Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 14:28   #521
Wisord
Banneling

Standaard

Het vergelijken van Islamisme en de Islam is een foute boel ..,De politieke islam is namelijk niet geïnteresseerd in de godsdienst waarop het zich beroept, en stelt geen maatschappelijke kritiek, de politieke islam is de tegenstander van de bevrijdingsbewegingen die nu groter en talrijker worden en waar evengoed moslims toebehoren.De politieke islam is in feite niets anders dan een aanpassing naar de ondergeschikte status van het kapitalisme, het belangrijkste gevaar voor de betrokken personen zijn het geweld van de "radicalen" zoals jezelf in uw post beschreef. Het gekke is dat er veel geliefd zijn door het westen..?.. Het zijn zogezegd "gematigden" (die van Iran zijn een goed voorbeeld). De constante ondersteuning geboden door de pro-Amerikaanse diplomatie van de VS, Europa en Japan in het vinden van een oplossing voor het zogezegde probleem is hellemaal in overeenstemming met hun wens om de geglobaliseerde neoliberale orde in te voeren in deze landen in de dienst van het dominante kapitalisme. De combinatie van de neoliberale economie en de politieke Islam is perfect geschikt voor de dominante kapitalist . De islamistische partijen worden als instrumenten gebruikt door deze klasse.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 14:32   #522
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Het ene is het geloof het andere de politiek.
Maar ... http://www.theapricity.com/forum/showthread.php?t=4625

Uit deze tekst komen de volgende interessante vragen kwestie verschil gematigde moslim en een islamiet:

Als de ”gematigde” islam inderdaad zo fundamenteel verschilt van het ”islamisme”, zoals westerlingen denken, dan kun je automatisch de volgende vragen stellen:
  1. Waarom protesteren er niet dag in dag uit miljoenen als gematigd bekend staande moslims in hun landen en in de steden van de rest van de wereld tegen die ”islamisten” die blijkbaar de leer van de islam zo verkeerd hebben begrepen en daarmee het aanzien van hun zogenaamd toch vreedzame religie besmeuren?
  2. Waarom organiseren gematigde moslims niet eenzelfde soort grote demonstraties, zoals we die in verband met de publicatie van de Mohammed-karikaturen hebben gezien, waar ze zich op affiches en spandoeken helder en duidelijk van de islamisten distantiëren?
  3. Waarom worden er van de kant van de islamitische intellectuelen geen boeken uitgegeven waarin ze voor iedereen het verschil tussen de goede en de kwade islam begrijpelijk uitleggen?
  4. Waarom zenden islamitische televisiezenders niet dag en nacht reportages over de islam en talkshows met islamdeskundigen uit waarin ze zo’n duidelijk verschil maken tussen de islam en het islamisme dat iedereen het kan begrijpen?
  5. Waarom worden er bijna nooit doodsfatwa’s tegen ”islamisten” als ze, zoals beweerd wordt, daadwerkelijk vijanden van de islam zouden zijn?
  6. Waarom keren de voorbidders in de moskeeën van de wereld zich niet uit alle macht tegen die ”islamisten”, die toch blijkbaar de koran helemaal verkeerd interpreteren?
  7. Waarom bewijzen ze in hun preken en interviews, in hun artikelen en boeken niet dat de koran en Mohammed terreur en moord verbieden – en wel principieel verbieden?
  8. Waarom worden ”islamisten” niet uit de oemma, de gemeenschap van alle islamitische gelovigen, van de islam verbannen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Een regime dat aan de macht is met als dagelijkse gebruiken pesten, geweld, onderdrukking, marteling, verkrachting enz... kan je niet gelijk stellen aan het geloof dat deze mensen hebben. Er zijn zeer veel moslims die dagdagelijks strijden tegen dit regime in de naam van de vrijheid en voor de verdediging van de mensen die in bvb Iran een onmiddellijke afschaffing van de Islamistische politiek eisen.
Hoe komt het dan dat wij zo weinig merken van de 8 voorgestelde punten.
Waarom spreken de moslims hier in België er niet over.
Dit zou de situatie al heel hard kunnen neutraliseren.
Of weten ze niet hoe dit aan te pakken?

Laatst gewijzigd door gfpatch : 8 februari 2011 om 14:32.
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 14:40   #523
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vergelijken van Islamisme en de Islam is een foute boel ..,De politieke islam is namelijk niet geïnteresseerd in de godsdienst waarop het zich beroept, en stelt geen maatschappelijke kritiek, de politieke islam is de tegenstander van de bevrijdingsbewegingen die nu groter en talrijker worden en waar evengoed moslims toebehoren.De politieke islam is in feite niets anders dan een aanpassing naar de ondergeschikte status van het kapitalisme, het belangrijkste gevaar voor de betrokken personen zijn het geweld van de "radicalen" zoals jezelf in uw post beschreef. Het gekke is dat er veel geliefd zijn door het westen..?.. Het zijn zogezegd "gematigden" (die van Iran zijn een goed voorbeeld). De constante ondersteuning geboden door de pro-Amerikaanse diplomatie van de VS, Europa en Japan in het vinden van een oplossing voor het zogezegde probleem is hellemaal in overeenstemming met hun wens om de geglobaliseerde neoliberale orde in te voeren in deze landen in de dienst van het dominante kapitalisme. De combinatie van de neoliberale economie en de politieke Islam is perfect geschikt voor de dominante kapitalist . De islamistische partijen worden als instrumenten gebruikt door deze klasse.
Dus het is allemaal de schuld van Amerika en het kapitalisme? Is politieke islam uitgevonden door en voor het kapitalisme en Amerika? Of door de stichter van de islamideologie zelf?
Oud 8 februari 2011, 15:03   #524
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat wij zo weinig merken van de 8 voorgestelde punten.
Waarom spreken de moslims hier in België er niet over.
Dit zou de situatie al heel hard kunnen neutraliseren.
Of weten ze niet hoe dit aan te pakken?
Iedereen kan vooropgestelde puntjes maken, het is dan ook veel eenvoudiger kritiek te geven dan iets zelf trachten te begrijpen.Kijk naar bvb de revolutie in Iran die ongeveer 2 jaar geleden begon. En nog steeds voelbaar is. Het is een van dezelfde aard als deze in oaTunesië en egypte namelijk een uitbarsting en een opstand van miljoenen mensen, jongeren, vrouwen, intellectuelen, arbeiders, werklozen, moslims, christenen, communisten, atheïsten ... enz . Ziet u een gelijkenis tussen de gebeurtenissen in Iran en de huidige in Egypte en Tunesië?..., of blijf je u vastpinnen aan uw eenzijdig islamofobische denkwijze die stelt dat de islam het grote kwaad is in heel dit verhaal.

Deze mensen strijden samen voor hun behoefte zijnde burgerlijke en politieke vrijheid, vrijheid van meningsuiting, pers, vrijheid om zich te organiseren, staking en demonstratie, afschaffing van de doodstraf, de afschaffing van discriminerende wetten vooral tegen vrouwen. Zoals ik eerder al stelde is een van de belangrijkste oorzaken van de revolutie daar de toenemende armoede en werkloosheid. Dus het verstrekken van fatsoenlijke banen en werkloosheidsuitkeringen voor iedereen die bereid is om te werken is een must voor een regering die deze mensen willen steunen en dit heeft niets te doen met geloof nog de Islam wel met mens zijn!
Oud 8 februari 2011, 16:54   #525
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ziet u een gelijkenis tussen de gebeurtenissen in Iran en de huidige in Egypte en Tunesië?..., of blijf je u vastpinnen aan uw eenzijdig islamofobische denkwijze die stelt dat de islam het grote kwaad is in heel dit verhaal.
Was deze vraag aan mij gericht of maakt dit deel uit van uw betoog?

Citaat:
Deze mensen strijden samen voor hun behoefte zijnde burgerlijke en politieke vrijheid, vrijheid van meningsuiting, pers, vrijheid om zich te organiseren, staking en demonstratie, afschaffing van de doodstraf, de afschaffing van discriminerende wetten vooral tegen vrouwen. Zoals ik eerder al stelde is een van de belangrijkste oorzaken van de revolutie daar de toenemende armoede en werkloosheid. Dus het verstrekken van fatsoenlijke banen en werkloosheidsuitkeringen voor iedereen die bereid is om te werken is een must voor een regering die deze mensen willen steunen en dit heeft niets te doen met geloof nog de Islam wel met mens zijn!
Ik begrijp je verhaal maar met mijn vragen aangaande de 8 punten gingen eigenlijk over België. Waarom zien we hier zo weinig reacties op al die extreme zaken.

Misschien nog beter ... hoe kunnen we het hen wijsmaken.

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"

Laatst gewijzigd door gfpatch : 8 februari 2011 om 16:57.
Oud 8 februari 2011, 17:24   #526
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je verhaal maar met mijn vragen aangaande de 8 punten gingen eigenlijk over België. Waarom zien we hier zo weinig reacties op al die extreme zaken.

Misschien nog beter ... hoe kunnen we het hen wijsmaken.

Waarom jij zo weinig reactie's ziet is oa door de media die daar geen aadacht aan geeft en mss jezelf omdat je er hier op dit forum weinig tot geen allochtonen zijn . Mss kan je hier eens gaan kijken http://forums.marokko.nl/forumdisplay.php?f=25
Oud 8 februari 2011, 17:35   #527
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waarom jij zo weinig reactie's ziet is oa door de media die daar geen aadacht aan geeft en mss jezelf omdat je er hier op dit forum weinig tot geen allochtonen zijn . Mss kan je hier eens gaan kijken http://forums.marokko.nl/forumdisplay.php?f=25
Goed en dan nu de hamvraag ... zullen ze luisteren?

Oud 8 februari 2011, 17:52   #528
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed en dan nu de hamvraag ... zullen ze luisteren?

Je zal altijd personen vinden die willen luisteren naar uw vragen ongeacht ze allochtoon of autochtoon zijn.
Oud 8 februari 2011, 18:03   #529
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je zal altijd personen vinden die willen luisteren naar uw vragen ongeacht ze allochtoon of autochtoon zijn.
Laat het ons hopen want dat is nog de enige manier om iets deftigs te maken van deze samenleving. Momenteel staan vooral de moslims in het verkeerde daglicht. De sleutel ligt voor een groot gedeelte bij henzelf en ik hoop dat ze dat ooit inzien.

Laatst gewijzigd door gfpatch : 8 februari 2011 om 18:03.
Oud 8 februari 2011, 18:09   #530
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Iedereen kan vooropgestelde puntjes maken, het is dan ook veel eenvoudiger kritiek te geven dan iets zelf trachten te begrijpen.Kijk naar bvb de revolutie in Iran die ongeveer 2 jaar geleden begon. En nog steeds voelbaar is. Het is een van dezelfde aard als deze in oaTunesië en egypte namelijk een uitbarsting en een opstand van miljoenen mensen, jongeren, vrouwen, intellectuelen, arbeiders, werklozen, moslims, christenen, communisten, atheïsten ... enz . Ziet u een gelijkenis tussen de gebeurtenissen in Iran en de huidige in Egypte en Tunesië?..., of blijf je u vastpinnen aan uw eenzijdig islamofobische denkwijze die stelt dat de islam het grote kwaad is in heel dit verhaal.

Dit was ik de vorige keer vergeten ... hoelang zal het duren voordat de Islamitische Broeders Egypte overnemen. Zij hebben zich tot nu toe op de achtergrond gehouden maar zitten nu mee in de onderhandelingen voor een nieuwe regering.

Indien ze mee in de regering zitten of worst case ze de regering zijn vrees ik dat deze mensen die op straat zijn gekomen gestreden hebben voor niets. Het zal waarschijnlijk zelfs zodanig gebeuren dat deze mensen het niet voelen aankomen en voor ze het weten zitten ze ook met een ayatolla.

Laat ons hopen dat ik verkeerd ben.

Oud 8 februari 2011, 18:17   #531
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit was ik de vorige keer vergeten ... hoelang zal het duren voordat de Islamitische Broeders Egypte overnemen. Zij hebben zich tot nu toe op de achtergrond gehouden maar zitten nu mee in de onderhandelingen voor een nieuwe regering.
Indien ze mee in de regering zitten of worst case ze de regering zijn vrees ik dat deze mensen die op straat zijn gekomen gestreden hebben voor niets. Het zal waarschijnlijk zelfs zodanig gebeuren dat deze mensen het niet voelen aankomen en voor ze het weten zitten ze ook met een ayatolla.

onze moslimbroertjes hebben GEZEGD dat ze niet mee gingen onderhandelen en ze zijn al bezig.
ze hebben ook GEZEGD dat ze geen beleid wilden voeren, maar daarover denk ik dat ze nu aan het onderhandelen zijn.

Leuk voor de politiek correcte meute die nu tenminste naar Noord Afrika op verlof kunnen gaan (als het nog mag)
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:22   #532
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Laten we hopen dat de mensen daar ervoor zorgen dat jij verkeerd bent , en indien de Islamisten de macht grijpen zal de strijd die daar is niet stoppen net zoals in Iran de strijd blijft bestaan.
Oud 8 februari 2011, 18:26   #533
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we hopen dat de mensen daar ervoor zorgen dat jij verkeerd bent , en indien de Islamisten de macht grijpen zal de strijd die daar is niet stoppen net zoals in Iran de strijd blijft bestaan.
Ga jij daarheen om tegen de islamisten te vechten dan? Of wou je die strijd naar hier halen?
Oud 8 februari 2011, 19:03   #534
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Ga jij daarheen om tegen de islamisten te vechten dan? Of wou je die strijd naar hier halen?
Op dit moment wordt er nog gestreden tegen het regime van Mubarak.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:09   #535
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Een regime dat aan de macht is met als dagelijkse gebruiken pesten, geweld, onderdrukking, marteling, verkrachting enz... kan je niet gelijk stellen aan het geloof dat deze mensen hebben. Er zijn zeer veel moslims die dagdagelijks strijden tegen dit regime in de naam van de vrijheid en voor de verdediging van de mensen die in bvb Iran een onmiddellijke afschaffing van de Islamistische politiek eisen.

De omvormen van de islam als de nieuwe wereld vijand vanaf de aanslagen van 11 september, heeft een vruchtbaar klimaat gecreert voor de rechtse organisaties met als gevolg een islamofobisch discours. Het nieuwe extreem-rechts rechtvaardigt haar afkeer van de islam niet in racistische termen van superioriteit van het ene ras boven een ander, maar in termen van culturele verschillen en identiteit. Het poppulistisch nationalisme geldt niet alleen op het gebied van werk en de economie, maar wordt ook uitgebreid tot het culturele veld. Op deze manier wordt de islam beschouwd als radicaal onverenigbaar met Europa, omdat zij haar tradities, cultuur en wortels ondermijnt. Met als gebruikelijke argumenten de discussie over de hoofddoek enz.. of het rechtstreeks gelijk trachten te stellen van de islam met terrorisme, net als zoals bvb Geert Wilders en Filip de winter. De meeste van deze partijen en aanverwanten DDL, EDL, SIOE enz.. verwijzen dan naar de moslim bevolking met als argument de stijging van de criminaliteit en de openbare onveiligheid ..., de beschuldigingen van handel in verdovende middelen enz.

Openbare onveiligheid is een van de sterke punten van de xenofobe discours tegen immigratie, vermoeiend gereproduceerd door alle extreem-rechtse partijen, assimileren criminaliteit, het maatschappelijk onveiligheid en immigratie. In this way the ultra-right parties have sought to show, as if a mathematical formula is involved, that an increase in immigration leads to a rise in crime, in an attempt to present themselves as parties of law and order and defend tough policies against immigration and crime. Op deze manier de ultra-rechtse partijen hebben getracht aan te tonen, als een wiskundige formule is betrokken, dat een toename van de immigratie leidt tot een toename van criminaliteit, in een poging om zichzelf te presenteren als partijen van recht en orde en taai beleid te verdedigen tegen immigratie en criminaliteit.

Dit is een oude manier van werken, een erfenis uit het oude fascisme dat we allemaal wel kennen in die tijd waren de Joden de schuld van alles wat slecht ging nu zijn het de moslims. In tijden van economische en sociale crisis verkoopt deze rechtse onzin als zoete broodjes.
Oud 14 februari 2011, 21:13   #536
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
De omvormen van de islam als de nieuwe wereld vijand vanaf de aanslagen van 11 september, heeft een vruchtbaar klimaat gecreert voor de rechtse organisaties met als gevolg een islamofobisch discours. Het nieuwe extreem-rechts rechtvaardigt haar afkeer van de islam niet in racistische termen van superioriteit van het ene ras boven een ander, maar in termen van culturele verschillen en identiteit. Het poppulistisch nationalisme geldt niet alleen op het gebied van werk en de economie, maar wordt ook uitgebreid tot het culturele veld. Op deze manier wordt de islam beschouwd als radicaal onverenigbaar met Europa, omdat zij haar tradities, cultuur en wortels ondermijnt. Met als gebruikelijke argumenten de discussie over de hoofddoek enz.. of het rechtstreeks gelijk trachten te stellen van de islam met terrorisme, net als zoals bvb Geert Wilders en Filip de winter. De meeste van deze partijen en aanverwanten DDL, EDL, SIOE enz.. verwijzen dan naar de moslim bevolking met als argument de stijging van de criminaliteit en de openbare onveiligheid ..., de beschuldigingen van handel in verdovende middelen enz.

Openbare onveiligheid is een van de sterke punten van de xenofobe discours tegen immigratie, vermoeiend gereproduceerd door alle extreem-rechtse partijen, assimileren criminaliteit, het maatschappelijk onveiligheid en immigratie. In this way the ultra-right parties have sought to show, as if a mathematical formula is involved, that an increase in immigration leads to a rise in crime, in an attempt to present themselves as parties of law and order and defend tough policies against immigration and crime. Op deze manier de ultra-rechtse partijen hebben getracht aan te tonen, als een wiskundige formule is betrokken, dat een toename van de immigratie leidt tot een toename van criminaliteit, in een poging om zichzelf te presenteren als partijen van recht en orde en taai beleid te verdedigen tegen immigratie en criminaliteit.

Dit is een oude manier van werken, een erfenis uit het oude fascisme dat we allemaal wel kennen in die tijd waren de Joden de schuld van alles wat slecht ging nu zijn het de moslims. In tijden van economische en sociale crisis verkoopt deze rechtse onzin als zoete broodjes.
Citaat:
Maar kijk, de gebruikelijke verdachten waren er als de kippen bij om, zeer voorspelbaar, die democratische Britse, Duitse en Franse leiders met pek en veren te besmeren wegens racisme. In deze krant (DS 8 februari) kwam die aantijging van Rik Pinxten, vergelijkend cultuurwetenschapper van de Universiteit van Gent. Dat laatste is geen verrassing want die universiteit is wat haar faculteiten menswetenschappen betreft heftig antichristelijk, maar pro-moslim, een spagaat die ze deelt met onze socialistische partijen. Even terzijde, de fascinatie van onze socialisten voor totalitaire denkwijzen - getuige ook hun knusse relaties met communistische dictaturen - blijft merkwaardig.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=H03671I7
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:23   #537
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht

Kan je even in uw eigen woorden toelichten wat je juist wil zeggen, en wat het verband is met Islamofobie en de opkomst van het nationalistisch rechts poppulisme?
Oud 14 februari 2011, 21:25   #538
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je even in uw eigen woorden toelichten wat je juist wil zeggen, en wat het verband is met Islamofobie en de opkomst van het nationalistisch rechts poppulisme?
Welke woordjes begreep je niet?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 21:41   #539
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Welke woordjes begreep je niet?
Gaan we de discussie openen over Mia Doornaert..., of ga je nu eens in uw eigen woorden schrijven wat de link is met mijn post die je citeerde mbt islamofobie en het nationalistisch rechts poppulisme ? Aan u de keuze?

Laatst gewijzigd door Wisord : 14 februari 2011 om 21:42.
Oud 28 mei 2011, 20:43   #540
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Shit jong, altijd die zever over die hoofddoeken. Kan er nu over niks anders gesproken worden?
24/7 Non stop!!!! Only @ politics.be !!!!!!

Islambashen 4 Dummies

En de zever blijft gewoon doorgaan.

Laatst gewijzigd door Wisord : 28 mei 2011 om 20:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be