![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook van staren in de leegte wordt de mens niet gelukkig, wel door de werkelijkheid te kunnen begrijpen in mijn atoomtheorie en daarin één met God te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
![]() Jij weet niet wat leegte betekent... Het is mer zoiets als vrij zijn van waanideeën en delusies en van megalomanie. Ook jouw hoogdravende theorieën over het Niets betekenen in de praktijk niets. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() De meest bekende hedendaagse Zenmeester Tich nhat Hanh (in Plum Village Dordogne) beweegt zich helemaal binnen het boeddhistische corpus en leerstellingen en kan daarom volledig tot de sector religie gerekend worden. Ook aan zijn geweldige nadruk op ademhalingsoefeningen waar hij het hoofdaccent op legt ben ik vreemd. De kern van Zen gaat allemaal daar niet over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een theorie over het niets, niets betekent, dan komt ze m.i. vrij dicht bij de waarheid over niets.
![]() |
![]() |
#525 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;6826486]
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Want veel wat je over mij zegt betreft je eigen persoon wat je al meerdere malen bewezen hebt zo te zijn. Citaat:
Citaat:
Integendeel vind de Mens zichzelf in het bewustzijn van eeuwigheid en oneindigheid, niet in het Niets van Zen. In mijn atoomtheorie kan elk mens bewust worden God te wezen, maar in Zen verschrompelt hij tot Niets. Hij vindt slechts leegte. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou die kern toch wel wezen als het niet de Leegte is? Religie is het ook niet, dus off topic is het in ieder geval wel.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan moet je wel nadenken en je niet blind blijven staren op het Niets. Niets is Zijn, daarmee moet je beginnen. DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. De eenheid van zijn en niets is het worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() onmogelijk. Want iedereen is (te) dom en iedereen moet het maar zo vinden zoals jij het bedacht hebt. En als 'men' het niet met je eens is, kunnen ze doodvallen. Jij hebt tóch gelijk.
En zelfs als de werkelijkheid anders is, dan dient zelfs die zich maar aan te passen aan jouw fantasieën. Dus zelfs dictatoriale trekjes ten opzichte van de realiteit! Maar verder laat je iedereen vrij ![]() ![]() Echt waar!
![]() |
#529 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lezen en begrijpen van mijn atoomtheorie, daar gaat het om. En niemand behoeft dat van mij te doen. Iedereen is daarin vrij. Niet om mij uit te schelden, zoals jij steeds weer doet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bewijs: de Oerknal. Zo uit de Bijbel vandaan gestolen...... ![]() Citaat:
Ik noem mensen pas dom als ze constant bagger over me heen gooien en over mij liegen zoals jij en geen enkele moeite doen mijn atoomtheorie te begrijpen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Het enige dat je kan is peroreren en speculeren over de leegte en over het niets, maar je hebt er geen enkele praktische ervaring mee. Die ervaring zou je anders wel kunnen verlossen van al je bagger. Citaat:
en microwezentjes, het enige dat je interesseert is aan schaamteloze aandachtshoererij doen en daarvoor neem je ongegeneerd al die poses aan. Eén ding moet ik je toegeven: je hebt geen schrik je belachelijk te maken. Misschien denk je dat je daarmee onsterfelijk wordt: onsterfelijk belachelijk. Maar de weinige mensen die ermee bezig zijn, zullen je onzin snel vergeten zijn, zodra je van dit forum verdwijnt... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2013 om 13:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo draait het megalomaniemolentje door en door... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel is het zeer logisch wat ik beweer en als je iets niet begrijpt dan kun je vragen stellen in plaats van mij aanhoudelijk te beledigen.
Irrationaliteit is echter wel een kenmerk van Zen (zoals het geluid van een klappende hand), dus opnieuw ben je bezig jezelf op mij te projecteren. WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN? Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jij zegt nog steeds niets, terwijl je eigenlijk ook voor de rest je mond zou moeten houden. Dit volgens je eigen leer...... ![]() Citaat:
Citaat:
Het enige wat je kan is beledigen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van niets weet jij niets Harrie, je kan er alleen een hoop onzin over peroreren. Van jouw kinderlijk sprookjesachtige atoomtheorie wil niemand vreten hebben, je maakt er je alleen belachelijk mee en je trolt ermee dit forum vol. Puur uit aandachtshoererij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees mijn atoomtheorie dat wij de kinderen der microwezentjes zijn, dus Goden.
Citaat:
Het Niets IS. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noem de zaken die Harrie betreffen bij hun naam, daar heb je niet van terug natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Banneling
|
![]() En wie is daarmee wat opgeschoten? Jij?
Het niets is hier overal op forum in de vorm van jouw theorieën zonder inhoud. Ik heb er trouwens al op geantwoord, maar sommige antwoorden sla je liever over . Het Niets is, inderdaad, maar het is wel niets... ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2013 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn een reeks leugens bij elkaar en dat weet jij best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aldus blijkt het heel iets anders te zijn. Maar dat jij zelf Niets bent en ook nooit iets anders zal zijn, dit volgens de leer van Zen, dat moge wel duidelijk zijn. De waarheid van het heelal is echter het tegendeel: eeuwig en oneindig, geopenbaard in mijn atoomtheorie. En ook al gaan alle volkeren op aarde tegen Mij tekeer, de waarheid is er niet minder om en precies zoals ik beweer. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |