![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Elke indicatie wijst op verderzettende groei. Laatst gewijzigd door Troubadour : 7 februari 2014 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() Mensen zijn langzaam aan het stoppen met het bitcoinavontuur en keren terug naar het betrouwbaar, verzekerd en door bevoegde instanties gestabiliseerd munt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je meent het. Een paar weken terug was er nog een artikel dat China niet ging meedoen en er ging onmiddelijk 1/4 van de waarde af. Vandaag een artikeltje over één of andere Gox en een vijfde eraf. En dat noem jij dan een verlaagde volatiliteit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() Overheden worden verkozen dus het volk kan ingrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Gouverneur
|
![]() Jaja, tegen dat het Amerikaanse volk begrepen heeft wat quantitative easing is, groeit er gras op Obama's buik. En neen, ik denk niet dat hij de weg van Kennedy en Lincoln achterna gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfff. Bitcoin, een ballon, half opgeblazen, dat nu al leegloopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind anders wel dat hij serieus opgeblazen was. De hele grafiek doorloopt perfect het zeepbel patroon, alles zit er in: de bear trap, de bull trap,...
![]() ![]() Meestal vertalen dit soort zeepbellen de innige wens van de mens voor iets nieuw (al kan ik niet meteen inbeelden wat bij de tulpenmanie) en een sterke munt die los staat van overheden hoort daar zeker bij. Overheden, die alles samen genomen in de geschiedenis een quasi monopolie hebben op onderdrukking, manipulatie, oorlogsvoering en geweld. Ik ken de bitcoin onvoldoende, maar merk dat de acceptatie als "legal tender" niet echt fameus is, het lijkt me eerder een beleggingsproduct. Het bestaat ook nog maar zo recent, ik heb geen idee of dit op lange termijn nut heeft als oppotmiddel. Maar dat zeepbelpatroon, daar zijn we het toch over eens? |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(2) Primecoin (3) Feathercoin (4) Terracoin (5) Freicoin (6) Devcoin (7) Megacoin (8) DigitalCoin (9) Fastcoin (10) WorldCoin (11) PhenixCoin (12) BBQcoin (13) ... (14) YAcoin (15) Ixcoin (16) Franko (18) CHHcoin (19) Mincoin (20) Bitbar (21) Bytecoin (22) Junkcoin (23) Extremecoin (24) Infinitecoin (25) Rucoin (26) Timekoin (27) Royalcoin (28) ... Laatst gewijzigd door tandem : 8 februari 2014 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Banneling
|
![]() Een zeepbel is een zoektocht naar de juiste prijs. Het is nogal wiedes dat bitcoin zeepbelpatronen vertoont. Point being?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() O en kijk daar, grafiekjes! Het moet wel waar zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, een zeepbel is een situatie waarbij de prijs van een onderliggend actief veel te fel gestegen is en waarbij de verhouding met de onderliggende waarde uit evenwicht is. Het gaat om een situatie waarbij de participanten verliefd worden op de prijsstijging en het onderliggende actief en niet geloven dat de stijging kan ophouden of omkeren. Deze participanten (latere slachtoffers) zijn typisch mensen die eerder geen interesse hadden in finance of beleggingen. De zeepbel gaat typisch door voor een aantal maanden (of jaren) en éénmaal het uit elkaar gespat is blijft het gros van de participanten achter met significante verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuja, aan jou krijg je toch niets uitgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Banneling
|
![]() Dat jij grafieken kunt aflezen betekent niet dat jij iets weet. Jij bent een trader maar geen tech investor. Je weet niets af van technologie en je kunt niet vertellen waarin jij precies investeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken veel meer af van die bedrijven hun financiële posities dan jij en hoe ze geld verdienen met hun producten. Ik koop bijv. al jaren aandelen van Intel omdat die traditioneel een groot deel van de chipmarkt hebben en redelijk dikke marges hebben op hun producten en een lage schuldgraad (en nog veel meer, maar dit is hier offtopic). Weet ik hoe ze hun chips maken of hoe dat precies werkt? Nope en dat is ook niet nodig. Dito met IBM, Apple en Google.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je investeert in dingen die succes hebben gehad. Je kunt een opkomende markt of technologie nooit op voorhand zien aankomen: je kennis is daar veel te beperkt voor. |
|
![]() |
![]() |