Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2015, 17:17   #521
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Uitgezonderd psycholoog Elias die hem slecht behandeld heeft en nu de schuld legt bij het slachtoffer .
Heeft professor Elias een praktijk?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 17:20   #522
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heeft professor Elias een praktijk?
Laat ons hopen van niet.
Oud 4 april 2015, 17:21   #523
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons hopen van niet.
We kennen beiden het antwoord.
Oud 4 april 2015, 18:14   #524
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat onderschrijf ik.
Gelukkig genoeg voor mij blijft er na deze selectie nog altijd genoeg materiaal over .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 18:34   #525
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Dus, ... hij zou niet in het kanaal springen.
In uw hersendode wereld is dat een schuldbekentenis ja.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 18:38   #526
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ze kenden elkaar slechts enkele uren.

Moet je met geweld verkracht worden om van een verkrachting te kunnen spreken?
Sommigen moeten echt het strafrecht eens nalezen betreffende verkrachting en aanranding.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 19:09   #527
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Sommigen moeten echt het strafrecht eens nalezen betreffende verkrachting en aanranding.
Was je erbij op dat bureautje of heb je daar ervaring mee?
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 19:24   #528
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Was je erbij op dat bureautje of heb je daar ervaring mee?
Jij precies wel.
De raadkamer verwijst iemand zonder bezwarende aanwijzingen naar de rechtbank op beschuldiging van verkrachting met verzwarende omstandigheden? En dan nog iemand met een zwaar politiek gewicht als Stevaert? Wil je dat zeggen?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 4 april 2015 om 19:28.
Oud 4 april 2015, 19:47   #529
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whami Bekijk bericht
"Geen h�*�*r op jouw hoofd houdt rekening met de mogelijkheid dat het seks zonder toestemming was maar verkrachting". Dat verzin je, niet mijn woorden. Het enige wat ik héél sterk probeer te zeggen is dat je iemand niet als schuldig kan zien na een beschuldiging. Zelfs al kan je er bv een percentage op zetten van "75% zekerheid" (random), het is simpelweg dat je iemand zijn leven niet gaat kapotmaken vooraleer het met grote zekerheid bewezen is.
Je kan quasi nooit een misdrijf met quasi zekerheid bewijzen. Zelfs al zijn er video opnamen, stonden er 100 getuigen bij en wat weet ik nog allemaal. Zekerheid heb je nooit. Want zoniet zou er zekerheid zijn dat David Copperfield een blondine in stukken heeft gezaagd en haar nadien terug ineen heeft gestoken. Mocht je zekerheid willen om iemand te veroordelen, dan wordt er nooit iemand veroordeeld.
Vandaar dat we een redelijk willekeurig spelletje spelen, dat "proces" heet, en waar dan een of andere mens, die een speciaal privilege heeft gekregen, en "rechter" heet, een uitspraak doet. In het beste geval heb je te maken met een intelligente en integere persoon die echt tracht naar best vermogen zo goed mogelijk te raden naar wat er gebeurd is, en op basis daarvan beslist. In alle andere gevallen is het willekeurig of is het zelfs Kafka achterna.

Rechtspraak bestaat erin de comedie te spelen dat men doet alsof men weet wat er gebeurd is, omdat het nu eenmaal nodig is om te veroordelen in sommige gevallen. Dat laat de mensen denken dat er een vorm van rechtvaardigheid is, en dat je beter de wet respecteert om niet veroordeeld te worden.

Wettelijk gezien is het zo dat iedereen zich mag beroepen op een vermoeden van onschuld tot hij veroordeeld is. Het is natuurlijk niet omdat hij veroordeeld is dat hij ook schuldig is, maar de maatschappelijke consensus bestaat er gewoon in om vanaf dat moment te doen alsof hij schuldig is en het bewezen is. Dat is mentaal simpeler. Vanaf dan mag je zijn leven wel naar de knoppen helpen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 april 2015 om 19:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 19:59   #530
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan quasi nooit een misdrijf met quasi zekerheid bewijzen. Zelfs al zijn er video opnamen, stonden er 100 getuigen bij en wat weet ik nog allemaal. Zekerheid heb je nooit. Want zoniet zou er zekerheid zijn dat David Copperfield een blondine in stukken heeft gezaagd en haar nadien terug ineen heeft gestoken. Mocht je zekerheid willen om iemand te veroordelen, dan wordt er nooit iemand veroordeeld.
Vandaar dat we een redelijk willekeurig spelletje spelen, dat "proces" heet, en waar dan een of andere mens, die een speciaal privilege heeft gekregen, en "rechter" heet, een uitspraak doet. In het beste geval heb je te maken met een intelligente en integere persoon die echt tracht naar best vermogen zo goed mogelijk te raden naar wat er gebeurd is, en op basis daarvan beslist. In alle andere gevallen is het willekeurig of is het zelfs Kafka achterna.

Rechtspraak bestaat erin de comedie te spelen dat men doet alsof men weet wat er gebeurd is, omdat het nu eenmaal nodig is om te veroordelen in sommige gevallen. Dat laat de mensen denken dat er een vorm van rechtvaardigheid is, en dat je beter de wet respecteert om niet veroordeeld te worden.

Wettelijk gezien is het zo dat iedereen zich mag beroepen op een vermoeden van onschuld tot hij veroordeeld is. Het is natuurlijk niet omdat hij veroordeeld is dat hij ook schuldig is, maar de maatschappelijke consensus bestaat er gewoon in om vanaf dat moment te doen alsof hij schuldig is en het bewezen is. Dat is mentaal simpeler. Vanaf dan mag je zijn leven wel naar de knoppen helpen.
Het is ook zo dat zelfs als een rechter iemand vrijspreekt, het niet zeker is dat hij de misdaad niet begaan heeft.
Oud 4 april 2015, 20:01   #531
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij precies wel.
De raadkamer verwijst iemand zonder bezwarende aanwijzingen naar de rechtbank op beschuldiging van verkrachting met verzwarende omstandigheden? En dan nog iemand met een zwaar politiek gewicht als Stevaert? Wil je dat zeggen?
Het is zéér zéér gevaarlijk drijfzand om harde bewijzen te verzamelen in een al dan niet verkrachting. Het is anderzijds zéér gemakkelijk voor een al dan niet slachtoffer iemand zijn leven naar de kloten te helpen. Er zal altijd een waas van schuld blijven hangen zelfs met vrijspraak.

Daarom vind ik het schandalig dat Stevaert post mortem door het slijk wordt gehaald. NIEMAND weet hier wat er gebeurd is.

Aangezien dit een politiek forum is kan men moeilijk op onpartijdigheid rekenen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 april 2015 om 20:03.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 20:07   #532
Spitting Image
Banneling

Standaard

Nogmaals ik klaag Stevaert alleen maar aan omdat hij er zelf voor gekozen heeft om de vrouw in kwestie en zichzelf geen kans op rechtspraak te geven.

Verder klaag ik medeforummers aan omdat ze andere regels hanteren voor de zaak-Stevaert dan voor de zaak-PVDD terwijl er bij de laatste nooit een rechtszaak is geweest, de aantijgingen niet zo zwaar waren en ze nog veel langer na de vermeende feiten wereldkundig werden gemaakt. Het is niet omdat PVDD nog leeft dat hij daarom 'harder aangepakt' worden.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 4 april 2015 om 20:15.
Oud 4 april 2015, 20:17   #533
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik klaag Stevaert alleen maar aan omdat hij er zelf voor gekozen heeft om de vrouw in kwestie en zichzelf geen kans op rechtspraak te geven.

Er staat een knop quote onder de bijdragen om te antwoorden. Dus ik vermoed dat u niet wenst tegen mij te spreken, waar u vrij in bent.

Laat me alleen maar stellen dat u zojuist zelf zegt: Het is ook zo dat zelfs als een rechter iemand vrijspreekt, het niet zeker is dat hij de misdaad niet begaan heeft.

Zo kan u natuurlijk in het oneindige blijven lullen. Enerzijds geeft u geen enkele twijfel aan de KI maar als de uitspraak van de rechter u niet zint beslist u dat hij zich kan vergissen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 20:30   #534
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er staat een knop quote onder de bijdragen om te antwoorden. Dus ik vermoed dat u niet wenst tegen mij te spreken, waar u vrij in bent.

Laat me alleen maar stellen dat u zojuist zelf zegt: Het is ook zo dat zelfs als een rechter iemand vrijspreekt, het niet zeker is dat hij de misdaad niet begaan heeft.

Zo kan u natuurlijk in het oneindige blijven lullen. Enerzijds geeft u geen enkele twijfel aan de KI maar als de uitspraak van de rechter u niet zint beslist u dat hij zich kan vergissen.
Je interpreteert verkeerd. De KI beoordeelt of een zaak een proces waard is op basis van wat er tijdens het onderzoek boven komen drijven is. De rechter moet zich dan daarover uitspreken. Dat is de weg die men in onze rechtsstaat heeft vastgelegd. Dat een rechter zich kan vergissen ten voor- of nadele van de aangeklaagde kan nooit uitgesloten worden. Om dat zoveel mogelijk uit te sluiten, moet er zoveel mogelijk bewijsmateriaal geleverd worden door de onderzoeksrechter en het OM. En zelfs dan zijn foutieve oordelen niet geheel uit te sluiten. Daarom hebben de meeste beschaafde landen de doodstraf dan ook afgeschaft.
Oud 4 april 2015, 20:33   #535
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zéér zéér gevaarlijk drijfzand om harde bewijzen te verzamelen in een al dan niet verkrachting. Het is anderzijds zéér gemakkelijk voor een al dan niet slachtoffer iemand zijn leven naar de kloten te helpen. Er zal altijd een waas van schuld blijven hangen zelfs met vrijspraak.

Daarom vind ik het schandalig dat Stevaert post mortem door het slijk wordt gehaald. NIEMAND weet hier wat er gebeurd is.

Aangezien dit een politiek forum is kan men moeilijk op onpartijdigheid rekenen.
2.

Weet je wat nog zo'n vage grens is. De grens tussen harde seks en een verkrachting. Bij een partijtje neuken komt er altijd wel wat "dwang" aan te pas van de zijde van de man, een vrouw kan dus elke potje harde seks onder de noemer van verkrachting plaatsen als ze een wrok koestert tegen die man.

Het is het ene woord tegen het andere. Natuurlijk als die man nog wat te rake klappen uitdeelt kan je wel uitgaan van een echte verkrachting. Maar veel vrouwen vinden het onweerstaanbaar als je ze echt wilt nemen. Dan voelen ze zich nodig en begeerd.

Er zijn dan ook vrij veel vrouwen die onbewuste dromen hebben van een toneeltje waarbij de man de rol van de "verkrachter" speelt... Daar kunnen ze bloedgeil van worden....
Oud 4 april 2015, 21:10   #536
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat Dillen een stuk stront was heeft hier dan ook niets mee te zien.
O kijk de grote Panda valt uit zijn rol

sukkeltje
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 21:14   #537
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoopt dus op nog meer doden?
Die psychologe die erbij gehaald werd op de VRT tijdens de nieuwsuitzending over zijn dood zei nochtans dat zo'n zelfmoord een voorbeeldfunktie had. Wat kan een VB-er nu nog meer wensen. Ik vraag het U ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 21:21   #538
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoopt dus op nog meer doden?
André Cools is al overleden, een geval van "moord" geen zelfdoding.
Enfin alles is "gratis" natuurlijk !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 21:58   #539
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
2.

Weet je wat nog zo'n vage grens is. De grens tussen harde seks en een verkrachting. Bij een partijtje neuken komt er altijd wel wat "dwang" aan te pas van de zijde van de man, een vrouw kan dus elke potje harde seks onder de noemer van verkrachting plaatsen als ze een wrok koestert tegen die man.
.
Wtf ?

Te veel tv gekeken?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 22:01   #540
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind dat een mooie samenvatting van 99% van de berichten van Spitting Image...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be