie de ganse kwestie in den beginne, toen de dochter 13 jaar was, verkeerd heeft aangepakt. En zoals we weten, niet enkel uit deze draad, maakt justitie de schade al eens groter dan ze al is. Het verhaal van gast2 is de perfecte illustratie. Breek me de ... mond niet ope, ik word er gewoonweg woedend van als ik zoiets lees.
Ja, ik heb deze draad goed gelezen. Ik heb deze draad met reden opgestart, en ik volg ze ook op.
De dochter van gast2 is ondertussen 16, of toch bijna. Twee jaar later dus. Er werd beroep gedaan op Het Kompas, een vzw uit het zuiden van West-Vlaanderen die zich vooral bezighoudt met jongeren binnen een context van drugs. De dochter zit in een instelling in de gemeente van haar 26-jarige vriend.
Er zijn dus twee problemen. Een drugsprobleem, en een relatie met een meerderjarige vriend..
De dochter wilt niet naar huis. Bij de vriend wonen is geen optie wegens juridisch niet ok. Een rechter heeft binnen deze context niet veel mogelijkheden.
Maar Gast2 is haar dochter kwijt. En dat is erg. Stel je ook eens de vraag wat onderussen het alternatief zou kunnen zijn indien er geen opvang zou zijn. Toegegeven, mij is het niet 100℅ duidelijk of het gaat om een wel of niet gedwongen opname.
dochter is verleden maand 15j geworden!, ze zit momenteel in een kompas in zuid-limburg, dit is een oooc, een orientatie en observatiecentrum, van daar uit wordt gewerkt naar
-thuiskomst
-naar instelling richting begeleid wonen wat kan vanaf 17j
-hij heeft een drugsverleden maar sommige dingen vielen ons op zodat we zeer bezorgd zijn hierover...

de dochter wil niet naar huis...omdat er van het eerste moment NOOIT AAN GEWERKT IS NAAR THUISKOMST!!!

rechter gaf contactverbod, ze overtraden beide contactverboden, hij had via politie kunnen berispt worden door jeugdrechter, zij kan in andere instelling bv bethanie(keihard) om terug meer regels en grenzen te leren want het enige wat onze dochter daar geleerd heeft, is haar eigen goesting te doen, ouders/familie verstoten en dat is allemaal ok want volgens consulente jeugdrechter is alles in het belang van het kind

volgens consulente is ze binnen 5j nog ons kind, ja, op papier, want dit kind werd dan niet gevormd door ons gezin, daar is dan iets kapot wat nooit meer helemaal goed komt, ik ben misschien te pessimistisch maar momenteel is er niet veel anders...

maw NIKS IN HET BELANG VAN HET GEZIN!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be