Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2015, 15:07   #521
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Wat de ware toedracht van hun geloof is. ( te lang opgebleven vannacht ? )
Jij gaat er vanuit dat de imams dat weten, hetgeen jij weet, de historische bronnen en niet de mytische?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:13   #522
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heb ik dat ooit beweerd? Ik zeg gewoon dat we zo goed als geen bronnen hebben over de begintijd van de islam noch over de persoon van Mohammed. Maar pas een eeuw erna. En of die valabel zijn....? En dat al diegenen die het tegenovergestelde beweren naïeve dromers zijn. Dat zeg ik ook nog ja.
WIJ hebben daar niks mee te maken, of beter gezegd; wij horen daar niet mee geconfronteerd te worden.

Mohamedanen bepalen wat hun idioterologie is en zij volgen hun geschriften, waarin wel degelijk is opgetekend hoe hun profeet leefde, zìj geloven 't, en d�*t is 't enige wat telt (en waar wij rekening mee dienen te houden uit zelfbehoud).

Jij kan vertellen wat je wil, zìj zullen dat nooit van jou aannemen.
Oud 25 januari 2015, 15:20   #523
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naïeve ziel.
Ik verneem graag uw kritische, inhoudelijke bemerkingen bij die eerste levensbeschrijvingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:22   #524
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik verneem graag uw kritische, inhoudelijke bemerkingen bij die eerste levensbeschrijvingen.
Ik ook.

Mohamedanen zullen graag horen dat 't Oosten hun eigenste geschriften in twijfel trekt.
Oud 25 januari 2015, 15:23   #525
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk weten we niets! (*).
Raar toch dat u de eerste levensbeschrijving naar de vuilbak verwijst, maar de korantekst zomaar aanneemt. Waarom die dubbele willekeur?
Oud 25 januari 2015, 15:48   #526
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
WIJ hebben daar niks mee te maken, of beter gezegd; wij horen daar niet mee geconfronteerd te worden.

Mohamedanen bepalen wat hun idioterologie is en zij volgen hun geschriften, waarin wel degelijk is opgetekend hoe hun profeet leefde, zìj geloven 't, en d�*t is 't enige wat telt (en waar wij rekening mee dienen te houden uit zelfbehoud).

Jij kan vertellen wat je wil, zìj zullen dat nooit van jou aannemen.
Daar komt het inderdaad op neer. Het maakt niks uit wie Mohammed in realiteit was, of wat hij geweest is, als hij al bestaan heeft. Wat belangrijk is, is wat de moslims DENKEN dat Mohammed was, wat hij geweest is en wat hij gedaan heeft. De realiteit heeft daar niks mee te maken.

Ik zag toevallig vrijdag de hele leuke film Anonymous over een mogelijkheid dat William Shakespeare niet echte de schrijver van zijn werken was, maar de protégé van Elizabeth I, Edward De Vere. Heel leuk, heel spannend en juicy. Maar maakt het uit? nee toch? of William Shakespeare nu een werkelijke sublieme auteur was ofwel een pseudoniem van iemand anders, maakt niet echt het verschil. Het zijn de werken die belangrijk zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 januari 2015 om 15:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:49   #527
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar komt het inderdaad op neer. Het maakt niks uit wie Mohammed in realiteit was, of wat hij geweest is, als hij al bestaan heeft. Wat belangrijk is, is wat de moslims DENKEN dat Mohammed was, wat hij geweest is en wat hij gedaan heeft. De realiteit heeft daar niks mee te maken.
Inderdaad, al de rest is immers dan intellectuele Spielerei voor westerlingen onder elkaar.
Oud 25 januari 2015, 15:57   #528
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
U weet dat de Zoon van God mens geworden is om onze zonden te kunnen wegnemen. En Hij kon dat omdat Hij nooit gezondigd heeft. (1 Joh 3:5) Het was voor de wet niet mogelijk te bevrijden, omdat zij stukliep op de zwakheid van de menselijke natuur. Daarom heeft God Zijn eigen Zoon gestuurd, Die net als de zondige mensen, een menselijk lichaam had. (Rom 8:3a) Want God heeft zoveel liefde voor de wereld, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven; zodat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. (Joh 3:16)
Dit is een grote mystificatie mbt de joodse overlevering. Als de mens niet in staat is zondeloos te leven wegens zijn zondige natuur dan behoort zondigen tot het natuurlijke gedrag van de mens en dat kan hem dan vanzelfsprekend niet worden aangerekend. Bijgevolg hoeven diens zonden niet verzoend te worden door het offeren van een schuldeloos mens of dier.

Bovendien was de joodse wet exclusief voor de joden. Niet joden waren zonder de wet en konden daarop niet worden afgerekend. Dus ook in die zin hoefde Jezus niet te sterven voor 'de natiën' of vreemdelingen. Vervolgens, het concept van een joods volk dat het eigendom is van de God die hen uit Egypte zou hebben bevrijd is volgens moderne opvattingen over individueel recht en volkenrecht verwerpelijk en ongeldig. De verplichtingen van een vader rusten niet op de zoon. Of maakt u bezwaar tegen deze moderne rechtsopvatting? Uw vader is failliet of dood en u moet zijn schulden aflossen? Is het heus?

Laatst gewijzigd door Piero : 25 januari 2015 om 16:00.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:58   #529
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had begrepen dat JIJ dat ging doen. Je beweerde toch de ' oudste ' biografieën gelezen te hebben.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2015, 15:59   #530
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik ook.

Mohamedanen zullen graag horen dat 't Oosten hun eigenste geschriften in twijfel trekt.
Zo en dan ?
Oud 25 januari 2015, 16:01   #531
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit laat mij nu eens sterk aan de christenen denken zie.. hoe zou dat toch komen ?
Oud 25 januari 2015, 16:03   #532
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had begrepen dat JIJ dat ging doen. Je beweerde toch de ' oudste ' biografieën gelezen te hebben.
Ik heb al het een en ander gegeven, waarna HO zich er van af maakte door te stellen "er is geen zekerheid", "allemaal interpretatie".
Oud 25 januari 2015, 16:07   #533
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb al het een en ander gegeven,
Moet ik vast hebben overgelezen. Kan je me nog even de # geven?
Oud 25 januari 2015, 16:08   #534
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit laat mij nu eens sterk aan de christenen denken zie.. hoe zou dat toch komen ?
dat is toch normaal.

Voor de volgelingen van Elvis, die vinden dat hij nog leeft, heeft de realiteit toch ook geen enkel belang.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 januari 2015, 16:11   #535
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, al de rest is immers dan intellectuele Spielerei voor westerlingen onder elkaar.
Inderdaad.

Dat is wat ik bedoel.
Oud 25 januari 2015, 16:15   #536
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo en dan ?
Wat ik al zei dus.

WIJ hebben daar niks mee te maken en hoeven 't niet door de strot gedouwd te krijgen en aan mohamedanen verkoop je 't niet.

Welk nut heeft jouw historische kennis dan als je 't niet verkocht krijgt aan degenen die 't dringend nodig zouden hebben.
Oud 25 januari 2015, 16:18   #537
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.
Oud 25 januari 2015, 16:18   #538
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.
Oud 25 januari 2015, 16:18   #539
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.
Oud 25 januari 2015, 16:21   #540
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

dank je SDX . Drie keer was nu echt niet nodig.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be