![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#522 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beslissen dat het toch kon doorgaan, zou een soort publieke zelfdoding zijn. Ik denk dat, moest hij dan nog ooit iets organiseren, hij zijn tickets aan de straatstenen niet kwijtraakt. Ik ben ervan overtuigd dat hij oprecht is aangedaan, maar anderzijds is het ook duidelijk dat hij zich nog altijd bewust is van een zekere P.R.,diplomatieke rol. Toch is het ook hard te zien hoe die man compleet uit zijn lood geslagen is. (Toen hij op de vrt uitlegde hoe die windhoos over het terrein zou geraasd zijn en daarbij letterlijk een bepaald traject aflegde en dit volledig tot puin herschiep ... het was erg... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk moet je de vraag anders stellen: Had Pukkelpop een stappenplan dat rekening hield met extreem weer? Ik kan me vergissen, maar ik denk het niet. De mentaliteit die bij dit soort evenementen heerst is: "the show must go on". Wat begrijpelijk is. Het vraagt ook ballen om een show waar je maanden aan gewerkt hebt stil te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
|
![]() Citaat:
Het enige voordeel aan het terrein van Kiewit is ... het is ... groot. Maar er zijn wel meer weien in Limburg die aan die beschrijving voldoen. Er ligt een station vlakbij. Een station ... twee sporen... Hasselt is niet ver. En Kiewit heeft een vliegveld. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Mja, Pukkelpop evacueren kan op zich niet zo moeilijk zijn. Gooi gewoon alle hekken plat, als dat nog nodig was. De vraag is waar ga je naartoe: je zit daar in het grote no-where. Je kan misschien vragen aan de festivalgangers zich allemaal zo ver mogelijk van mekaar op te stellen en zichzelf zo klein mogelijk te maken (bliksem-inslag voorkomen alsook voorkomen dat andere rondvliegende voorwerpen u raken ![]() ![]() Maar dan vraag je dus ook: zit allen in de kou en de regen. Enfin ... heel veel opties waren er niet dus. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 augustus 2011 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef hem het voordeel van de twijfel voor z'n eerste beslissing. Ofwel was het nog niet goed doorgedrongen wat de precieze impact was. Ofwel was het strategisch (uittocht spreiden). Ofwel was hij er van overtuigd dat het menselijk een goed idee was. Vergeet niet dat daar nog heel veel volk rondhing op het festival toen hij aankondigde dat het zou doorgaan. Bovendien kan het voor sommigen een goeie manier zijn om het gebeurde te verwerken. Op Roskilde gingen ook mensen naar huis, maar anderen, ook onder hen die de doden hadden zien liggen, wilden gewoon niet weg... da's gewoon deel van de verwerking. Ik heb in ieder geval mensen gehoord die eigenlijk wilden blijven, om het terrein te zien, er vat op te proberen krijgen...
![]() |
![]() |
#527 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat onmiddellijk definitief stopzetten van festivals of manifestaties wanneer er een tragedie gebeurt, zoals vorig jaar bij de Love Parade, is overigens wel vrij typerend voor Duitsland. Op zulke vlakken is men daar nogal op een behoorlijk categorieke manier politiek correct, zijn mijn persoonlijke observaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
|
![]() Citaat:
God, ik wil de cartoons zien denk ik. Ik heb ze nodig. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het zo onweert is het buiten het festival ook niet veilig. het heeft zin om een festival te ontruimen na een bommelding. of ze dan op de camping, een aanpalende weide, een parking,.... staan maakt niet uit. maar het onweert daar OOK. Bovendien ga je mensen langs bomen sturen enzo. je krijgt mensen niet in 8 minuten tijd van punt A naar punt B, 10 km verderop. Wat gaan we doen? Rond ieder festival een hele zone leggen dat compleet vlak is, zonder boom, paal, en weetikwatnog? Op maanrock zijn ze hun constructies eens aan het bekijken. Wat gaan ze doen als er een windhoos voorbij komt die de daken van de aanpalende gebouwen afrukt?
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#532 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zie je een filmpje met uitleg, hoe het komt dat er zulke rukwinden ontstaan. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110819_132 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je hebt gelijk, ik las het verkeerd. ik las 'onmiddellijk definitief stopzetten' als: vanaf de start van het drama het festival stilleggen, en niet meer heropstarten (dezelfde editie dus).
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 augustus 2011 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind uw vergelijking behoorlijk scheefgetrokken.
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet stilgelegd, maar stopgezet. In de betekenis van dat er geen volgende keer meer komt. Op de Love Parade heeft men wel de juiste beslissing genomen van het festival nog even te laten doorgaan, om verdere paniek en onheil te vermijden en het festival stilletjesaan te laten uitsterven, in plaats van dat iedereen ineens tegelijk naar buiten zou gestormd zijn. Dan zouden de gevolgen wellicht pas niet te overzien geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
|
![]() Citaat:
![]() En zeggen dat er nu duizenden jongeren zitten als jou. Ik heb ook al wat taferelen aangehoord. Niet te doen. Mijn haren gaan ervan rechtstaan... Heel veel sterkte bij het verwerken van dit drama, en ik ben blij dat jij en degene die je graag ziet ongedeerd zijn! Edit: nog iets. Waren de nooduitgangen niet geopend?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 augustus 2011 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Idd, en dat was zowat de enige beslissing op die editie die op iets trok ![]() De vergelijking Pukkelpop - Love Parade die sommigen maken (niet jij, sommige anderen) is trouwens behoorlijk misplaatst. 't zou een vergelijking zijn mocht er ook zo'n storm over de Love Parade gegaan zijn. Dat zou schoon geweest zijn ![]()
![]() |