Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2011, 16:06   #521
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer jij of Sjok even kunnen zeggen waar iemand heeft uitgelegd waarom ik, wanneer ik wil weten van welke origine daders zijn en de mate van over of ondervertegenwoordiging in criminaliteit, inkomen en huisvesting moet meerekenen, dan heb je gelijk!
Nergens? Dacht ik al...graag nummer waar die "verklaring" te lezen zou zijn!
Zoek eht maar uit.

Wij willen criminaliteit verminderen, gij wilt het aantal allochtonen verminderen. het zijn twee verschillende zaken. Amuseer u ermee maar mijn geduld is stilaan op.
Oud 9 november 2011, 16:25   #522
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht

Wij willen criminaliteit verminderen, gij wilt het aantal allochtonen verminderen.
Je vat het eigenlijk heel leuk samen.

Het tweede objectief tot mislukken gedoemd overigens. Dat maakt dit soort draden zo amusant.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 16:28   #523
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je vat het eigenlijk heel leuk samen.

Het tweede objectief tot mislukken gedoemd overigens. Dat maakt dit soort draden zo amusant.
Amusant tot op zekere hoogte. Tot we weer naar de stembus gaan, dan komt dit soort zever nog op de politieke agenda ook.
Oud 9 november 2011, 17:22   #524
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer jij of Sjok even kunnen zeggen waar iemand heeft uitgelegd waarom ik, wanneer ik wil weten van welke origine daders zijn en de mate van over of ondervertegenwoordiging in criminaliteit, inkomen en huisvesting moet meerekenen, dan heb je gelijk!
Ali, dat heb ik al een aantal keer geschreven.
Ik zie dat ge zo met oogkleppen opzit dat ge niet open staat voor de mening van anderen.
Totdat dat verandert, heeft het geen zin altijd opnieuw te antwoorden of te verwijzen naar antwoorden.
Oud 9 november 2011, 18:42   #525
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge hebt al verschillende keren een duidelijk antwoord gekregen, het is storend dat ge steeds dezelfde zaken vraagt.
Evenveel keer als het antwoord op de vraag:
Noem eens een Westers of ander niet-islamitisch land dat "verrijkt" en blij is met de invasie van moslims en de nieuwe inbreng van hun cultuur en godsdienst in hun land!
En het is niet storend dat jij of anderen daar niet op antwoorden. Hun niet-antwoorden betekent gewoon dat er zo geen land te vinden is!
Blijft nog over een reeks te doene onderzoeken om te weten waarom niemand enthoesiast is en hoop op meer van dat!

Jullie rond-de-pot-draaierij op een vraag waar iedereen het antwoord wel op weet, ook weet dan men probeert hem/haar in het ootje te nemen door iedere vreemdeling die op zijn achterpootjes kan lopen vlug vlug Belg te maken, liefst met een PS of SPa kaart.... neemt zielige proporties aan!
Jullie volgende reacties kunnen we ondertussen zelf geven, vanwege reeds zoveel keer een naast-de-kwestie-antwoord gelezen te hebben!
Bronnen? Bewijzen? Onderzoeken? Statistieken?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 18:49   #526
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek eht maar uit.

Wij willen criminaliteit verminderen, gij wilt het aantal allochtonen verminderen. het zijn twee verschillende zaken. Amuseer u ermee maar mijn geduld is stilaan op.
En wat had je gedacht van de criminaliteit te verminderen door minder allochtonen in het land te houden. Vooral diegenen waar het over gaat?

In Oostende was onlangs een verhoging van diefstallen en inbraken door het grotere aantal allochtonen/illegalen die bleven in de parken rondhangen tot ze op een camion of boot konden glippen hup naar Engeland!
Meteen nadat de politie een tijdje serieuse controles had gehouden en daar een deel van die gasten bij hun kraag had gevat... zakten de inbraken en diefstallen zienderogend!
Wie had dat kunnen denken!
Dus ja, ... minder allochtonen/illegalen = minder criminaliteit = minder klanten voor de gevangenissen...
Jouw geduld raakt op, veel autochtonen hun geduld raakt op, bepaalde politiekers hun geduld raakt op... en ze beginnen te reageren!

Laatst gewijzigd door andev : 9 november 2011 om 18:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:20   #527
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson

Wij willen criminaliteit verminderen, gij wilt het aantal allochtonen verminderen.
Het ene zal niet gaan zonder het andere.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:35   #528
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wat had je gedacht van de criminaliteit te verminderen door minder allochtonen in het land te houden. Vooral diegenen waar het over gaat?
Vooral? Dus, niet-criminele werkende allochtonen terugsturen? Vergeet het.
Oud 9 november 2011, 20:42   #529
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Evenveel keer als het antwoord op de vraag:
Noem eens een Westers of ander niet-islamitisch land dat "verrijkt" en blij is met de invasie van moslims en de nieuwe inbreng van hun cultuur en godsdienst in hun land!
En het is niet storend dat jij of anderen daar niet op antwoorden. Hun niet-antwoorden betekent gewoon dat er zo geen land te vinden is!
Blijft nog over een reeks te doene onderzoeken om te weten waarom niemand enthoesiast is en hoop op meer van dat!
Dat is de eerste keer dat ik die vraag zie en lees.
Vertel eerst eens welke criteria je gebruikt om te bepalen dat een land "verrijkt" is. En hoe we kunnen bepalen dat de "verrijking" het gevolg is van moslims die naar dat land gekomen zijn.
Citaat:
Jullie rond-de-pot-draaierij op een vraag waar iedereen het antwoord wel op weet, ook weet dan men probeert hem/haar in het ootje te nemen door iedere vreemdeling die op zijn achterpootjes kan lopen vlug vlug Belg te maken, liefst met een PS of SPa kaart.... neemt zielige proporties aan!
Jullie volgende reacties kunnen we ondertussen zelf geven, vanwege reeds zoveel keer een naast-de-kwestie-antwoord gelezen te hebben!
Bronnen? Bewijzen? Onderzoeken? Statistieken?
Over welke vraag heb je het nu?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 20:46   #530
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

In Oostende was onlangs een verhoging van diefstallen en inbraken door het grotere aantal allochtonen/illegalen die bleven in de parken rondhangen tot ze op een camion of boot konden glippen hup naar Engeland!
Meteen nadat de politie een tijdje serieuse controles had gehouden en daar een deel van die gasten bij hun kraag had gevat... zakten de inbraken en diefstallen zienderogend!
Dus ja, ... minder allochtonen/illegalen = minder criminaliteit = minder klanten voor de gevangenissen...
Jouw geduld raakt op, veel autochtonen hun geduld raakt op, bepaalde politiekers hun geduld raakt op... en ze beginnen te reageren!
Door het grote aantal allochtonen/illegalen
Ik heb al een paar keer geopperd dat er misschien een oorzakelijk verband is tussen criminaliteit en het illegaal zijn. Dat dit zeker het onderzoeken waard is.
Maar die factor mag niet eens geregistreerd worden voor dat onderzoek over criminaliteit. Laat staan dat het onderzocht mag worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 04:26   #531
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteindelijk zorgt ge er zo voor dat de allochtone gemeenschappen zich meer gaan opsluiten in zichzelf, waardoor de integratie weeral wordt bemoeilijkt.
Koning Hassan II zal tevreden zijn.

Koning Hassan II zei al: 'immigratie mag niet uitlopen op integratie.'
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 07:01   #532
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hé kijk, dat is wat ik hier al de hele tijd zeg.
Is er ergens een probleem met criminaliteit, pak dan de criminelen aan.
Ge ziet wel dat het helpt.
En dat zonder racistisch te zijn.
Goed, niet?

Pak de misdadiger (strenger) aan.
Oud 10 november 2011, 11:50   #533
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek eht maar uit.

Je moet jou vooroordelen niet voor waarheid aannemen.
Uit niets wat ik ooit schreef valt uw conclusie te rechtvaardigen, wel vind ik dat gezien de diversiteit van de samenleving, gerust onderzoeken mogen gebeuren waarbij origine ook geregistreerd wordt. Ik zie niet in waarom je daarvan een taboe zou moeten maken.
Er zijn redenen genoeg om de hypothese dat sommige groepen oververtegenwoordigt binnen criminaliteit zijn te onderzoeken, dus waarom dit niet mag heeft alles te maken met linkse dogma's en niets met wetenschap of gezond verstand.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 12:17   #534
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je moet jou vooroordelen niet voor waarheid aannemen.
Uit niets wat ik ooit schreef valt uw conclusie te rechtvaardigen, wel vind ik dat gezien de diversiteit van de samenleving, gerust onderzoeken mogen gebeuren waarbij origine ook geregistreerd wordt. Ik zie niet in waarom je daarvan een taboe zou moeten maken.
Er zijn redenen genoeg om de hypothese dat sommige groepen oververtegenwoordigt binnen criminaliteit zijn te onderzoeken, dus waarom dit niet mag heeft alles te maken met linkse dogma's en niets met wetenschap of gezond verstand.
Nee, bij u is origine het eerste dat moet onderzocht worden, bij ons gaat het om het beantwoorden van de vraag: "Wat leidt tot criminaliteit?". Een wezenlijk verschil dus.
Oud 10 november 2011, 12:20   #535
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ali, dat heb ik al een aantal keer geschreven.
Ik zie dat ge zo met oogkleppen opzit dat ge niet open staat voor de mening van anderen.
Totdat dat verandert, heeft het geen zin altijd opnieuw te antwoorden of te verwijzen naar antwoorden.
Albi, je schreef helemaal niets en daar zijn we uit, nergens wist je samen te vatten, nergens gaf je het nummer waar die grote argumenten dan zouden staan. We zijn daar nu dus klaar mee.
En kun je minder persoonlijk worden? Je lokt namelijk zo zaken uit.
Oud 10 november 2011, 12:25   #536
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, bij u is origine het eerste dat moet onderzocht worden, bij ons gaat het om het beantwoorden van de vraag: "Wat leidt tot criminaliteit?". Een wezenlijk verschil dus.
Natuurlijk moet je origine in kaart brengen, het gaat over daders bij misdrijven die het meest voorkomen, gezien de diversiteit van de samenleving moet je en uil zijn om niet in te zien dat die diversiteit zich ook vertaald binnen daderschap en criminaliteit. Waarom je dit niet zou mogen onderzoeken wordt nooit uitgelegd.

Pas wanneer je weet hoeveel Vlaamse/ Turkse/ Algerijnse/ andere daders voorkomen in de meest voorkomende vormen van criminaliteit kun je kijken welke hypothese bij wie onderzocht dient te worden, en een controlegroep inbouwen, voor bij het taboe van de heilige huisjes. Ik ben daar voor, u waarschijnlijk tegen.
Oud 10 november 2011, 12:26   #537
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Albi, je schreef helemaal niets en daar zijn we uit, nergens wist je samen te vatten, nergens gaf je het nummer waar die grote argumenten dan zouden staan. We zijn daar nu dus klaar mee.
En kun je minder persoonlijk worden? Je lokt namelijk zo zaken uit.
Zowel Alboreto als ikzelf dragen nochtans voortdurend argumenten aan.
Oud 10 november 2011, 12:33   #538
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel Alboreto als ikzelf dragen nochtans voortdurend argumenten aan.
Zoals" je mag origine niet in kaart brengen want dan wil je niets doen aan criminaliteit"?
Een vooroordeel of dogma heeft niets te maken met een argument.
Oud 10 november 2011, 12:37   #539
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals" je mag origine niet in kaart brengen want dan wil je niets doen aan criminaliteit"?
Zolang het eigenvolk niet bereid is alle criminaliteit te gaan vervolgen en sanctioneren, is elk onderzoek op origine zinloos.

In een goed onderzoek moet namelijk de gehele criminele populatie worden onderzocht om uitspraken te doen. Een selective steekproef is wetenschappelijk onverantwoord. Om het zachtjes te zeggen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 november 2011 om 12:40.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 12:43   #540
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een vooroordeel of dogma heeft niets te maken met een argument.
Dat is een duidelijke stropop, weeral. Ik ga het nog één keer uitleggen, daarna kunt ge ermee doen wat ge wilt. Dit is echt de laatste keer dat ik deze vraag beantwoord.

Wij willen criminaliteit bestrijden. Hiervoor stellen wij ons de vraag: "Wat leidt tot criminaliteit?". Eens we dat weten kunnen we de verschillende factoren gaan aanpakken om ervoor te zorgen dat er minder criminaliteit zal zijn in de toekomst. Het heeft als bonusvoordeel dat we die verschillende factoren kunnen vergelijken. We kunnen zien of bepaalde factoren elkaar in stand houden of tegenwerken,...

Uw vraag is: "Waarom zijn vreemdelingen crimineel?" Waarna gij het aantal criminele vreemdelingen wilt verminderen. Waarom moet dat onderzoek zo eng? Waarom wilt ge alleen dat vreemdelingen minder crimineel zijn, en niet iedere groep die meer crimineel gedrag vertoont?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be