Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2014, 10:54   #521
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Haha, ze beginnen het te snappen!
Dit is pas een prachtig initiatief!
Ik zou eerst de elektrische wagens tellen die door particulieren worden aangeschaft. Wat je daar ziet is een optimalisatie van belastingen.
Wist je dat een fiscaal voordeel steeds ergens een fiscaal nadeel creëert?
Het zijn jammer genoeg de burgers die op het einde van de rit die fantasietjes betalen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 12:07   #522
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zou eerst de elektrische wagens tellen die door particulieren worden aangeschaft.
Nou ja, dat begint stilletjesaan toch een redelijk cijfer te worden. En dan moet de Model III er nog aankomen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2014, 14:46   #523
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou ja, dat begint stilletjesaan toch een redelijk cijfer te worden. En dan moet de Model III er nog aankomen...
Op ~ dezelfde periode als de Nissan Leaf ~ 2 jaar,2m die maar 1/3 kost van de Tesla S:
http://green.autoblog.com/2014/10/22...000th-model-s/
50.000 Tesla S op 2 jaar 3 maand.

men ziet dat de prijs amper een rol speelt in de verkoopcijfers (als de auto maar in de smaak valt ).

In feite moest de Tesla S nog € 9300 milieusubsidie krijgen van de Belgische staat zoals het vóór 2012 was, naja ze moeten wat sparen...

Maar ook zonder loopt de verkoop redelijk goed, zeker wereldwijd:
3e plaats -lopend jaar 2014- en daar staan de plug-in hybrides ook bij.
In 2013 was het 4e plaats, ik zie dus helemaal geen verzwakking ondanks dat er nog recentere E-auto´s, vooral vele hybrides van de premium merken erbij komen.

Citaat:
http://ev-sales.blogspot.be/search/label/World
World Top 10 August 2014

Pl WORLD Aug YTD % '13Pl
1 Nissan Leaf 5.256 38.051 20 1
2 Mitsubishi Outlander PHEV 1.597 20.276 11 5
3 Tesla Model S 1.600 17.644 9 4
4 Chevrolet Volt (1) 2.764 14.941 8 2
5 Toyota Prius Plug-In 1.155 14.612 8 3
6 BMW i3 1.837 9.069 5 20
7 Kandi EV e) 2.000 8.829 5 N/A
8 Ford Fusion Energi 1.232 8.763 5 9
9 BYD Qin 1.316 7.773 4 40
10 Ford C-Max Energi 1.065 5.929 3 8

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2014 om 15:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2014, 11:23   #524
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Oud 23 december 2014, 11:13   #525
Bartjeuh
Banneling

Standaard The future is here!

Batterij swappen om te herladen, het wordt alweer een beetje realistischer...
Oud 23 december 2014, 11:35   #526
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Batterij swappen om te herladen, het wordt alweer een beetje realistischer...
Idd.

Heb je dat filmpje gezien ? :
Citaat:
BEKIJK OOK: Elon Musk lacht BYD uit (VIDEO)
https://www.youtube.com/watch?v=_9ftbRWqkj0
BYD zou niet echt competitief met Tesla kunnen worden omdat de componenten van hun E-voertuigen zelfs +10 % duurder in produktie (totaalplaatje) zijn als die van Tesla. (dixit Musk)

Citaat:
http://www.egear.be/elon-musk-lacht-byd-uit/

Elon Musk, CEO van Tesla Motors, is niet bang van competitie. In tegendeel, Musk hoopt op meer competitie aangezien z’n einddoel is om mobiliteit duurzamer te maken.

Tegelijkertijd is Tesla’s CEO zeer kritisch voor z’n concurrenten. In een interview met Bloomberg TV lacht Musk het chinese elektrische autobedrijf BYD regelrecht uit. Volgens Musk zien de BYD’s er niet uit en is hun technologie hopeloos verouderd.

Musk heeft volgens mij een punt, maar dat neemt niet weg dat BYD successen begint te boeken. Zo hebben ze wereldwijd al 800 elektrische taxi’s rondrijden (waaronder in Colombia) en dit jaar verkocht BYD 35 elektrische bussen aan de luchthaven van Schiphol.
En qua Europese (serieuze) concurrentie is het nog een tijdje wachten, maar alleszins is het titel: "allemaal tegen TESLA", want TESLA pikt serieus marktaandeel in van al de Europese premiummerken, zelfs van Porsche (zeker met hun P85D met dubbele motor, dus 700 PK), ook al de "Europese Hybrides" geraken niet echt van de grond door het Tesla S model.

Citaat:
http://www.autobild.de/artikel/neue-...9-5508569.html
Neue deutsche Elektro-Autos bis 2019 — 21.12.2014

Alle gegen Tesla

Angriff auf den Vorreiter aus den USA: Jetzt schlagen die deutschen Autobauer gegen Tesla zurück – mit i5, Q6 e-tron, 917 und Ecoluxe.

Der Stachel sitzt tief! Tesla hat mit dem Model S mehr als nur einen Achtungserfolg erzielt gegen Audi A8, BMW 7er und Mercedes S-Klasse. Tesla-Chef Elon Musk und seiner Truppe ist es fast aus dem Nichts heraus gelungen, das deutsche Oberklasse-Establishment in seinen Grundfesten zu erschüttern. Lange genug haben die deutschen Premiumhersteller tatenlos zugeschaut. Jetzt schlagen sie zurück.
Citaat:
http://www.chip.de/news/Tesla-gibt-G..._73258913.html

10.10.2014, 22:00
Tesla gibt Gas: Model S wird zum Porschejäger

Ein zweiter Motor an der Vorderachse macht denTesla Model S zum Allrad-Auto und hebt die Leistung auf 700 PS. Ein zweiter Motor an der Vorderachse macht den Tesla Model S zum Allrad-Auto und hebt die Leistung auf 700 PS.

Tesla-Gründer Elon Musk hat am Donnerstagabend mit dem neuen Model S P85D eine stark aufgerüstete Variante der Elektrolimousine vorgestellt. Das "D" in der Modellbezeichnung steht für "Dual Engine"; eine zusätzliche Elektro-Antriebseinheit an der Vorderachse macht den Wagen zum Allradler und hebt die Gesamtleistung auf atemberaubende 700 PS. ...]

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2014 om 11:48.
Oud 23 december 2014, 11:46   #527
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
dat neemt niet weg dat BYD successen begint te boeken. Zo hebben ze wereldwijd al 800 elektrische taxi’s rondrijden (waaronder in Colombia) en dit jaar verkocht BYD 35 elektrische bussen aan de luchthaven van Schiphol.
Van Schiphol gesproken, daar alleen al rijden binnenkort 167 Tesla-taxi's rond! Tot zover het succes van BYD...

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 23 december 2014 om 11:47.
Oud 23 december 2014, 11:51   #528
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Schiphol gesproken, daar alleen al rijden binnenkort 167 Tesla-taxi's rond! Tot zover het succes van BYD...
Idd, maar BYD heeft daar E-bussen rijden, die gaat Tesla nooit maken.
Oud 23 december 2014, 11:53   #529
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Wacht maar tot de Model III uitkomt...
Dan gaat het (elektrische) hek pas van de dam gaan!
Oud 24 december 2014, 11:48   #530
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Gezien de tesla 100% elektrisch is dus 120% fiscaal aftrekbaar en ze nu toch een bommetje gaan uitbrengen overweeg ik om deze toch weer bij te gaan aanschaffen. 700pk puur elektrisch moet echt vooruit gaan. Ze geven 460 km rijbereik op maar mits een zware voet zal dit wel minder zijn. Maar zelfs 100 km is voldoende. In januari '15 komt er in Schelle eentje in demo. Dus wachtend op het telefoontje van de verkoper en ... levering zou april/mei '15 zijn.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 11:48   #531
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 24 december 2014 om 11:49.
Oud 24 december 2014, 12:00   #532
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Gezien de tesla 100% elektrisch is dus 120% fiscaal aftrekbaar en ze nu toch een bommetje gaan uitbrengen overweeg ik om deze toch weer bij te gaan aanschaffen. 700pk puur elektrisch moet echt vooruit gaan. Ze geven 460 km rijbereik op maar mits een zware voet zal dit wel minder zijn. Maar zelfs 100 km is voldoende. In januari '15 komt er in Schelle eentje in demo. Dus wachtend op het telefoontje van de verkoper en ... levering zou april/mei '15 zijn.
Ja, reken eerder op een dikke 300 km bereik (toch als je graag eens een sprintje wil plaatsen). En let op met die 120% aftrek: die extra 20% komt eigenlijk op een tijdelijke rekening terecht tot je ooit je zaak liquideert, en komt dan gewoon als belastbare omzet weer op tafel.
Oud 24 december 2014, 14:37   #533
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, reken eerder op een dikke 300 km bereik (toch als je graag eens een sprintje wil plaatsen). En let op met die 120% aftrek: die extra 20% komt eigenlijk op een tijdelijke rekening terecht tot je ooit je zaak liquideert, en komt dan gewoon als belastbare omzet weer op tafel.
Is voer voor de Boekhouder Maar de wagen op zich zal wel als een raket vooruit gaan Mijn vriendin (bedgezel) zei nog van het weekend boys and toys
Oud 24 december 2014, 15:17   #534
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Die 442 tot *475 km (normale 85D) is aan 105 kmh, is nu ook geen snelheid waar men bijna stil staat. Een drukke snelweg zal sowieso niet veel meer toelaten.

Door het ingenieus krachtverdelingssysteem dat binnen milliseconden de kracht leidt naar het wiel of de wielen met het meeste grip zou dus bij normaal rijden een iets langere reikwijdte geven als de klassieke S met één motor*.
Zelfs het meergewicht van ~ 130 kg wordt ruimschoots gecompenseerd.

*
Citaat:
http://www.autogids.be/artikel/nieuw...den-19105.cfm#

3,2 seconden om op te trekken van 0 naar 96 km/h (van 60 miles per hour), dat is de verbluffende sprintprestatie van de Tesla Model S P85D, de krachtigste van de nieuwe, vierwielaangedreven afgeleiden van de berline. Dankzij een tweede elektromotor in de vooras beschikt de P85D zo over 700 pk, tegenover de 476 pk van de achterwielaangedreven P85. De motor in de neus levert namelijk 224 pk, die gewoon bij de oorspronkelijke 476 pk wordt opgeteld. De begrenzer voor de topsnelheid is bovendien opgetrokken van 210 naar 250 km/h.
Er komen ook minder radicale versies. De 60D en 85D hebben allebei 386 pk. De constructeur belooft verder dat het rijbereik van de vierwielaangedreven versies is toegenomen met 27 tot 50 kilometer. De beste op dit vlak is de 85D, waarvoor Tesla een gemiddeld rijbereik van 475 kilometer belooft bij een constante snelheid van 105 km/h. De Model S P85D kan echter ook nog steeds op 442 kilometer bogen.
Daar houdt het nog niet op, want Tesla heeft beslist om al deze modellen uit te rusten met de mogelijkheid tot semi-zelfstandig rijden. Het Autopilot-systeem, dat standaard is op de D-versies, gebruikt camera's, een radar en ultrasone sensoren om het de auto mogelijk te maken om de weg en het verkeer te volgen op de snelweg. Ten slotte meldt Tesla nog dat de vierwielaandrijving geen enkele invloed heeft op de beschikbare binnenruimte of op het design. De Model S D is onthuld in Los Angeles en komt in Europa op de markt tegen het begin van 2015.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2014 om 15:23.
Oud 3 januari 2015, 14:09   #535
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, als we op die manier iemand content kunnen maken...
Intussen zijn we 10 maanden elektrisch aan het bollen. We sluiten het jaar af op bijna 28.000 fenomenale km!
Hier zie, voor de heer Daelemans van mijn fanclub (en die van Micele):
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Dashboard Tesla op 01-01-2015.JPG‎
Bekeken: 87
Grootte:  413,5 KB
ID: 96693  

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 3 januari 2015 om 14:10.
Oud 4 januari 2015, 23:17   #536
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Intussen zijn we 10 maanden elektrisch aan het bollen. We sluiten het jaar af op bijna 28.000 fenomenale km!
Hier zie, voor de heer Daelemans van mijn fanclub (en die van Micele):
Nog steeds geen spijt van?
85 kW (vergelijkbaar met 16 liter brandstof) tanken kost je ergens 20€
en die 16 liter in fosiele brandstof kost je ergens 17€.....

Het aandeel heeft ook flink moeten inboeten nadat het model S een paar keer in brand is gevlogen.
Op mobile.de staan er al 63 'Model S' te koop. De goedkoopste heb je voor 70.000€ en is 10 maand oud.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 januari 2015 om 23:37.
Oud 5 januari 2015, 08:24   #537
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog steeds geen spijt van?
85 kW (vergelijkbaar met 16 liter brandstof) tanken kost je ergens 20€
en die 16 liter in fosiele brandstof kost je ergens 17€.....
Ten overvloede: je koopt geen Model S om hier of daar wat miezerige eurootjes uit te sparen. Wie zich een Tesla kan permitteren, ziet heus niet om naar die enkele honderden euro's meer of minder.
Citaat:
Het aandeel heeft ook flink moeten inboeten nadat het model S een paar keer in brand is gevlogen.
Ja, ik denk dat iemand als Elon Musk hier al vele nachten van wakker ligt, en aan de einder het OCMW ziet lonken...
Citaat:
Op mobile.de staan er al 63 'Model S' te koop. De goedkoopste heb je voor 70.000€ en is 10 maand oud.
Da's pas een koopje! Doen!
Oud 5 januari 2015, 08:51   #538
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Met mijn vervuilende diesel monovolume heb ik een autonomie van 900 �* 1000 km en kan ik mijn kinderen reglementair plaatsen zonder rugpijn en nog eens genoeg bagage meenemen. Stops op onze vakantie van 40 minuten (om tot 80% vol te laden) doen we niet en te zien aan alle modellen elektrische wagens behoren de monovolumebezitters niet tot het profiel van de early adopters, want aanbod is euh... beperkt.

Ondanks de leuke wagen blijft het wel nog in de kinderschoenen staan. Ik vraag mij af hoe de aires in Frankrijk er zullen uitzien als iedereen rond het middaguur gedurende 40 minuten tracht een oplaadpaal te bemachtigen. Zelfs nu pauzeren we rond 11u30 of pas na 14u00 om de druktes op de toch niet zo legendarische (ivm de A6 bv) A10 te mijden.

Krik die autonomie nog een beetje op, voorzie voldoende ruimte in de wagen en een langetermijnvisie op de logistieke ondersteuning wat betreft opladen en ik zal deel uitmaken van de early majority.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2015, 21:30   #539
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Da's pas een koopje! Doen!
Ik ben geen fan van die 400 volt en een batterij van 85kWh.
Je kan al lassen met een gewone autobatterij van 12v.
Dat geeft je een idee wat die 400 volt kan doen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  MigWelder.JPG‎
Bekeken: 84
Grootte:  57,0 KB
ID: 96713  

Oud 5 januari 2015, 21:50   #540
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Met mijn vervuilende diesel monovolume heb ik een autonomie van 900 �* 1000 km en kan ik mijn kinderen reglementair plaatsen zonder rugpijn en nog eens genoeg bagage meenemen. Stops op onze vakantie van 40 minuten (om tot 80% vol te laden) doen we niet en te zien aan alle modellen elektrische wagens behoren de monovolumebezitters niet tot het profiel van de early adopters, want aanbod is euh... beperkt.
Tesla Model X is alleszins nog wat groter als Model S, maar een Model S heeft al enorme kofferuimte, heb jij ~ 900 liter ?

Citaat:
Zitplaatsen: 5 volwassenen
Totale laadruimte: 894,8 liter
Laadvolume achterin (zetels recht / neergeklapt: 744,7/1645,2 liter
Laadvolume voorin: 150,1 liter
http://www.teslamotors.com/nl_BE/models/specs

Dat laden valt nog redelijk mee, 1 �* 1,5 uur moet je meer rekenen voor een 1000 km trip. Bron: diverse media met testen Model S 85
bvb: http://www.computerbild.de/artikel/c...n-9108829.html

Citaat:
Ondanks de leuke wagen blijft het wel nog in de kinderschoenen staan. Ik vraag mij af hoe de aires in Frankrijk er zullen uitzien als iedereen rond het middaguur gedurende 40 minuten tracht een oplaadpaal te bemachtigen. Zelfs nu pauzeren we rond 11u30 of pas na 14u00 om de druktes op de toch niet zo legendarische (ivm de A6 bv) A10 te mijden.
Tja dan moet men wat wachten zeker ? Maar voorlopig gaat het nog vlotjes.

Citaat:
Krik die autonomie nog een beetje op, voorzie voldoende ruimte in de wagen en een langetermijnvisie op de logistieke ondersteuning wat betreft opladen en ik zal deel uitmaken van de early majority.
Meer moet dat idd niet zijn.
De ruimte zal het minste probleem zijn, want een grotere koffer dan in een E-wagen ga je zelden vinden.
Een Tesla S heeft als limousine meer kofferruimte (tot 1800 liter) als een Mercedes E Stationwagen...

Laatst gewijzigd door Micele : 5 januari 2015 om 22:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be