Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2011, 10:28   #521
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is de schuld van het Vlaams Belang.
Yep!
Vive la Belgique...voorwaar een kenner....
Oud 19 december 2011, 11:18   #522
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals. Je mag geen begrip hebben voor de frustratie die leidt tot agressie. Ook al deel je dezelfde frustratie. Als iemand doodsbedreigingen uit dan is zijn excuus de frustratie. De minste frustratie is dan goed als excuus. Als je de frustratie deelt met dergelijke mensen moedig je ze aan.

Je kan uiteraard begrip hebben voor het maatschappelijk probleem dat leidt tot agressief gedrag. Als het gaat om concrete situaties moet je de agressie afkeuren en ook nalaten begrip te uiten voor de frustratie. Tenzij je het je bedoeling is om een revolutie te starten.
Agressie moet inderdaad afgekeurd worden: de N-VA heeft gevolg gegeven aan de oproep van Mevrouw Rutten. Ik acht de N-VA echter niet verantwoordelijk voor de "haatmails" noch voor de soms wel zeer simplistische aanvallen op de N-VA van gerespecteerde politici en andere corrifeëen. Neen, sinds de aanval op het VB, waarbij alle middelen geoorloofd waren, hebben ze dat nog niet eerder meegemaakt. Het is maar de vraag of kritiek niet te vlug verward wordt met "haat", nu de burger van zich afbijt: times they are a changing. Ik wacht dan ook op een signaal van de politiek correcten. De titel van de tread laat alvast te wensen over en vraagt er gewoon om. En wie zei er weer dat ze bij het VB mochten gaan zitten?

Laatst gewijzigd door Jakko : 19 december 2011 om 11:20.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 11:26   #523
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Kijk...ik begin het serieus op mijn heupen te krijgen dat het altijd de NVA is die de laatste tijd met de pluimen gaat lopen.

Nogmaals: Het is het VB die voor de staatsschuld, discriminatie, verkiezingsuislag, criminaliteit, werkloosheid, fraude, crisis, slecht weer en de ganse reutemeteut van ongemakken zorgt...ben ik duidelijk ja?...het is het VB...
Ik verwittig: ik ben het dus kots en kotsbeu dat het establishment graag nu de NVA met alle middelen die rol van het VB wil laten overnemen...wij VB'ers zijn nog met genoeg om keihard terug te slaan om "verantwoordelijkheid te dragen" ...ik herhaal: het is het VB geweest...en niemand anders...wij hebben geen hulp nodig om schuldig te zijn aan alle plagen van Egypte die ons koekendozenland overkomt...

In de hoop dat ik hier niet meer op hoef terug te komen...

dank...

Fie
Vlaams Blok is ondemocratisch, racistisch en haatdragend. Bovendien etnisch nationalistisch.

N-VA is democratisch, tolerant (zie homo-standpunten) en rationeel. Hun separatisme is pragmatisch en civiel wegens enige rationele oplossing voor België.

Ziedaar het verschil.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 11:30   #524
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Vlaams Blok is ondemocratisch, racistisch en haatdragend. Bovendien etnisch nationalistisch.

N-VA is democratisch, tolerant (zie homo-standpunten) en rationeel. Hun separatisme is pragmatisch en civiel wegens enige rationele oplossing voor België.

Ziedaar het verschil.
En de N-VA mocht daar gewoon gaan bijzitten, volgens haatsmurf.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 11:53   #525
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Aha...een kenner die de koran ingewisseld heeft voor Humo en De Morgen...

Echter:...het is nog veel erger...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=516

Citaat:
Eer aan Bart in den hoge,
en vrede op aarde aan de mensen die Hij liefheeft.
Wij loven U. Wij prijzen en aanbidden U.
Wij verheerlijken U
en zeggen U dank voor uw grote heerlijkheid.
Heer Bart, hemelse Koning, NVA'er, almachtige Vader,
Heer, Derdegeboren zoon Zoon, Bart De Wever;
Heer Bart, Zoon van de Vader;
Gij, die wegneemt de zonden der wereld,
ontferm U over ons;
aanvaard ons gebed;
Gij die zit aan de rechterhand van de Vader......

Het is wegens intrinsieke democratie dat de NVA aktief deelneemt aan het cordon sanitair, het is wegens intrinsieke anti-racisme dat zij discrimineren naar ethnie en dat dan "positief" noemen.
Vraag eens aan Beke, Tobback en kleine Croo hoe het zit met de haat van de NVA...of nog beter...ga eens naar het zuiden van het land en vraag het daar eens...

Citaat:
Ziedaar het verschil.

Leve het verschil!

Conclusie: Ten minste Effect ( ik weet het, maar het is een begin) weet dat alles wat hier mislooopt de fout is van het VB.
Laat dat een les zijn aan alle Niveanen die denken dat monopolie van het VB te kunnen doorbreken....
Oud 19 december 2011, 11:53   #526
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
En de N-VA mocht daar gewoon gaan bijzitten, volgens haatsmurf.
Het is altijd goed om weten dat haatsmurf nog niet 1% van het stemmenaantal van de N-VA haalt.
Oud 19 december 2011, 12:00   #527
Effect
Minister-President

Standaard

[quote=Fieseler;5872739]
Citaat:

Aha...een kenner die de koran ingewisseld heeft voor Humo en De Morgen...

Echter:...het is nog veel erger...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=516

Eer aan Bart in den hoge,
en vrede op aarde aan de mensen die Hij liefheeft.
Wij loven U. Wij prijzen en aanbidden U.
Wij verheerlijken U
en zeggen U dank voor uw grote heerlijkheid.
Heer Bart, hemelse Koning, NVA'er, almachtige Vader,
Heer, Derdegeboren zoon Zoon, Bart De Wever;
Heer Bart, Zoon van de Vader;
ontferm U over ons;
aanvaard ons gebed;
Gij die zit aan de rechterhand van de Vader......

Het is wegens intrinsieke democratie dat de NVA aktief deelneemt aan het cordon sanitair, het is wegens intrinsieke anti-racisme dat zij discrimineren naar ethnie en dat dan "positief" noemen.
Vraag eens aan Beke, Tobback en kleine Croo hoe het zit met de haat van de NVA...of nog beter...ga eens naar het zuiden van het land en vraag het daar eens...

Leve het verschil!

Conclusie: Ten minste Effect ( ik weet het, maar het is een begin) weet dat alles wat hier mislooopt de fout is van het VB.
Laat dat een les zijn aan alle Niveanen die denken dat monopolie van het VB te kunnen doorbreken....
U belachelijke reactie bewijst enkel dat ik gelijk heb. Verzuurd dat er een geloofwaardig alternatief is voor uw partij die zelfs op zijn hoogtepunt niets meer dan marginaal was? Ik heb Filip de Winter live in een debat gezien in 2007 toen VB zijn hoogste score ooit gehaald had. Ik heb Bert Schoofs persoonlijk de opmerking gemaakt dat met FDW aan het hoofd het VB geen enkel perspectief heeft. De huidige implosie van VB is de persoonlijke verwezenlijking van FDW. Een zielig ventje, een ruziezoeker. Meer is hij niet.

Dat BDW gelijk heeft is geen verheerlijking en behoeft zeker geen gebedje, het is enkel een vaststelling. Gezien u geen inhoudelijk tegenargument kan geven bewijst dat u verstokt zit in de VB ideologie. Dat blijkt uit uw karikatuur als zou ik BDW aanbidden wat ik nooit beweerd heb en wat zeker niet kan blijken uit mijn posts. Ik ben niet partijgebonden. Ik wil een oplossing en vandaag biedt N-VA die, morgen misschien een andere partij. U kan gewoon geen kritiek verdragen op het VB.

PS: ik lees de Standaard, en in de Humo lees ik de politieke artikels om te lachen met de onhaalbare standpunten. Maar u ziet de wereld in termen van linkiewinkies en VB'ers. In dat geval is inderdaad iedereen behalve u een linkiewinkie.

mvg een linkiewinkie separatist.

Laatst gewijzigd door Effect : 19 december 2011 om 12:00.
Oud 19 december 2011, 12:26   #528
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals. Je mag geen begrip hebben voor de frustratie die leidt tot agressie.
Als je de oorzaak niet ziet kan je een probleem nooit oplossen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 12:28   #529
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het is altijd goed om weten dat haatsmurf nog niet 1% van het stemmenaantal van de N-VA haalt.
Wie is haatsmurf ook al weer?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 19 december 2011, 12:44   #530
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wie is haatsmurf ook al weer?
(T)Rutten(ke), denk ik!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 13:01   #531
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Fenomenaal, vier personen van vlaams-populistische kunde, die op één namiddag beweren te weten hoe anderen, waaronder mijzelf - denken. Wat een pretentie meten die vlaams-populisten zich niet toe? Niet allen zijn zij al naar gelang de waan van de dag de redders of vernietigers des vaderlands, maar voortaan zijn zijn ook .. gedachtenlezers. Hoogtijd dat ik mijn schedel in zilverpapier wikkel, je weet maar nooit me die vlaemen.
Na twee jaar kennis te hebben genomen van de primaire gedragingen van het ras der reactionaire Belgicisten durf ik gerust stellen dat hun gedachtengoed zo minimaal en perfect beschreven is dat dat zilverpapier echt niet meer gaat helpen. Hun paar hersencellen zijn zo perfect gespoeld dat je jaren op voorhand al weet hoe ze ergens op gaan reageren
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 13:03   #532
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Er wordt aan gewerkt:

[IMG ]http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/A9_GM21AQ75R.1+A9_matogne2.jpg.h170.jpg.280.jpg[/IMG]

[IMG ]http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/A9_GM21AQ75R.1+A9_matogne1.jpg.h170.jpg.280.jpg[/IMG]

[IMG ]http://static0.demorgen.be/static/photo/2011/13/3/1/20111217171643/media_xl_4525471.jpg[/IMG]

[IMG ]http://static1.demorgen.be/static/photo/2011/16/16/9/20111217203326/media_xl_4525569.jpg[/IMG]

[IMG ]http://static1.demorgen.be/static/photo/2011/3/3/11/20111217203253/media_xl_4525556.jpg[/IMG]
Ja, dat komt ervan als ze elke dag in de kranten schrijven dat die van de N-VA het voor de zwarten hebben
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 13:07   #533
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de oorzaak niet ziet kan je een probleem nooit oplossen.
De oorzaak van agressie is niet de frustratie, deze is slechts een excuus.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 13:49   #534
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De oorzaak van agressie is niet de frustratie, deze is slechts een excuus.
Awel, je hebt het verkeerd. Om te beginnen is frustratie is niet de enige bron van agressie maar één van de bronnen. kijk even naar het gedrag van kleine kinderen bv en zie hoe vies ze kunnen worden als ze hun zin niet krijgen. Kijk even naar tieners en zie hoe peer pressure plaaggedrag beïnvloed. Kijk eens naar de man met de pet en zie hoe hij (meestal) verbaal uithaalt als'm op de baan voorbij gestoken wordt...

Enfin soit, het doet er niet toe. Je bent blijkbaar niet in staat tot de nodige empathie en derhalve zal je de probleemstelling nooit volledig kunnen vatten.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 19 december 2011 om 13:50.
Oud 19 december 2011, 14:04   #535
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, je hebt het verkeerd. Om te beginnen is frustratie is niet de enige bron van agressie maar één van de bronnen. kijk even naar het gedrag van kleine kinderen bv en zie hoe vies ze kunnen worden als ze hun zin niet krijgen. Kijk even naar tieners en zie hoe peer pressure plaaggedrag beïnvloed. Kijk eens naar de man met de pet en zie hoe hij (meestal) verbaal uithaalt als'm op de baan voorbij gestoken wordt...

Enfin soit, het doet er niet toe. Je bent blijkbaar niet in staat tot de nodige empathie en derhalve zal je de probleemstelling nooit volledig kunnen vatten.
Mijn beste Amon_RE,

Ik stel nergens dat frustratie de enige oorzaak is van agressie.

Als je verder in het onderwerp wil verdiepen moet je maar humane wetenschappen volgen op het school.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 14:38   #536
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn beste Amon_RE,

Als je verder in het onderwerp wil verdiepen moet je maar humane wetenschappen volgen op het school.
Humane wetenschappen... dat is zooooo voor 14 jarige meisjes. Pol&soc is ook uit de tijd. Een echte politieker vandaag de dag heeft een wetenschappelijke opleiding en geen "sociale" of "humane".
Oud 19 december 2011, 15:01   #537
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:

U belachelijke reactie bewijst enkel dat ik gelijk heb. Verzuurd dat er een geloofwaardig alternatief is voor uw partij die zelfs op zijn hoogtepunt niets meer dan marginaal was? Ik heb Filip de Winter live in een debat gezien in 2007 toen VB zijn hoogste score ooit gehaald had. Ik heb Bert Schoofs persoonlijk de opmerking gemaakt dat met FDW aan het hoofd het VB geen enkel perspectief heeft. De huidige implosie van VB is de persoonlijke verwezenlijking van FDW. Een zielig ventje, een ruziezoeker. Meer is hij niet.
U heeft dus tegen Bert ooit gezegd dat FDW u niet aanstaat en daarom is het een zielig ventje?
Geweldig argument trouwens...welnu: ik vind u *knip* en dus bent u *knip*.
Wauw...tja...dat werkt goed zeg...bedankt voor de tip...

Citaat:
Dat BDW gelijk heeft is geen verheerlijking en behoeft zeker geen gebedje, het is enkel een vaststelling. Gezien u geen inhoudelijk tegenargument kan geven bewijst dat u verstokt zit in de VB ideologie. Dat blijkt uit uw karikatuur als zou ik BDW aanbidden wat ik nooit beweerd heb en wat zeker niet kan blijken uit mijn posts. Ik ben niet partijgebonden. Ik wil een oplossing en vandaag biedt N-VA die, morgen misschien een andere partij. U kan gewoon geen kritiek verdragen op het VB.
In tegendeel.
Calimero was klein en zwak...die mocht dat...maar de NVA is veel erger...die hebben eerst zelf de democratie geperverteerd, de woorden racisme en tolerantie verkracht en staan vandaag te janken dat het establishment nu met hun net hetzelfde is aan het doen als zijzelf met het VB hebben gedaan.

Citaat:
PS: ik lees de Standaard, en in de Humo lees ik de politieke artikels om te lachen met de onhaalbare standpunten. Maar u ziet de wereld in termen van linkiewinkies en VB'ers. In dat geval is inderdaad iedereen behalve u een linkiewinkie.
De NVA heeft geprobeerd een héél klein beetje van hun afgezwakt programma te realiseren in samenwerking met de tjeven.
Wat heeft het hun opgebracht? Noppes...
Zelfs hun eeuwige verwijt richting VB dat deze "langs de zijlijn" gaan staan zijn ze kwijt.
Nooit zal de NVA zijn programma kunnen waarmaken zonder hulp van het VB. Nooit.
De afgelopen vijfhonderd dagen zijn dienaangaande exemplarisch.
Als de NVA daarenboven denkt dat ze het VB kunnen kapot krijgen of hun electorale vliegen zullen afpakken door hun nog meer dan tevoren te besmeuren met stront dan kennen ze van strategie zoveel als een konijn.

Citaat:
mvg een linkiewinkie separatist.
mvg radikaal rechtse separatist.
Oud 19 december 2011, 15:19   #538
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Kritiek tegenover NVA of Bart De Wever wordt door onze vrienden van de NVA blijkbaar slecht verteerd...
Volgende voorbeelden bevatten gegevens van intimidatie, gescheld en zelfs doodsbedreigingen aan het adres aan degene die het aandurft kritiek te leveren op het NVA discours of op onze olijke Flamingant zelve...
http://www.diver-city.be/2011/01/bar...jd-gelijk.html
http://www.humo.be/humo-archief/3307...n-va-achterban
In een reactie van Bart De Wever stelde die dat hij begrip had voor de "frustraties van de achterban" en deze acties door NVA-adepten dus impliciet goedkeurde...
Wat vinden jullie van deze reacties van NVA leden?
Al bijna 540 reacties op een draad over iets wat hier MAANDEN geleden (zie ook de datums van de links) alsook in de media uitvoerig belicht werd.

Wat een ongelofelijk zwaktebod van deze trol om hier nu nog maar eens mee af te komen, en wat een tijdverlies van eenieder die hier nog wil op reageren.

Mense die moedwillig afkomen met zaken die maanden geleden al uitvoerig onderwerp van discussie waren, bij gebrek aan verdere argumenten, enkel en alleen om nog maar eens te kunnen kakken op datgene waar ze hun aversie maar niet voor onder controle krijgen, verdienen geen forum.

Ze verdienen ten hoogste dood gezwegen te worden, ten hoogste...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 15:30   #539
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Al bijna 540 reacties op een draad over iets wat hier MAANDEN geleden (zie ook de datums van de links) alsook in de media uitvoerig belicht werd.

Wat een ongelofelijk zwaktebod van deze trol om hier nu nog maar eens mee af te komen, en wat een tijdverlies van eenieder die hier nog wil op reageren.

Mense die moedwillig afkomen met zaken die maanden geleden al uitvoerig onderwerp van discussie waren, bij gebrek aan verdere argumenten, enkel en alleen om nog maar eens te kunnen kakken op datgene waar ze hun aversie maar niet voor onder controle krijgen, verdienen geen forum.

Ze verdienen ten hoogste dood gezwegen te worden, ten hoogste.
..
Oh, zo gaan jullie om met terechte kritiek... Zo, dat beloofd...
Oud 19 december 2011, 15:38   #540
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Vive, in de volgende zin stel je dat expliciet wél:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
De oorzaak van agressie is niet de frustratie
Verkeerde woordkeuze?

Citaat:
Ik zou U eerder de raad geven om uw medemens wat nader te observeren, je zou versteld staan in hoeverre je ons gedrag kan terugbrengen naar de meer primitieve aard van het 'beest'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be