![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Enne bang om voorbijgestoken te worden dr 4x4s; zoals reeds werd gezegd, wat dan door vrachtwagens, cowboystadsbussen, die je niet eens zien staan/rijden als ze rechts afslaan? Angst hoort niet thuis in het verkeer, er worden gevaarlijke situaties door gecreeërd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#523 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijne Porsche diesel loopt al 35 km/h en als ik niet oppas rijden ze me zo van de weg. Als ge zulke naiëve antwoorden brengt hoort ge volgens mij thuis in een kinderheil. Een nieuwe Fendt of Ford (Newholland) loopt zo ongeveer tegen de zestig per uur als ge dat nog niet wist. Maar ja als "boer" zal je wel weten dat je jezelf tegenspreekt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, want de regel waarvan sprake is bestaat niet meer.
't Is ook zo dat er zoveel ongevallen gebeuren met tractoren (wel omdat ze omvallen, maar niet bij botsingen met andere weggebruikers).
![]() |
#526 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
integendeel, deze mensen hebben het zo al moeilijk genoeg. Ik rij trouwens zelf ook met de tractor, als hobby (houtvervoer e.d.) Ik wil hier alleen maar mee aantonen dat er nog wel andere voertuigen zich op de "openbare weg" bevinden waarvan de "kreukelzone" zich op een andere hoogte bevind dan van een doorsnee kleine auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Gouverneur
|
![]() Toen ik sprak over de menselijke natuur om regels te overtreden, bedoelde ik natuurlijk dat dat gelde voor voetgangers, fietsers en autobestuurders... Ik zie inderdaad meningeen fietser de regels overtreden, met vaak de volwassenen op kop. Studenten zijn minstens even slecht, maar die hebben geen kinderen waar ze die dingen aan leren. De reden dat 4X4's en bestelwagens me iets meer zorgen baren dan vrachtwagens en grote bussen, is omdat daar vaak me gereden wordt alsof het auto's zijn. die andere voertuigen worden vaak bestuurd door mensen die iets beter weten wat ze doen, ze hebben dan ook een ander rijbewijs. Angst is veel gezegd, en ik voel me ok in het verkeer, daar niet van. Het is meestal zo dat in de niet-zo-brede stadstraatjes brede 4X4's vaker moeite hebben met het respecteren van de 1 meter afstand die je moet houden als je een fietser voorbijsteekt. Da's menselijk natuurlijk, maar iets dat met een snelheidsverschil van meer dan 30per uur rakelings langs je voorbij schiet is verschietachtig. En in het verkeer verschietachtig zijn is niet erg aan te raden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het feit dat een 4x4 niet bestuurd wordt zoals een normale auto is iets wat heel zeker waar is, dit staat trouwens duidelijk vermeld in elk manual dat bij een 4x4 meegeleverd wordt. Maar je gaat toch met een middenklasse gezinswagen ook niet "de hoek om" zoals met een sportwagen? Als iedereen de snelheidsregels ter plaatse respecteerd, dan is er geen probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ge in gelijk welke wagen stapt moete de demensies en de beperkingen van uw voertuig kennen hé. Als ge met ne 4X4 van bekanst 2 meter breed gaat crossen gelijk met een smartje, dan zijde inderdaad verkeerd bezig, overigens lang gade zo niet rondrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is wel een feit dat zulke tractoren tegenwoordig eerder 60 lopen dan 50. Ik ken mensen (grondwerkers) die zich een tractor aangeschaft hebben in plaats van een vrachtwagen. Het komfort is tegenwoordig vrijwel hetzelfde (luchtgeveerde kabines e.d.) Dit komt voor hen verzekerings- en belastingtechnisch veel beter uit... If you know what I mean... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb nu toevallig een rijbewijs C(amion), en weet dus blijkbaar beter wat ik doe ![]() mag ik dan van jou met mijn 4x4 de stad in ? Ik vrees dat er VEEL meer ongelukken met bussen/ vrachtwagens tov fietsers/ voetgangers gebeuren dan met 4x4 tov voetg/fietsers . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook allemaal verbieden of blijf je inconsequent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Weet dan dat de motor van een Ford Ka niets anders is dan het blok dat vroeger reeds in een Ford Anglia zat, en dat de catalisator die ze er tegenaangeschroefd hebben niet werkt onder de 600 °C. Waarom denk je dat ze tegenwoordig de CO² meten wanneer je de autokeuring binnen rijd en niet zoals vroeger wanneer je buiten rijd? Omdat ze dan ALLE benzinevoertuigen afkeuren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da zal wel zijn, ... Ik heb nog een periode bij NHC rondgelopen, en die machienen zijn inderdaad enorm gemoderniseerd, kosten ook pakken geld natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. ik ben ook tegen het verwerken van rommel in beestenvoer. Ik ben een onvolwassen persoon die de vrijheid van anderen wil beperken dus. Het is juist totaal onvolwassen om te denken dat de vrijheid in een maatschappij onbeperkt kan zijn. Ze wordt beperkt door de aanwezigheid van anderen en dat is een concept dat enkel volwassenen begrijpen. Citaat:
Ik maak me waarschijnlijk maar illusies dat deze post gaat worden begrepen. Het is er hier het publiek niet naar. Ik hou ermee op voor deze thread. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik wil niet zeggen dat u afgunstig bent, of dat K9 afgunstig is, ... maar er zijn nu eenmaal mensen, en ik zeg dit echt niet om te zeveren die groen van jaloezie worden als ze u uit zo'n machien zien stappen. En zoals ik hierboven reeds al eens aanhaalde zijn er ook een boel zagen, die nu ze hun goestingske hebben met hun nachtvluchten in een zwart gat vallen en nu maar een nieuw zwart schaap zoeken, namelijk de 4X4 bezitter. Net zoals ze de sportschutter en jager hun geweren willen afpakken, want dat mag niet , dat kan niet, dat is not done, en niet PC ! En als ze die categorie mensen gevogeld hebben gaan ze iemand anders zoeken, kom geef eens een tip, wie kunnen we nog ne kloot afdraaien ? ik zal u een lijstje geven, : Wielertoeristen rijden altijd in de weg van andere mensen Vrachtwagens dit is al lang hun stokpaardje truckertje pesten, leeeeuk ! Paardrijden Die arme dieren zien nogal af zulle ! laat die exentrieke dikke nekken hune knol maar rap in de stal zetten. enz... enz... als uw brein verdorven genoeg is zulde nog wel een paar groepen van mensen, hobyisten , transportmiddelen vinden die ge kunt pesten. Ballons bv dat land maar in de wei van den boer, de hondjes hebben daar schrik van enz... enz... Ongelofelijk in wat voor een klotemaatschappij wij hier leven, niks kan er nog, voor alles is er wel nen lullende groene gebuur, zuurpruimen actie commité of een of ander politieker die zijn eigen interessant wil maken zonder over de gevolgen te denken. Wel ik ga lekker verzuurd doen, zet ulle belachelijke plakaten maar van verboden voor 4X4 's ik rij ze gewoon, plat, wie gaat mij tegenhouden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Banneling
|
![]() Omdat volgens de 'correcten' - U kent ze wel... die personen die correct zijn zolang hun eigen persoontje/situatie niet in het vizier komt - een 4x4 niet thuis hoort in de stad (ze willen zelfs niet discussiëren over de 'verschillen' in de 4x4's) en een brommobieltje ook al niet hun goedkeuring krijgt, is mijn oog momenteel op het onderstaand model gevallen... ![]() Hopelijk hebben ze met dit geen model weer geen problemen, want dan wordt het echt wel een spel tussen... kat en (spits) muis. ![]() Ja zeker...Ze gaan weeral zeggen... Dat autootje is te lang... is te breed... slikt te veel... Laatst gewijzigd door Chipie : 15 december 2004 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() foutje
![]() Laatst gewijzigd door Bert Bubber : 15 december 2004 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt zo eenen kopen maar dan in het model van nen hummer, (alhoewel ik dat vreselijk lelijk vind, maar ja als ge nie weet wat doen met uw geld, ... ) Onlangs een reportage over gezien, ... Ge koopt u nen hummer van 50 000 euro en dan laate daar ne stereo inbouwen, ge steekt daar nieuw chrome velgen onder, wat tuning en wat chipping, nen DVD en een LCD scherm erin en ge zijt opnieuw 50 000 euro kwijt... |
|
![]() |
![]() |