![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen? | |||
Meer |
![]() ![]() ![]() |
23 | 21,10% |
Minder |
![]() ![]() ![]() |
86 | 78,90% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Gouverneur
|
![]() Liever vandaag nog dan morgen, elke reden is goed voor een cordon rond SP.a.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Vreemdeling
|
![]() [QU;7072182]Alles hangt er vanaf w�*�*r je peiling gaat houden hé...
Neem bvb dat ik de vraag ga stellen in het café waar alle medewerkers van Jozef De Witte na hun werk een pint gaan pakken : " dames en heren, wenst u meer of minder allochtonen in Belgie ? " ![]() Bij politici is het eigenlijk even simpel , zij willen volk dat voor hen stemt. En voor de meesten is het van geen enkel belang uit welke boom hun kiesvee naar beneden gedaald is, uit welk hol zij gekropen zijn, en nog veel minder wat ze op hun kerfstok hebben. Wat télt, is dat ze voor hen stemmen. De politici die er op staan dat het autochtonen zij die voor hen stemmen, en ook die hun belangen wensen te verdedigen, worden echter " racisten " genoemd ...Die zijn slécht ! ![]() Ik wil minder Marokkaanen. Minder misdrijf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit terwijl er hier veel werklozen op hun luie krent blijven zitten, velen van hen autochtoon. Dus neen, witte raven wonen vast niet alleen in zijn buurt. Ik ben het wel eens met de stelling dat het integratiebeleid mislukt is, maar da's vooral de schuld van onze politici, die ondanks een hele subcultuur aan straathoekwerkers, sociale assistenten en weet ik veel wat nog meer er niet in geslaagd zijn een aanzienlijk deel van die mensen te laten integreren. Ik zeg bewust "laten integreren", want je kunt het moeilijk de immigranten zelf kwalijk nemen dat ze hier een beter leven zoeken en enkel gebruik maken van hun rechten, gezien ze geen plichten opgelegd krijgen. Zelfs aan het OCMW hebben ze het hier dikwijls beter dan in hun land van herkomst. Pas na "honderdvijftig" jaar afkomen met halfslachtige maatregelen om de instroom aan importbruiden -en bruidegommen in te perken noem ik niet bepaald getuigen van veel visie.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soms zou je echt eens wat meer afstand moeten nemen van jezelf en hetgeen je hier allemaal poneert eens even laten bezinken. Het zou je vast behoeden van het verder debiteren van dergelijke danteske onzin.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er steken nu al dagelijks tienduizenden Noordfransen van Noordafrikaanse afkomst de grens over om hier te komen werken. Zonder hen zat de Westvlaamse industrie op zijn gat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ja, dat zijn hoofdzakelijk moslims, ook de Indische.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met tienduizenden komen ze af, soms vanuit Valenciennes, anderhalf uur rijden van hun werkplek. Het probleem lijkt mij écht niet de werkonwilligheid van de allochtoon. De oorzaak moet dieper gezocht worden, en betrek daar ook maar de massa autochtone werklozen bij. Ons activeringsbeleid trekt op geen zak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De allochtoon weer buiten? Die zal vast al getrouwd zijn en kinderen hebben die hier school lopen en mogelijk nog nooit Noord-Afrika gezien hebben (los van het feit dat je nadien nooit nog buitenlanders bereid zult vinden om nog hierheen te komen). Ik sluit niet uit dat jij daar geen graten in ziet, maar neem van me aan dat het gros van de mensen met een beetje inzicht beseffen dat zo'n beleid onwerkbaar én onmenselijk is. Een beetje inlevingsvermogen kan soms geen kwaad alvorens stellingen te poneren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gebeurd nietwaar.
Citaat:
Citaat:
En nog nooit "gastarbeiders" vinden... Hoe denkt U dat een hele hoop Oostblokkers het regelen? Citaat:
Citaat:
Dat de regering een afspraak "droog in de kakker" nam en ipv de gastarbeiders die uitgeärbeid waren, een hoop extra balast lieten importeren, da's iets wat we de politici kwalijk moeten nemen,.
![]() |
![]() |
#530 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anderzijds natuurlijk: waarom moeten "jongeren" nog extra gewezen worden op schoolplicht op het belang van een diploma, op het feit dat je geen criminele daden mag uitspoken (blijkbaar is dat in de marokkaanse cultuur doodnormaal? beetje Sahara-zandrover uithangen, zolang het maar ongelovige kaffers zijn?).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb nog nooit problemen ondervonden. Ik behandel iedereen met respect en zeg tegen iedereen een goeiedag. Ik begrijp écht niet waarover je het hebt. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet "linksch". Ik ben er van overtuigd dat de islam in het belang van de mensheid moet verdwijnen, maar dat denk ik evenzeer van het kapitalisme. Maar met de beste wil van de wereld kan ik de mens achter de moslim niet zien zoals jij hem beschrijft. Daar zie ik wel degelijk mogelijkheid tot nuancering. Het zal wel aan onze persoonlijke ingesteldheid liggen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Ja, het gebeurde in de jaren dertig ook. Daar waren het de joden, en ook de zigeuners, die de eersten waren om dat te ondervinden. Die parallellen zijn er, en begin nu niet over Godwin.
Waar? Die zijn er allang niet meer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tussen fatsoen en smeerlapperij. Tussen de vaart der volkeren en de marginale beslotenheid van de verstarde zijlijn, tussen de rest van het uitschot.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Wie zijn die 9 achterlijken die meer Marokkanen willen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() Geen idee, maar het lijken me allemaal oftewel trollen, oftewel mensen wiens schellen van de ogen pas zullen afvallen eens zo'n maroef iemand uit hun familie heeft vermoord/overvallen/verkracht/aangerand/gemolesteerd/...
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 25 maart 2014 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar vanuit de politieke of media wereld kwam daar geen enkel woord van kritiek op ... hypocrieten ! Laatst gewijzigd door daiwa : 25 maart 2014 om 21:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Roma deugen nu eenmaal niet, maar Marokkanen zijn niet allemáál slecht, er moet nu eenmaal iemand zijn die nuanceert!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Géén familieherenigingen, en als die mensen trouwen met autochtonen, ja dan kunnen ze naturalisatie aanvragen en assimileren. Of hun man/vrouw & kinderen mee naar huis nemen. Of ze hier laten. Faciliteiten om hun godsdienst te beoefenen ? Noppes. Speciaal voedsel ? Noppes. En geloof me, stel die voorwaarden klaar en duidelijk, en je zult nog meer dan genoeg volk vinden om te komen werken voor een paar jaar. Ze zullen staan aanschuiven. Voor op een booreiland te werken vind je toch ook werkvolk ? Betaal goed, respecteer die mensen, en stuur ze terug naar hun land met hun verdiende centen. Iedereen content. En wat inlevingsvermogen betreft, leef jij maar een beetje mee met de autochtonen die vandaag nog in zo een " verrijkte " wijk leven, omdat ze geen geld hebben om te kunnen verhuizen naar betere oorden. NB : en doe niet zo betweterig en uit de hoogte. Danku. Laatst gewijzigd door meneer : 26 maart 2014 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het d�*t wat je denkt NierIKa ? Als het jou niet stoort moet/mag het niemand storen ? je hebt je roeping gemist : je had dictator moeten worden. Laatst gewijzigd door meneer : 26 maart 2014 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |