Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Geert Wilders veroordeeld worden ivm ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ja, en dat zeg ik als moslim 0 0%
Ja, en dat zeg ik als niet - moslim 11 14,67%
Nee, en dat zeg ik als moslim 2 2,67%
Nee, en dat zeg ik als niet - moslim 62 82,67%
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2016, 00:03   #521
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dus de "traditio's" creëren een land waar je kritiek op de islam met de dood moet bekopen. Ze hebben Wilders politiebescherming gegeven om te vermijden dat hij niet de derde wordt na Pim & Theo. Dit ook uit eigenbelang natuurlijk want als Geert vermoord wordt is ook hun politieke liedje uitgezongen, of erger.

Waarom zou Geert hen dankbaar moeten zijn? Moet hij dan zeggen: "bedankt om mij nog niet te laten vermoorden"?
Een dure business, ongeveer €20 miljoen, zou zondermeer met minder kunnen. Een risico gaat de regering echter niet nemen
Zelf gaf Wilders aan dat bescherming hem drie zetels oplevert
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 00:05   #522
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Op het moment dat er iets gebeurt met Wilders, dit kan simpelweg een ongeluk zijn of evt een hartaanval, ontstaat een fiks probleem.
Op dat moment houdt de partij op te bestaan. Wilders is het enige lid, als wel partijvoorzitter, penningmeester, vice voorzitter
Vanaf dat moment kent de 2e kamer geen vertegenwoordigers meer van de PVV als parlementsleden. Evenmin in een regering
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wilders staat graag in de schijnwerpers maar er is nog talent te bespeuren in de PVV. Zoek bijvoorbeeld eens naar bijdragen in de Kamer door Machiel De Graaf.

Ik denk dat de PVV wel kwetsbaar is bij de dood van Wilders in een scenario zoals met Pim Fortuyn. En ik vrees eigenlijk voor dat scenario vlak voor de verkiezingen. Er zou snel een vervanger zijn, maar die moet gedurende 10 jaar een reputatie opbouwen en het is moeilijk in te schatten hoeveel zetels dat de PVV zou kosten.
Oud 13 december 2016, 00:12   #523
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Moet dit dienen om ons ervan te overtuigen dat Wilders een kapitalist is?
Die man kan geen half uur onbeveiligd over straat lopen of hij wordt gekeeld door een aanhanger van "the religion of peace"

Intussen beweren 100% van de deelnemers die vinden dat Wilders vervolgd moest worden GEEN moslim te zijn. Dat zegt alles over de intellectuele oneerlijkheid waarmee moslims deze discussie aangaan. Beetje gelijkaardig aan het criminaliteitsprobleem met Marokkanen benoemen gelijk stellen aan racisme.
Dringt er iets niet door of zo?

Quote: "Hoe zou u het vinden als Erdogan politici van Turkse origine financiert?
In een opzet zoals de PVV is dit namelijk mogelijk.
Elke andere mogelijkheid overigens eveneens"

Blijkbaar vind u het normaal dat een politicus geld, waarvan niemand weet hoeveel, wegsluist in een privé holding en geld verdwijnt naar een belastingparadijs.
Oud 13 december 2016, 00:13   #524
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Beetje gelijkaardig aan het benoemen van het criminaliteitsprobleem met Marokkanen dat volledig ten onrechte gelijk wordt gesteld aan racisme en discriminatie.
Zitten er bij het Sociaal en Cultureel Planbureau nu ook al racisten?

Citaat:
De criminaliteit is het grootste probleem voor de integratie in Nederland. Dat concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in een rapport dat volgende week wordt gepresenteerd.

Marokkanen en Antillianen zorgen voor de meeste overlast .
Van alle Marokkaanse jongens tussen 12 en 23 jaar is 65 procent wel eens aangehouden. Niet westerse migranten maken zes keer zoveel gebruik van een bijstandsuitkering als Nederlanders.

Het SCP noemt het aandeel van Antilliaanse en Marokkaanse jongeren in de criminaliteit 'schrikbarend'. Antillianen zijn het vaakst verdacht, daarna volgen Marokkanen en Surinamers.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 00:42   #525
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wilders staat graag in de schijnwerpers maar er is nog talent te bespeuren in de PVV. Zoek bijvoorbeeld eens naar bijdragen in de Kamer door Machiel De Graaf.

Ik denk dat de PVV wel kwetsbaar is bij de dood van Wilders in een scenario zoals met Pim Fortuyn. En ik vrees eigenlijk voor dat scenario vlak voor de verkiezingen. Er zou snel een vervanger zijn, maar die moet gedurende 10 jaar een reputatie opbouwen en het is moeilijk in te schatten hoeveel zetels dat de PVV zou kosten.
De PVV heeft slechts één lid, zodra Wilders weg zou vallen, bijv. een ongeluk, houdt deze op te bestaan.

Vanaf dat moment wordt geen enkel parlementslid meer vertegenwoordigd door de PVV.
Parlementsleden kunnen alleen doorgaan als eenmansfracties of als ze zich groeperen en een nieuwe partij oprichten
Wanneer doorgezet wordt dat eenmansfracties, evt fracties met meerderen, na afsplitsing, niet meer in de 2e kamer door kunnen gaan wordt het een levensgroot probleem.

Alle bijdragen aan de PVV staan geregistreerd, er werd slecht één donatie ooit gedaan door een Nederlander. Dit was afgelopen jaar.
Alle andere bijdragen die Nederlanders mogelijk ooit gedaan hebben zijn nooit geregistreerd als donaties aan de PVV en moeten ergens anders ondergebracht zijn

Laatst gewijzigd door Adrian M : 13 december 2016 om 00:53.
Oud 13 december 2016, 00:45   #526
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zitten er bij het Sociaal en Cultureel Planbureau nu ook al racisten?
Als het gebruikt kan worden om vreemdelingen privileges te geven in onze maatschappij, is ALLES racistisch.

Werkgever geeft een moslim aan om even hard/snel te werken als zijn autochtone collega --> racistisch
Zwarte piet --> racistisch
De criminaliteitscijfers van Marokkanen letterlijk quoten --> racistisch
Een allochtoon die wordt afgewezen in het uitgaansleven --> racistisch
Allochtonen die op basis van hun zelf verworven reputatie niet worden aangenomen voor een baan --> racistisch
Allochtoon krijgt een bekeuring voor te hard rijden --> racistisch

Etc etc etc

In Latijns Amerika is het al zo ver dat de overheid verplicht een percentage zwarten moet laten afstuderen als geneesheer, per jaar (Brazilië). Ook als ze lagere cijfers halen dan hun blanke concurrenten. Een leuk initiatief om zwarten uit de vicieuze cirkel der armoede te laten ontsnappen, maar daar bent u vet mee als u op de operatietafel ligt en er een zwarte geneesheer naast u staat.

Op TV is er protest omdat zwarten amper televisie maken.

Helaas is er een correlatie ontstaan tussen je etnisch profiel en je niveau op de maatschappelijke ladder, wereldwijd.
Maar als dat concreet tot uiting komt in criminaliteitscijfers, op de televisie, in jobs op niveau.. Dan moeten we die realiteit met z'n allen ontkennen om politiek correct te zijn

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 december 2016 om 00:46.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 01:04   #527
Adrian M

Standaard

Citaat:
Als het gebruikt kan worden om vreemdelingen privileges te geven in onze maatschappij, is ALLES racistisch.

Werkgever geeft een moslim aan om even hard/snel te werken als zijn autochtone collega --> racistisch
Zwarte piet --> racistisch
De criminaliteitscijfers van Marokkanen letterlijk quoten --> racistisch
Een allochtoon die wordt afgewezen in het uitgaansleven --> racistisch
Allochtonen die op basis van hun zelf verworven reputatie niet worden aangenomen voor een baan --> racistisch
Allochtoon krijgt een bekeuring voor te hard rijden --> racistisch

Etc etc etc

In Latijns Amerika is het al zo ver dat de overheid verplicht een percentage zwarten moet laten afstuderen als geneesheer, per jaar (Brazilië). Ook als ze lagere cijfers halen dan hun blanke concurrenten. Een leuk initiatief om zwarten uit de vicieuze cirkel der armoede te laten ontsnappen, maar daar bent u vet mee als u op de operatietafel ligt en er een zwarte geneesheer naast u staat.

Op TV is er protest omdat zwarten amper televisie maken.

Helaas is er een correlatie ontstaan tussen je etnisch profiel en je niveau op de maatschappelijke ladder, wereldwijd.
Maar als dat concreet tot uiting komt in criminaliteitscijfers, op de televisie, in jobs op niveau.. Dan moeten we die realiteit met z'n allen ontkennen om politiek correct te zijn
Vergis u er niet in dat de terminologie allochtoon geldt voor iedereen uit het buitenland afkomstig
Op een gegeven moment werd ook in Indië ingevoerd dat iemand geboren moest zijn uit twee Nederlandse ouders.
Iemand die dat niet was, hoewel onderdaan, gold vanaf dat moment niet meer als Nederlander

Geen idee of één Belgische, dan wel een Duitse ouder hetzelfde geregistreerd stonden?
Van Indonesische origine werd iemand geregistreerd als onrein
Dit hield als aanduiding in, als afkomstig van geen twee Nederlandse ouders

Op deze basis kunnen ook inwoners afkomstig uit bijv. België evt. statisch ondergebracht worden voor te hard rijden, dan wel elke andere groepering.
Hieronder vallen ook Nederlanders met een Belgische moeder of vader daar zij als allochtoon te boek staan

Laatst gewijzigd door Adrian M : 13 december 2016 om 01:25.
Oud 13 december 2016, 01:35   #528
Adrian M

Standaard

Citaat:
De PVV eigent zich dit toe, terwijl dit al sinds jaren wordt aangegeven door ook andere partijen zoals o.a. pvda
Oud 13 december 2016, 01:47   #529
Adrian M

Standaard

Wilders gaf eerder aan dat Den Haag niet in gaat nemen met tanks, maar via verkiezingen
Nu geeft hij aan dat hij na de verkiezingen schoon schip gaat maken.
Als geen partij met hem wil samenwerken voorspelt hij een revolte.

Hoe moet ik me dat voorstellen?
Gewapende PVV-ers die optrekken naar Den Haag? Een aantal F-16 en Apache vliegers die de PVV aanhangen bestoken Den Haag?
Oud 13 december 2016, 08:04   #530
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
aan die tekeningen zie je hoeveel lijntjes gesnoven
Zalig is de geur van de Heer
en van alle bagger nog meer......

Heer,

Heer, geef mij
nog meer van zulke bagger

want hoe meer ik zal lijden
in deze wereld

des te groter zal mijn glorie
in de hemel zijn

Amen....

tot vrede en verzoening, beter dan een derde wereldoorlog, in naam van de heilige microwezentjes.

Hoe groot de ellende met de islamieten ook moge zijn, ik vrees dat als Geert eenmaal aan de macht zou komen, de ellende nog veel groter zal worden.
Want Europa wil hij ook al niet en is de chaos niet te overzien.
Oud 13 december 2016, 09:06   #531
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht

Heer,

Heer, geef mij

in deze wereld

in de hemel zijn

Amen....

tot vrede en verzoening, beter dan een derde wereldoorlog, in naam van de heilige microwezentjes.

Hoe groot de ellende met de islamieten ook moge zijn, ik vrees dat als Geert eenmaal aan de macht zou komen, de ellende nog veel groter zal worden.
GEERT zou wel eens de almachtige HEER de redder van het volk hem zelf kunnen zijn... ik wens het hem van harte .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 09:17   #532
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Vervolgd moet Wilders daar niet voor worden maar ik denk dat het foutje dat hij daar maakte was, dat hij zich alleen tot de Marokkaanse gemeenschap gericht heeft, ondanks er tal van anderen zijn die men ook beter de deur zou wijzen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2016 om 09:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 09:22   #533
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vervolgd moet Wilders daar niet voor worden maar ik denk dat het foutje dat hij daar maakte was, dat hij zich alleen tot de Marokkaanse gemeenschap gericht heeft, ondanks er tal van anderen zijn die men ook beter de deur zou wijzen.
Alles die met gewaden te maken heeft zou hij
Oud 13 december 2016, 09:31   #534
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht

Heer,

Heer, geef mij

in deze wereld

in de hemel zijn

Amen....

Citaat:
Hoe groot de ellende met de islamieten ook moge zijn
, ik vrees dat als Geert eenmaal aan de macht zou komen, de ellende nog veel groter zal worden.
Vele mensen hunkeren naar wat actie ... harde actie ter land ter veld ter lucht ,, kikken er zelfs op er moet iets gebeuren harrie de spanning zit te hoog .... uwe micro gaat ontploffen in het heelal ja want je kan maar één GOD dienen en jij noemt er" twee " in uw tekening
Oud 13 december 2016, 10:04   #535
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles die met gewaden te maken heeft zou hij
Aha! een invuloefening!!

zou hij ... 'verwijderen/liquideren?'
Oud 13 december 2016, 10:31   #536
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergis u er niet in dat de terminologie allochtoon geldt voor iedereen uit het buitenland afkomstig

Op deze basis kunnen ook inwoners afkomstig uit bijv. België evt. statisch ondergebracht worden voor te hard rijden, dan wel elke andere groepering.
Hieronder vallen ook Nederlanders met een Belgische moeder of vader daar zij als allochtoon te boek staan
De term allochtoon werd alleen gebruikt voor mensen uit bepaalde landen omdat juist die mensen een 'culturele achterstand hadden' / moeite hadden met scholing en gediscrimineerd werden o.a. bij het solliciteren. Ze waren 'kansarm'. Surinamers en Turken hoorden daat niet bij, die hoefden ook niet verplicht naar inburgeringslessen. Nu is gebleken dat die term, die bedoeld was hen te onderscheiden als mensen die recht hadden op extra aandacht en hulp van overheden, bij scholing en huisvesting en tewerkstelling, een negatief stigma is geworden. Het belemmert hun assimilatie, zegt men. Dat kan evenwel een nieuwe misvatting zijn. Wellicht zijn er andere factoren die bij sommige 'rassen' () hun culurele assimilatie hinderen. Misschien wil de huidige overheid dat niet erkennen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 13:15   #537
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De term allochtoon werd alleen gebruikt voor mensen uit bepaalde landen omdat juist die mensen een 'culturele achterstand hadden' / moeite hadden met scholing en gediscrimineerd werden o.a. bij het solliciteren. Ze waren 'kansarm'. Surinamers en Turken hoorden daat niet bij, die hoefden ook niet verplicht naar inburgeringslessen.
Dat de inwoners uit Duitsland en de rest van de Benelux het maar duidelijk mag zijn

De officiele terminologie (Nederlandse staat) welke allochtoon omschrijft is nog steeds van toepassing op iedereen die niet geboren is uit twee Nederlandse ouders
Ook het CBS past dit nog steeds toe en deelt allochtonen in uit de diverse landen in Europa en allochtonen afkomstig buiten Europa
(wat eveneens geldt voor afkomstig uit Amerika, Australië, NZ etc)

Laatst gewijzigd door Adrian M : 13 december 2016 om 13:17.
Oud 13 december 2016, 13:57   #538
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de inwoners uit Duitsland en de rest van de Benelux het maar duidelijk mag zijn

De officiele terminologie (Nederlandse staat) welke allochtoon omschrijft is nog steeds van toepassing op iedereen die niet geboren is uit twee Nederlandse ouders
Ook het CBS past dit nog steeds toe en deelt allochtonen in uit de diverse landen in Europa en allochtonen afkomstig buiten Europa
(wat eveneens geldt voor afkomstig uit Amerika, Australië, NZ etc)
Klopt. Er wordt flink onderscheid gemaakt tussen landen van afkomst. De ene allochtoon is de andere niet.

Wikipedia NL
Hoewel de term later als beleidstaal ging gelden voor iedereen van wie één of beide ouders niet in Nederland is geboren, doelde Verwey-Jonker specifiek op Nederlanders met een niet-westerse afkomst.[1] Voor Verwey-Jonker was de beweegreden voor deze keuze 'de duidelijke herkenbaarheid van de hier besproken groepen. Deze berust in vele gevallen op een opvallend uiterlijk - met name de huidkleur - en in sommige gevallen op de vreemde, voor weinig Nederlanders verstaanbare taal.'[2
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 14:06   #539
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De term allochtoon werd alleen gebruikt voor mensen uit bepaalde landen omdat juist die mensen een 'culturele achterstand hadden' / moeite hadden met scholing en gediscrimineerd werden o.a. bij het solliciteren. Ze waren 'kansarm'. Surinamers en Turken hoorden daat niet bij, die hoefden ook niet verplicht naar inburgeringslessen. Nu is gebleken dat die term, die bedoeld was hen te onderscheiden als mensen die recht hadden op extra aandacht en hulp van overheden, bij scholing en huisvesting en tewerkstelling, een negatief stigma is geworden. Het belemmert hun assimilatie, zegt men. Dat kan evenwel een nieuwe misvatting zijn. Wellicht zijn er andere factoren die bij sommige 'rassen' () hun culurele assimilatie hinderen. Misschien wil de huidige overheid dat niet erkennen.
Voor Surinamers geldt een restrictie, mits min een lagere school diploma kunnen overleggen
Turken was wel de bedoeling. De EU verbood dit echter,meen rond 2005

Vrijstelling basisexamen inburgering buitenland
De volgende mensen die voor langere tijd naar Nederland komen hoeven het basisexamen inburgering in het buitenland niet te doen:
• Kinderen jonger dan 18 jaar en ouderen vanaf de pensioengerechtigde leeftijd.
• Personen met de nationaliteit van een EU-/EER-land of 1 van de volgende landen:
o Zwitserland;
o Monaco;
o Australië;
o Canada;
o Japan;
o Nieuw-Zeeland;
o Vaticaanstad;
o Verenigde Staten van Amerika;
o Zuid-Korea.

• Turkse onderdanen en hun partners (echtgenoot of geregistreerd partner).
• Personen met de Surinaamse nationaliteit die ten minste lager onderwijs in de Nederlandse taal hebben gevolgd. En daarvan schriftelijke bewijzen hebben.
• Personen, en de gezinsleden van deze personen, die tijdelijk naar Nederland komen. Bijvoorbeeld voor arbeid, studie, een baan als au pair, uitwisseling of een medische behandeling.
• Gezinsleden van een persoon die een verblijfsvergunning asiel heeft

https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...het-buitenland

Het volledige inburgeringsexamen kost 250 euro, de tarieven voor cursussen variëren.72
Voor de financiering van de inburgeringscursus en het inburgeringsexamen is onder voorwaarden een sociale lening bij DUO mogelijk.73
Migranten zijn dan verplicht een cursus af te nemen bij een instantie met het Blik op Werk Keurmerk.74

Inburgeringsplichtigen met een verblijfsvergunning ‘asiel bepaalde tijd’ kunnen maximaal 10.000 euro voor inburgering lenen, overige inburgeringsplichtigen kunnen, afhankelijk van het inkomen, maximaal 5.000 euro lenen.75

Asielmigranten die binnen de termijn van drie jaar (tot maximaal vijf jaar in het geval van een alfabetiseringstraject) zijn ingeburgerd, hoeven de lening niet terug te betalen.76
http://njb.nl/Uploads/2015/2/verblij...nburgering.pdf
Oud 13 december 2016, 14:29   #540
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GEERT zou wel eens de almachtige HEER de redder van het volk hem zelf kunnen zijn... ik wens het hem van harte .
Wilders is geen brenger van een nieuwe religie, en dus zeker niet de almachtige Heer.

De almachtige Heer ben ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be