Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2014, 18:54   #521
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Op dit moment lijkt het mij in ieder geval zo dat zij die een paar maanden geleden geld hebben ingezet op de Bitcoin, er een serieuze kater aan overhouden. Ik heb het niet alleen over de pure beursspelers.
Investeren in de Bitcoin blijkt meer en meer risky business te zijn.

Ik weet dat u hier anders over denkt, maar uw overtuiging in dit verhaal is tot nog toe niet 'beter' gebleken dan mijn gevoel. En dit is dan vriendelijk gezegd.
Put your money where your mouth is. Gaan wij wedden?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 19:43   #522
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Op dit moment lijkt het mij in ieder geval zo dat zij die een paar maanden geleden geld hebben ingezet op de Bitcoin, er een serieuze kater aan overhouden. Ik heb het niet alleen over de pure beursspelers.

Ik weet dat u hier anders over denkt, maar uw overtuiging in dit verhaal is tot nog toe niet 'beter' gebleken dan mijn gevoel. En dit is dan vriendelijk gezegd.
Soms loont het om cijfers na te gaan.
  • De volatiliteit van Bitcoin daalt jaar na jaar. Naar mate de markt groeit worden prijsschommelingen percentueel kleiner.
  • Over het vijfjarig bestaan van Bitcoin heen zijn er maar 2 maanden geweest dat de wisselkoers hoger stond dan nu.
  • Dit is de vierde keer dat de wisselkoers even blijft hangen na een periode van sterke groei. Elke keer ging de prijs terug in de hoogte na enkele maanden van stabilisatie.
  • Het aantal gebruikers van Bitcoin, gemeten aan de aanmaak van nieuwe online wallets, blijft stijgende.
  • Het aantal merchants die Bitcoin accepteren, gemeten aan accounts bij BitPay, blijft stijgende.
  • Het aantal aanwezigen op lokale Bitcoin-meets is stijgende.
  • Het aantal downloads van Bitcoin-gerelateerde apps is stijgende.
  • Vermeldingen van Bitcoin in de pers en media is stijgende.
  • Commentaar van overheden en bankiers is stijgende.

Elke indicatie wijst op verderzettende groei.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 7 februari 2014 om 19:44.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 19:44   #523
six
Banneling

Standaard

Mensen zijn langzaam aan het stoppen met het bitcoinavontuur en keren terug naar het betrouwbaar, verzekerd en door bevoegde instanties gestabiliseerd munt.
Oud 7 februari 2014, 19:57   #524
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog heel vriendelijk gezegd. Als je ziet dat 16-jarigen erop speculeren en geloven dat je er enkel winst mee kan boeken, of je leest in de krant een artikel over iemand die pc's bij z'n thuis zet puur om te "minen" en geld te verdienen, dan zie je het laat het is. Een leuk project ook in dit geval, maar tegen dat de threads erover wijdverspreid zijn op alle fora zijn de winstmogelijkheden al vaak uitgeput.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 19:59   #525
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Soms loont het om cijfers na te gaan.
[list][*]De volatiliteit van Bitcoin daalt jaar na jaar. Naar mate de markt groeit worden prijsschommelingen percentueel kleiner.
Je meent het. Een paar weken terug was er nog een artikel dat China niet ging meedoen en er ging onmiddelijk 1/4 van de waarde af. Vandaag een artikeltje over één of andere Gox en een vijfde eraf. En dat noem jij dan een verlaagde volatiliteit?
Oud 7 februari 2014, 21:16   #526
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Mensen zijn langzaam aan het stoppen met het bitcoinavontuur en keren terug naar het betrouwbaar, verzekerd en door bevoegde instanties gestabiliseerd munt.

Alsof manipulatie door een door en door corrupte overheid beter is.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 21:20   #527
six
Banneling

Standaard

Overheden worden verkozen dus het volk kan ingrijpen.
Oud 7 februari 2014, 21:23   #528
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Jaja, tegen dat het Amerikaanse volk begrepen heeft wat quantitative easing is, groeit er gras op Obama's buik. En neen, ik denk niet dat hij de weg van Kennedy en Lincoln achterna gaat.
Oud 8 februari 2014, 00:17   #529
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Pfff. Bitcoin, een ballon, half opgeblazen, dat nu al leegloopt.
Oud 8 februari 2014, 09:29   #530
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Ik vind anders wel dat hij serieus opgeblazen was. De hele grafiek doorloopt perfect het zeepbel patroon, alles zit er in: de bear trap, de bull trap,...

Meestal vertalen dit soort zeepbellen de innige wens van de mens voor iets nieuw (al kan ik niet meteen inbeelden wat bij de tulpenmanie) en een sterke munt die los staat van overheden hoort daar zeker bij. Overheden, die alles samen genomen in de geschiedenis een quasi monopolie hebben op onderdrukking, manipulatie, oorlogsvoering en geweld.

Ik ken de bitcoin onvoldoende, maar merk dat de acceptatie als "legal tender" niet echt fameus is, het lijkt me eerder een beleggingsproduct. Het bestaat ook nog maar zo recent, ik heb geen idee of dit op lange termijn nut heeft als oppotmiddel.

Maar dat zeepbelpatroon, daar zijn we het toch over eens?
Oud 8 februari 2014, 09:38   #531
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik vind anders wel dat hij serieus opgeblazen was. De hele grafiek doorloopt perfect het zeepbel patroon, alles zit er in: de bear trap, de bull trap,...

Meestal vertalen dit soort zeepbellen de innige wens van de mens voor iets nieuw (al kan ik niet meteen inbeelden wat bij de tulpenmanie) en een sterke munt die los staat van overheden hoort daar zeker bij. Overheden, die alles samen genomen in de geschiedenis een quasi monopolie hebben op onderdrukking, manipulatie, oorlogsvoering en geweld.

Ik ken de bitcoin onvoldoende, maar merk dat de acceptatie als "legal tender" niet echt fameus is, het lijkt me eerder een beleggingsproduct. Het bestaat ook nog maar zo recent, ik heb geen idee of dit op lange termijn nut heeft als oppotmiddel.

Maar dat zeepbelpatroon, daar zijn we het toch over eens?
Interessant en absoluut geloofwaardig! Niet iedereen gaat blij zijn ...
Oud 8 februari 2014, 10:01   #532
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Meestal vertalen dit soort zeepbellen de innige wens van de mens voor iets nieuw (al kan ik niet meteen inbeelden wat bij de tulpenmanie) en een sterke munt die los staat van overheden hoort daar zeker bij. Overheden, die alles samen genomen in de geschiedenis een quasi monopolie hebben op onderdrukking, manipulatie, oorlogsvoering en geweld. Ik ken de bitcoin onvoldoende, maar merk dat de acceptatie als "legal tender" niet echt fameus is, het lijkt me eerder een beleggingsproduct. Het bestaat ook nog maar zo recent, ik heb geen idee of dit op lange termijn nut heeft als oppotmiddel.Maar dat zeepbelpatroon, daar zijn we het toch over eens?
(1) Novacoin
(2) Primecoin
(3) Feathercoin
(4) Terracoin
(5) Freicoin
(6) Devcoin
(7) Megacoin
(8) DigitalCoin
(9) Fastcoin
(10) WorldCoin
(11) PhenixCoin
(12) BBQcoin
(13) ...
(14) YAcoin
(15) Ixcoin
(16) Franko
(18) CHHcoin
(19) Mincoin
(20) Bitbar
(21) Bytecoin
(22) Junkcoin
(23) Extremecoin
(24) Infinitecoin
(25) Rucoin
(26) Timekoin
(27) Royalcoin
(28) ...

Laatst gewijzigd door tandem : 8 februari 2014 om 10:01.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 12:00   #533
six
Banneling

Standaard

Een zeepbel is een zoektocht naar de juiste prijs. Het is nogal wiedes dat bitcoin zeepbelpatronen vertoont. Point being?
Oud 8 februari 2014, 12:02   #534
six
Banneling

Standaard

O en kijk daar, grafiekjes! Het moet wel waar zijn.
Oud 8 februari 2014, 12:06   #535
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zeepbel is een zoektocht naar de juiste prijs. Het is nogal wiedes dat bitcoin zeepbelpatronen vertoont. Point being?
Neen, een zeepbel is een situatie waarbij de prijs van een onderliggend actief veel te fel gestegen is en waarbij de verhouding met de onderliggende waarde uit evenwicht is. Het gaat om een situatie waarbij de participanten verliefd worden op de prijsstijging en het onderliggende actief en niet geloven dat de stijging kan ophouden of omkeren. Deze participanten (latere slachtoffers) zijn typisch mensen die eerder geen interesse hadden in finance of beleggingen. De zeepbel gaat typisch door voor een aantal maanden (of jaren) en éénmaal het uit elkaar gespat is blijft het gros van de participanten achter met significante verliezen.
Oud 8 februari 2014, 12:10   #536
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, een zeepbel is een situatie waarbij de prijs van een onderliggend actief veel te fel gestegen is en waarbij de verhouding met de onderliggende waarde uit evenwicht is. Het gaat om een situatie waarbij de participanten verliefd worden op de prijsstijging en het onderliggende actief en niet geloven dat de stijging kan ophouden of omkeren. Deze participanten (latere slachtoffers) zijn typisch mensen die eerder geen interesse hadden in finance of beleggingen. De zeepbel gaat typisch door voor een aantal maanden (of jaren) en éénmaal het uit elkaar gespat is blijft het gros van de participanten achter met significante verliezen.
Wat er gebeurt =/= wat het is. Er was een zeepbel rond internetbedrijven, het internet is er nog altijd.

Nuja, aan jou krijg je toch niets uitgelegd.
Oud 8 februari 2014, 12:29   #537
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat er gebeurt =/= wat het is. Er was een zeepbel rond internetbedrijven, het internet is er nog altijd.
Uiteraard, net zoals je nu nog tulpenbollen, staatsobligaties of goud nog hebt. De beleggers die meegingen in de zeepbel die er in het verleden rond hing zijn allemaal hun geld kwijtgespeeld. Bitcoin zie ik op zich ook niet verwijnen, maar winst maken door erin te beleggen (nu of de komende jaren)? Nope.

Citaat:
Nuja, aan jou krijg je toch niets uitgelegd.
Ik ken heel wat meer van beleggingen en zeepbellen af dan jij hoor. Toen jij nog de Riemann integralen aan het ontdekken was zat ik al in de financiële wereld.
Oud 8 februari 2014, 12:34   #538
six
Banneling

Standaard

Dat jij grafieken kunt aflezen betekent niet dat jij iets weet. Jij bent een trader maar geen tech investor. Je weet niets af van technologie en je kunt niet vertellen waarin jij precies investeert.
Oud 8 februari 2014, 12:37   #539
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat jij grafieken kunt aflezen betekent niet dat jij iets weet. Jij bent een trader maar geen tech investor. Je weet niets af van technologie en je kunt niet vertellen waarin jij precies investeert.
Ik ken veel meer af van die bedrijven hun financiële posities dan jij en hoe ze geld verdienen met hun producten. Ik koop bijv. al jaren aandelen van Intel omdat die traditioneel een groot deel van de chipmarkt hebben en redelijk dikke marges hebben op hun producten en een lage schuldgraad (en nog veel meer, maar dit is hier offtopic). Weet ik hoe ze hun chips maken of hoe dat precies werkt? Nope en dat is ook niet nodig. Dito met IBM, Apple en Google.
Oud 8 februari 2014, 12:51   #540
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ken veel meer af van die bedrijven hun financiële posities dan jij en hoe ze geld verdienen met hun producten. Ik koop bijv. al jaren aandelen van Intel omdat die traditioneel een groot deel van de chipmarkt hebben en redelijk dikke marges hebben op hun producten en een lage schuldgraad (en nog veel meer, maar dit is hier offtopic). Weet ik hoe ze hun chips maken of hoe dat precies werkt? Nope en dat is ook niet nodig. Dito met IBM, Apple en Google.
Yep, precies wat ik zei.

Je investeert in dingen die succes hebben gehad. Je kunt een opkomende markt of technologie nooit op voorhand zien aankomen: je kennis is daar veel te beperkt voor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be