Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2012, 15:40   #521
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Och Alice, ik lig er totaal niet wakker van hoor. Arboleta staat op mijn negeerlijstje en ik mis het geeneens.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:12   #522
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik begrijp niet waaer uw opmerking op slaat, ik heb me niet eens uitgelaten over de onderwerpen die je hier over moslims aankaart , laat staan dat ik " ergens" net hetzelfde doe!
Natuurlijk doet ge juist hetzelfde.
Ik ontkracht een redenering van Circe en ge beschuldigt me van op de man te spelen, terwijl Circe en vele anderen, maar die wel uw mening delen 100 keer erger zijn.

Ge reageert hier op geen enkel punt van de discussies waar ik in antwoord, maar ge speelt constant op de man.

Om het eens met uw eigen termen te zeggen, maar doet dat niet pijn zo'n spreidstand?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 maart 2012 om 19:32.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:16   #523
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Ik begrijp niet waaer uw opmerking op slaat, ik heb me niet eens uitgelaten over de onderwerpen die je hier over moslims aankaart , laat staan dat ik " ergens" net hetzelfde doe!
Hypocrieter dan dit kan niet.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:23   #524
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent toch Nederlander?
Eerder in dit subforum hebben we al mogen vaststellen dat je graag discrimineert op afkomst. Alleen heb je geen idee wat de afkomst van een ander is.

Maar goed voor iemand die denkt dat ze 'Marokkanen' kan herkennen in gemaskerde overvallers....Sta je nergens van versteld.

De enigen die jou ooit hebben overvallen zij je eigen vooroordelen.
Een bijzonder goed geslaagde overval, me dunkt.

Citaat:
... jou volk ...
En tante helderziend, welk volk mag dat wel zijn?

(jouw)

Citaat:
maakt kinderen in relatie tot mogelijkheid hen een toekomst te geven en op te voeden,...
Ik kan alleen maar hopen dat je je eigen kinderen niet vergiftigd met je vreemdelingenhaat.
Jouw kinderen moeten namelijk door in een maatschappij waarin zij de minderheid zullen zijn. Dan is het constructief psychologisch best handig om verschoond te zijn gebleven van de haatpraatjes van mams.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 maart 2012 om 19:30.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:47   #525
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik kan je frustratie begrijpen, en kan instemmen met de idee dat het verwerpelijk is mensen als dieren af te schilderen. Ik kan daar evenmin mee akkoord gaan.

Toch vind ik dat jij de term 'moslims' al te makkelijk gebruikt. Ik werk al zo'n kleine 15 jaar in een Turkse omgeving, en ik heb nooit het gevoel gehad dat ook maar iemand van de overigens fantastische mensen waar ik mee werk in Istanbul of Brussel hier ook maar één keer geviseerd is geworden. Evenmin als de mensen waar ik mee werkte in Indonesie, of mijn Pakistaanse collega. Ook al ontzegt hij zijn dochters het recht een relatie aan te gaan met één van mijn zoons zonder dat ze hun geloof opgeven, terwijl zijn zoons wel mijn dochter kunnen 'binnenrijven'.

Iets moeilijker wordt het als je het hebt over "kleinburgerlijk, simplistisch, marginaal en bekrompen denken" dat jij ziet in een aantal mensen die hier reageren. Ik denk dat mijn grootvader ook onder deze categorie zou vallen, ook al heeft hij met de wapens gevochten als simpel mensje om zijn eigen samenleving te vrijwaren van geweld. Of, om jouw termen te interpreteren, zijn eigen bekrompen straat. Ik weet niet of jij daarop spuwt, anderen hebben dat in zijn tijd al genoeg gedaan. Het heeft mij niet belet kandidaat in de filosofie, licentiaat in de rechten en in T.E.W te worden, naast de rest. Ik ben enkel verantwoording aan hem verschuldigd, niet aan degenen die daar een probleem mee hebben.

Ik heb nooit een probleem met, wat jij noemt 'de riool', gehad. Het is een teken van zwakte, van onmacht om de dag-aan-dag problemen van een samenleving te doorgronden. Ik heb genoeg krottenwijken gezien om niet het verschil te kunnen maken tussen de intellectuele problemen die iemand heeft en de bittere realiteit. Het is enkel een kwestie van onderscheid tussen degenen die praten en degenen die ondergaan. Een echte marxist kent dat onderscheid. Tussen de pseudo-progressieven, en de echte actie. De eersten zijn degenen die holle slogans gebruiken, degenen die enkel minachting tegenover wat Boon zou noemen 'de kleine mens' verbergen omzichzelf een beter plaats uit te kerven. Jij mist die radicale kritiek.

Met verbijstering lees ik je verwijzing naar de jaren '30. In de hedendaagse analyse wordt veeleer de vraag gesteld naar de houding van de politici in de Weimar republiek. De idee dat het de jodenhaat is die Duitsland deed kiezen voor de Nazi's is een hollywood scenario waardig. Een wetenschappelijke analyse, het kernpunt van de marxistische benadering, laat zien dat 'overnight' het protestantse platteland koos voor de NSDAP. Uit haat voor de Joden? Nee, uit schrik voor de onmacht van de politici om pakweg 15 jaar na de communistische machtsgreep in Rusland hetzelfde te ondergaan in Duitsland. Uit schrik voor een radicale omwenteling in de maatschappelijke structuren. Omdat de politici niet in staat bleken de grenzen te bepalen tot waar de veranderingen zich zouden doorzetten. Hdentendage is het niet anders. Je staat simpel met lege handen als iemand jpou de vraag stelt: 'Waar eindigt het?'

De Weimar politici dachten zoals jij. Of zoals Lodewijk XVI. Er is geen probleem. Het probleem is het volk. Het is de eigenheid van zelfingenomen pseudo-denkers om in die omstandigheden ervoor te kiezen het volk te vervangen door een ander volk.

De zuiver rationele aanpak van de samenleving, die in jouw kritiek besloten ligt, legt de grondslag voor een verder catastrofe. Waarin veeleer het risico vervat ligt van massale exterminatie van de ouder wordende bevolking om plaats te maken. Dat is de bedreiging van de 21° eeuw. Tegenover die bedreiging dreigt een radicale omslag.

En jouw denken is daarvoor de hoofdverantwoordelijke.
U zet me aan het denken...

Wat moet ik dan veranderen aan mijn denken? Ik ben gelukkig nog jong genoeg om te kunnen veranderen. Je post komt bij mij aan als een stormram tegen een houten deur.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:48   #526
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Om het eens met uw eigen termen te zeggen, maar doet dat niet pijn zo'n spreidstand?
Zouden we aan jou moeten vragen.
Jij die jezelf zo verheven voelt boven de zogenaamde racisten maar volgens je eigen definitie van racisme er zélf een blijkt te zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:54   #527
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij die jezelf zo verheven voelt boven de zogenaamde racisten maar volgens je eigen definitie van racisme er zélf een blijkt te zijn.
Wat probeer je nu weer te doen? Probeer je hem zwart te maken met zijn woorden die je, zoals we natuurlijk van jou gewoon zijn, uit de context rukt, vervormd en verkeerd interpreteert?

Zogenaamde racisten? Jullie zijn racisten, en geen zogenaamde racisten. Probeer het maar zo veel te ontkennen, het is alsof je een hond slaat met een stok en achter zegt dat je nooit die hond hebt geslaan. Schijnheilig en hypocriet noem ik dat.

Ga nog een dubbelnick maken, dan kan je hoofdaccount geen figuur slaan als je opeens je extreem racisme gebruikt.

Dat hij zich verheven voelt boven jullie racistische chauvinisten die nostalgie hebben naar Dolfke is meer dan terecht, want er zijn hier nog mensen die een beetje verstand hebben en nog een beetje open zijn voor anderen.
Oud 6 maart 2012, 19:56   #528
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik kan alleen maar hopen dat je je eigen kinderen niet vergiftigd met je vreemdelingenhaat.
Jouw kinderen moeten namelijk door in een maatschappij waarin zij de minderheid zullen zijn. Dan is het constructief psychologisch best handig om verschoond te zijn gebleven van de haatpraatjes van mams.
Ik kan maar alleen hopen dat jij nooit aan kinderen begint, of er tenminste mee wacht dat je je puberale adoratie van tuigmannen en je ziekelijke provocatiedrang ontgroeid bent ...kortom wacht liefst tot je zelf volwassen bent...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 19:58   #529
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Wat probeer je nu weer te doen? Probeer je hem zwart te maken met zijn woorden die je, zoals we natuurlijk van jou gewoon zijn, uit de context rukt, vervormd en verkeerd interpreteert?

Zogenaamde racisten? Jullie zijn racisten, en geen zogenaamde racisten. Probeer het maar zo veel te ontkennen, het is alsof je een hond slaat met een stok en achter zegt dat je nooit die hond hebt geslaan. Schijnheilig en hypocriet noem ik dat.

Ga nog een dubbelnick maken, dan kan je hoofdaccount geen figuur slaan als je opeens je extreem racisme gebruikt.

Dat hij zich verheven voelt boven jullie racistische chauvinisten die nostalgie hebben naar Dolfke is meer dan terecht, want er zijn hier nog mensen die een beetje verstand hebben en nog een beetje open zijn voor anderen.
knap !! pot-ketel toneeltje...
Oud 6 maart 2012, 20:06   #530
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
knap !! pot-ketel toneeltje...
Wat ik zeg is gewoon zo, maar ik verwachte al dat iemand als jij uit je kraam ging komen en het met zo'n reactie weer ging ontkennen. Wij hebben de citaten, we kunnen enkel nog de racisten bij naam noemen.

Over een pot-ketel toneel gesproken: jij en co doen het dagelijks over moslims. Maar ik moet denk ik niet meer zeggen dat dat hypocriet is tot en met van jullie, aangezien zelfs het kleinste kind dat gewend is van jullie.
Oud 6 maart 2012, 20:14   #531
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg is gewoon zo, maar ik verwachte al dat iemand als jij uit je kraam ging komen en het met zo'n reactie weer ging ontkennen. Wij hebben de citaten, we kunnen enkel nog de racisten bij naam noemen.

Over een pot-ketel toneel gesproken: jij en co doen het dagelijks over moslims. Maar ik moet denk ik niet meer zeggen dat dat hypocriet is tot en met van jullie, aangezien zelfs het kleinste kind dat gewend is van jullie.
ik krijg meer en meer de indruk dat u hier over uzelf spreekt...
Oud 6 maart 2012, 20:20   #532
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
ik krijg meer en meer de indruk dat u hier over uzelf spreekt...
Het is al laat en Eigenzinnig is moe, daarom dat hij maar slapjes uit de hoek komt.
Oud 6 maart 2012, 20:21   #533
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als bestrijder van de hypocrisie zou je nu toch beter eens beginnen om je eigen hypocrisie te bestrijden.
Ik veroordeel dat ook maar zolang zij ons honden en varkens noemen zou ik begot niet weten waarom ik het dan ook niet mag doen.
http://forum.politics.be/showthread....58#post6015358
Iets doen dat je zelf veroordeelt.
Kan het nog hypocrieter?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:28   #534
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oud 6 maart 2012, 20:29   #535
Alboreto

Standaard

Citaat:

Oud 6 maart 2012, 20:43   #536
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is al laat en Eigenzinnig is moe, daarom dat hij maar slapjes uit de hoek komt.
probeer eens te ademen voor je iets neerpend, misschien is uw zinsbouw dan wat meer samenhangend..
Oud 6 maart 2012, 20:47   #537
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel eens Henkerd, of degenen die de racistisch-discriminerende teksten in de koran onderschrijven, ook racisten zijn of niet: http://www.ex-moslim.nl/

En vertel dan eens wie er schijnheilig en hypocriet is: degene die deze verwerpelijke teksten aankaart of degene die hier niet op wenst in te gaan...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 20:49   #538
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik interpreer niets verkeerd, ik pas gewoon zijn visie toe wat een een racist precies is.
Oud 6 maart 2012, 20:50   #539
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
probeer eens te ademen voor je iets neerpend, misschien is uw zinsbouw dan wat meer samenhangend..
Pak je een dafalgan en een slaappil. Ik zit hier op mijn gemak voor de pc, jij bent gewoon 24/7 bezig te doen waarvoor je geprogrammeerd bent: de racist uit te hangen.
Oud 6 maart 2012, 20:50   #540
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als je slaap hebt moet je gaan slapen Alboreto.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be