|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... | 
|  | Discussietools | 
|  23 januari 2015, 08:41 | #521 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 19 april 2006 Locatie: Zele 
				 |   dat kan je niet. Je kan wel geen ruimte laten voor mensen die discrimineren, om gelijk welke reden. 
				__________________ multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. | 
|   | 
|  23 januari 2015, 08:41 | #522 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 19 april 2006 Locatie: Zele 
				 |   Citaat: 

__________________ multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 09:53 | #523 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 20 februari 2010 Locatie: Nederland 
				 |   Citaat: 
 | |
|   | 
|  23 januari 2015, 10:21 | #524 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2007 
				 |   Citaat: 
 Maar dat iemand die ruimte gebruikt om te verdedigen dat vrouwen dus wel achter een man moeten lopen, indien gedacht wordt dat een religie die voorschrijft, is dit in strijd met de grondregels van deze samenleving, waarbij mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, ook in publieke ruimte en dus hoeven we die vrijheid helemaal niet te geven. Juist deze Westerse mentaliteit Jan, zoals je nu demonstreert, ligt aan de basis van samenlevingsproblemen die nu scherp worden. Want natuurlijk zal in een gezin wat deze norm hanteert, vrouwen horen uit respect achter een man te lopen, meisjes kansloos zijn, en jongens opgroeien met volslagen verkeerde opvattingen over rolpatronen. Die man ( en zijn vrouw!) zou op cursus mogen, over de positie van vrouwen hier en indien hij daar niet mee verder kan, heeft hij hier gewoon geen toekomst. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 10:24 | #525 | |
				 |   Citaat: 
 Eer en schaamte tegenover schuld en geweten.Twee referentiekaders die leiden tot gedrag wat mijlenver uit mekaar ligt. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 10:59 | #526 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 28 juli 2010 
				 |   | 
|   | 
|  23 januari 2015, 11:00 | #527 | 
				 |   | 
|   | 
|  23 januari 2015, 11:02 | #528 | |
				 |   Citaat: 
  | |
|   | 
|  23 januari 2015, 13:04 | #529 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
				 |   Citaat: 
 Indien u een bepaalde mentaliteit wilt aanpakken, zal er misschien ook moeten nagedacht worden of we de gronden waarop onze westerse samenleving nu stoelt, niet moeten herwerken. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 13:06 | #530 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   | 
|  23 januari 2015, 13:08 | #531 | 
				 |   Heeft Jan dat ergens geschreven? Neen. Wel heeft Jan onderstreept dat het hier om een persoonlijke keuze gaat in een persoonsgebonden situatie. U moet mij anders eens vertellen welk wettelijk instrumentarium we zouden kunnen gebruiken om dat koppel te dwingen naast elkaar te lopen. | 
|   | 
|  23 januari 2015, 13:22 | #532 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 28 juli 2010 
				 |   Citaat: 
 Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 13:23. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 15:03 | #533 | |
				 |   Citaat: 
 Wanneer je in je gedrag blijk geeft van discriminatie( en dat is zo wanneer je vrouw achter je laat lopen omdat je een man bent) kun je dus aanspreken en iets opleggen. Omdat dit gedrag in strijd is met de wet. Dat heeft niets te maken met opninies aan banden leggen, wat ik met arwaan lees vanuit de wetenschap dat gelovigen ( en dat bent u) dit zouden gebruiken om vrijheden die een doorn in hun oog zijn, aan banden te leggen. Dus vrijheid voor meningen maar wel grenzen aan gedrag wat in strijd is met verworvenheden hier. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 15:05 | #534 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   | 
|  23 januari 2015, 15:17 | #535 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  8 juni 2005 Locatie: Brussel 
				 |   Citaat: 
 Btw, heeft De Wever geen klacht neergelegd tegen Le Soir, een tijdje geleden? Citaat: 
 Erger, als je uw eigen standaarden en methodes toepast op andere zaken dan de Islam of de Moslims, wordt je even poco als diegenen die je bekritiseerd: je relativeert en nuanceert wonderwel. Want eigenlijk zijn de harde feiten eenvoudig, hoor: er zitten binnen de Islam een aantal fanatiekelingen die van hun Groot Gelijk overtuigd zijn over hoe De Koran gelezen, begrepen en beleeft moet worden, en die hun Groot Gelijk aan de anderen willen opdringen, desnoods met het grofste geweld. En er zijn binnen de Islam mensen die de regels van de Koran met moeite opvolgen, die zich tot een paar zaken beperken. En daartussen is alles mogelijk. En al die gasten, tot twee miljard blijkbaar waarvan een paar honderd duizenden hier in België, baseren zich allemaal op dezelfde tekst. Heel duidelijk zal die dan ook niet zijn, hè... Maar, zoals de Fransen het zeggen: "il y a des cons partout. Et plus il y a de gens, plus il y a de cons." Dat zijn de harde feiten. Citaat: 
 Btw, van zodra een samenleving een kritische massa bereikt, is de enige manier om het monocultureel te houden, een dictatuur, en eentje van de ergste soort. Een samenleving zoals de onze zal altijd multicultureel zijn. Dat is geen dogma, maar een sociologisch feit. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Voor het overige, een verbod op een politieke partij met pilaarbijters die ons terug naar de Middeleeuwen willen katapulteren, zal die toetsing doorstaan. Citaat: 
 Nu, 8% lijkt mij veel, eerlijk gezegd. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Btw, de Amerikaanse extremisten doen er aan mee. En zij zijn zo dom dat zij het verschil tussen een Sikh en een Moslim niet eens kennen... Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Allé, niks meer of minder dan wanneer een zoon met zijn vriend thuis komt. En ja, je gaat mij voorbeelden geven van eremoorden in Europa. En ik zal opmerken dat die gasten vervolgd en gestraft zijn, zoals het hoort. Onze landen laten het immers toe om een godsdienst de rug toe te keren. Vrijheid heet dat. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
  Neen, ik zal mij niet bekeren, dat zal ook niet nodig zijn. Dat mag u zo vinden, besluiteloos als u bent, ik denk daar nogal anders over. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Zolang je dat niet beseft, zal je niet vooruit geraken. Citaat: 
 Bedoelde je dié stukken in het NT ? Of had je er andere in gedachte ?[/quote] Neen, dat zal ergens in het Oud Testament staan. Maar weer eens relativeer je heel goed. Zolang het maar niet over de Islam gaat Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Voor ieder advies die die rechtvaardiging geeft, zal ik immers een omgekeerd advies terugvinden. Citaat: 
 Maar ik weet wel iets, als ik tegen een vijfjarige jongen "kus mijn kloten" zeg, dan weet jij nog niet of ik nu heel grof ben, of pedofiel. Of misschien zelfs beide. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Demografische studies tonen immers aan dat de fertiliteitsgraad bij de Moslims in Europa aan het dalen is, en tegen dan ongeveer dezelfde zal zijn als die van niet-Moslims. En ondertussen verwachten zij een demografische implosie van de bevolking in veel Moslimlanden. Beweging die trouwens al aan de gang is, bij voorbeeld in Iran. Maar je hebt gelijk, Moslim zullen niet meer weggaan, de Islam zal niet verdwijnen, en zij zullen een aanzienlijke minderheid in Europa vormen. Den te meer om zich op die realiteit voor te bereiden. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Jij klein kapoentje, zo vals proberen te spelen! Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Maar ik zie hier een geval waarbij Moslims hun geloof afwerpen, er zelfs in de pers mee naar voren komen, zonder enig probleem. En dit, in een Moslimland. Ik dacht nochtans begrepen t hebben dat dit niet niet kon, wegens de aard van de Islam. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Ik heb Grieks gestudeerd, hoor. En indien ik een woordje niet begrijp, dan zoek indamt wel zelf op Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Mij niet gelaten, hoor. Ik voel nu echt niet aangesproken, sie. 
				__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 januari 2015 om 15:33. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|   | 
|  23 januari 2015, 15:29 | #536 | |
				 |   Citaat: 
 Dat betekent dat gekozen onderdanigheid in se geen probleem levert. De persoon kiest er immers zelf voor om "onderdanig" te zijn, voor welke reden dan ook, en is bereid er de gevolgen van te dragen. Hier mag de overheid niet in tussenkomen, althans niet op een afdwingbare manier. Anders gaat zij in de plaats van het individu optreden en zijn/haar vrijheid beknotten. Dit geldt zelfs wanneer de persoon in kwestie die keuze maakt op basis van een tekst, regel, weet ik wat. Wat telt is de vrije keuze. Wanneer er sprake is van dwang, daarentegen, dan mag de overheid uiteraard tussenkomen. Dan is er geen sprake van vrije wil, en is er geen vrijheid meer. Ik begrijp dat, in de praktijk, het onderscheid soms heel moeilijk te maken is. Wanneer is er sprake van dwang, wanneer niet? Vooral wanneer er sprake is van "sociale druk", "traditie", enz. Maar onze maatschappij heeft daarin een keuze gemaakt: dwang moet aangetoond worden, wij gaan ervan uit dat iedereen vrij is. 
				__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 15:34 | #537 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 april 2008 
				 |   Citaat: 
 Als morgen de moslims hier aan de macht komen , dan zal het met uw "vrijheid" rap gedaan zijn. Ik hoop dat je dat beseft.  Laatst gewijzigd door Pericles : 23 januari 2015 om 15:35. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 15:40 | #538 | |
				 |   Citaat: 
 Als morgen mensen als jij hier aan de macht komen, dan zal het met mijn "vrijheid" rap gedaan zijn. En dat besef ik heel goed. 
				__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. | |
|   | 
|  23 januari 2015, 15:48 | #539 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 april 2008 
				 |   Citaat: 
 Maar dat is waar ook, ik was even vergeten dat de islam eigenlijk vrede is .  | |
|   | 
|  23 januari 2015, 15:50 | #540 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 13 december 2010 
				 |   als mijn kat een koe was... 
				__________________ Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” | 
|   |