Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 7 november 2012, 15:53   #521
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
maar wiskundig is N-VA in eender welke coalitie noodzakelijk.
en dat maakt het dus voor dewever onmogelijk om het af te trappen
(hoe goed hij het ook kan uitleggen in terzake).

maar gebeurt niet
we krijgen gewoon hetzelfde bestuur en beleid als de afgelopen 20j
spa, cvp deze keer met nva als sjerpdrager.

die zijn truwens allang aan het onderhandelen en wat gezeik in de gazet om het plezant te houden voor de sociaal gestoorden van dit gforum.

en echt moeilijk is het eigenlijk niet aangezien alles in de planning zit.
hooguit een discussie over het aantal parkeerplaatsen zou lastig kunnen zijn en de burgemeester vanaf 2014.
1207 is offline  
Oud 7 november 2012, 16:32   #522
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie Janssens graag als formateur wanneer hij hoop en al 27 zetels op 55 kan verzamelen met een anti-N-VA coalitie. Janssens speelt hoog spel dat hij enkel kan verliezen. Hij probeert een sleutel te creëren door groen erbij te betrekken, maar wiskundig is N-VA in eender welke coalitie noodzakelijk.
Wat kan Janssens nog verliezen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 7 november 2012, 16:38   #523
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Welk plaatselijk regeltje? U heeft het hier over het Vlaams Gemeentedecreet (titel II, Hoofdstuk II, Afdeling 1, artikel 45):

Mijn kleine lampje is niet voldoende om te zien hoe dit omzeild kan worden - toch niet wat schepenen betreft. Uiteraard zijn er in een stad als Antwerpen nog wel andere postjes waarvoor die handtekeningen niet nodig zijn.
Het Vlaams Gemeentedecreet noem ik een plaatselijke regel, om de zeer eenvoudige reden dat deze niet voor gans de staat België geldt. Om te vermijden dat ik hiermee ongewild op enkele lange tenen trap had ik “plaatselijk” misschien beter door “regionaal” of zo vervangen.

Wees evenwel gerust : ik heb die tekst wel degelijk gelezen.

U haalt een kort fragment van Art. 45 aan, maar als u eventueel wil begrijpen wat ik bedoel geef ik u de raad om

a) eerst eens artikel 44 te lezen
b) het volledig artikel 45 aandachtig te lezen

Laat daarbij uw analytisch vermogen en uw verbeelding even hun werk doen, en u zult zelf merken dat de in deze draad bedoelde “handtekeningen”-regel makkelijk kan worden omzeild...

We houden het stil, uiteraard.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2012 om 16:40.
Gwylan is offline  
Oud 7 november 2012, 16:39   #524
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en dat maakt het dus voor dewever onmogelijk om het af te trappen
(hoe goed hij het ook kan uitleggen in terzake).
Inderdaad en dat maakt het evenmin mogelijk voor anderen om hem eruit te spelen. BDW kan alle eisen op tafel leggen die hij wil en alles van tafel vegen wat hij niet wil. Die absolute macht heeft de democratie plus cordon (initiatief van SP.a en groen) hem gegeven.
maar gebeurt niet

Citaat:
die zijn truwens allang aan het onderhandelen en wat gezeik in de gazet om het plezant te houden voor de sociaal gestoorden van dit gforum.
Ik denk dat we op dat gebied dezelfde mening hebben, alsook dat ik mij ga verontschuldigen bij de sociaal gestoorden.
Effect is offline  
Oud 7 november 2012, 16:39   #525
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat kan Janssens nog verliezen ?
Een verkiesbare plaats op een provincielijst als hij de SP.a teveel beschadigt.
Effect is offline  
Oud 7 november 2012, 16:51   #526
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Den jij nu echt dat je Patrick Janssens tot iets kan dwingen met de belofte van een verkiesbare plaats op een provincielijst ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 7 november 2012, 16:54   #527
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het Vlaams Gemeentedecreet noem ik een plaatselijke regel, om de zeer eenvoudige reden dat deze niet voor gans de staat België geldt. Om te vermijden dat ik hiermee ongewild op enkele lange tenen trap had ik “plaatselijk” misschien beter door “regionaal” of zo vervangen.

Wees evenwel gerust : ik heb die tekst wel degelijk gelezen.

U haalt een kort fragment van Art. 45 aan, maar als u eventueel wil begrijpen wat ik bedoel geef ik u de raad om

a) eerst eens artikel 44 te lezen
b) het volledig artikel 45 aandachtig te lezen

Laat daarbij uw analytisch vermogen en uw verbeelding even hun werk doen, en u zult zelf merken dat de in deze draad bedoelde “handtekeningen”-regel makkelijk kan worden omzeild...

We houden het stil, uiteraard.
Toch niet. De handtekeningenregel valt niet te omzeilen wat de voordracht betreft. Tenzij men natuurlijk blijft aanmodderen en ze van ambtshalve vanuit de Vlaamse regering een regeringscommissaris sturen.

Oud 7 november 2012, 16:55   #528
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
alsook dat ik mij ga verontschuldigen bij de sociaal gestoorden.
was dat erover? ach ja, sorry zeker
1207 is offline  
Oud 7 november 2012, 17:08   #529
system
Banneling

Standaard

Laat De Wever nog maar wat sudderen. Voor mijn part nog 4 maanden. Tot hij goed gaar gebakken is. Dan zal hij wel andere noten op zijn zang hebben en een goed toontje lager zingen.

De windmaker.

Laatst gewijzigd door system : 7 november 2012 om 17:11.
system is offline  
Oud 7 november 2012, 17:14   #530
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Want Patrick Janssens heeft dat nodig?
Ofwel zal hij aan "top"politiek doen, ofwel gaat hij veel centjes verdienen als ondernemer.
Oud 7 november 2012, 17:24   #531
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat De Wever nog maar wat sudderen. Voor mijn part nog 4 maanden. Tot hij goed gaar gebakken is. Dan zal hij wel andere noten op zijn zang hebben en een goed toontje lager zingen.

De windmaker.
Ook inhoudelijk iets te melden of ga je het hier maar weer bij houden.

Wat vind jij bijvoorbeeld van de spreidstand van SP en CD&V?

Via de Vlaamse regering staan ze achter het BAM Tracé en nu eisen ze via de coalitieonderhandelingen de afschaffing van het BAM Tracé. Heb je daar iets zinnigs over te vertellen of ga je maar weer wat onnozeligheden verkondigen?

Vindt u bijvoorbeeld dat de Vlaamse regering moet vallen zodat Groen aan boord kan in Antwerpen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 november 2012 om 17:25.
fox is offline  
Oud 7 november 2012, 17:55   #532
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Via de Vlaamse regering staan ze achter het BAM Tracé en nu eisen ze via de coalitieonderhandelingen de afschaffing van het BAM Tracé. Heb je daar iets zinnigs over te vertellen of ga je maar weer wat onnozeligheden verkondigen?

Vindt u bijvoorbeeld dat de Vlaamse regering moet vallen zodat Groen aan boord kan in Antwerpen?
Het is inderdaad eerder merkwaardig.
Het moet ook gezegd dat mevrouw Almaci reeds in de week in de verkiezingen(toen de Stadspartij begon te blazen dat ze niet in een coaltie gingen zonder Groen),meldde dat Groen zoiets zelf wel zal bepalen...

Maar,over dat BAM-trace heeft BDW ook fijntjes vermeld wat we allemaal regelmatig schijnen te vergeten:Het is namelijk perfect mogelijk dat gans dat Trace nog om juridisch/technische redenen kan moeten gewijzigd worden.....

Met andere woorden,het is in de huidige fase kompleet ongewenst dat de politiek alweer inbreekt in gans dat dossier(dat al zo mismeesterd geweest is),en BDW is dat ook niet van zinnens.Een volgende burgemeester van Antwerpen krijgt dat ding sowiezo op zijn/haar bordje.....eventjes geduld dus....

De Stadspartij weet dat ook,

Laatst gewijzigd door kelt : 7 november 2012 om 17:57.
kelt is offline  
Oud 7 november 2012, 18:22   #533
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk niet.
system is offline  
Oud 7 november 2012, 18:47   #534
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Klopt. Ik begrijp de kritiek aan BDW dan ook niet goed.
PJ doet niks anders dan roepen, tieren en schelden. "Provocatie!" "amateuristisch!" "asociaal!"
De groen van 't zelfde.
En van in het begin zeggen ze beiden "aan ons zal het niet liggen als het allemaal mislukt"

BDW die zwijgt maar, gaat op geen enkele provocatie in. Neemt alles en iedereen aux serieus, en werkt hard verder. Zijn nota was van meet af aan "niet te nemen of te laten", nu veegt hij hem zelfs van tafel om de partijprogramma's naast elkaar te leggen.
En van in het begin zegt hij niks over mislukken, alleen "dat komt in orde, maak u geen zorgen"

Wie is er hier van goede en slechte wil feitelijk?
overdrijven is ook een kunst hee... De reactie van PJ op de nota die ik hoorde op Radio 1 was absoluut niet op de man gericht. In tegendeel, hij gaf een zeer specifiek voorbeeld uit de nota net om te onderstrepen dat het debat inhoudelijk is, en niet op de man. Hij gaf zelf aan de journaliste mee dat BDW een zeer intelligent politicus is en dat die de reacties zeer waarschijnlijk al perfect heeft kunnen voorzien.
peter1962 is offline  
Oud 7 november 2012, 18:51   #535
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is hetzelfde psychologische proces dat o.a. gelovigen doorlopen. Op een gegeven moment moeten die mensen om met zichzelf te kunnen blijven leven alle redelijkheid en vooral hun innerlijke twijfel compenseren tot fanatisme.

Zo verworden ze dan tot fanatiekelingen waar geen enkel redelijk gesprek meer mee mogelijk is.
Dat is er eentje om in te kaderen !

Het zou wel kunnen zijn dat onze kanunnik niet zo happy zal zijn met je vergelijking.
peter1962 is offline  
Oud 8 november 2012, 07:40   #536
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De windmaker.
Het is niet nodig je berichtjes te ondertekenen hoor, we kennen je intussen wel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 november 2012, 09:29   #537
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet.
Dus u bent akkoord dat de stadslijst de eis om groen in de coalitie te nemen moet laten vallen. Waarom schiet u dan op N-VA?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 november 2012, 09:33   #538
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u bent akkoord dat de stadslijst de eis om groen in de coalitie te nemen moet laten vallen. Waarom schiet u dan op N-VA?
Oeroude hobby's leer je niet makkelijk af.
'XIII' is offline  
Oud 8 november 2012, 09:36   #539
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De windmaker.
Voila, de bedoeling klaar en duidelijk geformuleerd. Het gedoe van sp.a, cd&v en groen heeft niks te maken met inhoud, met bestuursakkoorden enzovoort. Bart De Wever moet gekraakt worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 november 2012, 09:41   #540
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Voila, de bedoeling klaar en duidelijk geformuleerd. Het gedoe van sp.a, cd&v en groen heeft niks te maken met inhoud, met bestuursakkoorden enzovoort. Bart De Wever moet gekraakt worden.
Is zelfs al geen nieuws meer en de meeste vlamingen hebben dat nu stilaan door. 2014 wordt een schitterend jaar. En dan heb ik het niet over de wijn.
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be