![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Minister
|
![]() Mag ik suggereren dat je je met wat anders bezig houdt dan conflicten in het middenoosten?
Niet dat je bijdragen originaliteit missen maar toch... Joden te verwijten niet aan de kruistochten te hebben meegedaan! Joden en Arabieren hebben zo hun geschillen. Maar ik vrees voor jou dat er een grote overeenkomst betreffende hun opinies over de kruisvaarten bestaat. Godfried van Bouillon was zeker een van je helden toen je nog een kind was, vermoed ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Minister
|
![]() Citaat:
bent. En nee, serieus, onze tegenstanders wens ik jou ook niet toe. Maar ze zitten nu eenmaal met je opgescheept. En dat is dus definitief niet mijn fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dorpen, steden, etc. bestonden in de meeste gevallen ook al, toen (voor de etnische zuivering) voornamelijk door Palestijnen bewoond. Laatst gewijzigd door tomm : 25 november 2011 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke tegenstanders? Die ge zelf gecreeërd hebt door aan etnische zuivering te doen en land te stelen? Maar goed dat ze niet geheel plat op de buik gaan. Heel de wereld is daar tegen, vandaar dat Israel geisoleerd is en geen vrienden heeft. Jij wil de joden in Israel echter nog meer laten lijden, dat is duidelijk. Wel, ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() francientje, als je eerlijk bent, hoe je het ook draait of keert, de etnische zuivering van 700000 palestijnen en onteigening van hun bezittingen is niet te verantwoorden door de oorlog, en was een oorlosmisdaad. Natuurlijk had Ben Gurion gelijk dat Israel niet kon overleven met een Arabische meerderheid, maar er waren andere, minder criminele oplossingen mogelijk. Eenmaal jij, en de meerderheid der Israeli, en uiteindelijk de regering van Israel, dat beseft, kan er gedacht worden aan een echte twee staten oplossing, een waarheidscommissie, officiële excuses (ook van de palestijnen voor het terrorisme tegen burgers, hoewel op veel kleinere schaal dan de misdaden die israeli tegen het palestijnse volk pleegden), vergoedingen, met andere woorden: definitieve vrede.
En begin niet over de joodse migranten uit Arabische landen. Ten eerste waren dat zeker niet allemaal vluchtelingen, ten tweede hebben de palestijnen daar weinig aan, dat ze het uitvechten met Yemenieten, Egyptenaren en LibiËrs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee, zo wordt dat door niemand hier serieus gezien. Het is niet opdat jij in een dorp woont dat de dorpstraat je toebehoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een aantal Israeli bestaat dat besef al heel lang, bvb. bij de mensen van Gush Shalom, Meretz, en bepaalde Israelische intellectuelen en schrijvers, maar bij de meerderheid nog niet. Dat zijn de mensen die helaas voor figuren als Netanyahu of Lieberman gestemd hebben, die geen vrede willen maar wel een "groot-Israel" en "drang nach Osten" en de palestijnen als inferieure wezens beschouwen die ze liefst naar Jordanië zouden willen laten verbannen ("transfers", met een eufimisme). Hoewel ze dat niet met zoveel woorden zeggen (om geen miljarden amerikaanse dollars mis te lopen) staat het wel duidelijk in het programma van hun partijen. Laatst gewijzigd door tomm : 25 november 2011 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij illegaal het huis van je buur kraakt, en er een nieuw huis zet, wil nog niet zeggen dat dat nieuwe huis rechtmatig van jouw is, me dunkt... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#532 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees echter dat we daar nog heel lang zullen moeten op wachten. De zionistische druk en indoctrinatie is gewoon te sterk. Vandaar dat het bespreekbaar maken van dit grote taboe een stap voorwaarts is. .
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() totale stilte uiteraard!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Helemaal mee akkoord overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dus het volstaat niet dat je vijfhonderd jaar lang je tent geplant houdt ergens om te kunnen zeggen:alles in de omgeving hier is van mij. Alléén die tent is van jou. Behalve natuurlijk als je op dat gebied een souveraine, door de rest van de wereld erkende staat op poten zet. En daar komt dus wel wat meer bij te kijken dan gewoon daar tien jaar of vijftig jaar of voor mijn part eeuwen gewoond te hebben. Trouwens, ook al maak je deel uit van een erkende souveraine staat, dan kun je nog onteigend worden. Ik replikeer hier niet zozeer om het Israelische standpunt (dat dus ook het mijne is) te verdedigen maar wel om jullie even tot nadenken aan te zetten. Heb je precedenten voor je zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot 1948 was het BRITS mandaatgebied... dus geen palestijns of joods gebied
|
![]() |
![]() |