![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.islam.tc/cgi-bin/askimam/...15246&act=view Citaat:
Anderzijds mag je dus zeker geen geboortebeperking voor zien als je vreest dat je je kinderen geen goede opvoeding of voeding tout-court zal kunnen bieden.... d�*t is géén geldige reden hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2012 om 11:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de burka écht een bewezen verplichting van de islamitisch geloofspraktijk betreft, dan hebben de radicalen gelijk, en wordt de vrijheid van religie hierdoor minstens gedeeltelijk beknot. Dan nog zou ik overigens niet voor een opheffing van het verbod gewonnen zijn, maar het is wel belangrijk om daar uitsluitsel over te geven. Als je merkt dat zelfs voorheen atheïstische, autochtone bekeerlingen hier extremistische toogpraat uit komen kramen, zoals onderstaande quote treffend illustreert, Citaat:
Veel moslims kennen zelf de koran niet, laat staan dat ze Nietzsche lezen, en zelfs dat blijkt geen garantie, zoals bovenstaande quote demonstreert. Er moeten toch imams te vinden zijn die zich daar voor willen inzetten? De staat zou beter wat meer aan dergelijke PR doen ipv nu te bazelen over het buiten de wet stellen van bepaalde organisaties. Vandaag S4B, gisteren het AEL en morgen wat? Duidelijke communicatie door middel van bemiddelaars uit de allochtone gemeenschap zelf zou zo'n onnozelaars gewoonweg de wind uit de zeilen nemen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 6 juni 2012 om 17:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mare, Kallikles, krijg ik nog in dit leven een bruikbaar antwoord op deze reeds gestelde vraag?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 juni 2012 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#526 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Langs de ene kant geeft u aan dat iemand die de burka draagt, zich van de maatschappij distantiërt, wat volgens mij zoveel betekent als "er zich buiten plaatsen". Langs de andere kant wilt u voor de rechten van deze vrouwen opkomen, omdat het eerst en vooral uw zusters zijn. Los van het feit dat mensen die zich buiten de maatschappij plaatsen maar er wel binnen manoeuvreren (als dat al mogelijk is, wat ik sterk betwijfel), volgens mij ook geen rechten kunnen ontlenen aan diezelfde maatschappij. Daarbovenop is de burka volgens mij van oorsprong niet islamitisch. Het is een plaatselijk, tribaal, erg vrouwonvriendelijk gebruik dat vrouwen als bezit voorstelt, dat plaatselijk in de islamitische cultuur werd ingebed, teneinde de aanvaarding van de islam in die bepaalde streken waar de burka gebruikt werd, eenvoudiger te laten verlopen. Zoiets als het in wezen heidens kerstfeest, dat door de christelijke cultuur werd geabsorbeerd en waar men in plaats van de winterzonnewende dan maar de geboorteviering van Christus van maakte. Met één niet onbelangrijke nuance: waar het kerstfeest intussen overal in de christelijke traditie werd geïntroduceerd, is de burka lang een marginaal randverschijnsel gebleven binnen de islamitische geloofsbeleving. Pas sinds de aanslagen van 2001, toen de Taliban écht bekend werden, sloeg dit fenomeen ook over naar de rest van de islamitische wereld, en dan vooral in de extremistische milieu's. Ik ben er van overtuigd dat de wijze waarop pakweg een Osama Bin Laden zijn geloof etaleerde, mijlenver afstaat van de wijze waarop u de islam interpreteert en beleeft. Toch is naar de letter van uw redenering ook hij een broeder van u, ondanks zijn extremistische interpretatie in woord en daad die hij aan de islam geeft. Is zich moslim noemen voldoende om, ongezien eender welke attitude in de beoefening en beleving van de religie, voor eeuwig het label broeder/zuster te verkrijgen? Zou het niet wenselijker zijn mochten mensen die jullie geloof dermate radicaliseren (en in belangrijke mate bijdragen aan de stigmatisering en veralgemening van de moslimgemeenschappen) hetzij perverseren, niet langer als jullie broeders en zusters beschouwd werden? Het zou vast en zeker een grote stap voorwaarts zijn in de gepolariseerde houding van het gros van de niet-moslims. Ik heb u op dit forum al verschillende malen, niet geheel onterecht, weten verklaren dat moslims het beu zijn om zich telkens te moeten verantwoorden voor de wandaden van de extremisten, of telkens weer te moeten horen dat ze dat moeten doen. Kun je , in alle eerlijkheid, en wars van je religieuze achtergrond, maar als mens zonder ballast, begrijpen dat extremisten, waarvan je zelf stelt dat ze zich door hun gedrag buiten de maatschappij plaatsen, nog als broeder en zuster te omschrijven, en te schermen voor hun recht om zich van de maatschappij af te zonderen, niet precies het tegendeel is van er zich van te distantiëren, laat staan erover te zwijgen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat moet 3 zijn, ik had deze overigens treffende quote al beaamd voor je...
![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan ook gewoon van zijn tak maken en er stemmen proberen uit te slaan zoals elke politicus doet. Als N-VA kiezer vind ik dat trouwens zijn plicht.
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tenten zijn er teveel aan.
![]() |
![]() |
#530 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=13760&
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 6 juni 2012 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De 'ontmenselijking' die met die tenten gepaard gaat! Zij die de grootste brullers zijn van de discriminatie van hun ras, zijn zelf de grootste 'ontmenselijkers' van een deel van de eigen bevolkingsgroep, de vrouw.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 6 juni 2012 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vervang de moslim door een jood en ga zeventig jaar terug in de tijd naar onze oosterbuur, enfin je begrijpt wel waar ik heen wil. Gelukkig maakt Dewever niet gewoon van zijn tak, maar draagt ie ook argumenten aan, ipv te schelden. Ik ben er overigens van overtuigd dat Dewever, geconfronteerd met je lichte uitschuiver, er ook zo over zou denken. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De islam zelf is ook niet het probleem. De islam heeft wel een probleem: er is geen debat. Dat is ook moeilijk natuurlijk. Mohammed heeft in zijn leven ook wel degelijk mensen laten doden, dus is het heel wat moeilijker om een extremist die iemand vermoord heeft of tot geweld oproept, te marginaliseren, dan een christen die een abortusdokter afknalt terwijl Christus volgens de legende begot het oor weer aanzette bij de man die hem kwam arresteren. Ze zouden nochtans beiden profeten moeten zijn van dezelfde god. Christus gaf zijn leven omdat god het hem zou hebben ingefluisterd, Mohammed vocht om te overleven omdat god het hem zou hebben ingefluisterd. Ziedaar het dilemma voor de islam en de gematigden. Mogelijk ook dat dit de oorzaak is dat er zo weinig debat is. Je zult als imam al heel sterk in je schoenen moeten staan om van een extremist te winnen die meteen begint met het opsommen van de oorlogen en andere minder koosjere bezigheden van Mohammed om het gelijk van zijn visie kracht bij te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ofwel is het een verplichting, op zijn minst een verzoek, en neemt het een deel van de vrijheid van hun godsdienst af, zelfs al gaat de burka in tegen de wetten van ons land. Ofwel is het dat niet, en zet je de extremisten schaakmat, terwijl je in het eerste geval wel kans maakt op in de ogen van minder gematigden gerechtvaardigd verzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#537 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de islam is geen mechanisme aanwezig dat tot een soort van Verlichting kan leiden. De koran, het onveranderlijke woord van allah, van en voor alle tijden, en zijn profeet de crimineel Mohammed, de perfecte mens en het grote stichtende en bovenal na te volgen voorbeeld, vormen het probleem.
![]() |
![]() |
#538 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft Godwin je dat zelf gezegd?
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Staatssecretaris
|
![]() Omdat het alle argumenten contra, hoe genuanceerd ook, nutteloos maakt, want je wordt uiteindelijk toch op één lijn met nazis gesteld. En daarom eindigt een discussie vaak daar.
|
![]() |
![]() |