Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2012, 19:42   #521
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het gaat in deze discussie niet over medemensen, het gaat over hogere levensvormen.
Ziet ge de koeien in opstand komen? De kippen in legbatterijen?
Neen, maar als een alien ons zal proberen te onderdrukken, dan zullen wij wel in opstand komen. Dus de vergelijking mens-dier alien-mens gaat niet op. Wij zullen ons anders gedragen tegenover een alien dan een dier tegenover ons.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 19:46   #522
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is waar, en dat sluit naadloos aan bij hetgeen ik neerschreef: dat SF-schrijvers zich meestal voornamelijk baseren op bestaande technologieën, en daar vervolgens hun fantasie op loslaten..
Hergé zat er knal op met "Raket naar de maan"
En bepaalde fantasieën van Edgar P. Jacobs zijn nu reeds werkelijkheid.

Fred.
Oud 13 februari 2012, 19:48   #523
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Je ontwijkt weer zéér handig de vrij simpele vraag, Fred
Ik moet daar inderdaad heel goed in zijn want ik besef dit zelf niet eens.
Of wacht even.. misschien is dat helemaal mijn bedoeling niet

Fred.
Oud 13 februari 2012, 19:48   #524
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ah kom jong. Waarom denk je dat ze zoveel antibiotica aan de dieren moeten geven? Is dat normaal en gezond denk je?
Dus voor de uitvinding van de antibiotica behandelde men de dieren netjes of net iets beter ?
Is dat wat ge beweert ?

Citaat:
Het begint hé. Onevenwicht in de natuur door uitroeing van bepaalde soorten. Grote problemen met de visvangst. Problemen met de bijen. Overstromingen door overdreven ontbossing. enz..enz.. Allemaal door gebrek aan respect van de mens voor de natuur.
Overbevissing, overdreven ontbossing, etc.... is iets volledig anders dan waar het aanvankelijk over ging : dierenmishandeling

Citaat:
Is dit Nederlands of Prahajaans?
Venwege een ontbrekende 'k' ?

Het lukt je echt niet om je eruit te lullen hoor.
Dierenmishandeling/mensenmishandeling is gewoon van alle tijden en het is pas van zeer recent dat men daar ten volle aandacht is aan gaan besteden....zo normaal was het dus.
Het ligt in pefect dezelfde lijn als bv 4 vrouwen of als het houden van slaven....zo allledaags, zo triviaal dat zelfs het NT het nooit heeft veroordeeld.
Zeden, waarde en gewoonten kunnen gewoon verkeren en zijn daarom per definitie dus niet universeel... of ge dat nu leuk vind of niet

Laatst gewijzigd door praha : 13 februari 2012 om 19:51.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 19:50   #525
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Fred, dat hoorde ik 30 jaar geleden ook al hoor.
En toch blijven we dieren in kweek- en productiehokjes steken.

De kwaliteit gaat er wel op vooruit, maar het blijven hokjes.
Ik zie dat de eerste 100 jaar nog niet veranderen.
Alboreto, het komt er aan hoor. Zeker weten.

Fred.
Oud 13 februari 2012, 19:52   #526
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar als een alien ons zal proberen te onderdrukken, dan zullen wij wel in opstand komen. Dus de vergelijking mens-dier alien-mens gaat niet op. Wij zullen ons anders gedragen tegenover een alien dan een dier tegenover ons.
jongejonge... teveel naar V gezien ?

't Is maar te zeggen wat ge bedoelt met 'in opstand komen' .... een dier komt ook in opstand zover het kan.
Oud 13 februari 2012, 19:55   #527
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
Datnoem ik nu eerder een zeer zwakke poging... hij had veel beter moeten weten. ( misschien was het zijn innerlijke drang om toch maar eens een V-2 op paier te zetten )
Blijkbaar ging het wel verdomd perfect als het ging over het zeer accuraat weergeven van bestaande stukje mechaniek.
Oud 13 februari 2012, 19:56   #528
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet daar inderdaad heel goed in zijn want ik besef dit zelf niet eens.
Of wacht even.. misschien is dat helemaal mijn bedoeling niet

Fred.
Leuk om te horen dan kan je dat bij deze even rechtzetten ?
Oud 13 februari 2012, 19:58   #529
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus voor de uitvinding van de antibiotica behandelde men de dieren netjes of net iets beter ?
Is dat wat ge beweert ?
Neen, als ze vrij kuinnen rondlopen en goed verzorgd worden hebben ze helemaal geen antibiotica nodig. Alleen in noodgevallen.

Citaat:
Venwege een ontbrekende 'k' ?
Met alle respect, maar de structuur van die zin trok op niks.

Citaat:
Het lukt je echt niet om je eruit te lullen hoor.
Is dit een kruisverhoor en wil je mij op iets betrappen dan?.

Citaat:
Dierenmishandeling/mensenmishandeling is gewoon van alle tijden en het pas van zeer recent dat men daar ten volle aandacht is aan gaan besteden....zo normaal was het dus.
Dat is nooit normaal geweest en pas nu begint men dit te beseffen.

Fred.
Oud 13 februari 2012, 20:02   #530
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
jongejonge... teveel naar V gezien ?
V ???? Vrouw?

Citaat:
't Is maar te zeggen wat ge bedoelt met 'in opstand komen' .... een dier komt ook in opstand zover het kan.
Jazeker, maar bij ons zal die opstand van een ander kaliber zijn. De stoute aliens zijn bij deze gewaarschuwd. Een atoombom op hun kl...

Ik moet stoppen.. morgen om 5 uur op (zoals elke werkdag).

Fred.
Oud 13 februari 2012, 20:06   #531
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, als ze vrij kuinnen rondlopen en goed verzorgd worden hebben ze helemaal geen antibiotica nodig. Alleen in noodgevallen.

Met alle respect, maar de structuur van die zin trok op niks.

Is dit een kruisverhoor en wil je mij op iets betrappen dan?.

Dat is nooit normaal geweest en pas nu begint men dit te beseffen.

Fred.
Ach wat kan ik daarop zeggen Fred ?

Tenzij me weer even herhalen....

Ondanks het feit dat gij van jezelf vind dat je ontzettend open-minded zijt zit gij blijkbaar verschrikkelijk gevangen in een wel heel eng en klein wereldje dat in tijd en ruimte niet verder schijnt te komen dan een beperkt gedeelte van de westerse wereld en dat aanvang neemt ergens midden vorige eeuw en da gedan vervolgens extrapoleert als universeel gegeven.

Ik neem je dat niet kwalijk hoor.
Ik begrijp het alleen niet goed.

Het volstaat immers gewoon een over die grenzen heen te kijken _ iets wat nu beter lukt dan ooit daarvoor _ en je te informeren en je ziet al dat het bv inzake normen/waarde geheel anders is gesteld bij onze meest dicht denkbare buren.
Oud 13 februari 2012, 20:48   #532
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
V ???? Vrouw?
neen... één of andere derdeangs sf-reeks over een groot alienschip ( met mens-achtige aliens ) dat hier even law e& order kwam neerpoten en aanvanjelijk alleen maar goede bedoelingen bleek te hebben.
Mondejesmaat komt men te weten dat het in feite reptielen zijn en dat het werkvolk dat men hier recutreert slechts voedsel is.
Het machtsvoordeel ligt i de handen van het kamp van die aliens maar is toch nog net te counteren door het verzet

Citaat:
Jazeker, maar bij ons zal die opstand van een ander kaliber zijn. De stoute aliens zijn bij deze gewaarschuwd. Een atoombom op hun kl...
Wie weet zien ze dat als een termietenprikje

Citaat:
Ik moet stoppen.. morgen om 5 uur op (zoals elke werkdag).
Werk ze goed Fred
Oud 13 februari 2012, 20:55   #533
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen... één of andere derdeangs sf-reeks over een groot alienschip ( met mens-achtige aliens ) dat hier even law e& order kwam neerpoten en aanvanjelijk alleen maar goede bedoelingen bleek te hebben.
Mondejesmaat komt men te weten dat het in feite reptielen zijn en dat het werkvolk dat men hier recutreert slechts voedsel is.
Het machtsvoordeel ligt i de handen van het kamp van die aliens maar is toch nog net te counteren door het verzet
De herwerkte versie uit 2009 is redelijk heftig, nog geen klein beetje dankzij Morena Baccarin.

http://www.youtube.com/watch?v=LQoSCEMzJYE
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 20:56   #534
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hond die zich probeert te verzetten door te bijten wordt gewoon afgemaakt.
Oud 13 februari 2012, 21:00   #535
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, dat is gewoonlijk ook nodig als ik kijk naar Aliens van het Genre 'Predator' of 'Alien'. In het algemeen zijn die niet zo geimponeerd door mensen vrees ik.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 21:13   #536
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fred.
Hergé heeft zich gewoon goed geïnformeerd, meer is er echt niet aan te vertellen.

Edgar P. Jacobs was, nog meer dan Hergé, een controlefreak tot en met, en was zeer geïnteresseerd in wetenschap en technologie. Die heeft zich zo mogelijk nog meer geïnformeerd dan Hergé.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 22:46   #537
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De herwerkte versie uit 2009 is redelijk heftig, nog geen klein beetje dankzij Morena Baccarin.

http://www.youtube.com/watch?v=LQoSCEMzJYE
Wist ik veel.... ik had het natuurlijk wel kunnen inschatten
Oud 13 februari 2012, 22:59   #538
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mja, dat is gewoonlijk ook nodig als ik kijk naar Aliens van het Genre 'Predator' of 'Alien'. In het algemeen zijn die niet zo geimponeerd door mensen vrees ik.
En dat alles nog in de veronderstelling dat het min of meer voorstelbaar is... Alien & predator blijven toch nog ergens min of meer van dezelfde grootte en geïnspireerd zowel inzake vormgeving als gedrag op dingen die we ons kunnen voorstellen.

Misschien dat de vraag ( is hier la eens rakelings gepasseerd ) eens omgekeerd moet gesteld worden.
Indien er hier aliens terecht komen of wij gaan ergens naartoe waar we een buitenaardse zou voorkomen.... zouden we het wel herkennen ?
Het valt ons nu al bijzonder hard om een eenduidige en sluitende definitie te geven van wat we onder leven dienen te verstaan.... laat staan dat we dan bij buitenaards leven de opgegeven criteria zouden herkennen.
Oud 14 februari 2012, 07:39   #539
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn.
Je zou een mechanisme kunnen hebben dat gewoon periodiek wat 'stoms' leek te doen zonder enige 'reden' maar mét een evolutionair voordeel.
Is er een reden om aan te nemen dat zo een mechanisme bestaat? Hoewel evolutie theoretisch eenvoudig te begrijpen is, is het erg complex en gaat het over een zeer lange tijdspanne. Dit maakt daadwerkelijk inzicht in de mechanismes die spelen bij de evolutie van organismen erg moeilijk voor ons. M.a.w. we kunnen misschien de basisregels van de evolutie wel goed begrijpen, maar het is erg moeilijk om in te beelden hoe het spel verder verloopt en wat de limitaties er van zijn.

Dit is echter geen excuus om evolutie te zien als een soort magie, waarin alles maar kan en slechts beperkt is door onze fantasie. Voor zaken die we ons wel veel gemakkelijker voor kunnen stellen, bijvoorbeeld de banen van planeten rond de sterren, zouden we dit namelijk nooit aanvaarden. Er zou ook een mechanisme kunnen bestaan waardoor planeten in de vorm van een hartje rond hun ster draaien, maar er is voorlopig geen enkele reden om aan te nemen dat dit soort planeten werkelijk of zelfs maar theoretisch bestaan. Buiten misschien in de wiskunde, hebben dit soort veronderstellingen dan ook geen plaats in een zinnig gesprek.
Oud 14 februari 2012, 07:47   #540
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ondanks het feit dat gij van jezelf vind dat je ontzettend open-minded zijt zit gij blijkbaar verschrikkelijk gevangen in een wel heel eng en klein wereldje dat in tijd en ruimte niet verder schijnt te komen dan een beperkt gedeelte van de westerse wereld en dat aanvang neemt ergens midden vorige eeuw en da gedan vervolgens extrapoleert als universeel gegeven.
Ik vind mijzelf helemaal niet zo ontzettend open-minded hoor. Als dat zo overkomt, verontschuldigingen daarvoor. Ik kijk gewoon naar deze wereld, ook hoe hij vroeger was, en stel vast dat het veel beter kon en kan. Wie weet hoe ver we nu stonden als we al die energie hadden gebruikt om vooruit te gaan in plaats van elkaar de kop in te slaan voor een stuk grond. En vervolgens redeneer ik dat dit ook wel eens zou kunnen gelden voor planeet XYZ ergens ver weg in het heelal. That's it. Meer is dat niet hoor.

Citaat:
Het volstaat immers gewoon een over die grenzen heen te kijken _ iets wat nu beter lukt dan ooit daarvoor _ en je te informeren en je ziet al dat het bv inzake normen/waarde geheel anders is gesteld bij onze meest dicht denkbare buren.
??? Als het over fundamentele waarden gaat zie ik niet zo gek veel verschil.

Fred.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be