![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet dat ik mij al eens afvraag of vrouwen zoals Els de Temmerman, waarvoor uitzonderlijk veel respect al was het maar wegens gemeenschappelijke taal, niet bezig zijn het water naar de zee te scheppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Staatssecretaris
|
![]() Is het de bedoeling dat het rollenpatroon wordt doorbroken of dat het gewoon wordt omgedraaid (maw mannen aan de haard)?
![]() |
#525 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, mannen worden niet zwanger, en hoeven dus een kind geen negen maanden te dragen. Zo is dat. En wie dit onder de mat wilt vegen, is verkeerd bezig. Ik vind dat prioriteiten moeten worden aanvaard. Als wordt vastgesteld dat de moeders de eersten zijn om het op te nemen voor de kroost, dan moet daar niet neerbuigend over worden gedaan, ook niet door de welgestelde feministen. Er is een verschil tussen gelijkwaardigheid en gelijkheid. Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig. Ze zijn niet gelijk. Ik vind het dan ook vreemd te spreken over een departement "gelijkheid tussen mannen en vrouwen". Het rollenpatroon verandert sowieso. Dat merken we. Niemand die iemand nog verplicht buitenshuis te werken, of verplicht zelf voor de kroost te zorgen. Op dat vlak hebben we nog nooit meer vrijheid gekend dan nu. De vraag is of al die vrouwen er zo gelukkig mee zouden zijn moesten de mannen aan de haard en de kroost worden gezet, en de vrouwen buitenshuis de kostwinners moeten zijn. Laat ieder koppel zelf uitmaken wat best is voor het gezin. Laatst gewijzigd door Rudy : 13 april 2012 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sterker nog ... als het gaat om bepaalde taken die in het klassieke rollenpatroon gekoppeld worden/werden aan een bepaalde sekse dan zijn het de vrouwen die er als de kippen bij zijn hun man er even op de wijzen 1) dat dat zijn taak is als het gaat over een zogezegde mannentaak 2) dat het hun taak is als het gaat over een zogezegde vrouwentaak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet alleen over mannen- vrouwentaken. Het gaat ook over het beeld dat geconfirmeerd wordt. Een verpleegkundige is een vrouw. een technicus is een man,.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat je op dit vlak een slechte ervaring hebt gehad. Ik zou de eerste zijn om hierop te reageren. Directies moeten het ook al eens hebben van feedback van ouders. En die directie kan ook niet anders dan haar leerkrachten meestal te vertrouwen. Dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is actueel nog de impact van een opvoeding op iemand die mag studeren en dus de gelegenheid krijgt een onderbouwde mening te vormen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arti. Wat is je probleem uiteindelijk ? Ik probeer je al een ganse tijd, op subtiele manier, te zeggen dat er geen sprake meer is van indoctrinatie binnen het onderwijs ivm het rollenpatroon m/v.
Kleuterleidsters bepalen zelf welk leesmateriaal er wordt gebruikt. Er bestaan geen verplichte leesboekjes. Ook niet in de lagere school. Dit belet niet dat er nog ouderwetse leerkrachten bestaan. Met ouderwetse opvattingen., en dito leesmateriaal. Aan de ouder om daarop te reageren. Is het zo een beetje duidelijker ? Goe weekend, R. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#539 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk da gij wel heel erg gelooft in de maakbaarheid van de samenleving.
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |