![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja Superstaaf voor U bron van veel vreugde hetgeen ge beschrijft voor mij van ergernis, maar ik speelde als kind graag mens erger je niet en dus probeer ik draak (niet de draad) te steken met hetgeen mij ergert.
Beste wat ge kunt doen as ge in de put zit trouwens, met uw eigen lachen. zo zit ge nooit lang in de put. Want we zijn allemaal lachwekkend zenne.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
|
![]() Trouwens misschien iets waar nva-ers en blokkers eens diep over zouden nadenken.
Men heeft hetzelfde lief en zoals iedereen weet liefde en haat ... it's a thin line betwee love and hate zong ooit Chrissy Hinde van The Pretenders Het is net omdat ze mekaar eigenlijk (in de grond) graag zien dat men zo hatelijk doet onderling... Al zullen velen dat niet durven/kunnen toegeven. En haten is nie goed, neemt da van mij aan. 'k heb daar wel geen bewijs van met nen europese tabel maar liever liefhebben dan haters haten.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | ||
|
![]() Citaat:
dat ge de nva'ers eens deftig de levieten leest kan ik nog begrijpen maar ik heb zo de indruk dat je alleen opduikt bij ruzies tussen ons en de linkse forumniveanen. ik heb je voor de rest (op dat stuk over referendums na)nog niet veel interessante topics weten openen of inhoudelijk reageren op topics op dit forum. Misschien ben ik verkeerd en dan zal je mij zeker het tegendeel bewijzen. begrijp mij niet verkeerd;ik vind je een toffe kerel maar heb je echt niet anders te doen dan altijd olie op het vuur te smijten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel een gezonde lach. Geen diabolische lach vol schadenfreude omwille van de krachteloze kindervuisten die de N-VA naar het Vlaamsblok hier maakt, terwijl ze geheel in tegenstelling met hun gekissebis, schijnheilig zitten te janken om een Vlaams front. Eerlijkhied gebiedt me te zeggen, dat de enige die ik ooit 'en plein publique' de hand heb zien uitsteken naar de N-VA: VB'er Van Hecke. Mijn Belgische hartje sloeg toen van schrik een slag over, maar één blik op Bougeois verontwaardigde wezen volstond om mijn gemoedsrust terug te vinden. Zo kijk ik ook net voor het uitspuwen van een afschuwelijk smakende hap, iets wat GB dan ook gelukkiglijk prompt deed met een 'Nein!' waar het 'Non!' van Di Rupo klein bier tegen is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dergelijke topics, is mijn enige bedoeling het klassieke maneuever van Caesar in de praktijk om te zetten: divide et impera. Desondanks meen ik voor de volle 100% wat ik schrijf, dat maakt het makkelijk om de gemoederen zo razendsnel te laten verhitten, zeker vanwege de zijde die in deze afgaat als een gieter: de N-VA. Overigens is de N-VA de laatste partij der flaminganten die nog dienen geëlimineerd te worden. Met het Vlaamse blok maakte het gerecht reeds korte metten. Dat varkentje is gewassen. Willen ze in hun doodstrijd de N-VA meesleuren, dan geef ik daar uiteraard met plezier een duwke aan, vooral wanneer ze inhakken op naïeveteit, politieke onhandigheid, schaapachtigheid en hypocrisie. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
|
![]() Gelukkig is het de kiezer die het uiteindelijk nog voor het zeggen heeft he Superstaaf..
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Superstaaf wil doorgaan als een voorvechter van de democratie, terwijl de reacties van Superstaaf juist het tegendeel bewijzen. Democratie vereist respect, iets waar Superstaaf blijkbaar niet achterstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt een totaal verkeerd beeld van democratie. Democratie heeft met respect niks te maken. Integendeel. Wie de democratische principes aanhangt heeft voor bepaalde andere ideologieën totaal geen respect. Bijvoorbeeld nazisme, fascisme, en andere ondemocratische bestuursvormen, verdienen het respect van de democraat niet. Ook de particratische autoritaire-elitaristische visie van de N-VA en haar voorkeur voor het louter vertegenwoordigende systeem zonder rechtstreekse burgerinspraak, verdien geen greintje respect, daar deze visie bovendien op leugenachtige wijze verpakt wordt als democratie. Persoonlijk heb ik meer respect voor de bestuurlijke visie van Gerolf Annemans (VB): http://forum.politics.be/showthread.php?t=10526 Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik geloof dat dit niet de eerste maal is dat je dit hebt moeten uitleggen Superstaaf.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
|
![]() Zie het is daarom dat gij nen toffen pee zijt se Superstaaf. Behalve voor de nva*ers voor de moment. Maar gij kunt los van partijpolitiek en uw eigen standpunten ook goede ideeën of voorstellen van andersdenkenden (en ik denk dat het Blok het verste van uw ideeë,n verwijderd is) goed vinden.
iets wat velen hier mankeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het woord democratie en respect wordt al te vaak misbruikt om er anderen mee te muilkorven of te temperen. Welnu, respect hoeft voor mij niet en al zeker niet in de politieke wereld, die tenslotte een deeltje is van de opinie en ideeënwereld. In die wereld dient de idee zich te bewijzen, zonder a priori-respect. Een idee kan immers totale onzin zijn, en moeten we daar resspect voor betonen? Geenszins. Het enige waar ik respect wens voor op te brengen: het vrijelijk laten uiten van elke mening, hoe dwaas, dom, gruwelijk, verwerpelijk die ook is, en hoe weinig respect die ook verdient. Ook het gelijk berechtigen van mensen, ongeacht hun afkomst, sexe, sexuele voorkeur, huidskleur, schoen- en colmaat, lijkt me een principe waar we voor de goede gang van zaken maar best respect kunnen voor opbrengen. Maar wie mij van het tegendeel wil overtuigen, hij ga gerust zijn gang.
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desondanks probeer ik enkel de ideeën die me dégouteren aan te pakken, en de hypocriete handelswijzen belachelijk te maken. Het staat iedereen, ook N-VA'ers, vrij om hun ideeën af te zweren, en dan staan ze plots buiten schot. Ook tegenover Annemans idee heb ik nog reserves. Hij trekt die directe burgerbetrokkenheid niet door op het Europese vlak. Het is tevens best mogelijk dat hij net als Verhofstadt nooit zijn mooie theorieën in de praktijk wil omzetten. Het Vlaamsblok staat té ver van mijn ideeën af: separatisme, racisme en anti-royalisme zijn niet mijn ding en de koppelverkoop van dat éne waarlijk democratische punt met de andere troep, kan me niet bewegen voor hen te stemmen. Wat me blijft verwonderen: dat de N-VA, die de in mijn ogen verwerpelijke blok-ideeën voor 95% onderschrijft, zich tussen de 'acceptabele' partijen wist te wringen.
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nog nooit dergelijke onzin gelezen over democratie. In een echte democratie zijn respect, solidariteit en verantwoordelijkheidszin sleutelbegrippen. Respect is een sleutelbegrip. Respect hoort bij democratie, het vraagt om de ander in zijn waarde te laten. Democratie veronderstelt respect voor de diversiteit van meningen. Het wezen van de democratie is het respect voor de keuzes van andersdenkenden, zelfs als die geen meerderheid zouden uitmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al de andere rimram sleur jij erbij om het totaal ondemocratische karakter van de autoritair-particratische N-VA te maskeren. Citaat:
fascisme? Citaat:
PS Weet me eens te vertellen of jij respect kan opbrengen voor de door mij geciteerde tekst over democratie vanwege GErolf Annemans, de Vlaamsblokker.............. Of geldt de loze verplichting tot respect slechts selectief?
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |