![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij moesten het nog doen zonder electriciteit en stromend water. En dat we het nu beter hebben is zeker niet te danken aan die wereldverbeteraars die het allemaal zoveel beter weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb op en al twintig, dertig vragen gesteld? En je kan geen enkel concreet antwoord verzinnen behalve altijd opnieuw hetzelfde gezaag? Je begint nieuwe hoogtes te bereiken op het gebied van incompetentie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Fout kerel, jij lijkt me eerder een persoontje dat totaal niet op de hoogte is van deze zaken, bewijs..?.., uw posts die totaal niet over deze kwestie gaan maar eerder spreken over uw bekrompen wereldbeeld met als gevolg dat je geen enkele relevante vraag kan stellen. Bovendien knip je in posts en vervangt stukken teskst door Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik stel voor de poorten te openen en jij kan geen antwoord geven. Altijd hetzelfde .. systeem slecht blabla ... Dat heb je al gepost, dat heb ik zelf al gepost. Is verspilling van serverspace dat volledig te blijven herquoten. Ga nog een beetje fappen jongen en blijf uit de grote mensen hun discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Communistische landen en islamitische landen hebben hun grenzen gesloten om de mensen binnen te houden. Kapitalistische landen moeten hun grenzen wellicht sluiten om de mensen buiten te houden.
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem met vluchtelingen kan je verbinden aan het kapitalisme zij veroorzaken dit dat werd volgens mij wel overduidelijk. Ik heb geen zin om dit nog eens uit te leggen, mss kan dit mijn standunt verduidelijken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kent het probleem. Wat is de oplossing? Waar beginnen? Hoe doe je dat? En vooral ... hoelang gaat het duren voor je daadwerkelijk iets begint te doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel keer moet ik dat nog beantwoorden? ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen ik heb al gezegd dat ik de reden en parameters waarom het systeem slecht is ken, ik beaam deze redenen volledig. Daarom dat ik zeg dat je in herhaling valt. Ik zie echter geen realistische stappen om tot die utopie te migreren, misschien ligt het dan inderdaad aan mij. Maar waar het artikel duidelijk aantoont hoe men de bestaande economie kan beschermen (muren ed), wordt er niet vermeld hoe men de integratie zou regelen. Men zal gezond leven maar er is geen backupplan. Als je zoveel problemen trouwens hebt snap ik niet hoe je de hele dag achter pc kan blijven zitten, je moet toch iets willen doen? Je moet toch een idee hebben hoe je zelf praktisch kan bijdragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem in die landen is ook dat ze daar elke vorm van rebellie de kop in drukken. Veel partijen en organisaties moeten daarom werken vanuit het buitenland waar dat ze op geen enkele steun mogen rekenen. De enige steun die media-aandacht krijgt is de imperialistische en kapitalistische steun die een heel andere reden hebben om zich daar te moeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In betere tijden ligt het accent meer op de kwaliteit van de werknemer en tijdens slechte tijden meer op de kostprijs. Daarmee heb je nog steeds niet bewezen of zelfs maar onderbouwd dat het kapitalisme de schuldige is voor het bestaan van vluchtelingen.
Woorden die de waarheid bevatten zijn zelden aangenaam (Japanse spreuk) Laatst gewijzigd door StevO : 24 februari 2011 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De redenen van vluchtelingen zijn zeer divers, snap je dat? Een van die, "bovendien een vrij grote" is dat bijna de helft van de wereldbevolking leeft van minder dan 1 euro per dag en meer dan 11 miljoen kinderen sterven aan armoede, honger of slechte geneeskunde. Het beleid van kapitalistische overheden en bedrijven houden mensen arm ze zorgen ervoor dat de wereldhandel ten goede komt aan de rijken. Dus het kapitalisme is duidelijk schuldig aan het voortbestaan van vluchtelingen. Laatst gewijzigd door comandante : 24 februari 2011 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet de schuld van het kapitalisme. Er zullen zeker vluchtelingen zijn die van het ene dorp naar het andere trekken om het beter te krijgen. Maar iemand die 5000 euro tot wel 25000 euro kan betalen om naar Nederland te vluchten heeft wel heeeeeeel lang gespaard van 1 euro per dag. Vandaar is het ook beleid van het westen om de armoede te bestrijden in het land waar de armoede heerst. Medische hulp te bieden daar waar die nodig is. Aangezien die hulp betaald wordt door het kapitalisme kun je dus stellen dat het kapitalisme voorkomt dat er teveel vluchtelingen zijn.
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst is het van : In welke landen komen kindslaven voor? Niet in Europa, waar kinderarbeid simpelweg verboden is.Nu een bocht van 135 graden en 't is de schuld van de anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is naieve onzin Steve, sorry dat ik het zo moet zeggen. Ik begrijp niet dat je dat zelf wil geloven. Overheden werken binnen het kader van een economisch systeem, en het huidige economische systeem-kapitalisme is gebaseerd op de rijkdom geproduceerd voor verkoop op een markt met het oog op winst en op de concurrentiedruk van de markt dit wil zeggen dat deze winsten worden geaccumuleerd in de vorm van meer en meer kapitaal geïnvesteerd om nog meer winst te maken. Het doel van de productie onder het kapitalisme is niet om mensen te voldoen aan hun behoeften, maar om winst op te stapelen. De regeringen in die landen veelal onder een dictatuur moeten zich houden aan de wetten die de MN's opleggen, tenzij ze het risico willen nemen om een economische crisis uit te lokken in hun gebied dan is hun regeren gedaan. Hetzelfde is natuurlijk van toepassing op de kapitalisten daar, zolang zij hun winsten niet kunnen blijven garanderen en kunnen blijven bestaan kunnen deze regeringen even goed niet blijven bestaan. Ze vullen elkaar aan zonder elkaar zijn ze niets. |
|
![]() |
![]() |