Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2004, 12:17   #521
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
*sigh* Mijn versnellingen zijn kapot. De Overpoort oprijden in je zwaarste steek is misschien geen lachertje, maar je wordt het snel gewoon. Vandaag nog in Terzake een repotage gezien over "arrogante" zwakke weggebruikers. ze toonden toen tientallen voetgangers de ondanks het rode licht toch overstaken. Ik keur dit ten strengste af, maar ik moet er toch even bij zeggen dat ik op dat kruispunt elke dag minstens 1 auto door het rood weet rijden. En als fietser is het niet aangenaam om te weten dat je er rekening mee moet houden dat - ondanks dat het groen is - je er rekening mee moet houden dat er nog een haastige chauffeur zich eens snel uit de voeten zal willen maken. Niet dat ik het ooit al heb weten lukken. Levensgevaarlijke sitauties worden zo gecreëerd, iets wat die overstekende voetgangers niet doen. Zij steken namelijk over omdat er geen auto's in de buurt zijn. De auto's aan de Overpoort denken er snel nog eens tussen te kunnen glippen...

Hoedanook. voorbijgestoken worden voor 4X4's geven me de kriebels, maar tot mijn spijt krijg ik de indruk dat het in de menselijke natuur ligt om de regels trachten te overtreden, enkel en alleen omdat het je 5 seconden extra tijd zou kunnen geven. Wil je geen dodelijke ongelukken? Verbied auto's. En zoals iedereen dat inziet is dat nonsens.
Hoeveel fietsers rijden er niet rond met een voertuig(!!) dat niet in orde is, en daarbovenop ook nog eens met een 'de verkeerswet is voor anderen'-mentaliteit. Om over wielerterrorristen nog maar te zwijgen. Laatst gooide er zich nog ene in het donker voor mijne auto, al telefonerend en uiteraard zonder verlichting. Wel mag men in dit land eindelijk eens beginnen met aanleggen van deftige fietspaden zoals in Holland, hiermee zouden het aantal ongevallen al direkt zienderogen verminderen.
Enne bang om voorbijgestoken te worden dr 4x4s; zoals reeds werd gezegd, wat dan door vrachtwagens, cowboystadsbussen, die je niet eens zien staan/rijden als ze rechts afslaan? Angst hoort niet thuis in het verkeer, er worden gevaarlijke situaties door gecreeërd.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 12:41   #522
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke
Je moet hier in ons dorp eens komen postvattenop een dag, laat ons zeggen, ergens tussen begin september en eind november.
Wat je dan dagdagelijks ziet tart op sommige momenten alle verbeelding.
Landbouwtrekkers met volle aanhangwagens maïs (tot meer dan 30 ton) worden vaak bestuurd door snotneuzen vanaf 14 jaar.
Je mag immers vanaf je 14de een landbouwvoertuig besturen op de kortste weg vanaf de boerderij naar het veld.
Aan 25 per uur. Ik fietste sneller als 14-jarige.
Oud 15 december 2004, 12:52   #523
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
't Is goed te zien da gij nie van den "boerenbuiten" zijt.
Mijne Porsche diesel loopt al 35 km/h en als ik niet oppas rijden ze me zo van de weg.
Als ge zulke naiëve antwoorden brengt hoort ge volgens mij thuis in een kinderheil.
Een nieuwe Fendt of Ford (Newholland) loopt zo ongeveer tegen de zestig per uur als ge dat nog niet wist.
Maar ja als "boer" zal je wel weten dat je jezelf tegenspreekt....
crosserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 12:54   #524
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Trouwens, als je tegenwoordig als loonwerker je kost moet verdienen met een tractor die niet sneller loopt dan 30 per uur, krijg je op het laatst van de maand je rekeningen niet meer betaald....
Oud 15 december 2004, 12:59   #525
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, want de regel waarvan sprake is bestaat niet meer.

't Is ook zo dat er zoveel ongevallen gebeuren met tractoren (wel omdat ze omvallen, maar niet bij botsingen met andere weggebruikers).
Oud 15 december 2004, 13:08   #526
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, want de regel waarvan sprake is bestaat niet meer.

't Is ook zo dat er zoveel ongevallen gebeuren met tractoren (wel omdat ze omvallen, maar niet bij botsingen met andere weggebruikers).
Akkoord, weet zeker dat ik de boeren en loonwerkers geen slecht hart toedraag,
integendeel, deze mensen hebben het zo al moeilijk genoeg.
Ik rij trouwens zelf ook met de tractor, als hobby (houtvervoer e.d.)
Ik wil hier alleen maar mee aantonen dat er nog wel andere voertuigen zich op de "openbare weg" bevinden waarvan de "kreukelzone" zich op een andere hoogte bevind dan van een doorsnee kleine auto.
Oud 15 december 2004, 13:29   #527
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Toen ik sprak over de menselijke natuur om regels te overtreden, bedoelde ik natuurlijk dat dat gelde voor voetgangers, fietsers en autobestuurders... Ik zie inderdaad meningeen fietser de regels overtreden, met vaak de volwassenen op kop. Studenten zijn minstens even slecht, maar die hebben geen kinderen waar ze die dingen aan leren. De reden dat 4X4's en bestelwagens me iets meer zorgen baren dan vrachtwagens en grote bussen, is omdat daar vaak me gereden wordt alsof het auto's zijn. die andere voertuigen worden vaak bestuurd door mensen die iets beter weten wat ze doen, ze hebben dan ook een ander rijbewijs. Angst is veel gezegd, en ik voel me ok in het verkeer, daar niet van. Het is meestal zo dat in de niet-zo-brede stadstraatjes brede 4X4's vaker moeite hebben met het respecteren van de 1 meter afstand die je moet houden als je een fietser voorbijsteekt. Da's menselijk natuurlijk, maar iets dat met een snelheidsverschil van meer dan 30per uur rakelings langs je voorbij schiet is verschietachtig. En in het verkeer verschietachtig zijn is niet erg aan te raden . Tis natuurlijk maar een detail van het nadeel van 4X4's, dat alleen opgaat in het stadscentrum, maar ging daar het voorstel voor verbieden niet om?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 13:40   #528
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Toen ik sprak over de menselijke natuur om regels te overtreden, bedoelde ik natuurlijk dat dat gelde voor voetgangers, fietsers en autobestuurders... Ik zie inderdaad meningeen fietser de regels overtreden, met vaak de volwassenen op kop. Studenten zijn minstens even slecht, maar die hebben geen kinderen waar ze die dingen aan leren. De reden dat 4X4's en bestelwagens me iets meer zorgen baren dan vrachtwagens en grote bussen, is omdat daar vaak me gereden wordt alsof het auto's zijn. die andere voertuigen worden vaak bestuurd door mensen die iets beter weten wat ze doen, ze hebben dan ook een ander rijbewijs. Angst is veel gezegd, en ik voel me ok in het verkeer, daar niet van. Het is meestal zo dat in de niet-zo-brede stadstraatjes brede 4X4's vaker moeite hebben met het respecteren van de 1 meter afstand die je moet houden als je een fietser voorbijsteekt. Da's menselijk natuurlijk, maar iets dat met een snelheidsverschil van meer dan 30per uur rakelings langs je voorbij schiet is verschietachtig. En in het verkeer verschietachtig zijn is niet erg aan te raden . Tis natuurlijk maar een detail van het nadeel van 4X4's, dat alleen opgaat in het stadscentrum, maar ging daar het voorstel voor verbieden niet om?
Een normaal chauffeur weet dat hij een fietser niet moet inhalen wanneer hij de "1 meter" grens niet kan respecteren.
Het feit dat een 4x4 niet bestuurd wordt zoals een normale auto is iets wat heel zeker waar is, dit staat trouwens duidelijk vermeld in elk manual dat bij een 4x4 meegeleverd wordt.
Maar je gaat toch met een middenklasse gezinswagen ook niet "de hoek om" zoals met een sportwagen?
Als iedereen de snelheidsregels ter plaatse respecteerd, dan is er geen probleem.
Oud 15 december 2004, 13:59   #529
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is goed te zien da gij nie van den "boerenbuiten" zijt.
Mijne Porsche diesel loopt al 35 km/h en als ik niet oppas rijden ze me zo van de weg.
Als ge zulke naiëve antwoorden brengt hoort ge volgens mij thuis in een kinderheil.
Een nieuwe Fendt of Ford (Newholland) loopt zo ongeveer tegen de zestig per uur als ge dat nog niet wist.
Maar ja als "boer" zal je wel weten dat je jezelf tegenspreekt....
Maar die mag wel maar 45 als hij niet geveerd is. (of de wet moet veranderd zijn ondertussen. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 14:02   #530
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een normaal chauffeur weet dat hij een fietser niet moet inhalen wanneer hij de "1 meter" grens niet kan respecteren.
Het feit dat een 4x4 niet bestuurd wordt zoals een normale auto is iets wat heel zeker waar is, dit staat trouwens duidelijk vermeld in elk manual dat bij een 4x4 meegeleverd wordt.
Maar je gaat toch met een middenklasse gezinswagen ook niet "de hoek om" zoals met een sportwagen?
Als iedereen de snelheidsregels ter plaatse respecteerd, dan is er geen probleem.

Voor ge in gelijk welke wagen stapt moete de demensies en de beperkingen van uw voertuig kennen hé. Als ge met ne 4X4 van bekanst 2 meter breed gaat crossen gelijk met een smartje, dan zijde inderdaad verkeerd bezig, overigens lang gade zo niet rondrijden.
Oud 15 december 2004, 14:05   #531
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Maar die mag wel maar 45 als hij niet geveerd is. (of de wet moet veranderd zijn ondertussen. )
Wat de wet bepaald, daarvan moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Het is wel een feit dat zulke tractoren tegenwoordig eerder 60 lopen dan 50.
Ik ken mensen (grondwerkers) die zich een tractor aangeschaft hebben in plaats van een vrachtwagen.
Het komfort is tegenwoordig vrijwel hetzelfde (luchtgeveerde kabines e.d.)
Dit komt voor hen verzekerings- en belastingtechnisch veel beter uit...
If you know what I mean...
Oud 15 december 2004, 14:17   #532
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden dat 4X4's en bestelwagens me iets meer zorgen baren dan vrachtwagens en grote bussen, is omdat daar vaak me gereden wordt alsof het auto's zijn. die andere voertuigen worden vaak bestuurd door mensen die iets beter weten wat ze doen, ze hebben dan ook een ander rijbewijs. /........./Tis natuurlijk maar een detail van het nadeel van 4X4's, dat alleen opgaat in het stadscentrum, maar ging daar het voorstel voor verbieden niet om?
Volgens mij is een 4x4/SUV ook een auto maar allé en dikwijls kleiner dan bv een camionette.
Ik heb nu toevallig een rijbewijs C(amion), en weet dus blijkbaar beter wat ik doe ,
mag ik dan van jou met mijn 4x4 de stad in ?
Ik vrees dat er VEEL meer ongelukken met bussen/ vrachtwagens tov fietsers/ voetgangers gebeuren dan met 4x4 tov voetg/fietsers .
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 14:27   #533
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waldo
openbaar vervoer... openbaar vervoer, DE oplossing, als je toch maar één keer in het stad komt en supermarkten buiten het stad te vinden zijn, dus cut the crap aub!
ps.: het gaat erom 4X4's weg te reglementeren (en maar goed ook, ze verbruiken teveel)
Dus omdat 4x4's te veel verbruiken moeten ze van de baan? Wat doe je dan met de grotere Mercedessen, BMW's, Lexussen die allemaal veel meer verbruiken dan de modale 4x4? Wat doe je met de sportieve wagens met een sportmotor zoals een BMW M3, Mercedes AMG, Porsche 911 die ook allemaal meer verbruiken? Wat doe je met auto's van meer dan 10jaar oud die veel meer schadelijke stoffen de lucht in pompen dan eender welke moderne 4x4?

Ook allemaal verbieden of blijf je inconsequent?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 14:36   #534
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Dus omdat 4x4's te veel verbruiken moeten ze van de baan? Wat doe je dan met de grotere Mercedessen, BMW's, Lexussen die allemaal veel meer verbruiken dan de modale 4x4? Wat doe je met de sportieve wagens met een sportmotor zoals een BMW M3, Mercedes AMG, Porsche 911 die ook allemaal meer verbruiken? Wat doe je met auto's van meer dan 10jaar oud die veel meer schadelijke stoffen de lucht in pompen dan eender welke moderne 4x4?

Ook allemaal verbieden of blijf je inconsequent?
Wat het verbruik van auto's betreft zal ik je het volgende vertellen, de "moderne motoren" schijnen minder te verbruiken dan de oude?
Weet dan dat de motor van een Ford Ka niets anders is dan het blok dat vroeger reeds in een Ford Anglia zat, en dat de catalisator die ze er tegenaangeschroefd hebben niet werkt onder de 600 °C.
Waarom denk je dat ze tegenwoordig de CO² meten wanneer je de autokeuring binnen rijd en niet zoals vroeger wanneer je buiten rijd?
Omdat ze dan ALLE benzinevoertuigen afkeuren!
Oud 15 december 2004, 15:00   #535
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de wet bepaald, daarvan moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Het is wel een feit dat zulke tractoren tegenwoordig eerder 60 lopen dan 50.
Ik ken mensen (grondwerkers) die zich een tractor aangeschaft hebben in plaats van een vrachtwagen.
Het komfort is tegenwoordig vrijwel hetzelfde (luchtgeveerde kabines e.d.)
Dit komt voor hen verzekerings- en belastingtechnisch veel beter uit...
If you know what I mean...

Da zal wel zijn, ...

Ik heb nog een periode bij NHC rondgelopen, en die machienen zijn inderdaad enorm gemoderniseerd, kosten ook pakken geld natuurlijk.
Oud 15 december 2004, 17:27   #536
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Als je de vrije keuzen van mensen aan banden wil leggen is het inderdaad tijd dat je volwassen wordt
1. vrije keuze blijft bestaan. opties worden wel mogelijks ontmoedigd.
2. ik ben ook tegen het verwerken van rommel in beestenvoer. Ik ben een onvolwassen persoon die de vrijheid van anderen wil beperken dus. Het is juist totaal onvolwassen om te denken dat de vrijheid in een maatschappij onbeperkt kan zijn. Ze wordt beperkt door de aanwezigheid van anderen en dat is een concept dat enkel volwassenen begrijpen.

Citaat:
, en als je dat dan nog eens doed uit pure afgunst, ben je inderdaad ook nog een communist.
Heeft er hier al iemand gepraat over jaloezie en afgunst behalve de 4x4 "volwassenen" (kattenpis, azijnpis, aap, ... enfin.. volwassen taalgebruik van verstandige mensen die argumenten hebben).

Ik maak me waarschijnlijk maar illusies dat deze post gaat worden begrepen. Het is er hier het publiek niet naar. Ik hou ermee op voor deze thread.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 17:50   #537
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
1. vrije keuze blijft bestaan. opties worden wel mogelijks ontmoedigd.
2. ik ben ook tegen het verwerken van rommel in beestenvoer. Ik ben een onvolwassen persoon die de vrijheid van anderen wil beperken dus. Het is juist totaal onvolwassen om te denken dat de vrijheid in een maatschappij onbeperkt kan zijn. Ze wordt beperkt door de aanwezigheid van anderen en dat is een concept dat enkel volwassenen begrijpen.

Heeft er hier al iemand gepraat over jaloezie en afgunst behalve de 4x4 "volwassenen" (kattenpis, azijnpis, aap, ... enfin.. volwassen taalgebruik van verstandige mensen die argumenten hebben).

Ik maak me waarschijnlijk maar illusies dat deze post gaat worden begrepen. Het is er hier het publiek niet naar. Ik hou ermee op voor deze thread.

ik wil niet zeggen dat u afgunstig bent, of dat K9 afgunstig is, ... maar er zijn nu eenmaal mensen, en ik zeg dit echt niet om te zeveren die groen van jaloezie worden als ze u uit zo'n machien zien stappen. En zoals ik hierboven reeds al eens aanhaalde zijn er ook een boel zagen, die nu ze hun goestingske hebben met hun nachtvluchten in een zwart gat vallen en nu maar een nieuw zwart schaap zoeken, namelijk de 4X4 bezitter.

Net zoals ze de sportschutter en jager hun geweren willen afpakken, want dat mag niet , dat kan niet, dat is not done, en niet PC !

En als ze die categorie mensen gevogeld hebben gaan ze iemand anders zoeken, kom geef eens een tip, wie kunnen we nog ne kloot afdraaien ?

ik zal u een lijstje geven, :

Wielertoeristen rijden altijd in de weg van andere mensen
Vrachtwagens dit is al lang hun stokpaardje truckertje pesten, leeeeuk !
Paardrijden Die arme dieren zien nogal af zulle ! laat die exentrieke dikke nekken hune knol maar rap in de stal zetten.

enz... enz... als uw brein verdorven genoeg is zulde nog wel een paar groepen van mensen, hobyisten , transportmiddelen vinden die ge kunt pesten.

Ballons bv dat land maar in de wei van den boer, de hondjes hebben daar schrik van enz... enz...

Ongelofelijk in wat voor een klotemaatschappij wij hier leven, niks kan er nog, voor alles is er wel nen lullende groene gebuur, zuurpruimen actie commité of een of ander politieker die zijn eigen interessant wil maken zonder over de gevolgen te denken.

Wel ik ga lekker verzuurd doen, zet ulle belachelijke plakaten maar van verboden voor 4X4 's ik rij ze gewoon, plat, wie gaat mij tegenhouden ?
Oud 15 december 2004, 20:32   #538
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Omdat volgens de 'correcten' - U kent ze wel... die personen die correct zijn zolang hun eigen persoontje/situatie niet in het vizier komt - een 4x4 niet thuis hoort in de stad (ze willen zelfs niet discussiëren over de 'verschillen' in de 4x4's) en een brommobieltje ook al niet hun goedkeuring krijgt, is mijn oog momenteel op het onderstaand model gevallen...

Hopelijk hebben ze met dit geen model weer geen problemen, want dan wordt het echt wel een spel tussen... kat en (spits) muis.
Ja zeker...Ze gaan weeral zeggen... Dat autootje is te lang... is te breed... slikt te veel...

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 december 2004 om 20:34.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2004, 21:30   #539
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door Bert Bubber : 15 december 2004 om 21:31.
Bert Bubber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 08:14   #540
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Omdat volgens de 'correcten' - U kent ze wel... die personen die correct zijn zolang hun eigen persoontje/situatie niet in het vizier komt - een 4x4 niet thuis hoort in de stad (ze willen zelfs niet discussiëren over de 'verschillen' in de 4x4's) en een brommobieltje ook al niet hun goedkeuring krijgt, is mijn oog momenteel op het onderstaand model gevallen...

Hopelijk hebben ze met dit geen model weer geen problemen, want dan wordt het echt wel een spel tussen... kat en (spits) muis.
Ja zeker...Ze gaan weeral zeggen... Dat autootje is te lang... is te breed... slikt te veel...

Ge kunt zo eenen kopen maar dan in het model van nen hummer, (alhoewel ik dat vreselijk lelijk vind, maar ja als ge nie weet wat doen met uw geld, ... )

Onlangs een reportage over gezien, ... Ge koopt u nen hummer van 50 000 euro en dan laate daar ne stereo inbouwen, ge steekt daar nieuw chrome velgen onder, wat tuning en wat chipping, nen DVD en een LCD scherm erin en ge zijt opnieuw 50 000 euro kwijt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be