![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft Bert er nood aan te weten dat die mevrouw met hoofddoek dit vindt? Nee, Bert heeft het recht om daarmee niet lastig gevallen te worden, en dus laat die mevrouw haar quillotine van vrouwen en mensen rechten netjes in de vestiaire, tot ze klaar is met werken als ambtenaar, waar ook Bert trouwens voor betaald! Elk onderscheid is niet gelijk aan regelrechte apartheid met Allah boven de wet, maar zolang u druk bent met dat monstertje onder uw bed, zal dit u ontgaan. En wij ontzeggen die mevrouw niets, ze kan gerust met haar hoofddoek naar het werk en naar huis! Die mevrouw ontzegt wel Bert en de samenleving iets, wanneer hoofddoeken moeten , steeds en overal! Dat is dwang en dat hoeven we niet te pikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou Sywen het misschien beter begrijpen met volgend voorbeeld:
De AD wet zegt dat men homosexuelen niet mag discrimineren. De wet zegt niet dat iedereen homo's en homosexualiteit leuk moet vinden. We krijgen dus ambtenaar Patrick die dagelijks aan het loket van de dienst bevolking zit met een T-shirt "ik vind homo's vies en vuil". Linda De Win in gedachten: ambtenaar Patrick mèt T-shirt is een zeer competente ambtenaar, die alle homosexuele burgers netjes op dezelfde manier behandelt. De collega van Patrick, die zelf homosexueel is, is evenzeer een competente ambtenaar. Denkt U nu niet dat een normale burger, homosexueel of niet, zich door een t-shirt met zulke tekst geschoffeerd kan voelen? Ik zou het voorbeeld graag stellen met ipv "homosexuelen" dezelfde tekst met "moslims" erop, maar dat mag dan weer niet van Bert Anciaux en zijn vriendinnetje Fauzaya Talhouie, want die willen me met zo'n voorbeeld voor de rechter dagen. En ik ben zelfs géén ambtenaar! In ieder geval weet ik dat de hoofdoekbrigade héél dikwijls expliciet wenst te schofferen. In een vorige producte van Wintervuur (of zoiets) werd een opvoering gegeven van het Requiem van Mozart. Die vond plaats in een kerk. Blijkbaar moesten er veel ambtenaren aan verdienen want in het portaal stond er eentje voor het ticketje, aan de deur eentje die het ticketje ontwaardde en dan, binnen in de kerk een ambtenaar met hoofddoek die "WELKOM" moest zeggen aan de mensen. Dit was dus voor NIKS nodig. Als ik naar een toneelopvoering ga is er ook niemand die WELKOM zegt als ik in de zaal kom, als ik naar de cinema ga staat er binnen ook niemand met "Welkom". Maar deze moslima werd m.i. speciaal uitgekozen om mèt hoofddoek in een katholieke kerk "welkom" te staan zeggen. Moest ik katholiek zijn, ik diende klacht in.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 mei 2013 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Banneling
|
![]() Zeg mannekes, stop eens met zagen.
Porpo heeft verklaard dat islam geen dwang is en niet kan opgelegd worden. Dus de zaak is rond. We kunnen ons nu bezighouden met belangrijker zaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mag dus naast de hoofddoek op de dienst "bevolking" gaan zitten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() De zogenaamde "islamitische hoofddoek" is geen bestandsdeel van de islam. Noch is het een religieus voorschrift.
Bijgevolg is het dus ook onmogelijk om bij een verbod tot dragen, de vrijheid van godsdienstvrijheid te schenden. Leuke ankdote: de hoofddoek word niet eens vermeld in de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Europees Commissaris
|
![]() Het woord van de profeet himself is toch gezagdragender dan Porpo?
![]() |
#529 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb het altijd al een beetje vreemd gevonden het gedeelte van slavinnen. Islam kent geen dwang en mijns inziens is dit dan ook een beetje paradoxaal aangezien de islam het vrijlaten van slaven stimuleerd. Krijg altijd een beetje de kriebels als ik de vertaling lees in het Nederlands of misschien is het goed vertaald maar begrijp ik het niet, omdat ik dit nog niet helemaal heb geaccepteerd (vertaling) totdat ik uitleg krijg, maar kan me moeilijk voorstellen dat hierin onrechtvaardig zit. Bijvoorbeeld als je niet vast dan behoor je een slaaf vrij te kopen of voedsel te kopen voor arme mensen. Sexslavinnen valt niets aan te rekenen tijdens het uur. Dit wordt zo geformuleerd dat zij niet schuldig zijn aan wat hun is gedwongen te verrichten: nl sexuele lust/begeerte/verlangens voor geld. satisfaction the ~ voldaanheid (de ~ (v)), tevredenheid (de ~ (v)), genoegzaamheid (de ~ (v)), welgevallen (ww.), voldoening (de ~ (v)), bevrediging (de ~ (v)), satisfactie (de ~ (v)), schik (de ~ (m)), tevredenstelling (znw.), vergenoegdheid (znw.), ingenomenheid (de ~ (v)) Vandaar ook de ramadan en misschien ook wel de menstruatieperiode voor de vrouw om te rusten en even geen geld verdienen, want prostitutie is niet het oudste beroep in de wereld en komt door armoede. Sommige mensen zeggen willen ze zelf, maar geloof ik niet. Wellicht mensen die zelf in de zorg werken praten zo. En bij een onschuldige is er altijd een schuldige en hoe kan een onderdrukte nu schuldig bevonden worden en bij een onderdrukte is er altijd een onderdrukker. Kan me moeilijk voorstellen dat een geloof zoals het Islam een onderdrukker stimuleert zoals de Farao die jongens afslachte en meisjes liet leven beetje offtopic ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb het altijd al een beetje vreemd gevonden het gedeelte van slavinnen. Islam kent geen dwang en mijns inziens is dit dan ook een beetje paradoxaal aangezien de islam het vrijlaten van slaven stimuleerd. Krijg altijd een beetje de kriebels als ik de vertaling lees in het Nederlands of misschien is het goed vertaald maar begrijp ik het niet, omdat ik dit nog niet helemaal heb geaccepteerd (vertaling) totdat ik uitleg krijg, maar kan me moeilijk voorstellen dat hierin onrechtvaardig zit. Bijvoorbeeld als je niet vast dan behoor je een slaaf vrij te kopen of voedsel te kopen voor arme mensen. Sexslavinnen valt niets aan te rekenen tijdens het uur. Dit wordt zo geformuleerd dat zij niet schuldig zijn aan wat hun is gedwongen te verrichten: nl sexuele lust/begeerte/verlangens voor geld. satisfaction the ~ voldaanheid (de ~ (v)), tevredenheid (de ~ (v)), genoegzaamheid (de ~ (v)), welgevallen (ww.), voldoening (de ~ (v)), bevrediging (de ~ (v)), satisfactie (de ~ (v)), schik (de ~ (m)), tevredenstelling (znw.), vergenoegdheid (znw.), ingenomenheid (de ~ (v)) Vandaar ook de ramadan en misschien ook wel de menstruatieperiode voor de vrouw om te rusten en even geen geld verdienen, want prostitutie is niet het oudste beroep in de wereld en komt door armoede. Sommige mensen zeggen willen ze zelf, maar geloof ik niet. Wellicht mensen die zelf in de zorg werken praten zo. En bij een onschuldige is er altijd een schuldige en hoe kan een onderdrukte nu schuldig bevonden worden en bij een onderdrukte is er altijd een onderdrukker. Kan me moeilijk voorstellen dat een geloof zoals het Islam een onderdrukker stimuleert zoals de Farao die jongens afslachte en meisjes liet leven beetje offtopic ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Minister-President
|
![]() tja voor jullie is die hoofddoek(verbod) dus blijkbaar belangrijker dan de persoon die achter het loket zit.
dat zegt meer over jullie dan over de desbetreffende hoofddoekdraagster.
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() Je vergeet dat die mevrouw met hoofddoek er komt dankzij positieve discriminatie, ze krijgt voorrang op betere werknemers om een "weerspiegeling" te krijgen van de maatschappij. Met hoofddoek gaan we er dus op achteruit door "positief" racisme, prachtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moslims zich moeten houden aan de wetten en gebruiken die gelden in de landen waar ze verblijven. Dus wanneer er neutraliteit aan loketten geëist word, gebied Allah hen zich daar aan te houden. Einde verhaal. Punt. Wij moeten ons toch niet aanpassen aan moslims? Waar eindigt het? Straks word er geopperd dat de sharia een religieus voorschrift is en moet ingevoerd worden om de godsdienstvrijheid van moslims te waarborgen. Ik zie de linkiewinkies al staan met hun pro sharia pamfletten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat dat sharia-aanmoedigen betreft door die bergkristallijne linkies, ik wil anders wel een passeren hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iemand die zich niet neutraal wil proberen op te stellen in de job van loketbediende is dus de facto onbekwaam voor die functie.
Laatst gewijzigd door doremi : 5 mei 2013 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zie je er al een airhostess bij lopen als een gothic of een leraar wiskunde in zijn heavy metal kledij les geven? In tegenstelling tot het oeverloze gejankt rond de hoofddoek is de verpletterende meerderheid van de werknemers weldegelijk in staat zich aan te passen aan een professionele situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja doei! Porpo mag zeggen wat hij wil, iedere moslim staat zelf voor Allah!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, wanneer je werkt pas je kleding aan , bij de bedrijfscultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het al voor me:
één (obligate) hoofddoekdraagster aan de balie, omringd door drie niet- hoofddoekdragers met T-shirt : "Allah bestaat niet". Lijkt me de pluralistische leefwereld van Bertje Anciaux (te genieten op de 7DE ). Opvallend was dat ook Bertje twijfelt aan de competentie van mensen met een rechts wereldbeeld. Van hem mocht zelfs (gedwongen) "eigen volk eerst" op de t-shirt, "zoland de ambtenaar maar competent is".... als hij niet competent is, dan moet hij toch niet aangeworven worden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 mei 2013 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de hoofddoekdraagster zelf die op onderscheid staat en niet degene die juist vraagt om dat onderscheid niet te maken. Wie absoluut op dat onderscheid staat, kan geen neutrale dienstverlening garanderen, en daar heeft iedereen recht op,ongeacht de overtuiging van de ambtenaar. |
|
![]() |
![]() |