Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2012, 15:07   #521
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik vraag niet om verandering, de verandering is al gebeurd ondertussen.

Niemand vindt regels leuk, maar soms zijn ze hoogdringend nodig.
Om het eens niet over roken te hebben.
De inspraak die mensen zouden moeten hebben gaat totaal verloren.
Een huis hebben volstaat niet meer,het moet volledig geisoleerd zijn (kosten voor de eigenaar)
Een bouwgrond die je voor je kinderen voorbehoud is volgens het nieuwe plan van groen niet meer mogelijk,want mag niet zonder bouwen blijven liggen.
Ik betaal 2,5 euro per vuilzak omdat het stadsbestuur zonodig 4 a 5 ondergronse parkings moest hebben en er een nieuw station moet komen,terwijl het oude in prima staat is en een renovatie een pak minder zou kosten,terwijl maakt men intra muros autovrij,en wil de lijn het centrum links laten liggen,je zal maar oud zijn nietwaar!
Jaren lang heeft men rijden met diesel aangeraden,nu het merendeel van de mensen diesel heeft is het te millieubelastend.(wie betaald?)
Overal comerabewaking,om de mensen te beschermen of om ze te doen betalen.
peperdure gas en elektriciteit de overheid vind dit ongepast,maar ze heffen wel 21%btw bovenop het al hoge bedrag.
En zo zijn er wel meerdere maatregelen die op de kap van de mensen terechtkomen,men vind er steeds nieuwe uit!
Ik ben niet tegen alles,maar het moet rechtvaardig blijven.
Oud 18 maart 2012, 15:08   #522
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Een normale situatie is een situatie waarbinnen een mens handelt zoals hem goesting heeft. Een normale mens heeft het recht een café te openen en mag dat doen op zijn eigen eigenwijze wijze. Creatie & ondernemen lijkt mij belangrijker dan angstig zijn. U maakt apartheid, hoe meer eenheidsworst hoe groter de apartheidsgraad.

't is voor mensen als u dat Freek volgende gemaakt heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=tTZMTnnCEBg

"loop altijd mee met de massa" ; "stel geen vragen en volg de leider"
Da's eigenaardig, want de meeste rokers zijn beginnen roken ofwel onder druk van een bende rokers (zwakke persoonlijkheid), ofwel om er bij te horen (kuddegedrag).
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 15:17   #523
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
sshht, ge moogt die antimensen niet op de waarheid van hun eigen passiviteit duiden. 't Is allemaal uw fout!!
Sorry,stond in overdrive en heb even niet gedacht aan de rookloze geesten des wereld,mea culpa,mea culpa,mea maxima culpa.
Oud 18 maart 2012, 15:21   #524
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's eigenaardig, want de meeste rokers zijn beginnen roken ofwel onder druk van een bende rokers (zwakke persoonlijkheid), ofwel om er bij te horen (kuddegedrag).
en zoals Urbanus (ongeveer ) zegt 't is niet omdat de politiek in een andere richting begint te lopen dat je plotseling kritiekloos moet worden.
Waar decennia terug kritiek op meelopers plezant was (zoals u tussen haakjes aanduidt), is dat vandaag de dag nog steeds.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 15:27   #525
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en zoals Urbanus (ongeveer ) zegt 't is niet omdat de politiek in een andere richting begint te lopen dat je plotseling kritiekloos moet worden.
Waar decennia terug kritiek op meelopers plezant was (zoals u tussen haakjes aanduidt), is dat vandaag de dag nog steeds.
Plezant of niet plezant, dat heeft er allemaal niets mee te maken. Feiten blijven feiten.

Zwakkere persoonlijkheden zullen onder groepsdruk nu éénmaal veel sneller zelf beginnen roken.

Dus kom niet af met dat gelul over "loop altijd mee met de massa", want dat slaat gewoon nergens op en zal sowieso tegen je gebruikt worden.
Oud 18 maart 2012, 15:34   #526
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Om het eens niet over roken te hebben.
De inspraak die mensen zouden moeten hebben gaat totaal verloren.
Een huis hebben volstaat niet meer,het moet volledig geisoleerd zijn (kosten voor de eigenaar)
Een bouwgrond die je voor je kinderen voorbehoud is volgens het nieuwe plan van groen niet meer mogelijk,want mag niet zonder bouwen blijven liggen.
Ik betaal 2,5 euro per vuilzak omdat het stadsbestuur zonodig 4 a 5 ondergronse parkings moest hebben en er een nieuw station moet komen,terwijl het oude in prima staat is en een renovatie een pak minder zou kosten,terwijl maakt men intra muros autovrij,en wil de lijn het centrum links laten liggen,je zal maar oud zijn nietwaar!
Jaren lang heeft men rijden met diesel aangeraden,nu het merendeel van de mensen diesel heeft is het te millieubelastend.(wie betaald?)
Overal comerabewaking,om de mensen te beschermen of om ze te doen betalen.
peperdure gas en elektriciteit de overheid vind dit ongepast,maar ze heffen wel 21%btw bovenop het al hoge bedrag.
En zo zijn er wel meerdere maatregelen die op de kap van de mensen terechtkomen,men vind er steeds nieuwe uit!
Ik ben niet tegen alles,maar het moet rechtvaardig blijven.
Waar moet ik tekenen tegen vermindering van regels ? Jij doet net alsof jij de enige bent die merkt dat we bedolven worden onder een lawine van wetten, decreten, Koninklijke Besluiten, reglementen enz.

Wakker worden, dat weet iedereen al jaren. En het zal er niet op verbeteren vrees ik.

Dit gezegd zijnde, sommige wetten zijn wel nuttig, zo simpel is het. Het rookverbod in de horeca is er één van.

Moet ik tegen een goede wet zijn omdat er teveel wetten zijn ? Dat houdt geen steek. Het enige wat je het rookverbod kunt verwijten, is dat het veel te laat gekomen is.
Oud 18 maart 2012, 15:37   #527
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Plezant of niet plezant, dat heeft er allemaal niets mee te maken. Feiten blijven feiten.

Zwakkere persoonlijkheden zullen onder groepsdruk nu éénmaal veel sneller zelf beginnen roken.

Dus kom niet af met dat gelul over "loop altijd mee met de massa", want dat slaat gewoon nergens op en zal sowieso tegen je gebruikt worden.
jawel, want in uw redenering zullen mensen nu onder groepsdruk stoppen met roken.
Oud 18 maart 2012, 15:41   #528
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jawel, want in uw redenering zullen mensen nu onder groepsdruk stoppen met roken.
Dat heb ik nergens gezegd of geïnsinueerd. Ook kun je dat niet concluderen uit mijn redenering.
Oud 18 maart 2012, 15:51   #529
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens gezegd of geïnsinueerd. Ook kun je dat niet concluderen uit mijn redenering.
tja, 't is koeler in huis dan aan zee....
Oud 18 maart 2012, 23:24   #530
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om het even hoe ze stoppen met roken !
Gisteren op de radio: in Belgie sterven ELKE dag 55 mensen ten gevolge van longkanker, veroorzaakt door roken !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 20:03   #531
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar moet ik tekenen tegen vermindering van regels ? Jij doet net alsof jij de enige bent die merkt dat we bedolven worden onder een lawine van wetten, decreten, Koninklijke Besluiten, reglementen enz.

Wakker worden, dat weet iedereen al jaren. En het zal er niet op verbeteren vrees ik.

Dit gezegd zijnde, sommige wetten zijn wel nuttig, zo simpel is het. Het rookverbod in de horeca is er één van.

Moet ik tegen een goede wet zijn omdat er teveel wetten zijn ? Dat houdt geen steek. Het enige wat je het rookverbod kunt verwijten, is dat het veel te laat gekomen is.
Oud 19 maart 2012, 20:05   #532
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn NIET te veel wetten. Er zijn te veel achterpoortjes aan slechte wetten.
Oud 19 maart 2012, 22:16   #533
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
U leest alleen wat u wil lezen.
Juist ! En ik zou nog alleen maar willen roken ook, wat ik zelf wil roken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 22:20   #534
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een normale situatie is een situatie waarbinnen een mens handelt zoals hem goesting heeft. Een normale mens heeft het recht een café te openen en mag dat doen op zijn eigen eigenwijze wijze. Creatie & ondernemen lijkt mij belangrijker dan angstig zijn. U maakt apartheid, hoe meer eenheidsworst hoe groter de apartheidsgraad.

't is voor mensen als u dat Freek volgende gemaakt heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=tTZMTnnCEBg

"loop altijd mee met de massa" ; "stel geen vragen en volg de leider"
Afgrijselijk !!

Je bedoelt zeker en vast niet: een normale situatie is een situatie waarbinnen een mens handelt in vrijheid, zonder de vrijheid van zijn medemens onproportioneel te beperken ... ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 maart 2012, 22:20   #535
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor de rokers is er een soort synonoiem: losers
Een synonoiem, wat is dat?
Oud 19 maart 2012, 22:24   #536
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak Bekijk bericht
Een synonoiem is een tokfout die niet relevant is.
Of wou je misschien toch iets zeggen ?

Oud 19 maart 2012, 22:27   #537
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak Bekijk bericht
Dat is iets waar lammelingen hun tijd mee verspillen.

Oud 19 maart 2012, 22:28   #538
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dankjewel Schoof !

Oud 19 maart 2012, 22:29   #539
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu weet ik tenminste dat de stelling even onzinnig is.
Oud 20 maart 2012, 00:05   #540
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dankjewel Schoof !

seg,ga samen wonen he

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be