![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probleem is een groot woord, maar ik acht het bijzonder jammer dat het Waals het loodje heeft moeten leggen voor het Frans. Zelfs de Waalse tongval is op zijn retour.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Twee vaststellingen. Tussen Walen en Duitsers botert het niet. We moeten ons dus niet benadeeld voelen als Vlamingen. Walen kennen gewoon geen andere taal en willen ook geen andere taal leren. Mogelijk hebben ze dat niet nodig in hun leefwereld. Maar ongelijk hebben ze. Voor wat betreft de Nederlanders; dezen spreken beter Engels. Kan ook niet anders want in Nederland geniet Engels als tweede taal de voorkeur. Maar een Nederlander met een te dikke nek stamelt ook graag Frans als hij zich wil onderscheiden van de rest. Als hij Engels spreekt maakt hij kans dat zijn soortgenoten beter deze taal spreken. Frans geeft hem het middel om zich boven zijn plebs-soortgenoten te verheffen. Vervelend wordt het dan wel als ze tussen Belgen vertoeven die op hun beurt kunnen antwoorden in het Frans. Hun dikke nek verdwijnt dan even vlug als hij opgezwollen geraakte. Dan probeert hij het liever in het Engels. Dezen van de Maaskant zijn het gevaarlijkst. Want er zijn er een heleboel die ook dialect-Duits spreken. Die durven het rijtje afgaan. Eerst in het Frans als er soortgenoten bij zijn. Ofwel in het Engels als het Belgen betreft. En vervolgens Duits als al het andere niet baat. Het probleem is dus complexer dan sommigen hier laten uitschijnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees blij dat het Arabisch naturel klinkt in 't Waregems ook (504).
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 november 2016 om 05:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees blij dat het Arabisch naturel klinkt in 't Kortrijks.